Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Avalanche schreef:Dat doet Janneke ook niet, ze geeft een voorbeeld.
Maar het is wel zo, dat iedere dictatuur begon met boeken verbranden.
Janneke2 schreef:Citaat:Je moet nu eenmaal roeien met de riemen die je hebt. En dat houd ook in je beste beentje voorzetten. Want wie goed doet, die goed ontmoet. Want wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.
... mooie woorden, maar ook vaagtaal.
BigOne schreef:Alle partijen met extreem rechts gedachtegoed zijn gevaarlijk maar helaas is bij de huidige generatie de tweede wereldoorlog uit het geheugen.
Zou goed zijn wanneer er bij onderwijs veel aandacht aan gegeven wordt, vooral hoe hitler aan de macht kwam.
Loretta schreef:BigOne schreef:Alle partijen met extreem rechts gedachtegoed zijn gevaarlijk maar helaas is bij de huidige generatie de tweede wereldoorlog uit het geheugen.
Zou goed zijn wanneer er bij onderwijs veel aandacht aan gegeven wordt, vooral hoe hitler aan de macht kwam.
Daar heb je zeker een punt. De lessen van de tweede wereldoorlog zijn vergeten en dezelfde fouten dreigen opnieuw gemaakt te worden. Natuurlijk is Pegida niet ongevaarlijk. Maar ik denk ook niet dat je Pegida groter moet maken dan dat ze zijn. Edwin wagensveld krijgt wel heel erg veel eer voor als je kijkt wat hij feitelijk doet. Hij dreigt continu een koran te verbranden en zelfs dat heeft hij nog nooit gedaan. maar hij krijgt het wel steeds weer voor elkaar om met heel weinig middelen een hele hoop onrust te creëren. Vandaag heeft hij Arnhem op stelten gezet zonder zelf ook maar in de buurt van Arnhem te zijn.
Loretta schreef:Avalanche schreef:Dat doet Janneke ook niet, ze geeft een voorbeeld.
Maar het is wel zo, dat iedere dictatuur begon met boeken verbranden.
Dat is waar ja. Heel wat dictacturen zijn begonnen met het verbranden van boeken.
Edwin Wagensveld is gelukkig niets meer dan een hele vervelende en nare man. Het is gewoon kinderachtig treitergedrag waar hij zich mee bezig houdt. Het is ook wel een klap in het gezicht richting burgemeester Mardouch en straks richting Aboutaleb.
Kortom een hele vervelende nare man.
pien_2010 schreef:Dat kan wel wezen dat kinderachtige treiter gedrag. Maar als het hem wel lukt om een koran te verbranden dan geeft dat zo'n golf van geweld in Nederland vanuit de (internationale ) radikale moslim groepen daar zit niemand op te wachten want dat wordt weer wereldwijd enorm opgeklopt. En met die mensen die korans verbranden ben ik ook wel helemaal klaar mee.
Ook die gasten in Zweden die dat elke keer weer flikken. Puur vanwege de enorme reacties die dat oplevert.
Ik vind het goed gedaan van deze burgemeester.
journee schreef:Maar ik ben blij dat jijzelf ook de conclusie trekt dat het erg moeilijk is hier een betekenis aan te geven!
Janneke2 schreef:journee schreef:Maar ik ben blij dat jijzelf ook de conclusie trekt dat het erg moeilijk is hier een betekenis aan te geven!
Lief dat je mij op het gevaar wijst van de context uit het oog verliezen.
Ik ben van mening dat jij expres moeilijk deed - om wel dingen te suggereren,
maar ook in deze reactie geef je geen duidelijkheid.
Je kiest dus voor vaagtaal, en dat is echt iets anders dan een spreekwoord gebruiken.
Spreekwoorden 'slaan de spijker op de kop', als ik me zo mag uitdrukken.
Citaat:Omdat naar mijn mening het landsbelang voorop moet staan, zou alleen de inhoud van een wetsvoorstel belangrijk zou moeten zijn.
Loretta schreef:BigOne schreef:Pegida is gevaarlijker dan je denkt!
Zijn al die grote extreemrechtse politieke partijen in heel Europa waaronder ook in Nederland niet veel gevaarlijker?
pien_2010 schreef:Citaat:Omdat naar mijn mening het landsbelang voorop moet staan, zou alleen de inhoud van een wetsvoorstel belangrijk zou moeten zijn.
Zo denk ik er ook over. Zowel als het gaat om voorstellen als ook het leveren van vakmensen (ik weet dat ik daar alleen in sta en alle argumenten van Karl en meer mensen die anders denken heb ik gelezen en ik begrijp ze ook en zie ook het gevaar ervan).
pien_2010 schreef:Citaat:Omdat naar mijn mening het landsbelang voorop moet staan, zou alleen de inhoud van een wetsvoorstel belangrijk zou moeten zijn.
Zo denk ik er ook over. Zowel als het gaat om voorstellen als ook het leveren van vakmensen (ik weet dat ik daar alleen in sta en alle argumenten van Karl en meer mensen die anders denken heb ik gelezen en ik begrijp ze ook en zie ook het gevaar ervan).
Electra63 schreef:Een politieke partij moet zelf capabele politici kunnen leveren.
NSC en BBB hebben veel ex-CDA-ers in hun midden en de VVD heeft natuurlijk ook bestuurders onder hun leden.
Dus het gaat om de PVV; je kan niet verwachten van D66 en PvdA/GL dat zij ministers leveren die hier beleid van PVV uitvoeren, dat staat zo ver weg van hun grondbeginselen.
Of je moet erg aan het pluche of de bekendheid hechten, dan zou Plasterk kunnen, maar dan moet hij wel zijn lidmaatschap PvdA opgeven.
Ik vind het wel bijzonder, dat men zo makkelijk voorbij gaat, dat de grootste partij, geen capabele mensen binnen de partij heeft.
Geen formateurs, geen informateurs en straks ook geen MP of ministers......
pien_2010 schreef:Dat kan wel wezen dat kinderachtige treiter gedrag. Maar als het hem wel lukt om een koran te verbranden dan geeft dat zo'n golf van geweld in Nederland vanuit de (internationale ) radikale moslim groepen daar zit niemand op te wachten want dat wordt weer wereldwijd enorm opgeklopt. En met die mensen die korans verbranden ben ik ook wel helemaal klaar mee.
Ook die gasten in Zweden die dat elke keer weer flikken. Puur vanwege de enorme reacties die dat oplevert.
Loretta schreef:pien_2010 schreef:heeftDat kan wel wezen dat kinderachtige treiter gedrag. Maar als het hem wel lukt om een koran te verbranden dan geeft dat zo'n golf van geweld in Nederland vanuit de (internationale ) radikale moslim groepen daar zit niemand op te wachten want dat wordt weer wereldwijd enorm opgeklopt. En met die mensen die korans verbranden ben ik ook wel helemaal klaar mee.
Heb je dan wel begrip voor de mensen die dat geweld plegen. Want dat is toch eigenlijk van hetzelfde nivo.
Citaat:(...) het feit dat zij er voorstander van was dat mensen principieel niet willen samenwerken met partijen die niet aan hun standaard voldoen. Omdat naar mijn mening het landsbelang voorop moet staan, zou alleen de inhoud van een wetsvoorstel belangrijk moeten zijn.
Citaat:Doordat jij de verschillende posts met elkaar verweeft
journee schreef:Nikass schreef:Ik heb het filmpje bekeken, maar het ligt ietsje anders.
Allereerst is het een mening/visie van Caroline van der Plas - dus bepaald geen onafhankelijke bron - maar laten we aannemen dat het zo gezegd is als zij beweert, dan betekent dat wellicht, dat er partijen zijn die weigeren om samen te werken met de PVV.
Dat is niets nieuws, dat weten we al heel lang, en Godzijdank zijn er nog mensen die weigeren om mee te werken met een partij die de grondwet niet respecteert.
Ja, stel je voor dat mensen echt naar de inhoud van een wetsvoorstel kijken en daar op stemmen in plaats van te kijken naar de ideeën van een partij!(sarcasme uit)
Het lijkt mij dat alleen de inhoud van een voorstel belangrijk is en niet wie het voorstel indient. Als partijen niet willen samenwerken vanwege de achtergrond van een partij is dat naar mijn mening ronduit kinderachtig, met zo'n houding kom je nergens.
prompter schreef:En het gehak op X van Wilders is weer terug. Zo kan je toch nooit een coalitie vormen