Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kentaro schreef:Sammie schreef:RVS is zo stevig niet als het 10km naar beneden kan vallen. Dat spat uit elkaar en de hond er vervolgens uit gerold/gestuiterd vermoed ik. RVS heeft een breekpunt dat plots bereikt kan worden. Een stevige knal/trap oid is voldoende.
Volgens mij is helemaal nog niet bekend waar de raket (als het al een raket is) is geslagen?
Het brokstuk met het gat dat gevonden is is te plaatsen onder het raam van de cockpit. Het lijkt er dus wel zeker op dat daar de inslag is geweest.
Cyella schreef:Ik denk dat als hij daar ingeslagen is, er iets te horen moet zijn op de geluidsopnames, toch? Ik weet niet hoe een inslag uitziet, want wat ik juist zie ik dat er meer van het metaal naar buiten is vervormd, dan naar binnen. Dat lijkt me ook een tikkeltje onlogisch.
Sammie schreef:Kentaro schreef:Het brokstuk met het gat dat gevonden is is te plaatsen onder het raam van de cockpit. Het lijkt er dus wel zeker op dat daar de inslag is geweest.
Tja sorry.. maar die website acht ik niet erg betrouwbaarDe naam alleen al.
Sientje schreef:Cyella schreef:Ik denk dat als hij daar ingeslagen is, er iets te horen moet zijn op de geluidsopnames, toch? Ik weet niet hoe een inslag uitziet, want wat ik juist zie ik dat er meer van het metaal naar buiten is vervormd, dan naar binnen. Dat lijkt me ook een tikkeltje onlogisch.
In dit artikel wordt gesuggereerd dat de raketstukken van rechts naar links dwars door de neus heen zijn gegaan, dat zou het minder onlogisch maken: http://www.businessinsider.com/this-pho ... ing-2014-7
rapido schreef:Ik heb savonds na de aanslag op het vliegtuig een paar keer op tv gezien dat je een vliegtuig ver op grote hoogte naar beneden zag komen met een vuurbal aan de rechter kant. Filmpje duurde enkele seconden. Ik heb het de dagen die volgde nergens meer voorbij zien komen...
Kentaro schreef:Was idd met brandend vleugeler was een filmpje met een brandende vleugel, maar dat was niet dit toestel. Weet niet of het toevallig dat filmpje was?
Op zich is het wel logisch als de inslag aan de voorkant was. Als deze halverwege het toestel geweest zou zijn, vermoedt ik dat het hele toestel ontploft geweest was, gezien de grote hoeveelheid brandstof die nog aan boord was (aangezien ze net een paar uurtjes onderweg waren).
En dat het toestel daardoor toen het de grond raakte alsnog ontplofte.