Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idinn schreef:Provincies moeten de flutkaart gaan vertalen naar concrete stappen. En tot nu toe hoor ik daar vooral veel geluid vandaan komen om in te zetten op innovaties.
Citaat:Er valt niet te ontkomen aan een structurele inkrimping van het aantal vluchten vanaf Schiphol. Het kabinet werkt aan ingrijpende maatregelen, omdat de luchthaven niet voldoet aan de eisen voor geluidsoverlast, stikstof en fijnstof. Haagse bronnen zeggen dat Schiphol zeker 10 procent moet inleveren. Het aantal toegestane vluchten zou dan van 500.000 naar 450.000 per jaar gaan en misschien zelfs 420.000. De cijfers staan nog niet helemaal vast.
Citaat:Luchthaven Schiphol voldoet niet aan de strengere milieu-eisen en heeft ook geen natuurvergunning die nodig is met het oog op de stikstofuitstoot.
Cer schreef:Ik het stuk van de hoefslag lees ik ook iets over onteigenen van weiland.. Maar, ik lees hier mensen die schrijven dat dat helemaal niet gaat gebeuren.. Hoe zit dat dan?
loriene schreef:https://www.facebook.com/watch?v=1401179290400791
Hoop dat de link werkt.
Verkeerde cijfers worden gebruikt.
Als dit waar is?
elnienjo schreef:loriene schreef:https://www.facebook.com/watch?v=1401179290400791
Hoop dat de link werkt.
Verkeerde cijfers worden gebruikt.
Als dit waar is?
Die wilde ik ook net hier plaatsen, als dit waar is worden we helemaal bedonderd.
loriene schreef:Dat worden we al jaren maar de meesten geloven nog in de overheid.
Stikstofdebat net zo.
Brussel stuurt aan en nederland moet maar gehoorzamen.
Hoop dat er nog veel meer mensen achter de boeren gaan staan.
Actie`s worden van nu af aan alleen maar harder.
Loretta schreef:Maar zo ontzettend veel grond als wat de overheid nu op wil kopen is er toch ook niet nodig voor de woningbouw opgave. Natuurlijk is daar wel wat landbouw grond voor nodig maar dit gaat over zulke gigantische hoeveelheden grond.
Daarbij moet je niet vergeten hoe groot de politieke invloed van natuurorganisaties op dit moment is.
bigone schreef:Loretta schreef:Maar zo ontzettend veel grond als wat de overheid nu op wil kopen is er toch ook niet nodig voor de woningbouw opgave. Natuurlijk is daar wel wat landbouw grond voor nodig maar dit gaat over zulke gigantische hoeveelheden grond.
Daarbij moet je niet vergeten hoe groot de politieke invloed van natuurorganisaties op dit moment is.
Dat natuurorganisaties een flinke vinger in de pap hebben is duidelijk, net als de zeer rijke veevoeder/vlees exporteurs enz.
Maar jij weet dus al hoeveel grond er opgekocht wordt?
Loretta schreef:Maar zo ontzettend veel grond als wat de overheid nu op wil kopen is er toch ook niet nodig voor de woningbouw opgave. Natuurlijk is daar wel wat landbouw grond voor nodig maar dit gaat over zulke gigantische hoeveelheden grond.