Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pareltjes schreef:bigone schreef:
Hier word ik stil van....
Massaal delen zou ik zeggen.Russische staats TV nog eens hacken en dit 24/7 uitzenden....Tot Poetin er gek van wordt...
Citaat:Samenvatting van het nieuws voor de nacht
▪️Volgens voorlopige gegevens zijn er geen slachtoffers als gevolg van raketaanvallen op het oliedepot in Lutsk. Reddingswerkers zijn momenteel ter plaatse bezig. "De kruisraket werd afgevuurd vanuit de Republiek Wit-Rusland. Het vloog op lage hoogte, dus de radars konden het niet detecteren ", zei Yuriy Pohulyayko, hoofd van de OVA.
▪️De Oscar-ceremonie vond plaats in Los Angeles. De sterren kregen een blauw lint, dat ze mochten dragen ter ondersteuning van Oekraïense vluchtelingen. Veel genomineerden gingen naar de rode loper met elementen van Oekraïense symbolen.
▪️PPO schoot een raket neer boven de regio Odessa. De informatie werd bevestigd door de woordvoerder van de Odessa OVA Sergey Bratchuk.
▪️Internationale hackgroep Anonymous zei dat het de website van een Russisch staatstelevisie- en radiobedrijf had gehackt. Ze beloven bijna terabytes aan gegevens vrij te geven.
▪️De invasie van Rusland in Oekraïne zou het Midden-Oosten kunnen destabiliseren als gevolg van voedselproblemen, zei Kristalina Georgieva, directeur van het Internationaal Monetair Fonds, op een forum in Doha.
rien10 schreef:bigone schreef:
Hier word ik stil van....
Massaal delen zou ik zeggen.Russische staats TV nog eens hacken en dit 24/7 uitzenden....Tot Poetin er gek van wordt...
En helaas, zo werkt propaganda. Dit is nep, het is ontmaskerd als deep fake.
https://www.youtube.com/watch?v=47U2Lz3X7o8
en
https://www.france24.com/en/tv-shows/tr ... iral-video
pmarena schreef:Echt wel vreselijk naar trouwens, als ze die lichamen van die jonge gastjes niet terug halen naar huis..... dan moet je inderdaad maar hopen dat de Ukraïners wel het fatsoen, de middelen en energie hebben om ze een beetje fatsoenlijk op te ruimen....
Ik vraag me af wat ze die families dan verder vertellen die niks horen van hun jongens
Zou het normaal zijn dat ze langere tijd niks van ze horen?
pmarena schreef:Echt wel vreselijk naar trouwens, als ze die lichamen van die jonge gastjes niet terug halen naar huis..... dan moet je inderdaad maar hopen dat de Ukraïners wel het fatsoen, de middelen en energie hebben om ze een beetje fatsoenlijk op te ruimen....
Ik vraag me af wat ze die families dan verder vertellen die niks horen van hun jongens
Pandora2 schreef:Dank ook Irmaz ! Ik las in de krant net al de samenvatting maar ga straks de video kijken.
Die laatste zin heb ik toch 3 keer moeten lezen maar het staat er toch echt... Ze zijn niet alleen ongelooflijk strijdvaardig, maar hebben dus ook nog aan alles gedacht. Wat een volk![]()
Ik las ook nog dat het eerste graantransport vanuit Oekraïne naar Europa per trein vertrokken is. Aangezien hun havens geblokkeerd zijn, hebben ze dit nu voor de allereerste keer zo gedaan. Ook weer een sterk stuk schakelen en organiseren.
De (russische) eigenaar van voetbalclub Chelsea en nog een paar oligarchen zouden de Oekraïners willen helpen bij de heropbouw van het land en hun bedrijven naar Oekraïne willen brengen.
Popstra schreef:Als er Russische soldaten gevangen genomen werden mochten ze hun ouders bellen met de mobieltjes van Oekraïners.
Ik denk niet dat ze zelf mobieltjes op zak (mogen) hebben.
Ze huilden dan ook als ze hun vader of moeder weer hoorden na lange tijd.
soesita schreef:Mooi opiniestuk over het ontbreken van vrouwen op de onderhandelingen:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/24/waarom-vrouwen-als-vredeswapen-moeten-ingeschakeld-worden-op-het/
Het was mij ook al opgevallen, dat er aan beide kanten weer enkel mannen om de tafel zitten.Nu zijn de vrouwen in Oekraine momenteel gegarandeerd ondervertegenwoordigd, maar toch.