Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:49

Blussem schreef:
Nou ik denk dat wij hier net zo piepen als maart een partij het grootste is geworden waar bijna niemand op gestemt heeft.

Welke? := Kijk alstjeblieft uit met dit soort uitspraken.

Blue_Eyes

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:51

Waarom reageren jullie nog op Blussem? :') Die naam heeft ze niet voor niets gekozen denk ik, die moet altijd even fikkie stoken in topics met zogenaamd controversiële uitspraken :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 16:53

Blue_Eyes schreef:
Waarom reageren jullie nog op Blussem? :') Die naam heeft ze niet voor niets gekozen denk ik, die moet altijd even fikkie stoken in topics met zogenaamd controversiële uitspraken :')

Jaaa je hebt gelijk, sorry!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:02

Op facebook wordt vaak geroepen dat mensen niemand kennen die op de VVD heeft gestemd. En dat ze het gek vinden dat de VVD dan de grootste is.

Maar dat ze in een filter bubbel zitten snappen ze dus niet :))

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:08

Sowieso ook best bijzonder hè? Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik houd geen polls onder mijn vrienden, familie en kennissen om erachter te komen op welke partij ze gestemd hebben.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:11

Blue_Eyes schreef:
Sowieso ook best bijzonder hè? Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik houd geen polls onder mijn vrienden, familie en kennissen om erachter te komen op welke partij ze gestemd hebben.

Ben ik ook niet mee bezig. Ik hoor het soms bij toeval.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:30

Hier wordt politiek wel veel besproken, mijn ouders waren echte VVD'ers maar komen daar nu op terug, ze hebben een hekel aan Rutte. M'n broertje is #teamBaudet. Mijn vriendengroep is grotendeels links, ik ben een beetje zoekende.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:39

pien_2010 schreef:
Wt ik heel erg triest vind, is dat veel mensen gewoon heel vaderlandslievend zijn, het hart op de goede plek hebben en daar dus gisteren aan mee deden overtuigd dat ze zijn dat ze zijn opgelicht bij de verkiezingen met de verkiezingsuitslag.

Ik vind dit toch wat te makkelijk. De meeste mensen die achter Trump blijven staan hebben helemaal niet zoveel zin om het hart op de goede plek te hebben. Ze weten, deels, wel degelijk waar ze voor kiezen en waar ze voor staan. Een deel is niet verblind, ze zien in Trump iemand die hun gewelddadige visie op de maatschappij deelt (en aanwakkert, dat ook.)

(Anderen zijn wel heel cynisch geworden door continue blootstelling aan talk radio en Fox en dergelijke, en dat is ook gevaarlijk. Maar toch zit er vaak wel degelijk ook keuze in.)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:41

Hier wordt het ook besproken. Ouders zijn trouwe VVD'ers, al jaren lang. Ik twijfel een beetje, zit bij sommige issues links en andere weer rechts, dus vind het vaak lastig kiezen en baseer het een beetje op wat ik dan belangrijker vind. Maar een coalitie van VVD en GL zou ik het beste vinden haha :))

Maar ik denk dat ze inderdaad maar een select aantal (close) vrienden weten wat ze stemmen, en daarop hun mening baseren. Wat uiteraard niet klopt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:41

Shadow0 schreef:
pien_2010 schreef:
Wt ik heel erg triest vind, is dat veel mensen gewoon heel vaderlandslievend zijn, het hart op de goede plek hebben en daar dus gisteren aan mee deden overtuigd dat ze zijn dat ze zijn opgelicht bij de verkiezingen met de verkiezingsuitslag.

Ik vind dit toch wat te makkelijk. De meeste mensen die achter Trump blijven staan hebben helemaal niet zoveel zin om het hart op de goede plek te hebben. Ze weten, deels, wel degelijk waar ze voor kiezen en waar ze voor staan. Een deel is niet verblind, ze zien in Trump iemand die hun gewelddadige visie op de maatschappij deelt (en aanwakkert, dat ook.)

(Anderen zijn wel heel cynisch geworden door continue blootstelling aan talk radio en Fox en dergelijke, en dat is ook gevaarlijk. Maar toch zit er vaak wel degelijk ook keuze in.)

Ken je de meeste mensen? Of gok je nu iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:47

Ik ben echt ultra-links en daardoor het grootste deel van mijn vriendenkring ook wel. Ik stem BIJ1 en veel rechtser dan een paar verdwaalde D66'ers wordt het bij mij niet. Mijn ouders zijn ook links, de rest van mijn familie niet zo. Ik heb het met mijn vrienden overigens wel veel over politiek en daar komt partij van voorkeur ook gewoon veel aan bod.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:02

MarcoBorsato schreef:

Er is best wel veel geschreven over, met, en door mensen in de Trump-aanhang. En er is nog veel meer geschreven over het gewelddadige deel van de fanatieke Trump-aanhang. Het idee dat het lieve, goedbedoelende mensen zijn die geheel zonder enig bewustzijn misleid zijn naar een beeld dat ze uit zichzelf nooit zouden volgen is onjuist.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:31

Shadow0 schreef:
MarcoBorsato schreef:

Er is best wel veel geschreven over, met, en door mensen in de Trump-aanhang. En er is nog veel meer geschreven over het gewelddadige deel van de fanatieke Trump-aanhang. Het idee dat het lieve, goedbedoelende mensen zijn die geheel zonder enig bewustzijn misleid zijn naar een beeld dat ze uit zichzelf nooit zouden volgen is onjuist.

Dat het geen lieverds zijn van zichzelf wil ik gerust geloven, maar dat ze in andere omstandigheden hetzelfde zouden doen niet.

Het is namelijk al heel lang geleden dat er zo'n rellen zijn in Amerika als tijden het bewind van Trump.

Tenzij we zitten met een genetische mutatie waardoor deze generatie mensen plots zoveel agressiever is dan de vorige, lijkt me dat niet echt realistisch.

Dus ik denk een middenweg; ze zouden waarschijnlijk minder agressief zijn zonder Trump, maar je hebt wel een zekere instelling nodig uit jezelf om hiertoe gedreven te worden.

En misschien is er een enkeling die normaal erg braaf is en door een samenloop van omstandigheden toch is aangezet tot 'out of character' handelingen, zoals Pien zegt, maar ik geloof inderdaad ook niet dat dat de meerderheid is.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:40

Er hebben meer dan 70 miljoen mensen op Trump gestemd. Die kan je niet in één groep wegzetten, dat zijn 70 miljoen individuen met 70 miljoen verschillende ideeën, die je in heel veel verschillende groepen moet indelen voordat je er iets zinnigs over kan zeggen.

Die mensen versimpelen tot één groep, die gebaseerd is op één idee is echt veel te gemakkelijk.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:41

Karl66 schreef:
Er hebben meer dan 70 miljoen mensen op Trump gestemd. Die kan je niet in één groep wegzetten, dat zijn 70 miljoen individuen met 70 miljoen verschillende ideeën, die je in heel veel verschillende groepen moet indelen voordat je er iets zinnigs over kan zeggen.

Die mensen versimpelen tot één groep, die gebaseerd is op één idee is echt veel te gemakkelijk.

Ik dacht dat het hier specifiek ging om de mensen die het capitool bestormd hebben?

Want met jouw bericht ben ik het gewoon helemaal eens hoor.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:45

MarcoBorsato schreef:
Shadow0 schreef:

Het komt niet vaak voor, maar ik ben het wel met Shadow eens. Dit gaat imo echt veel verder dan verblind door vaderlands trots. Ik ga er, nog steeds, vanuit dat de meeste mensen enigszins normaal kunnen denken en rationeren. De een beter dan de ander.

Maar de werkelijk waar debiele actie van gisteren, écht hoe kun je zoiets verzinnen en dan ook nog uitvoeren (bedenken/als order wegzetten/aanmoedigen) gaat echt al het fatsoen voorbij. Ik sliep gisteren vroeg en vanaf 3 uur het nieuws aan het volgen, ontzettend beangstigend dat dit op zo'n plaats kan gebeuren. En dan de vergelijking met BLM, dat was pas een bloedbad geworden. Er stonden letterlijk rijen zwaar bewapende soldaten/agenten, al op het bordes. Dat was vergeleken met gisteren een regelrechte ramp geworden. En wat ben ik blij dat steeds meer mensen zich (online) tegen hem gaan keren o.a. de VP en VIP's, alsmede de (social) media.

Bizar detail, op een plaatselijke Facebook pagina hier, was er ook een bericht en de volgende reactie: De terroristen (want dat zijn het imo) van gisteren waren volgens een mevrouw democraten die zich voordeden als Trump aanhangers, onder de hoed van antifascisme |o

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:54

Haahhaha Q zou trots zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:59

Blussem schreef:
Nou ik denk dat wij hier net zo piepen als maart een partij het grootste is geworden waar bijna niemand op gestemt heeft.

Deze staat echt in je top 3 trolberichten *\%/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:03

Citaat:

Deze vraag niet aan mij gesteld will ik wel beantwoorden.
Bv al een jaar zit ik op discord ie internationale groep van mensen die Frans leren. Opeens vanochtend zeer emotioneel posts van een iemand (lieve leuke vrouw) die dus Trump aanhanger is en op gestemd heeft.
De rest laat het bij, dank je wel voor je posts, we wisten ditniet. Behalve ik natuurlijk die probeert wat tegengas te geven. Dus nu een discussie :oo

Nog nooit met haar meegemaakt. Het is gewoon een hele aardige vrouw!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 19:11

idinn schreef:
Blussem schreef:

Deze staat echt in je top 3 trolberichten *\%/*
Mis ik iets?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:09

IMANDRA schreef:
Hier wordt het ook besproken. Ouders zijn trouwe VVD'ers, al jaren lang. Ik twijfel een beetje, zit bij sommige issues links en andere weer rechts, dus vind het vaak lastig kiezen en baseer het een beetje op wat ik dan belangrijker vind. Maar een coalitie van VVD en GL zou ik het beste vinden haha :))

Maar ik denk dat ze inderdaad maar een select aantal (close) vrienden weten wat ze stemmen, en daarop hun mening baseren. Wat uiteraard niet klopt.

Grappig, ik stem nu al jaren lang VVD en ja ook echt op Rutte. Daarvoor op GL toen Femke nog lijsttrekker was. Elke kieswijzer die ik invul komt met wel 83% VVD uit en daarna nog steeds GL. Ik snap zelf wel hoe dat komt. Op gebied van milieu en dierenwelzijn trek ik naar links. :D

In ons gezin wordt politieke voorkeur ook gewoon besproken. Met vrienden heb ik het eigenlijk nooit over politiek. Van sommige weet ik het wel, maar het komt eigenlijk nooit ter spraken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:15

IMANDRA schreef:
Maar een coalitie van VVD en GL zou ik het beste vinden haha :))
.

Op welke punten dan vooral want GL en VVD zijn nog al verschillende partijen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:16

Jessix schreef:
Grappig, ik stem nu al jaren lang VVD en ja ook echt op Rutte. Daarvoor op GL toen Femke nog lijsttrekker was. Elke kieswijzer die ik invul komt met wel 83% VVD uit en daarna nog steeds GL. Ik snap zelf wel hoe dat komt. Op gebied van milieu en dierenwelzijn trek ik naar links. :D

In ons gezin wordt politieke voorkeur ook gewoon besproken. Met vrienden heb ik het eigenlijk nooit over politiek. Van sommige weet ik het wel, maar het komt eigenlijk nooit ter spraken.

Dan zou jij dus graag een groen rechtse partij zien misschien? Milleuzaken als GL en verder neo liberaal? Of dat ook niet

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:22

Er is toch een politiek discussie topic? Misschien kan de komende verkiezingen in NL daar besproken worden, want we gaan een beetje off topic.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:56

Daphara schreef:
Er is toch een politiek discussie topic? Misschien kan de komende verkiezingen in NL daar besproken worden, want we gaan een beetje off topic.

Je hebt gelijk, ik dwaal af. Maar goed, dit topic is eigenlijk wel op z'n einde.... Trump wordt niet meer herkozen. :D ;)