Blussem schreef:Nou ik denk dat wij hier net zo piepen als maart een partij het grootste is geworden waar bijna niemand op gestemt heeft.
Welke?
Kijk alstjeblieft uit met dit soort uitspraken. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Die naam heeft ze niet voor niets gekozen denk ik, die moet altijd even fikkie stoken in topics met zogenaamd controversiële uitspraken
pien_2010 schreef:Wt ik heel erg triest vind, is dat veel mensen gewoon heel vaderlandslievend zijn, het hart op de goede plek hebben en daar dus gisteren aan mee deden overtuigd dat ze zijn dat ze zijn opgelicht bij de verkiezingen met de verkiezingsuitslag.

Shadow0 schreef:pien_2010 schreef:Wt ik heel erg triest vind, is dat veel mensen gewoon heel vaderlandslievend zijn, het hart op de goede plek hebben en daar dus gisteren aan mee deden overtuigd dat ze zijn dat ze zijn opgelicht bij de verkiezingen met de verkiezingsuitslag.
Ik vind dit toch wat te makkelijk. De meeste mensen die achter Trump blijven staan hebben helemaal niet zoveel zin om het hart op de goede plek te hebben. Ze weten, deels, wel degelijk waar ze voor kiezen en waar ze voor staan. Een deel is niet verblind, ze zien in Trump iemand die hun gewelddadige visie op de maatschappij deelt (en aanwakkert, dat ook.)
(Anderen zijn wel heel cynisch geworden door continue blootstelling aan talk radio en Fox en dergelijke, en dat is ook gevaarlijk. Maar toch zit er vaak wel degelijk ook keuze in.)
MarcoBorsato schreef:Ken je de meeste mensen? Of gok je nu iets?
Shadow0 schreef:MarcoBorsato schreef:Ken je de meeste mensen? Of gok je nu iets?
Er is best wel veel geschreven over, met, en door mensen in de Trump-aanhang. En er is nog veel meer geschreven over het gewelddadige deel van de fanatieke Trump-aanhang. Het idee dat het lieve, goedbedoelende mensen zijn die geheel zonder enig bewustzijn misleid zijn naar een beeld dat ze uit zichzelf nooit zouden volgen is onjuist.
Karl66 schreef:Er hebben meer dan 70 miljoen mensen op Trump gestemd. Die kan je niet in één groep wegzetten, dat zijn 70 miljoen individuen met 70 miljoen verschillende ideeën, die je in heel veel verschillende groepen moet indelen voordat je er iets zinnigs over kan zeggen.
Die mensen versimpelen tot één groep, die gebaseerd is op één idee is echt veel te gemakkelijk.
MarcoBorsato schreef:Het komt niet vaak voor, maar ik ben het wel met Shadow eens. Dit gaat imo echt veel verder dan verblind door vaderlands trots. Ik ga er, nog steeds, vanuit dat de meeste mensen enigszins normaal kunnen denken en rationeren. De een beter dan de ander.Shadow0 schreef:Ik vind dit toch wat te makkelijk. De meeste mensen die achter Trump blijven staan hebben helemaal niet zoveel zin om het hart op de goede plek te hebben. Ze weten, deels, wel degelijk waar ze voor kiezen en waar ze voor staan. Een deel is niet verblind, ze zien in Trump iemand die hun gewelddadige visie op de maatschappij deelt (en aanwakkert, dat ook.)
(Anderen zijn wel heel cynisch geworden door continue blootstelling aan talk radio en Fox en dergelijke, en dat is ook gevaarlijk. Maar toch zit er vaak wel degelijk ook keuze in.)
Ken je de meeste mensen? Of gok je nu iets?
Citaat:Ken je de meeste mensen? Of gok je nu iets?
IMANDRA schreef:Hier wordt het ook besproken. Ouders zijn trouwe VVD'ers, al jaren lang. Ik twijfel een beetje, zit bij sommige issues links en andere weer rechts, dus vind het vaak lastig kiezen en baseer het een beetje op wat ik dan belangrijker vind. Maar een coalitie van VVD en GL zou ik het beste vinden haha
Maar ik denk dat ze inderdaad maar een select aantal (close) vrienden weten wat ze stemmen, en daarop hun mening baseren. Wat uiteraard niet klopt.
Jessix schreef:Grappig, ik stem nu al jaren lang VVD en ja ook echt op Rutte. Daarvoor op GL toen Femke nog lijsttrekker was. Elke kieswijzer die ik invul komt met wel 83% VVD uit en daarna nog steeds GL. Ik snap zelf wel hoe dat komt. Op gebied van milieu en dierenwelzijn trek ik naar links.![]()
In ons gezin wordt politieke voorkeur ook gewoon besproken. Met vrienden heb ik het eigenlijk nooit over politiek. Van sommige weet ik het wel, maar het komt eigenlijk nooit ter spraken.