Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 19:32

Ik vind het heel erg om te lezen dat Jetten elke week doodsbedreigingen krijgt door zijn geaardheid en dat hij daar elke week aangifte van doet. Wat een naar intolerant land zijn we dan geworden zeg.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 20:23

Tja, we schuiven op naar conservatief-rechts, dat zijn nu niet de partijen en aanhangers die bekend staan om hun tolerantie. ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 20:28

Ik vind het vooral erg opvallend hoeveel opruiing er dus gebeurt van buitenaf. Er wordt echt een haatcampagne aangewakkerd om zo invloed te krijgen. En het werkt, als je maar lang genoeg de boodschap herhaalt, dan landt die. Maar dit begon niet bij de homohaat of intolerantie in Nederland, dit komt vooral van buiten.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 21:10

Ik vind het sowieso heel gek dat iemands geaardheid benoemd wordt. Ik heb nog nooit gehoord of gelezen dat ik werd aangeduid als Mysa, hetero. Het is zelden of nooit relevant. Kan niet eens iets bedenken, afgezien van een datingsite misschien.

Net als huidskleur, totaal irrelevant.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 21:36

Bizar. Zou niet weten waarom je mensen moet bedreigen :r
Nog erger dat zn collega’s het nog aanmoedigen ook. Of iig niet zich er tegen uit spreken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 21:48

Even een positief tegengeluid. Mijn man heeft PVV gestemd en heeft gisteren met mij de debatten gekeken. Hij heeft complimenten gegeven over Klaver en Jetten. Vond ze allebei heel sterk en vooral Klaver enorm gegroeid in korte tijd.

En hij vond Wilders niet echt lekker bezig dus ik denk dat ie de volgende keer wel anders gaat stemmen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 21:51

Gnome schreef:
Even een positief tegengeluid. Mijn man heeft PVV gestemd en heeft gisteren met mij de debatten gekeken. Hij heeft complimenten gegeven over Klaver en Jetten. Vond ze allebei heel sterk en vooral Klaver enorm gegroeid in korte tijd.

En hij vond Wilders niet echt lekker bezig dus ik denk dat ie de volgende keer wel anders gaat stemmen.

Jeetje.
Dan mag je vanavond naast een ODF slapen.
Ut is wat....

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 21:53

Een wat?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 06:53

Ik ken het alleen als Open Dutch Fiber …?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 08:53

Wilders is echt aan het opbranden..

Wilders ontweek bewust RTL-debat in verkiezingscampagne: 'Verzin een smoes, please, please'

Die houding van Wilders blijkt uit appberichten aan Markuszower waaruit de Volkskrant citeert. Zo blijkt dat Wilders de verkiezingsdebatten niet wilde doen. "Kon ik die debatten maar skippen", appte hij begin oktober aan Markuszower.

Die antwoordde dat Wilders wel de lijsttrekker is waarover het meest wordt gesproken. Wilders reageerde: "Waarom moet ik dan naar die stomme debatten?" en "Verzin een list."

'Please, please'
    Op vrijdagochtend 10 oktober, twee dagen voor het eerste grote tv-debat van RTL, appte Wilders zijn partijgenoot opnieuw. Hij wilde onder het debat uit en had een smoes nodig. "Ik voel me niet oké, heb er geen zin in", appte hij Markuszower. "Verzin een smoes dat ik niet hoef te gaan." Om daaraan toe te voegen: "Maar hoe verkoop ik dat nu zonder dat ze me voor lafaard uitmaken?"

Toen Markuszower in de middag nog niets had bedacht appte Wilders hem wanhopig: "Please, please, please."

https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5572411/wilders-ontweek-bewust-rtl-debat-verkiezingscampagne-verzin-een

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 08:58

Dat idee over het willen ontwijken van debatten door Wilders leefde al langer, maar hier is het bewijs.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 08:59

prompter schreef:
Dat idee over het willen ontwijken van debatten door Wilders leefde al langer, maar hier is het bewijs.

Alle extra voorzorgsmaatregelen etc vanwege een smoes..
-O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 08:59

Is dit echt? Zou zo van de speld kunnen zijn := ergens hoop ik dat. Dit kan niet waar zijn

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 09:00

Welke voorzorgsmaatregelen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 09:00

prompter schreef:

Wellicht. Maar de quote is wel, “ik voel me niet oke”… als hij daadwerkelijk (mentaal?) aan het opbranden is dan vind ik het best sneu voor hem, dat gun je niemand.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 09:04

Ik vind t lastig.. hij leeft natuurlijk ook al jaren op een bepaalde manier , met beveiliging en alles… en dat zal best zwaar zijn.
Aan de andere kant, zo gezellig is ie niet en hij helpt ook niet echt mee aan verbetering.. je oogst wat je zaait dan ofzo?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 09:04

niet netjes als Markuszower dit nu naar buiten brengt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 09:05

Eens hoor Juval, die twee maken elkaar nu het leven zuur vrees ik.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 09:05

In alle rechtszaken die ik volg wordt standaard aangegeven “als je niet wil dat iets naar buiten komt moet je t niet appen, mailen, Googlen, schrijven etc”

Edit: hij stond wel op een lijst (meerdere waarschijnlijk)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 09:17

Hij zal vast de enige niet zijn die geen zin had in debatten. Ik vind dit, in tegenstelling tot veel van zijn opvattingen en uitingen, echt geen opmerkelijke of afkeurenswaardige houding.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 09:36

mysa schreef:
Hij zal vast de enige niet zijn die geen zin had in debatten. Ik vind dit, in tegenstelling tot veel van zijn opvattingen en uitingen, echt geen opmerkelijke of afkeurenswaardige houding.

Een iemand vragen om een smoes te verzinnen zodat je niet naar een debat hoeft te gaan?

Zeg dan gewoon dat je er doorheen zit!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 09:38

juval schreef:
niet netjes als Markuszower dit nu naar buiten brengt.

Nee, je kunt de meest radicaal rechtse politici niet van veel integriteit betichten.
Dus het was te op zich wel te verwachten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 09:42

Cer schreef:
Welke voorzorgsmaatregelen?

Misschien had ik beter maatregelen kunnen zeggen.

Ze hebben tal van opties bedacht om Wilders toch mee te laten doen. Online, een andere locatie etc maar dat wees hij uiteraard af.

Vervolgens kreeg hij tal van steunbetuigingen vanwege de extra dreiging.

Allemaal omdat hij gewoon niet eerlijk kon zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 09:49

Wilders wist dat hij niets te winnen had met de debatten. Immers hij had de kans, als coalitiepartner om problemen op te lossen, maar i.p.v. oplossen en samenwerken, heeft hij de regering laten klappen.
Dat zou hem tijdens de debatten natuurlijk ingewreven zijn.

Ik ben hier niet verbaasd om, er werd toen al gesuggereerd, dat hij er geen zin in had en nu komt het uit.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 09:53

Denk dat ie het ook wel voelde aankomen dat deze verkiezingen niet zouden worden wat ie hoopte. Hij zag er op de dag van de uitslagen ook niet goed uit.

Niet netjes inderdaad dat dit nu naar buiten komt. Vraag me af wat je er nu op dit moment nog mee wilt bereiken en zet degene die het lekt ook niet bepaald neer als iemand waar je in vertrouwen iets bij kwijt kunt.

Ergens hoop ik dat deze dip bij hem voor een omschakeling in houding en drive zorgt. Hij heeft op papier best sociale punten dus dan kan ie misschien meer de samenwerking opzoeken ipv alles in z'n eentje willen doen, en dan ook alleen zoals hij het exact wil.