Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Tiepfoudt , ik denk dat ze eens goed moeten kijken hoe de cijfers tot stand komen, echt inventariseren hoeveel koeien er nu werkelijk zijn. En vooral ook de kalveren, alleen kalveren naar de opfok die hier geboren worden en niet het dubbele uit het buitenland ( 750.000) erbij halen. Die schijten hier en gaan na een periode hier geslacht worden en voor 90 % weer naar het buitenland. Krijgen de boeren ook een betere prijs voor hun kalveren.
Dat er koeien weg moeten, prima. Eerst kijken wie willen stoppen en dan niet alleen waar de stikstof het hoogste is, verplaats die mest naar gebieden waar het laag is. Zeer intensieve veehouderij weg bij natuurgebieden snap ik maar dat zijn niet die boeren met 100 koeien.
bigone schreef:Ik ben geen boer, ook niet tegen de boer maar er moet gewoon iets gebeuren , alleen is de lobby van de grote jongens , van Drie enz, zo sterk dat de politiek aan hun leiband heeft gelopen de afgelopen 30 jaar. En heel eerlijk? Daar zijn de boeren nu de dupe van. Want zij zijn de grote spelers die miljarden omzetten.
bigone schreef:En de Groot kun je het beter niet over hebben, die en sommige anderen banketstaaf naar diegene die hun portemonnee vult. Net als Gert Jan Oplaat, die is politicus en voorzitter van de pluimvee sector.
Loretta schreef:Er zijn nu geen verkiezingen. Maar het zijn lang niet alleen meer boeren die overwegen BBB te stemmen
https://www.boerenbusiness.nl/melk/arti ... and-worden
elnienjo schreef:Loretta schreef:Er zijn nu geen verkiezingen. Maar het zijn lang niet alleen meer boeren die overwegen BBB te stemmen
https://www.boerenbusiness.nl/melk/arti ... and-worden
Omtzigt zou zich bij BBB moeten aansluiten,dan blazen ze het hele partij kartel omver.
CharleyT schreef:Exitium schreef:Het is in het belang van Nederland om lid te zijn en blijven van de EU, en de EU (en Euro) niet om te laten vallen.
Daar heb ik toch mijn twijfels bij. Niet EU leden zijn de afgelopen jaren niet ten onder gegaan.
mysa schreef:CharleyT schreef:Daar heb ik toch mijn twijfels bij. Niet EU leden zijn de afgelopen jaren niet ten onder gegaan.
Niet Zwitserland of Noorwegen, die hun zaakjes volledig op orde hebben middels handelscontacten. Maar de Brexit heeft het VK tot nu toe weinig gebracht.
Tiepfoudt schreef:Als het zo doorgaat is het enige dat gehalveerd gaat worden D66 zelf
Tiepfoudt schreef:Als het zo doorgaat is het enige dat gehalveerd gaat worden D66 zelf