Precies BigOne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Als mijn buren racisme promoten, ga ik niet met ze op een buurtbbq staan
Nikass schreef:en met meneer Wagensveld zou ik nooit ook maar iets samen doen, al wil hij een dag afval opruimen.
journee schreef:Ja, stel je voor dat mensen echt naar de inhoud van een wetsvoorstel kijken en daar op stemmen in plaats van te kijken naar de ideeën van een partij! (sarcasme uit)
Het lijkt mij dat alleen de inhoud van een voorstel belangrijk is en niet wie het voorstel indient. Als partijen niet willen samenwerken vanwege de achtergrond van een partij is dat naar mijn mening ronduit kinderachtig, met zo'n houding kom je nergens.
journee schreef:Door elkaar te uit de weg te gaan worden problemen niet opgelost. Dat vergroot het probleem alleen maar.
Een probleem benoemen maar je niet willen inspannen om iets tegen te gaan of op te lossen vind ik dan weer hypocriet.
Avalanche schreef:journee schreef:Door elkaar te uit de weg te gaan worden problemen niet opgelost. Dat vergroot het probleem alleen maar.
Een probleem benoemen maar je niet willen inspannen om iets tegen te gaan of op te lossen vind ik dan weer hypocriet.
Dat zie je nu toch ook in Amerika, waar mensen gewoon niet meer met elkaar praten, en dus wordt er niets opgelost. Sterker nog, problemen die in een veel eerder stadium opgelost hadden kunnen worden door met elkaar in gesprek te gaan, en goed beleid uit te zetten, lijken nu onoplosbaar.
Het sterke punt van Nederland is altijd het polderbeleid geweest. Juist door met elkaar te praten, met iedereen te praten, en de lijnen open te houden, los je zaken op imo, en in het slechtste geval blijven ze bespreekbaar. Ik ben er absoluut geen voorstander van om elkaar uit de weg te gaan. Ik denk dat, juist als je duidelijke doelen hebt, en sterke principes, het in je voordeel is om in gesprek te gaan.
In een democratie ga je nooit alles voor elkaar krijgen wat je wilt. Maar door elkaar uit de weg te gaan, loop je het risico dat er alles gebeurt wat je niet wilt.
journee schreef:Ja, stel je voor dat mensen echt naar de inhoud van een wetsvoorstel kijken en daar op stemmen in plaats van te kijken naar de ideeën van een partij!(sarcasme uit)
Citaat:Het lijkt mij dat alleen de inhoud van een voorstel belangrijk is en niet wie het voorstel indient.
Citaat:Als partijen niet willen samenwerken vanwege de achtergrond van een partij is dat naar mijn mening ronduit kinderachtig, met zo'n houding kom je nergens.
Nikass schreef:Ik begrijp wat je zegt, Avalanche. Ik zal mijn (hypothetische) buurman wel gedag zeggen, maar samenwerken, of het gesprek aan gaan (tenzij hij dat erg graag wil en daartoe het initiatief neemt), nee. Treurig wellicht, maar dat geloof in de mensheid heb ik niet meer.
En na de dood in de ogen te hebben gekeken, heb ik er ook de energie niet meer voor, en richt ik mijn kostbare tijd (en dus schaarse energie) op de natuur, en op de mensen die iets toevoegen, op welke manier dan ook.
Misschien ooit nog in een ander land, maar na decennia inzet, is de mentaliteit in Nederland wmb grotendeels minder geworden, met oa deze verkiezingsuitslag toch wel als dieptepunt.
Nikass schreef:Vandaag in het nieuws dat burgemeester Marcouch van Arnhem de geplande "demonstratie" van Pegida heeft verboden.
Hij is ook van mening dat er een wettelijk verbod zou moeten komen op het (opzettelijk en provocatief) verbranden van religieuze boeken.
Ik deel zijn mening volledig![]()
Wat is die Wagensveld van Pegida een naar mannetje zeg. Wat een engerd
Janneke2 schreef:journee schreef:Ja, stel je voor dat mensen echt naar de inhoud van een wetsvoorstel kijken en daar op stemmen in plaats van te kijken naar de ideeën van een partij!(sarcasme uit)
Tjonge.
Mij ontgaat iets.Citaat:Het lijkt mij dat alleen de inhoud van een voorstel belangrijk is en niet wie het voorstel indient.
Daar zit iets in.
(Maar C. v. d. Plas maakte daar een merkwaardige draaitoer omheen.)Citaat:Als partijen niet willen samenwerken vanwege de achtergrond van een partij is dat naar mijn mening ronduit kinderachtig, met zo'n houding kom je nergens.
... dat is wat CvdPlas anderen verwijt,
ik heb om onderbouwing gevraagd en niet gekregen.
Dus "de oude koe" CvdPlas beweert dat 'anderen' in jouw woorden ronduit kinderachtig zijn,
mag van mij wel terug in de sloot.
journee schreef:Ik weet niet of partijen PVV voorstellen daadwerkelijk zullen boycotten uit principe, maar mocht dit het geval zijn dan vind ik dat ongepast.
Loretta schreef:Nikass schreef:Vandaag in het nieuws dat burgemeester Marcouch van Arnhem de geplande "demonstratie" van Pegida heeft verboden.
Hij is ook van mening dat er een wettelijk verbod zou moeten komen op het (opzettelijk en provocatief) verbranden van religieuze boeken.
Wat een commotie om een halve gekke die een boek wil verbranden. Maar als moslims nu eens niet zo overtrokken zouden reageren dan was de lol van boeken verbranden er snel af.
Kortom, ik begrijp beide kampen niet. Laat maar weer eens zien hoe gestoord de mensheid kan zijn.
Citaat:Het lijkt mij dat alleen de inhoud van een voorstel belangrijk is en niet wie het voorstel indient.
Citaat:Als partijen niet willen samenwerken vanwege de achtergrond van een partij is dat naar mijn mening ronduit kinderachtig, met zo'n houding kom je nergens.
Citaat:Je haalt alleen oude koeien uit de sloot als problemen uit het verleden al zijn opgelost. Maar misschien wilde je eigenlijk zeggen:wie zijn neus schendt, schendt zijn aangezicht?
Citaat:Ik weet niet of partijen PVV voorstellen daadwerkelijk zullen boycotten uit principe
Citaat:, maar mocht dit het geval zijn dan vind ik dat ongepast.
Citaat:Je moet nu eenmaal roeien met de riemen die je hebt. En dat houd ook in je beste beentje voorzetten. Want wie goed doet, die goed ontmoet. Want wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.
Citaat:Een boycot uit principe is het paard achter de wagen spannen.
Citaat:Terwijl bij ondersteuning van een goed wetsvoorstel het mes aan twee kanten snijd!
Citaat:Het heeft echter geen zin om op de zaken vooruit te lopen, maar de tijd zal het leren.
Citaat:Overigens is het 'algemeen bekend' dat vrijwel alle linkse partijen niet echt open staan voor samenwerking met PVV.
Nikass schreef:Nou ik snap de commotie wel, aangezien die Pegida engerd speciaal Arnhem uitkiest als locatie vanwege de Marokkaanse burgermeester waarvan hij wil dat die zich bedreigt voelt en oprot. Als jij dat overtrokken vindt, gok ik maar zo dat jij dat soort discriminatie nooit over je heen krijgt.
Zulke Pegida idioten moet je niet tolereren.
Citaat:Wat een commotie om een halve gekke die een boek wil verbranden. Maar als moslims nu eens niet zo overtrokken zouden reageren dan was de lol van boeken verbranden er snel af.
Kortom, ik begrijp beide kampen niet. Laat maar weer eens zien hoe gestoord de mensheid kan zijn.
Loretta schreef:Nikass schreef:Vandaag in het nieuws dat burgemeester Marcouch van Arnhem de geplande "demonstratie" van Pegida heeft verboden.
Wat een commotie om een halve gekke die een boek wil verbranden. Maar als moslims nu eens niet zo overtrokken zouden reageren dan was de lol van boeken verbranden er snel af.
Nikass schreef:Avalanche ik zeg nergens dat er met mensen niet te praten valt, of dat ik iemand weg zou zetten omdat hij een beetje wantrouwig is, dan mis je een beetje de essentie van wat ik schrijf.
Loretta schreef:Nikass schreef:Nou ik snap de commotie wel, aangezien die Pegida engerd speciaal Arnhem uitkiest als locatie vanwege de Marokkaanse burgermeester waarvan hij wil dat die zich bedreigt voelt en oprot. Als jij dat overtrokken vindt, gok ik maar zo dat jij dat soort discriminatie nooit over je heen krijgt.
Zulke Pegida idioten moet je niet tolereren.
Is dat de reden dat die Arnhem heeft uitgekozen. Dat wist ik dus niet. Dan had hij ook Rotterdam uit kunnen kiezen.
Hij heeft in ieder geval wel weer gekregen wat hij graag wilde. Namelijk een hele hoop kabaal. Gisteren deed hij net alsof hij ondanks een gebiedsverbod toch naar Arnhem wilde afreizen. En uiteindelijk komt hij niet. Maar de stad stond wel in opperste paraatheid. En de tegenstanders waren wel op de been. En er was een grote politiemacht in de stad. Dat heeft hij dan weer mooi klaar gekregen.
Het mooiste was als zulke lui geen enkele aandacht kregen. maar dat is helaas te moeilijk.
Janneke2 schreef:Citaat:Wat een commotie om een halve gekke die een boek wil verbranden. Maar als moslims nu eens niet zo overtrokken zouden reageren dan was de lol van boeken verbranden er snel af.
Nou, in de 18e eeuw stelde een Duitse filosoof al
'dat waar men boeken verbrandt, men niet veel later mensen verbrandt'.
![]()
Zo'n honderdvijftig jaar later bleek maar weer eens hoe waar dat was.
("Derde rijk", Shoa.)
Dus ik prijs het historisch inzicht van burgemeester Marcouch.
(En schuif 'de moslims' nou niet de zwarte piet toe van 'doe niet zo overgevoelig'.)
De mensheid kan hartstikke idioot doen en het heeft zin om aan uitwassen paal en perk te stellen.
pien_2010 schreef:Janneke2 schreef:
Nou, in de 18e eeuw stelde een Duitse filosoof al
'dat waar men boeken verbrandt, men niet veel later mensen verbrandt'.
![]()
Zo'n honderdvijftig jaar later bleek maar weer eens hoe waar dat was.
("Derde rijk", Shoa.)
Dus ik prijs het historisch inzicht van burgemeester Marcouch.
(En schuif 'de moslims' nou niet de zwarte piet toe van 'doe niet zo overgevoelig'.)
De mensheid kan hartstikke idioot doen en het heeft zin om aan uitwassen paal en perk te stellen.
Hele mooie post Janneke. Zo mee eens. Ik vond het goed opgelost door de burgemeester.