Electra63 schreef:D66 zit wel links van het spectrum, maar is vooral een progressieve partij, met hele andere idealen en uitgangspunten als SP en GL/PvdA
Net zoals er een verschil is tussen VVD, SGP en bijvoorbeeld PVV.
Met hele andere kernpunten, ook al zijn ze rechts.
Ik vind jou erg gevoelig over kleine details.
Er is genoeg te vinden over het opleidingsniveau per politieke partij.
Ik krijg de plaatjes niet geplakt.
Nu wil ik zeker niet zeggen dat als je laagopgeleid bent, je dom bent.
Maar als ik soms TV kijk en ik zie wat voor typen het zijn, bij protesten tegen de komst van AZC's bijvoorbeeld, dan zijn het gewoon domme figuren.
Maar inhoudelijk ga jij niet in op de kern van de lopende discussie.
Maar leidt af.
Wordt door burgemeesters en rechters het beleid van dit kabinet tegengehouden?
Wordt door PVV de media, de wetenschap, de rechtspraak in discrediet gebracht en vind je dat gevaarlijk? Zoals zijn vriend Orban in Hongarije doet.
Zouden coalitiepartijen daar afstand van moeten nemen?
Zeker NSC heeft goed bestuur in haar kernpunten staan. Maar ook VVD als ervaren bestuurderspartij moet hier toch iets van vinden?
Maar ze houden hun mond, stel dat er verkiezingen komen, dan komt die ontevreden kiezer misschien wel naar hun.
Vind je dat een glijdende schaal?
Vind je het gevaarlijk?
Ik heb zo'n beetje al deze dingen al behoorlijk uitgebreid besproken in de verschillende posts hierboven. Maar daar heb je misschien overheen gelezen? Dus misschien loont het wel om iets meer op te letten en even terug te lezen voor je beweerd dat ik niet inhoudelijk op het onderwerp in ga...
Ik probeer gewoon een discussie te voeren. Informatief, met linkjes en het verzoek de dingen te benoemen zoals ze zijn. Als ik zeg dat Wilders soms uit de bocht springt met zijn uitspraken, dan wordt het bagatelliseren genoemd. Terwijl mijn uitspraak gewoon een nette manier is om dingen te verwoorden.
Maar als mensen overdrijven door een radicale partij onder extreemrechts te scharen en ik vraag gewoon bij de feiten te blijven dan mag dat niet? Dat vind ik dus met twee maten meten. Dit is een discussie forum, maar mij wordt verteld dat ik niet op alle geposte tekst mag reageren. Vind je dat zelf dan ook niet een beetje vreemde situatie? Je komt hier toch om informatie en meningen te delen? Als je geen antwoord wil geven op mijn posts of vragen, staat het iedereen vrij om ze te negeren.
En die glijdende schaal in de samenleving. Tja, jij hebt blijkbaar ook al een oordeel over mensen die je niet kent. Hierboven heb je het over mensen die bij een AZC demonstreren. Maar jij kent die mensen niet persoonlijk. Hun leefomstandigheden, hun beweegredenen om daar te staan. Je noemt mensen dom en zegt iets over hun opleidingsniveau. Terwijl een laag opleidingsniveau ook niet betekent dat mensen dom zijn. Niet iedereen heeft namelijk dezelfde kansen in het leven, maar daar ga je aan voorbij. Dus hoewel jijzelf mischien het gevoel hebt dat de dingen die jij zegt oké zijn, denk ik daar gewoon anders over.
Als we het hebben over een glijdende schaal in de samenleving dan zie ik inderdaad hoe makkelijk mensen op afstand een oordeel vellen over een ander. En dan wijs ik dus even op de details, maar dat mag dan ook niet?
Ik zou 'gevoelig' zijn op de details? Ik probeer hier gewoon inhoudelijk een discussie te voeren. Ik stel gewoon vragen, die blijkbaar bij anderen gevoelig liggen, maar ik ben niet degene die anderen beschuldigd van ruzie te zoeken of aanmatigend noemt. Ik reageerde gewoon op dingen die in verschillende posts gezegd worden, maar als niet mag, wat doe ik hier dan nog?