juval schreef:Tango1979 schreef:Denk je nou werkelijk dat een linkse partij tegen gaat stemmen, als er een voorstel komt waar ze het mee eens zijn? Alleen om Wilders te pesten?
Ik denk alleen dat er weinig voorstellen gaan komen, waar de linkse partijen mee kunnen instemmen.
wat ik denk doet er niet zo veel toe. Caroline van der Plas heeft kennelijk de indruk gekregen dat PvdA/GL altijd tegen voorstellen uit een kabinet met pvv gaat stemmen, vandaar dat ze dit benoemd in haar toespraak.
waarom denk je dat er weinig goede voorstellen zullen komen?
Ik denk dat er weinig linkse voorstellen gaan komen. Kijk maar wat er gebeurd is bij de stemming over het verlagen van het eigen risico in de zorg. En aangezien ik een linkse stemmer ben, denk ik niet dat er imo veel goede voorstellen komen

Maar ik hoop dat ik er naast zit natuurlijk. Ik hoop op verlagen belasting op arbeid. Verhogen belasting op vermogen. Op energietransitie voor de lagere inkomens, niet de zoveelste subsidie voor het vvd-electoraat.
De rechtse "stokpaardjes" vind ik over het algemeen (met name immigratie) veel roepen, maar weinig oplossingen.
En ik ben bang dat klimaat en inkomensongelijkheid niet hoog op de agenda van de formerende partijen komt uiteindelijk. Terwijl dat voor mij persoonlijk kernprobleem zijn