Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:22

manie schreef:
Dat kan dus wel, net zoals veel slachtoffers (bijna) geen kleding meer om het lijf hadden.

Kleding is wel iets anders dan een stevige RVS bench...
Die kleding is weggeschroeit door de explosie of de brand die daarna woedde. De mensen die uit het vuur lagen hebben ook gewoon nog grotendeels hun kleren aan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:28

En afgerukt door de 'tornado' die door het toestel raasde nadat het gat erin was geslagen.

Tillie20

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:34

Hij zat bij de vracht.. Niet bij de passagiers. Als je ziet waar de raket is ingeslagen is dat ver weg van de vrachtruimte. Of het toestel moet helemaal uit elkaar zijn gevallen. Maar denk toch dat dat niet mogelijk is. Een bench is er juist voor dat een hond niet kan ontsnappen, en aangezien de bench alleen te maken krijgt met de klap van de hond tegen de bench zou hij niet open moeten gaan. Het enigste logische lijkt me dat de bench dmv de klap op de grond open is gegaan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:36

Ik had het over de kleding he?! :P

Wij zijn (gelukkig) niet daar ter plaatse geweest. Als de bench net niet op beeldmateriaal is gekomen?! Er zijn o.a. ook zoveel koffers die we niet gezien hebben.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:38

Een bench gaat met de lichte krachten die wij als mensen daarop uit oefenen inderdaad niet zomaar open, maar ik kan me zo voorstellen dat de bench met veel kracht tegen een ander krat aan is gekomen, de onderkant van het hekwerk los is gekomen en weg bench. Volgens mij worden dieren volgens mij ook vaak in houten kratten/kisten vervoerd. Zoiets iets zo verwoest met die krachten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:39

RVS is zo stevig niet als het 10km naar beneden kan vallen. Dat spat uit elkaar en de hond er vervolgens uit gerold/gestuiterd vermoed ik. RVS heeft een breekpunt dat plots bereikt kan worden. Een stevige knal/trap oid is voldoende.

Volgens mij is helemaal nog niet bekend waar de raket (als het al een raket is) is geslagen?

Shiloh schreef:
Volgens mij worden dieren volgens mij ook vaak in houten kratten/kisten vervoerd. Zoiets iets zo verwoest met die krachten.
Daar zeg je me wat.. Volgens mij heb je gelijk. De hond heeft wrs helemaal niet in een bench gezeten :)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 25-07-14 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:40

R12312 schreef:
Ik las een paar pagina's terug dat er een leger naar de Oekraine gaat, maar ik kan nergens een bevestiging daarvan vinden. Tot op heden is het alleen 40 man Marechaussee.

Ik hoorde net op tv, dat ze inderdaad van plan zijn om gewapende militairen te sturen.
Maar dit moet eerst overlegt worden met de VN en alle landen moeten het er dan mee eens zijn.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:42

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:43

Sammie schreef:
RVS is zo stevig niet als het 10km naar beneden kan vallen. Dat spat uit elkaar en de hond er vervolgens uit gerold/gestuiterd vermoed ik. RVS heeft een breekpunt dat plots bereikt kan worden. Een stevige knal/trap oid is voldoende.

Volgens mij is helemaal nog niet bekend waar de raket (als het al een raket is) is geslagen?

Het brokstuk met het gat dat gevonden is is te plaatsen onder het raam van de cockpit. Het lijkt er dus wel zeker op dat daar de inslag is geweest.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:43

Mjetterd schreef:
R12312 schreef:
Ik las een paar pagina's terug dat er een leger naar de Oekraine gaat, maar ik kan nergens een bevestiging daarvan vinden. Tot op heden is het alleen 40 man Marechaussee.

Ik hoorde net op tv, dat ze inderdaad van plan zijn om gewapende militairen te sturen.
Maar dit moet eerst overlegt worden met de VN en alle landen moeten het er dan mee eens zijn.

Lijkt me niet slim...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:44

Sammie schreef:

Shiloh schreef:
Volgens mij worden dieren volgens mij ook vaak in houten kratten/kisten vervoerd. Zoiets iets zo verwoest met die krachten.
Daar zeg je me wat.. Volgens mij heb je gelijk. De hond heeft wrs helemaal niet in een bench gezeten :)

Honden worden wel vervoerd in een RvS bench, vaak met een plastic bodem. Vergelijkbaar met een reisbench voor katten maar dan groter en steviger. Denk inderdaad dat hij eruit is gerold.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:45

Honden worden vervoerd in varikennels.

Dit zijn geen open kennels/benches. Dus geen draadkooien!

De vari kennel is gemaakt van kunststof.
Laatst bijgewerkt door ThreeFingers op 25-07-14 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:46

Zo'n plastic bodem is er toch zo af?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:46

ThreeFingers schreef:
Honden worden vervoerd in varikennels.

Precies, was de naam even kwijt!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:48

Shiloh schreef:
Zo'n plastic bodem is er toch zo af?

Over het algemeen blijft de bench ook staan en hoeft het alleen de hond erin te houden. Als je hem inderdaad optilt (of zoals in deze ramp....) dan gaat de onderkant er makkelijk af.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:49

Kentaro schreef:
Het brokstuk met het gat dat gevonden is is te plaatsen onder het raam van de cockpit. Het lijkt er dus wel zeker op dat daar de inslag is geweest.

Tja sorry.. maar die website acht ik niet erg betrouwbaar := De naam alleen al. :P

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:50

Sammie schreef:
Kentaro schreef:

Tja sorry.. maar die website acht ik niet erg betrouwbaar := De naam alleen al. :P

Precies en het feit dat ze de rechterkant links noemen werkt ook niet mee.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:54

Nies_ schreef:

Volgens mij is dat stuk ook van de linker kant hoor :)?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:55

Sammie schreef:
Kentaro schreef:

:')

Waarom ik zei dat het waarschijnlijk niet ingeslagen is in het vracht is omdat precies waar de raket ingeslagen is de streep van het vliegtuig loopt:

Vliegtuig:
http://www.automatiseringgids.nl/binari ... t/mh17.jpg

Brokstuk:
-Kan ik even niet vinden omdat Google niet meewerkt, misschien wilt iemand me helpen-

Of dat nu bij de piloten, of bij de staart is, is allemaal niet bij de vrachtruimte.

Sorry voor mijn vage post :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:57

Mjetterd schreef:
Nies_ schreef:

Volgens mij is dat stuk ook van de linker kant hoor :)?

Andersom inderdaad :+

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:58

Mjetterd schreef:
R12312 schreef:

Volgens mijn broer word dit weekend bekend gemaakt of ze gaan en wie er gaan..
edit; als ze gaan, gaan ze zwaar bewapend.
Laatst bijgewerkt door HappyBuddha op 25-07-14 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:58

Als je dit brokstuk ziet, kan ik hem toch goed onder het cockpit raam plaatsen!

Afbeelding

PowerReiner

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:02

Het kan ja, maar waarschijnlijk is dat niet de enige plek waar die te plaatsen is. Nogal voorbarig van die site om dat zo maar neer te zetten en erop los te speculeren.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:02

[/quote]

Maar dit moet eerst overlegt worden met de VN en alle landen moeten het er dan mee eens zijn.[/quote]

Lijkt me niet slim...[/quote]

Mij wel, want als ze daar aangevallen worden, hebben ze geen poot om op te staan...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:03

Het cockpitraam heeft een knik en dat gevonden raam niet. Daarnaast zie ik een paar gaten, maarof dat van een raketaanval komt.. Ik kan dat zo niet beoordelen. :)