Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fransje23 schreef:Een motie van de SP om het wachtgeld gelijk te trekken met de regeling van de WW is gisteren verworpen.
prompter schreef:Ik vind het ook niet te verkopen dat je nog in dienst bent als kamerlid, maar 9 van de 10 keer niet komt opdagen zoals veel leden van FvD en PVV.

BigOne schreef:Mona gaat 141.000 verdienen maar omdat ze van 206.000 komt wordt dat aangevuld tot 165.000 het eerste jaar (indien ze daar gebruik van maakt) dacht althans jd dat wachtgeld iets was wanneer je uit de politiek ging.
En ze heeft er recht op maar vindt het wel krom. Net als alle anderen die dit kunnen krijgen terwijl ze een dik salaris is overhouden, ze stappen zelf op toch?
fransje23 schreef:Iemand de uitzending van Zembla gezien of het isolatieschuim?
Vind ik een mooi voorbeeld waarvoor er een publieke omroep moet blijven.
Onafhankelijke journalistiek, dat het materiaal überhaupt nog gebruikt wordt komt mede door een lobby van AkzoNobel..
Dat spul moet maar per direct verboden worden.
BigOne schreef:Ze krijgt een aanvulling op haar salaris als kamerlid. Wat betreft de fvd , die waren niet of nauwelijks aanwezig de afgelopen twee dagen. Gewoon weer ouderwetse stempelklok invoeren, het is toch van de zotte dat ze gewoon niet op komen dagen.
juval schreef:Heb je van de week Lubach gezien? die had wel DE oplossing bedacht om te bezuinigen op de publieke omroep. Sport afstoten. Dat kan prima bij de commerciëlen, en dat scheel gigantisch veel geld voor de publieke omroepen. Ik vond het wel een goed onderbouwd idee.
Cer schreef:BigOne schreef:Mona gaat 141.000 verdienen maar omdat ze van 206.000 komt wordt dat aangevuld tot 165.000 het eerste jaar (indien ze daar gebruik van maakt) dacht althans jd dat wachtgeld iets was wanneer je uit de politiek ging.
En ze heeft er recht op maar vindt het wel krom. Net als alle anderen die dit kunnen krijgen terwijl ze een dik salaris is overhouden, ze stappen zelf op toch?
Is dit iets anders als waar het eerder in dit topic over ging, nl “Politici verdienen in verhouding bijzonder weinig” ?
Gaat het alleen over wachtgeld of het salaris in t algemeen?
8nnemiek schreef:Dat heb ik ook gezien, en ik vind het inderdaad een top idee!
Het is toch bizar dat ze bij voorbaat al veel te hoge bedragen bieden voor de uitzendrechten, en blijkbaar geld zat hebben voor een hoop dik betaalde sportverslaggevers enzo, en dan gaan bezuinigen op de echt goede programma's.
fransje23 schreef:8nnemiek schreef:Dat heb ik ook gezien, en ik vind het inderdaad een top idee!
Het is toch bizar dat ze bij voorbaat al veel te hoge bedragen bieden voor de uitzendrechten, en blijkbaar geld zat hebben voor een hoop dik betaalde sportverslaggevers enzo, en dan gaan bezuinigen op de echt goede programma's.
Er zijn veel mensen die sport echt goed vinden hoor![]()
Mijn moeder keek urenlang wielrennen en schaatsen
8nnemiek schreef:Maar is er voor een sportliefhebber dan zo veel verschil tussen wielrennen op de NPO of dezelfde wedstrijd op een commerciële zender?
8nnemiek schreef:juval schreef:Heb je van de week Lubach gezien? die had wel DE oplossing bedacht om te bezuinigen op de publieke omroep. Sport afstoten. Dat kan prima bij de commerciëlen, en dat scheel gigantisch veel geld voor de publieke omroepen. Ik vond het wel een goed onderbouwd idee.
Dat heb ik ook gezien, en ik vind het inderdaad een top idee!
fransje23 schreef:Naar het schaatsen op de Olympische spelen hebben miljoenen Nederlanders gekeken.
Lijkt mij dat het alleen daarom al prima is dat het op de NPO wordt uitgezonden.
Ook daar staan er reclame inkomsten tegenover.
Nu ben ik sowieso niet zo een voorstander van forse bezuinigingen op de publieke omroep.
Lubach heeft heel vaak een punt maar in dit geval weet ik het niet zo.
Ga de aflevering nog wel terug kijken.
fransje23 schreef:Naar het schaatsen op de Olympische spelen hebben miljoenen Nederlanders gekeken.
Lijkt mij dat het alleen daarom al prima is dat het op de NPO wordt uitgezonden.
Ook daar staan er reclame inkomsten tegenover.
Nu ben ik sowieso niet zo een voorstander van forse bezuinigingen op de publieke omroep.
Lubach heeft heel vaak een punt maar in dit geval weet ik het niet zo.
Ga de aflevering nog wel terug kijken.
juval schreef:dat wielrennen, schaatsen, voetbal en tennis wordt heus wel uitgezonden, het maakt mij echt niet uit of het op NPO1 of op RTL7 uitgezonden wordt.

Gnome schreef:Omdat ik vind dat mensen met onze nationaliteit niet minder budget voor goed eten moeten krijgen dan iemand die hier (tijdelijk) asiel heeft.
.