Sizzle schreef:Rusland begaat vliegtuig diefstal:Citaat:Meer dan 400 passagiersvliegtuigen van onteigende westerse leasemaatschappijen zijn momenteel geblokkeerd in Rusland. Er staat een waarde van meer dan tien miljard Zwitserse frank op het spel. "De Russische regering heeft de terugkeer van het toestel naar het Westen verboden", zegt Laurent Chassot, een expert in luchtvaart- en verzekeringsrecht bij het advocatenkantoor gbf in Genève. De kansen om de jets terug naar het westen te krijgen zijn nu klein.
De geblokkeerde vliegtuigen waren voorheen geregistreerd in verschillende landen, voornamelijk Ierland en Bermuda. Rusland is nu begonnen met het inschrijven in zijn eigen land. "Dubbele inschrijvingen zijn verboden en vormen een schending van het internationaal recht," verklaart Chassot.
https://www.srf.ch/news/wirtschaft/krem ... milliarden
Ik geloof niet dat Poetin er van wakker ligt dat hij iets doet wat niet mag.
Kan iemand me uitleggen wat het verschil is met wat het westen doet? Boten aan de ketting leggen, tegoeden vd oligarchs bevriezen, banktegoeden blokkeren idem met de huizen bv Italië is zeer fanatiek (Nederland moet nog beginnen alles in kaart te brengen hoorde ik gisteren op het journaal, maar een werkgroep is geformeerd), voetbalclubs die niet verkocht mogen worden etc etc.

Ik had dit wel verwacht en in het kader wie kaats moet de bal verwachten vind ik het ook logisch dat Poetin dit doet. Of ontgaat mij nu iets?
Dus die verontwaardiging heb ik niet.