Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:51

Anoniem

Shiloh schreef:
Daar heb ik ook iets over gelezen KG-Images, heel het land is inderdaad afgebeld en ze hebben slechts auto's van 2 types laten komen, daarom dat ze ook allemaal zo op elkaar lijken. Enkel mercedecen en ... volvo's? Tweede week ik even niet.

Las van de week iets over een uitvaartonderneming in Ede die mee deed en waarvan de zoon meegereden had.

2 types idd Mercedes en caddilac.
Zij vertelde dat er veel witte en grijze auto's zijn, en dat ze zwarte nodig hadden en dan dus die 2 types.
Dochter heeft zelf aangegeven dat ze iets wilden doen, heeft gebeld en toen ze aangaf dat ze een zwarte auto van dat type hadden is die dus ook heen gegaan.

vuurneon

PrizTwir schreef:
Ik kijk ook weer, elke keer vind ik het heftig. En ook elke keer als ik naar buiten kijk, komt er een vliegtuig over |(.

Volgende week woensdag is hier een stilte tocht zoals ik al vertelde. Ik ga denk ik wel mee lopen. Alleen heb geen witte broek... Wat moet ik aan?

Geen andere lichte broek? Beige of zachtroze?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:53

Ik vind het echt onzin als er een kledingvoorschrift verbonden wordt aan een stille tocht. Laat mensen gewoon meedoen in kleding waar ze zich prettig in voelen. Al dat gedoe er omheen is toch nergens voor nodig :n

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:54

Zie net dat er in Wageningen op zondag een stille tocht is om 19.00. Ik loop mee.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:55

SAKKIA schreef:
Ik vind het echt onzin als er een kledingvoorschrift verbonden wordt aan een stille tocht. Laat mensen gewoon meedoen in kleding waar ze zich prettig in voelen. Al dat gedoe er omheen is toch nergens voor nodig :n

Nou ja, het is ook slechts een verzoek natuurlijk. Wat je er zelf mee doet, is aan de individu. Er wordt niemand geweigerd omdat ze liever roze dragen ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:00

vuurneon schreef:
Marine = Korps Mariniers. Maar... Marine = ook vliegers en vlootpersoneel. De rode streep op de blauwe broek is uitsluitend voor de korps mariniers. Daaraan herken je ze. Vlootpersoneel heeft gewoon een effen blauwe broek.

Andersom dus korps mariniers = marine. Is een onderdeel van.
Korps heeft de rode bies. Marine heeft donkerblauwe (marineblauw) uniformen.
KMar is herkenbaar aan de koorden op de schouder.

Vind het super mooi om alle onderdelen zo vertegenwoordigd te zien. Maar ik hou sowieso van dit soort militair optreden (het ceremoniële bedoel ik).

manzano

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:03

Die rouwauto's zijn ook zo mooi. Ze zijn duidelijk individueel verschillend en toch vormen ze 1 geheel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:05

Hoeveel mensen werken aan de identificatie?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:07

Ik vind het zo moeilijk te bevatten, dat ik al zo veel kisten heb zien langs komen, maar dat dit pas twee derde van het totaal aantal slachtoffers is... :\

@vuurneon: wereldwijd 1000, begreep ik gisteren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:09

De rouw auto's mochten ook alleen maar mercedessen en cadilacs zijn. D'r chauffeurs hebben een spoed trainging gehad hoe ze moeten staan enzo

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:10

Zie nu dat er ook een Chrysler bij is.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:46

KG_Images schreef:
Vind dat geluid altijd erg rustgevend, ken het ook uit de haven. Dan hoor je vaak inderdaad ook de stagen van de zeilboten die zo'n soort geluid produceren. Vind het inderdaad passend.

Heb ook ergens sterk het gevoel dat ik nog iets moet doen, een bloemetje leggen of iets dergelijks. Het blijft echt spoken.

Als je dat gevoel heb zeg ik. doen !!
ik had dat ook. Ben naar Schiphol geweest bloemtje gelegd... ( woon 10 minuutjes afstand, dus makkelijk ) en dat deed mij echt goed. :(:)

En vanavond hier een stille tocht in de haarlemermeer !

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:50

Ik loop zondag avond mee in een stille tocht in Wageningen, denk dat me inderdaad op een gekke manier goed gaat doen.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:51

Iedereen neemt afscheid op zijn/haar manier, de 1 legt een bloemstuk neer, de ander gaat kijken naar de rouwstoet op de brug. Ik vindt het al heel wat dat het hele land eerbetoon betuigt, en er voor elkaar is.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:56

Vind het ook bijzonder hoe deze nachtmerrie het land eigenlijk verenigd heeft. Geen discussies over de pietitie, Geert Wilders of andere topics die naar mijn bescheiden mening regelmatig te veel podium krijgen. In een keer weet iedereen weer wat er echt toe doet, dat vrijheid geen zekerheid is en hoeveel waarde we daaraan hechten. Daar is iedereen het over eens, net zoals iedereen het erover eens is dat de slachtoffers thuis moeten komen. Iedereen staat er nu met elkaar, achter de slachtoffers en nabestaanden. Die eenheid heb ik nog nooit zo sterk gevoeld in dit land.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:06

KG_Images schreef:
Vind het ook bijzonder hoe deze nachtmerrie het land eigenlijk verenigd heeft. Geen discussies over de pietitie, Geert Wilders of andere topics die naar mijn bescheiden mening regelmatig te veel podium krijgen. In een keer weet iedereen weer wat er echt toe doet, dat vrijheid geen zekerheid is en hoeveel waarde we daaraan hechten. Daar is iedereen het over eens, net zoals iedereen het erover eens is dat de slachtoffers thuis moeten komen. Iedereen staat er nu met elkaar, achter de slachtoffers en nabestaanden. Die eenheid heb ik nog nooit zo sterk gevoeld in dit land.

Samen zijn we sterk Eendracht maakt Machtig.Hoe een klein land groot kan zijn,is dat niet Prachtig!

Tekst van Nederland ow Nederland van Hazes.Is nu ook wel van toepassing vind ik. ;)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:08

Even een vraagje, ik heb er niks over gehoord haha maar ja dat zegt niet zoveel.....
Maar ik vroeg me eigenlijk af of er ook Oekraïners omgekomen of gewond geraakt zijn?
Dus mensen die daar wonen..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:08

Voor zover bekend niet.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:16

Zag net filevorming bij de laatste afslag (Bilthoven), niet te hopen dat die file er straks nog staat -O- -O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:19

Toen ik rond 17.15 langs knooppunt deil kwam stonden er ook waarschuwingsborden met pas op, kans op file.
We zijn bewust wat eerder vertrokken

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:20

Ja alleen zag het er nu zo uit alsof de stoet dan niet naar de laatste afslag zou kunnen komen, de file stond er al voor

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:29

Op Twitter het bericht dat mensen op viaducten staan te ruziën om het beste plekje...
Triest... Dan sta je daar om heel verkeerde redenen....

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:31

Er komen wel rare lui op af.. idd type ruziemakers, alcohol in de hand of wat ik woensdag spotte, een joint (!!)...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:39

Wat vinden jullie van de ophef die op social media ontstaat over het bericht dat de dochter van Poetin Nederland heeft verlaten? (Ze zou gevlucht zijn)