Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 15:24

fransje23 schreef:
Loretta schreef:
Dat is helemaal waar. Maar om daarom het probleem maar niet meer te benoemen kun je je ook af vragen hoe slim dat is.

Als straks de vluchtelingenstroom op gang gaat komen dan gaat het in ieder geval niet over de kromme verdeling van welvaart. Maar hoe je weer ouderwets. Door de vluchtelingen wordt alles duurder, hun eten alles op, hun maken onze sociale zekerheid kapot en blablabla. Terwijl de allerrijksten zich weer een scheur lachen.

[ Afbeelding ]

Wilders is nu aan het juichen dat de Iran verlost is van de tiran..
Maar de vluchtelingen die voor het geweld in het Midden Oosten op de vlucht zijn willen we uiteraard hier niet hebben..
Die moeten maar lekker daar in de regio blijven en ze mogen ook gerust uithongeren..

De gewone man/vrouw is altijd de klos -O-

Inderdaad.

Groot feest bij Wilders. Eerst die Tiran weg en vervolgens weer een hele hoop zomdebokken deze kant op die hij de schuld kan geven. Maar dat geldt ook voor alle andere extreem rechtse politici.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 16:00

Het is ook zo ironisch dat de USA en Israël moeite hebben met mogelijke schending van een verdrag.

Beiden schenden ook verdragen en stappen er ondanks gemaakte afspraken gewoon uit.

Moet Netanyahu niet nog steeds terecht staan in Den Haag vanwege oorlogsmisdaden?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 19:22

Heeft iemand gisteren WNL gezien? En dan met name de bijzondere reactie van Leon de Winter over Trump. Ik vond dat nogal bijzonder.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 20:19

Benzz schreef:
Heeft iemand gisteren WNL gezien? En dan met name de bijzondere reactie van Leon de Winter over Trump. Ik vond dat nogal bijzonder.

Ik heb het laatste stuk gezien.
Nu heb ik echt een bloedhekel aan Leon de Winter en dat werd weer bevestigd door zijn opmerking: Trump heeft een geniaal team...... 8)7.

Ik vond het niet bijzonder, maar vooral een achterlijke opmerking door iemand die alles wat Israël doet, adoreert.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 20:39

Electra63 schreef:
Benzz schreef:

Ik heb het laatste stuk gezien.
Nu heb ik echt een bloedhekel aan Leon de Winter en dat werd weer bevestigd door zijn opmerking: Trump heeft een geniaal team...... 8)7.

Ik vond het niet bijzonder, maar vooral een achterlijke opmerking door iemand die alles wat Israël doet, adoreert.

Ik vond het vooral bijzonder achterlijk :D

mysa
correspondent/vertaler

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 20:40

Die man is ontspoord. Vroeger, decennia geleden, vond ik hem nog vrij normaal, en intelligent ook. Nu al jaren vraag ik me af wat er mis is gegaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-26 21:09

mysa schreef:
Die man is ontspoord. Vroeger, decennia geleden, vond ik hem nog vrij normaal, en intelligent ook. Nu al jaren vraag ik me af wat er mis is gegaan.

Precies dit !

Ik waardeerde hem vroeger echt, zeker een intelligente man/schrijver.
Maar de laatste jaren is hij gehersenspoeld, lijkt het.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 14:34

Laatst bijgewerkt door fransje23 op 03-03-26 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 14:41

Je kunt met Jetten prima voor de dag komen in Europa denk ik.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 14:51

prompter schreef:
Je kunt met Jetten prima voor de dag komen in Europa denk ik.

Dat denk ik ook! Sowieso is D66 een goede partij voor EU-beleid.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 09:08

Ik las net dit:
https://nos.nl/l/2604864

“Gemeenten noemen meerdere redenen voor het niet halen van de eigen bouwambities. Meer dan tachtig gemeenten zeggen last te hebben van de tijdrovende bezwaar- en beroepsprocedures van omwonenden.“

Toch grappig dat mensen de schuld geven aan stikstofregels en asielzoekers voor het woningtekort. En de reden die boven stikstof staat volgens gemeentes is: klagende omwonenden. :o

Iedereen wil meer woningen, maar niemand wil dat dichtbij hebben ofzo?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 09:22

Ik vind het een zuur artikel.. Er zijn provincies die er bijna zijn, Friesland en Drenthe zitten een heel eind in de buurt.
En dan heb je nog de losse steden die boven doelstelling realiseren. Dus die mensen vinden het prima om woningen dichtbij te hebben. "niemand wil meer woningen" lijkt mij niet helemaal juist.

En ligt de stagnatie aan de omwonenden of meer aan de 'tijdrovende procedures (van de gemeentes zelf)'. En laten we wel wezen, regels zijn regels, dus als mensen bezwaar mogen maken, en daar wellicht een goede reden voor hebben, dan is dat wat de regels zijn.
Je mag ook niet zomaar zelf iets bedenken met je eigen boom, huis, aanbouw etc. Daar zijn gewoon regels voor. Of moeten ze, omdat het over woningen gaat, ineens alles goedvinden?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 09:57

MarlindeRooz schreef:
Ik las net dit:
https://nos.nl/l/2604864

“Gemeenten noemen meerdere redenen voor het niet halen van de eigen bouwambities. Meer dan tachtig gemeenten zeggen last te hebben van de tijdrovende bezwaar- en beroepsprocedures van omwonenden.“

Toch grappig dat mensen de schuld geven aan stikstofregels en asielzoekers voor het woningtekort. En de reden die boven stikstof staat volgens gemeentes is: klagende omwonenden. :o

Iedereen wil meer woningen, maar niemand wil dat dichtbij hebben ofzo?

Dat is niet zo gek hoor. Gemeenten lopen tegen bezwaarprocedures aan als de bouwvergunning eenmaal is aangevraagd. Maar vóór die tijd sneuvelen al veel bouwprojecten door stikstof. Die bereiken dus nooit het stadium van een vergunningaanvraag (en dus ook nooit de fase van bezwaar en beroep).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 10:16

En ik ken ook best een aantal volledig terechte bezwaren. Bos omkappen om daar 10 enorme villas te willen bouwen. Het dorp heeft daar met succes tegen geprotesteerd. En ook gemeld als het bos wegmoet dan graag voor sociale huur en betaalbare huizen voor meer mensen ipv 10 villas met lappen grond. Dat kwam dan weer niet van de grond door de projectontwikkelaar.

Of huizen met "gegarandeerd vrij uitzicht en goede bereikbaarheid" die dan ingebouwd zouden worden en niet meer toegankelijk met een auto ivm autovrije straat". Natura 2000 waar dan opeens honderden "te dure" huizen gebouwd moesten worden. Ook daar bezwaar met liever sociale huur en betaalbaar maar meer woningen dan minder te dure huizen voor de happy few. Ook daar gestagneerd ivm projectontwikkelaar die alleen maar duur wil bouwen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 10:17

blijft wel stom dat er zo hard geklaagd wordt over woningtrekort, maar er toch nog zoveel bezwaar gemaakt wordt.

maar ja, daar was mona Keijzer, als maker van de plannen zelf het grote voorbeeld van!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 11:02

fokfanaat schreef:
blijft wel stom dat er zo hard geklaagd wordt over woningtrekort, maar er toch nog zoveel bezwaar gemaakt wordt.

maar ja, daar was mona Keijzer, als maker van de plannen zelf het grote voorbeeld van!

Je hebt uiteindelijk te maken met diverse mensen. Degene die een woning zoekt is niet ook de bezwaarmaker en soms zijn klachten ook heel terecht.

Er worden ook veel verkeerde soort woningen gebouwd.
Niet voor starters, geen hofjes ouderen maar grote huizen die meer opleveren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 11:03

Hier in de buurt opperde mensen om een kleinschalige azc te bouwen die na een aantal jaar geschikt zou zijn voor starters.
Dat lijkt mij een prima plan.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 11:12

karuna schreef:
En ik ken ook best een aantal volledig terechte bezwaren. Bos omkappen om daar 10 enorme villas te willen bouwen. Het dorp heeft daar met succes tegen geprotesteerd. En ook gemeld als het bos wegmoet dan graag voor sociale huur en betaalbare huizen voor meer mensen ipv 10 villas met lappen grond. Dat kwam dan weer niet van de grond door de projectontwikkelaar.

Of huizen met "gegarandeerd vrij uitzicht en goede bereikbaarheid" die dan ingebouwd zouden worden en niet meer toegankelijk met een auto ivm autovrije straat". Natura 2000 waar dan opeens honderden "te dure" huizen gebouwd moesten worden. Ook daar bezwaar met liever sociale huur en betaalbaar maar meer woningen dan minder te dure huizen voor de happy few. Ook daar gestagneerd ivm projectontwikkelaar die alleen maar duur wil bouwen

mee eens. Maar ook die paar grote villa's zullen een beetje doorstroming op gang kunnen brengen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 11:14

Maar die villa’s zijn absoluut niet toekomstgericht. Er is nu en in de toekomst meer vraag naar kleinere en betaalbare woningen voor starters, alleenstaanden en ouderen.

En natuurlijk mag je bezwaar maken. Maar het is gewoon opvallend.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 11:17

er zijn volgens mij ook best veel mensen die van bezwaar maken hun beroep hebben gemaakt. die te veel vrije tijd hebben en zich opwinden over van alles. dat merk ik hier in de buurt best wel.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 11:18

Hier ligt een nieuwbouwplan stil omdat de gemeente er niet bij na had gedacht dat de nieuwe afslag naar de A9 er nog niet was..
Gemeente is dus terecht terug gefloten door de gemeente.

Je zou zeggen dat ze dat hadden kunnen voorzien :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 11:19

fransje23 schreef:
Hier ligt een nieuwbouwplan stil omdat de gemeente er niet bij na had gedacht dat de nieuwe afslag naar de A9 er nog niet was..
Gemeente is dus terecht terug gefloten door de gemeente.

Je zou zeggen dat ze dat hadden kunnen voorzien :j

Dat is vast een heel groot gemeentehuis. _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 11:20

juval schreef:
er zijn volgens mij ook best veel mensen die van bezwaar maken hun beroep hebben gemaakt. die te veel vrije tijd hebben en zich opwinden over van alles. dat merk ik hier in de buurt best wel.

Klopt er zijn gewoon mensen die iedere dag, soms meerdere malen, bezwaar maken tegen iets waar zij last van hebben.
Vooral in de buurt van vliegvelden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 11:22

Ik wandelde vanmorgen mijn vaste rondje. En daar woont iemand met een camera in zijn raam. Die filmt iedereen op de stoep en op straat. Camera draait zichtbaar mee etc. Ik dacht van zal ik daar een melding van maken? Want ik hoef niet door een particulier gefilmd te worden vanuit zijn huis.

Maar goed je weet niet waarom iemand dat doet en echt last heb ik er niet van. Maar er zullen vast mensen zijn die overal meldingen, bezwaren etc over indienen. Lijkt me bijzonder vermoeiend.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 11:30

fokfanaat schreef:

Tja, het NIMBY principe he. Natuuuuuuurlijk moeten er woningen bijkomen. Maar not in my backyard, want dan heb ik er "last" van.

MarlindeRooz schreef:
Ik wandelde vanmorgen mijn vaste rondje. En daar woont iemand met een camera in zijn raam. Die filmt iedereen op de stoep en op straat. Camera draait zichtbaar mee etc. Ik dacht van zal ik daar een melding van maken? Want ik hoef niet door een particulier gefilmd te worden vanuit zijn huis.

Maar goed je weet niet waarom iemand dat doet en echt last heb ik er niet van. Maar er zullen vast mensen zijn die overal meldingen, bezwaren etc over indienen. Lijkt me bijzonder vermoeiend.

Mag officiëel alleen met toestemming van de politie, want je mag juridisch gezien alleen je eigen grond filmen en niet de openbare straat/weg. En als je toestemming krijgt van de politie moet je dan wel altijd meewerken als ze camerabeelden willen hebben vanwege een zaak/misdrijf/etc.

Wat betreft bezwaren: ik ken wel mensen die echt onterecht bezwaar maken. Bij het nieuwbouwproject van iemand die ik ken, dat werd achter een grote woning met grote tuin gebouwd. Tegen de 'achterkant' van de tuin aan, waar overigens ook hoge bomen stonden dus de beste man zou er amper iets van meekrijgen. Ja, woningen moesten er zeker bijkomen, maar nee, hij was het er niet mee eens want het zou zijn woongenot verstoren als dáár huizen zouden komen.

Lekker makkelijk als je in een megahuis met een megatuin woont en dan gaat klagen voor enkele knusse starterswoningen die niet eens uitkijk hebben over jouw megatuin...
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 04-03-26 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt