Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cer schreef:Als een losstaande opmerking Electra.. zo loopt dat in een discussie .. iemand kan de rol te groot vinden, los van of ze het goed doen of niet. Dat dat aan elkaar geplakt wordt door anderen wil niet zeggen dat dat ook bedoelt wordt.. dat is een aanname
Electra63 schreef:De discussie begon, dat PVV (en BBB) de schuld neerleggen bij o.a. de Burgemeesters, hij wil ze zelfs ontslaan (Halsma) en ook de linkse D66-rechters.
Shadow0 schreef:Electra63 schreef:De discussie begon, dat PVV (en BBB) de schuld neerleggen bij o.a. de Burgemeesters, hij wil ze zelfs ontslaan (Halsma) en ook de linkse D66-rechters.
Dit keer wilde hij trouwens Dijksma (Utrecht) ontslaan. Niet eens met een echte reden, maar er was toevallig net een opgeklopt relletje aan de gang en dat is toch leuke publiciteit.
Waarop Halsema een berichtje plaatste dat ze zich wel een beetje gepasseerd voelde(Je kunt bij dit soort absurditeit niet altijd alleen maar zakelijk blijven. Ik moest erom lachen.)
prompter schreef:Net op de radio een analyse die ik wel interessant vond: er is wereldwijd een trend van politici die er niet op uit zijn om problemen daadwerkelijk op te lossen, maar die er juist baat bij hebben om de problemen in stand te houden omdat ze daarmee de kiezers aan zich blijven binden.
Er zit wel wat in denk ik.
prompter schreef:Net op de radio een analyse die ik wel interessant vond: er is wereldwijd een trend van politici die er niet op uit zijn om problemen daadwerkelijk op te lossen, maar die er juist baat bij hebben om de problemen in stand te houden omdat ze daarmee de kiezers aan zich blijven binden.
Er zit wel wat in denk ik.
Electra63 schreef:Cer schreef:Als een losstaande opmerking Electra.. zo loopt dat in een discussie .. iemand kan de rol te groot vinden, los van of ze het goed doen of niet. Dat dat aan elkaar geplakt wordt door anderen wil niet zeggen dat dat ook bedoelt wordt.. dat is een aanname
Natuurlijk Cer !
Zomaar een losstaande opmerking, maar als daar dan op doorgevraagd wordt, is men beledigd (en vertrekt).
Maar, heb jij ook nog een mening over dit onderwerp?
Wat vind jij van de rol van de Burgemeesters en rechters in Nederland?
Hoe vind jij dat het gaat met dit kabinet?
Vind jij het acceptabel dat de grootste partij niet aanwezig is bij een debat over verwarde mensen op straat?
Wat vind jij van de banden van Wilders met bijvoorbeeld Orban?
Daar ging de discussie over.
Electra63 schreef:Ik ben alleen bang dat het niet alleen om de aandacht/publiciteit gaat, maar dat Wilders dit ook echt zou willen doen met als voorbeeld Trump. Die heeft ook scheit aan rechterlijke uitspraken.
Electra63 schreef:er wordt niet doorgevraagd, er worden heel wat aannames opgeschreven.. net zoals de aanname “beledigd”Zomaar een losstaande opmerking, maar als daar dan op doorgevraagd wordt, is men beledigd (en vertrekt).
Citaat:Maar, heb jij ook nog een mening over dit onderwerp?
Citaat:Wat vind jij van de rol van de Burgemeesters en rechters in Nederland?
Citaat:Hoe vind jij dat het gaat met dit kabinet?
Citaat:Vind jij het acceptabel dat de grootste partij niet aanwezig is bij een debat over verwarde mensen op straat?
Citaat:Wat vind jij van de banden van Wilders met bijvoorbeeld Orban?
Citaat:Daar ging de discussie over.
Electra63 schreef:Electra63 schreef:De discussie begon, dat PVV (en BBB) de schuld neerleggen bij o.a. de Burgemeesters, hij wil ze zelfs ontslaan (Halsma) en ook de linkse D66-rechters.
Ik ben alleen bang dat het niet alleen om de aandacht/publiciteit gaat, maar dat Wilders dit ook echt zou willen doen met als voorbeeld Trump. Die heeft ook scheit aan rechterlijke uitspraken.
BigOne schreef:Cer, met 37 kamerleden kun je als partij bij elk overleg aanwezig zijn. Meerdere partijen die een stuk kleiner zijn zorgen dat ze zaken verdelen. En pvv levert zelfs de zorg minister maar is in z’n geheel niet aanwezig, schandalig.
journee schreef:Electra63 schreef:
Ik ben alleen bang dat het niet alleen om de aandacht/publiciteit gaat, maar dat Wilders dit ook echt zou willen doen met als voorbeeld Trump. Die heeft ook scheit aan rechterlijke uitspraken.
Wilders deed deze uitspraak al in 2010, naar aanleiding van de gerechtelijke uitspraak over zijn eigen daden. Dus ik durf vrij zeker te stellen dat het niets met Trump van doen heeft, maar puur is gebaseerd op zijn eigen ervaring.
Hij vind gewoon dat rechters niet voldoende met zijn visie mee gaan. Tja, helaas voor hem bepaald in Nederland Wilders niet de wet en heeft hij ook lang niet zoveel macht als de president in Amerika. Dus in mijn optiek hoeven wij ons nog geen zorgen te maken over Amerikaanse toestanden.
journee schreef:BigOne schreef:Cer, met 37 kamerleden kun je als partij bij elk overleg aanwezig zijn. Meerdere partijen die een stuk kleiner zijn zorgen dat ze zaken verdelen. En pvv levert zelfs de zorg minister maar is in z’n geheel niet aanwezig, schandalig.
Volgens mij zet de partij vooral zichzelf buiten spel als ze niet bij een debat aanwezig zijn? Ze missen dan informatie, kunnen zelf niets inbrengen en kunnen dan ook niet stemmen als er een stemming plaats vind. Dus het lijkt me vooral frusterend voor PVV stemmers, want die worden niet vertegenwoordigd. De andere partijen zullen PVV vaak niet echt missen lijkt me?
BigOne schreef:Cer, met 37 kamerleden kun je als partij bij elk overleg aanwezig zijn. Meerdere partijen die een stuk kleiner zijn zorgen dat ze zaken verdelen. En pvv levert zelfs de zorg minister maar is in z’n geheel niet aanwezig, schandalig.
Cer schreef:Electra63 schreef:Als je geen nieuws volgt, dan mis je inderdaad wel eens wat.
Klopt![]()
Dat zeg ik zelf ook dus ik snap deze bevestiging niet helemaal? Wat maakt dat je dit nu toevoegt?
Electra63 schreef:Natuurlijk is onze democratie anders dan de VS, maar er zijn parallellen, zoals de wetenschap, rechters en plaatselijke bestuurders in twijfel trekken en bijvoorbeeld journalisten beledigen.
https://en.wikipedia.org/wiki/David_Hor ... dom_Center schreef:The David Horowitz Freedom Center, formerly the Center for the Study of Popular Culture (CSPC), is a conservative anti-Islam foundation founded in 1988 by political activist David Horowitz and his long-time collaborator Peter Collier. It was established with funding from groups including the John M. Olin Foundation, the Bradley Foundation and the Scaife Foundation.
It runs several websites and blogs, including the anti-Islam website FrontPage Magazine and the anti-Muslim blog Jihad Watch. It has been described as a part of the counter-jihad movement. It is designated as a hate group by the Southern Poverty Law Center.
[...]
Between July 2000 and February 2006, the center (under its old name) was the sponsor of 25 trips by United States senators and representatives, all Republicans, to six different events. Total expenditures were about $43,000. In 2014–2015, Horowitz provided $250,000 in funding to the Dutch right-wing nationalist Geert Wilders's Party for Freedom.