Babootje schreef:Ik weet t niet. Ik heb geen idee wat hierachter zit. De tijd zal het leren.
irmaz schreef:Ik vraag me ook af wat er precies achter zit, het is te eenvoudig om te denken dat Zelensky het beter zou weten wat er nodig is om militair gezien de Russen te kunnen verslaan. Hij heeft zich nooit uitgelaten over militaire zaken.
Ook geloof ik niet dat Zelensky te koste van mensenlevens kleine doelen op het slagveld wil behalen. Als iemand tot nu toe zuinig is op mensen dan is hij het.
Wat ik me nog voor kan stellen is dat de nieuwe opperbevelhebber een bliksemafleider wordt om de Amerikanen bezig te houden zodat het Ukraïnse leger zijn eigen strategie kan bepalen.
Is al bekend wat Zalushny nu gaat doen?
martichr schreef:Degene die zuinig is op mensen is Zalushny, ik geloof inderdaad dat Zelensky het niet beter weet zoals je zegt. Maar net als zijn volkomen verkeerde tactiek voor de oorlog.. door blijven praten met Poetin en niet voorbereid zijn op wat er komt.. los van al het goede wat hij wel doet.. is dit weer een van zijn kolossale inschattingsfouten.. zoek 3 mensen die positief zijn over de opvolger.. een generaal uit het Sovjet tijdperk die zeer impopulair is onder de troepen door zijn mensverslindende tactieken tot nu toe.
Ik ben het ermee eens dat Zelensky in het begin van de oorlog fouten heeft gemaakt en Poetin verkeerd is ingeschat. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij dat alleen heeft besloten.
Verder is die man in de oorlog enorm gegroeid.
Wat er tussen die muren speelt of heeft gespeeld hebben we geen weet van. Zaluzny heeft gemeend daar iets over te moeten zeggen in de media en daarmee de Russen in de kaart gespeeld. Ik moet zeggen dat dat ook niet heel verstandig is. Zelensky heeft gezwegen. Dat is verstandiger.
Eerlijk? We weten helemaal niets van de reden. Zaluzny kan een uitstekend generaal zijn en goed liggen bij het leger, maar als hij bv corrupt is is hij niet te vertrouwen.