Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:05

Ach het onderzoeken daarvan kunnen we ook maar het beste overlaten aan de onderzoekers die daar op het rampgebied zijn :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:05

Niemand kan over internet oordelen. het enige wat hier gebeurd is speculeren. Want een paar foto's zeggen echt helemaal niets.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:06

Maakt ook niet zoveel uit, het was maar een theorie _O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:07

De NAF23 is alweer boven tsjechie.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:08

Onder het artikel staat nog een foto waarin je die knik wel duidelijk ziet:
Afbeelding

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:08

Jolliegirl schreef:

Land om 16:00 weer toch?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:10

Ik denk dat als hij daar ingeslagen is, er iets te horen moet zijn op de geluidsopnames, toch? Ik weet niet hoe een inslag uitziet, want wat ik juist zie ik dat er meer van het metaal naar buiten is vervormd, dan naar binnen. Dat lijkt me ook een tikkeltje onlogisch.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:10

Kentaro schreef:
Sammie schreef:
RVS is zo stevig niet als het 10km naar beneden kan vallen. Dat spat uit elkaar en de hond er vervolgens uit gerold/gestuiterd vermoed ik. RVS heeft een breekpunt dat plots bereikt kan worden. Een stevige knal/trap oid is voldoende.

Volgens mij is helemaal nog niet bekend waar de raket (als het al een raket is) is geslagen?

Het brokstuk met het gat dat gevonden is is te plaatsen onder het raam van de cockpit. Het lijkt er dus wel zeker op dat daar de inslag is geweest.

Als het een buk raket betreft is er geen sprake van 1 inslag. Die explodeert 20m voor het doel

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:11

Nessah schreef:
Jolliegirl schreef:

Land om 16:00 weer toch?

Denk het wel ja, aan de vliegtijd te zien :)

hij gaat binnen nu en 10 min de grens van duitsland over.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:15

Cyella schreef:
Ik denk dat als hij daar ingeslagen is, er iets te horen moet zijn op de geluidsopnames, toch? Ik weet niet hoe een inslag uitziet, want wat ik juist zie ik dat er meer van het metaal naar buiten is vervormd, dan naar binnen. Dat lijkt me ook een tikkeltje onlogisch.

In dit artikel wordt gesuggereerd dat de raketstukken van rechts naar links dwars door de neus heen zijn gegaan, dat zou het minder onlogisch maken: http://www.businessinsider.com/this-pho ... ing-2014-7

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:16

Sammie schreef:
Kentaro schreef:
Het brokstuk met het gat dat gevonden is is te plaatsen onder het raam van de cockpit. Het lijkt er dus wel zeker op dat daar de inslag is geweest.

Tja sorry.. maar die website acht ik niet erg betrouwbaar := De naam alleen al. :P

Dat klopt wel hoor, ik heb dat al diverse malen op tv gezien bij diverse programma's uitgelegd zien worden door experts.
De schade die je ziet is vrijwel zeker van een raket, was volgens de expert vanaf de foto al voor 99% zeker te zeggen.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 25-07-14 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:17

LadyMadonna schreef:
Als het een buk raket betreft is er geen sprake van 1 inslag. Die explodeert 20m voor het doel

En wat ik me dan weer afvraag: vind je op de grond nog iets terug van zo'n raket?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:19

Sientje schreef:
Cyella schreef:

In dit artikel wordt gesuggereerd dat de raketstukken van rechts naar links dwars door de neus heen zijn gegaan, dat zou het minder onlogisch maken: http://www.businessinsider.com/this-pho ... ing-2014-7

Maar ik heb nu idd ook gelezen dat de raket ontploft in de buurt van het toestel, dus niet het toestel doorboord:

"Update: in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zijn luchtdoelraketten niet ontworpen om een doel te doorboren om vervolgens te exploderen. Bij antischipraketten is dat wel zo, maar de luchtdoelen zijn vaak te klein (andere raketten of gevechtsvliegtuigen) om het daar op te wagen. Ook deze raket zal hoogst waarschijnlijk in de buurt van het toestel zijn ontploft, waarna een vleugel of een deel van de romp werd weggeblazen. Het volledig ontploffen van een passagierstoestel in de lucht door een raket is onwaarschijnlijk."

Dat zou het neerschieten dmv een gevechtsvliegtuig door Oekraïne weer juist aannemelijker maken, als het waar is wat jouw artikel zegt. Helaas kunnen we idd niet meer dan speculeren ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:25

Sientje schreef:
LadyMadonna schreef:

En wat ik me dan weer afvraag: vind je op de grond nog iets terug van zo'n raket?

Dat vraag ik me ook af.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:25

Ik had het over raketstukken, kan me op zich indenken dat die zo heet zijn en zo veel kracht hebben, dat die een vliegtuig kunnen doorboren...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:29

Ik heb geen idee of je van een raket nog iets terug vindt op de grond, maar als dat wel zo is, hebben de mensen daar dat ongetwijfeld allang weggewerkt......

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:33

ze hebben toch de kop van de raket gevonden?

*gaat zoeken naar de bron

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:42

Geen sensatiemens, maar wel alle fotos opgezocht. Van mensen, dieren en gewoon de brokstukken. Moet alles zien voor ik het geloof.
Aan de vele verschillende vormen schade is te zien dat een deel gebrand heeft en een deel (redelijk) intact is gebleven.

Ik snap niet waarom getwijfeld wordt aan de raket/schade.

Dat de honden er zo goed uit zien is vrij logisch. In het vrachtruim zat vanalles (koffers etc) dus de scherven hoeven niet eens tot bij de honden te komen (afgeremd door koffers).

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:43

Australië stuurt 100 politieagenten extra mee naar Oekraïne.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:45

Ik heb savonds na de aanslag op het vliegtuig een paar keer op tv gezien dat je een vliegtuig ver op grote hoogte naar beneden zag komen met een vuurbal aan de rechter kant. Filmpje duurde enkele seconden. Ik heb het de dagen die volgde nergens meer voorbij zien komen...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:46

Dat filmpje heb ik ook gezien idd.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:46

rapido schreef:
Ik heb savonds na de aanslag op het vliegtuig een paar keer op tv gezien dat je een vliegtuig ver op grote hoogte naar beneden zag komen met een vuurbal aan de rechter kant. Filmpje duurde enkele seconden. Ik heb het de dagen die volgde nergens meer voorbij zien komen...

Zover als ik weet zijn er geen filmpjes van de crash.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:48

er was een filmpje met een brandende vleugel, maar dat was niet dit toestel. Weet niet of het toevallig dat filmpje was?

Op zich is het wel logisch als de inslag aan de voorkant was. Als deze halverwege het toestel geweest zou zijn, vermoedt ik dat het hele toestel ontploft geweest was, gezien de grote hoeveelheid brandstof die nog aan boord was (aangezien ze net een paar uurtjes onderweg waren).
En dat het toestel daardoor toen het de grond raakte alsnog ontplofte.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:48

Ik geloof niet dat deze crash gefilmd is geworden, zou wel heel toevallig zijn

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:52

Kentaro schreef:
er was een filmpje met een brandende vleugel, maar dat was niet dit toestel. Weet niet of het toevallig dat filmpje was?

Op zich is het wel logisch als de inslag aan de voorkant was. Als deze halverwege het toestel geweest zou zijn, vermoedt ik dat het hele toestel ontploft geweest was, gezien de grote hoeveelheid brandstof die nog aan boord was (aangezien ze net een paar uurtjes onderweg waren).
En dat het toestel daardoor toen het de grond raakte alsnog ontplofte.
Was idd met brandend vleugel