Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sizzle schreef:Dat klinkt als een vuurtje aanwakkeren.
Het is wel degelijk zo dat Rusland systematisch „vluchtelingen“ naar Rusland haalt om ze vervolgens en masse de grens over te duwen om Europa bezig te houden.
Tevens zijn veel van die gammele bootjes georganiseerd door Rusland.
Daar kunnen die vluchtelingen echter niets aan doen, die zijn dubbel slachtoffer. Die met geweld (leger) tegenhouden is precies wat Poetin wil, want dan wordt Europa instabiel.
Ze kunnen beter investeren in een beter process.
De hoofdreden waarom veel vluchtelingen naar bijv. Duitsland komen is niet omdat het daar nou zo perfect is, maar omdat de procedures zo langzaam zijn dat je je de komende 10 jaar geen zorgen hoeft te maken.
Sizzle schreef:Ik had het meer gelezen als wat er in o.a. Frankrijk gaande is: massieve opkomst van extreem rechts en daardoor een enorme onrust onder de bevolking die makkelijk kan escaleren o.a. door de vluchtelingen politiek (of eerder het ontbreken eraan).
Dat je dat gaat stoppen met een leger en door lief te zijn tegen Putin is nogal wereld vreemd uiteraard.
Babootje schreef:Het is iets dat je wereldwijd ziet en juist dat maakt het wel heel erg zorgelijk vind ik. In de US wordt rechts steeds extremer. Overal hoor je grenzen dicht en eigen volk eerst. En iedereen die vreemdelingenlast in de portemonnee beginnen te voelen en ervaart dat er geen woningen meer zijn zegt Yes! En kijkt niet wat er daarachter nog allemaal speelt.
irmaz schreef:Babootje schreef:Het is iets dat je wereldwijd ziet en juist dat maakt het wel heel erg zorgelijk vind ik. In de US wordt rechts steeds extremer. Overal hoor je grenzen dicht en eigen volk eerst. En iedereen die vreemdelingenlast in de portemonnee beginnen te voelen en ervaart dat er geen woningen meer zijn zegt Yes! En kijkt niet wat er daarachter nog allemaal speelt.
Iedereen die de vreemdelingenlast in zijn portomonnee voelt? Serieus?![]()
Leg eens uit hoe dat werkt?
martichr schreef:https://twitter.com/bayraktar_1love/sta ... 1268253914
Fabriek voor ballistische raketten in Rusland, 1300 km van Oekraïne staat lichtelijk in de fik.. volgens Rusland een foutje tijdens de productie.. kuch kuch..
irmaz schreef:Babootje schreef:Het is iets dat je wereldwijd ziet en juist dat maakt het wel heel erg zorgelijk vind ik. In de US wordt rechts steeds extremer. Overal hoor je grenzen dicht en eigen volk eerst. En iedereen die vreemdelingenlast in de portemonnee beginnen te voelen en ervaart dat er geen woningen meer zijn zegt Yes! En kijkt niet wat er daarachter nog allemaal speelt.
Iedereen die de vreemdelingenlast in zijn portomonnee voelt? Serieus?![]()
Leg eens uit hoe dat werkt?
Babootje schreef:Ik bedoel het in de zin van dat "iedereen" en ik bedoel dat natuurlijk niet zo letterlijk - die ja zegt tegen (extreem) rechts - de problemen die zij ondervinden wijten aan de vreemdelingenlast hetzij door overlast in hun buurt, hetzij financieel, hetzij door het tekort aan woningen of anderszins en dan een zwaai naar rechts maakt. De rest is bang dat dat gaat gebeuren.
En dat zie je niet alleen in NL gebeuren.
Als je bedenkt dat maar 17% van de vrijkomende betaalbare woningen bestemd is voor de reguliere woningmarkt (en nee dat komt niet alleen maar door statushouders die voor op de urgentielijst staan, maar ook arbeidsmigranten, en andere aandachtsgroepen) en jongeren niet aan een woning komen en mensen die gescheiden of dakloos worden of soms gedwongen een dak moeten delen. Waarom denk je dat zo vreselijk veel jongeren PVV hebben gestemd? De wachttijd voor een betaalbare woning is inmiddels gestegen tot 9 jaar (in de Randstad). Veel jongeren kunnen niet aan hun leven beginnen omdat ze geen woning kunnen huren of kopen en blijven dus thuis wonen. Het enige dat er nog te krijgen is, is een studio'tje voor 8 a 900 per maand. Daar kun je geen gezin in beginnen.
En als je bedenkt dat de kosten voor de noodopvang van asielzoekers gemiddeld 53.400 euro per asielzoeker per jaar kost (zie financieel jaarverslag COA). Ze gemiddeld 9 maanden in de noodopvang zitten tot een besluit en er in 2022 35.500 1e asielaanvragen in NL waren en in 2023 nog eens 48.500 bijkwamen. En er miljarden steun naar Oekraine gaat. En het bericht van de Overheid is, dat er bezuinigd moet worden.
En je dan hoort met je lage inkomen dat de noodmaatregel het energieplafond niet meer bekostigd kan worden. Waaraan denk je dan dat die mensen hun legere portemonnee aan wijten?
Het is zeker niet mijn mening, laat dat duidelijk zijn. Ik heb geen politieke mening en ik volg de wereldgebeurtenissen om een heel andere reden, zoals jullie wel weten. Maar ik heb zelf ook zo'n jongere thuiswonende midden 20er en daarvan hoor ik terug dat er heel veel PVV hebben gestemd. Om dit soort redenen en vermoedelijk ook zonder grondige kennis van de hele achtergrond van de PVV. Dat is om van te schrikken.
Sizzle schreef:De woningnood in NL is ook gewoon echt een ongekend treurige situatie die je in de meeste andere landen enkel uit de grote hoofdsteden kent. Maar dat heeft niets te maken met vluchtelingen en ook niet met dit topic.
https://mastodon.nl/@noelreports@mstdn. ... 7620037889Citaat:De Russische Centrale Verkiezingscommissie weigerde officieel oppositiepoliticus Boris Nadezjdin te registreren als kandidaat voor de post van president van Rusland.
Mizora schreef:@babootje: ik denk dat je een 0 te veel hebt geplaatst bij het aantal daklozen, mijn bronnen wijzen naar 25.000-40.000, 50.000 geloof ik ook nog wel, het tienvoudige zie ik niet. Dat zou betekenen dat 1 op de 35 Nederlanders, inclusief kinderen dakloos zou zijn.
Het huidoppervlak per nieuwbouwwoning is ongeveer verdubbeld sinds de jaren '70, en het aantal huishoudens bestaand uit alleenstaanden is met 800.000 meer toegenomen dan wat je puur op basis van bevolkingsgroei zou verwachten. Die 2 gecombineerd (dus samenwonen in huizen ter grootte van die in de jaren '70) zou minimaal 800.000 woningen opleveren en dan zouden we plotsklaps dus een woningoverschot hebben.
irmaz schreef:Ik denk niet dat de huizencrisis of (de niet bestaande) immigratiegolf het werkelijke probleem is. Volgens mij staan we aan de vooravond van een grote omslag in de wereld, alle zaken die we de laatste 80 jaar hebben opgebouwd waarvan we dachten dat ze altijd zouden bestaan zijn ineens onzeker geworden door de toenemende effecten van de klimaatverandering dat een gevolg is van een veel te grote impact van de mansen op de wereld. De Corona-crisis heeft ons met de neus op de feiten gedrukt dat niemand onaantastbaar is voor de natuur, ook niet als je in een rijk land denkt te wonen.
Ook de eerste en tweede wereldoorlogen waren het gevolg van een sterk veranderende wereld. De eerste wereldoorlog was het afscheid van de oude wereld waarin landje pik gedaan werd en status gewonnen kon worden met behulp van veldslagen die volgens "heren akkoorden" bevochten werden. Dit bleek niet meer te kunnen doordat de industrialisatie ander wapentuig op had geleverd. Hier is de eerste slag van het vrij maken en de emancipatie van de arbeider.
De tweede wereldoorlog was het definitieve einde van de koloniale tijd, dus ook het vrij maken en emanciperen van groepen mensen.
Nu staan we voor een probleem waar we niet tegen kunnen vechten dus bedenken we andere dingen waarom we niet "vrij" zouden zijn waar we wel tegen kunnen vechten.
irmaz schreef:En tot zover de tegenkandidaat voor Putin:https://mastodon.nl/@noelreports@mstdn. ... 7620037889Citaat:De Russische Centrale Verkiezingscommissie weigerde officieel oppositiepoliticus Boris Nadezjdin te registreren als kandidaat voor de post van president van Rusland.