Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:02

anneliesdj schreef:
Relaxed schreef:
Dus wat Sammie zegt klopt annelies, jij wilt bepalen wat erger en belangrijker is.........

Ja ik ben de baas en iedereen moet naar me luisteren en ik ga NU de krant bellen :s
Ik hoef mezelf toch niet te blijven herhalen of wel?

Ik vind de timing helemaal niet ongepast. We zijn een week verder, de meeste lichamen zijn geborgen, een groot deel is in Nederland, de meeste anderen volgen snel. Helaas is een deel nog zoek, maar er wordt met man en macht aan gewerkt om die te vinden. Ik snap dan best dat je langzaam ergens gaat vragen of ze weten wat er met je hond gebeurd. Een krant pakt dat verhaal op en publiceert het. Zie niet in waarom daar geen ruimte voor zou kunnen zijn.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:03

Nessah schreef:
Hoezo gaan jullie doelbewust op zoek naar een foto van een dode hond? Ik vind dat toch wel apart.. Ik probeer zoveel mogelijk te vermijden om foto's te zien van lichamen/dieren.

Ik gok, maar weet niet of het zo is, omdat mensen toch willen zien in welke staat ze zijn na 10 km en een hond is dan toch minder schokkend dan een kind/volwassenen.

Overigens heb ik zelf ook dieren, katten en honden. Ik zou er net zo hard om rouwen als om familie. Alleen kan ik beter naar het lijfje van een intacte overleden hond kijken dan naar verminkte lichamen van mensen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:04

Jolliegirl schreef:
Dr is al iemand die hele complot theorien maakt.. omdat de lichamen zo intact zijn, en de honden ook..(Enige wat wel zo is, is dat ik me ook afvraag hoe in godsnaam lichamen nog zo intact kunnen zijn......)
Dat dit allemaal niet echt is.. Maar weer een of andere actie van hogerop..

Vind het zo triest dat mensen zulke verhalen erbij gaan verzinnen....

Nou, de filmpjes die ik gezien heb, daar zitten zowel gave lichamen tussen als losse lichaamsdelen die er gehavend uitzien. Is echt de grootste onzin, een kwestie van geluk.

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/821 ... ,5_km.html

Een verschil tussen snelheid van een val van 4,5 km of 10km is er niet, resultaat is dus hetzelfde. Die val is dus te overleven, ligt er maar net aan hoe je neerkomt en hoe dicht je bij de explosie zat.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:05

Ik ben zelf ábsoluut niet van 'sensatie zoeken' Maar in het begin werd er zoveel over de beelden van de slachtoffers gezegd dat ik toch gekeken heb. En ik ben er 'blij' om! Had werkelijk gedacht (en heel veel mensen die ik hoor!) dat er 'niets' meer van over zou zijn. Vond het juist 'fijn' om te zien dat er wel degelijk heel wat lichamen in tact waren. (uiteraard niet voor mezelf, maar voor hun nabestaanden)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:06

Cyella schreef:
Een verschil tussen snelheid van een val van 4,5 km of 10km is er niet, resultaat is dus hetzelfde. Die val is dus te overleven, ligt er maar net aan hoe je neerkomt en hoe dicht je bij de explosie zat.

En of je tijdens je val in aanraking komt met andere dingen, of dat juist dingen je val breken... allemaal dingen die daarin meespelen.

Waarom? We blijven mensen. Voor sommigen is het makkelijker zich in te leven als ze zien wat er zich afgespeeld heeft. "Nieuwsgierigheid" is een hele normale menselijke emotie.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 25-07-14 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:07

Wat het meest heeft meegespeeld is dat de mensen buiten bewustzijn/overleden waren en daardoor als een 'lappen pop'

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:07

Kentaro schreef:
Kan er niet over uit hoe 'mooi' de hond er nog uit ziet na een val van 10 kilometer :oo
Wat moet dat fijn zijn voor de baasjes, mochten ze deze foto ooit onder ogen krijgen!

Er is ook een kleurenfoto die is mooier, maar ik ga niet weer op zoek want die staat tussen een boel akelige foto's

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:08

Kentaro schreef:
Ik ben zelf ábsoluut niet van 'sensatie zoeken' Maar in het begin werd er zoveel over de beelden van de slachtoffers gezegd dat ik toch gekeken heb. En ik ben er 'blij' om! Had werkelijk gedacht (en heel veel mensen die ik hoor!) dat er 'niets' meer van over zou zijn. Vond het juist 'fijn' om te zien dat er wel degelijk heel wat lichamen in tact waren. (uiteraard niet voor mezelf, maar voor hun nabestaanden)

Precies, voor mijn eigen gemoedsrust heb ik het opgezocht. En daar heb ik geen spijt van. Dat het sensatie zoekerij is, gaat natuurlijk niet altijd op.

@Siloh, precies! Heel veel factoren die daar in meespelen! Vind het schandalig dat er meteen weer iets achter gezocht wordt...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:09

laten we wel wezen dat dat soort dingen uitzonderlijk zijn, anders was het geen nieuws. Als 't een 'makkie' was om van die hoogte een sprong te overleven was het wel een nieuwe tak van sport geweest vrees ik. Het is eerder regel dan uitzondering dat je het niet overleefd.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:10

LovingTweety schreef:
Nessah schreef:
Hoezo gaan jullie doelbewust op zoek naar een foto van een dode hond? Ik vind dat toch wel apart.. Ik probeer zoveel mogelijk te vermijden om foto's te zien van lichamen/dieren.

Ik gok, maar weet niet of het zo is, omdat mensen toch willen zien in welke staat ze zijn na 10 km en een hond is dan toch minder schokkend dan een kind/volwassenen.

Overigens heb ik zelf ook dieren, katten en honden. Ik zou er net zo hard om rouwen als om familie. Alleen kan ik beter naar het lijfje van een intacte overleden hond kijken dan naar verminkte lichamen van mensen.

oke.. Nou dan ben ik misschien zelf apart.. Maar ik heb totáál geen behoefte om te zien hoe een lichaam/dier eruit ziet na een crash. Ik vind het al vreselijk om te horen dat er zoveel doden zijn en 2 dode hondjes, daar hoef ik echt géén beeld van een lichaam bij te hebben.. Ja, als het ging om mijn eigen nabestaande/hond misschien als stukje erkenning/verwerking.. Maar wat mij betreft zeggen de beelden van het vliegtuig in 100 stukken al genoeg. Ik zou er ook even hard om ruilen, mijn honden horen ook bij mijn gezin. Maar ik hoef niet de hond van een ander dood te zien, of hij nu "heel' is of niet, ik hoef dat echt niet te zien.

En gemoedsrust? Hoezo, om dat er nog lichamen redelijk heel waren? Ze zijn allemaal overleden, en dat is voor de nabestaanden vreselijk.. Gemoedsrust zou ik krijgen wanneer iemand de ramp had overleefd, dat zou ik wel willen zien. Zoals dat jongetje van 9, bij een crash eerder. Maar bewust zoeken naar lichamen omdat het me gerust zou stellen als er een paar heel zijn, noem mij maar apart maar ik snap daar niks van. Maar goed, ieder zo zijn eigen manier en dat is prima :)
Laatst bijgewerkt door Nessah op 25-07-14 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:11

Nessah schreef:

ja inderdaad, ik ook

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:11

denise04 schreef:
Citaat:
Ik krijg geen foto te zien als ik google op dog MH17
dan moet je op Afbeeldingen klikken in Google en ff scrollen tot je de herdershond ziet

*stille meelezer*
Waar ik aan twijfel of die foto wel klopt eigenlijk, omdat ze het overal over een "pup" hebben....
Maar goed, maakt eigenlijk niet uit....
Ik zou als echte hondenmama trouwens gebroken zijn als dit mij zou overkomen.... Mijn honden zijn mijn kinderen, meer dan huisdieren....

*kruipt weer onder meeleessteen en voelt in stilte verder mee met alle nabestaanden*

Het was een jonge hond van rond de 10 maand en die zien er al vrij vors uit bij de DH

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:12

En een ander vind het voor zijn verwerking, en besef van wat er zich heeft plaats gevonden het juist wel "fijn" (voor zover iets fijn kan zijn) om zoiets met eigen ogen te aanschouwen.

Live and let live, ieder doet het op zijn manier.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:13

De plek in het vliegtuig waar de slachtoofers zich bevonden zal er zeker ook mee te maken hebben. Dichtbij de impact en dbrand zullen de lichamen natuurlijk veel minder of niet intact zijn.

Honden zaten in het ruim in het staartstuk en daar is de impact schijnbaar minder geweest. Vraag mij wel af waar de bench waar die honden in zaten is beland.

HappyBuddha

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:14

Mijn broer gaat misschien naar Oekraine

PowerReiner

Daar verschilt iedereen in denk ik. Ik begrijp dat er mensen zijn die dat absoluut niet hoeven te zien maar ik moet toegeven dat ik ook gekeken heb, zowel naar de dieren als de mensen. Pure nieuwsgierigheid. Doet niets af aan het feit dat het verschrikkelijk is natuurlijk.

Kentaro

De black box zit ook niet voor niets achterin :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:15

Sammie schreef:
laten we wel wezen dat dat soort dingen uitzonderlijk zijn, anders was het geen nieuws. Als 't een 'makkie' was om van die hoogte een sprong te overleven was het wel een nieuwe tak van sport geweest vrees ik. Het is eerder regel dan uitzondering dat je het niet overleefd.

Niemand zegt toch ook dat je dit altijd overleefd. Ik zei: het ís te overleven. Maar zoiets is al vaker gebeurd. Het ligt er vooral aan of je afgeremd wordt door een boom of struik, en hoe je neerkomt. Als je een soort van rolbeweging maakt wordt de klap verdeeld over een grotere oppervlakte en heb je dus een veel grotere kans om zoiets te overleven.

Deze mensen hebben het helaas niet overleefd, daarom gaat dat nieuws ook niet op voor hun. Wat daarmee wel bewezen kan worden is waarom sommige lichamen er nog vrij gaaf uitzien.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:16

SophieFT schreef:
Mijn broer gaat misschien naar Oekraine

jeetje wat heftig..

R12312

Ik las een paar pagina's terug dat er een leger naar de Oekraine gaat, maar ik kan nergens een bevestiging daarvan vinden. Tot op heden is het alleen 40 man Marechaussee.

Tillie20

fransje23 schreef:
De plek in het vliegtuig waar de slachtoofers zich bevonden zal er zeker ook mee te maken hebben. Dichtbij de impact en dbrand zullen de lichamen natuurlijk veel minder of niet intact zijn.

Honden zaten in het ruim in het staartstuk en daar is de impact schijnbaar minder geweest. Vraag mij wel af waar de bench waar die honden in zaten is beland.

Inderdaad, dat vraag ik me ook af. Hij kan niet zomaar uit elkaar gevallen zijn...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:17

R12312 schreef:
Ik las een paar pagina's terug dat er een leger naar de Oekraine gaat, maar ik kan nergens een bevestiging daarvan vinden. Tot op heden is het alleen 40 man Marechaussee.

Wordt ook pas dit weekend besloten, de Telegraaf riep weer eens wat onzin.... :roll:

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:18

Ik heb de foto van de hond wel bekeken omdat hier gezegd werd dat het wel een vredige foto was.
Overleden mensen heb ik ook gezien, maar ik ben er nooit bewust naar op zoek geweest. Soms klik je weleens een link aan en daar blijken dan ineens foto's te staan die ik liever niet gezien had.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de mensen die nog redelijk intact zijn op een veel lager punt pas uit het vliegtuig geslingerd zijn. En ik wil eigenlijk ook niet weten hoe de mensen er aan de onderkant (dus de plek waar ze op geland zijn) er uit zien. Verder denk ik dat de mensen van binnen wel helemaal kapot zijn, zowel de harde als de weke delen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:19

Cyella schreef:
fransje23 schreef:

Inderdaad, dat vraag ik me ook af. Hij kan niet zomaar uit elkaar gevallen zijn...

Dat kan dus wel, net zoals veel slachtoffers (bijna) geen kleding meer om het lijf hadden.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:20

En ja, ieder doet het op zijn eigen manier. Het viel me alleen op dat mensen doelbewust gingen kijken naar lichamen/dieren. Ik snapte niet dat je walgelijke beelden nodig hebt om het te verwerken.. Bij mij zal dat alles heftiger maken en aanwakkeren. Bedoelde alleen te zeggen kijk een beetje uit dat jullie doorgeven hoe je een dood dier moet googlen om hem te vinden, er kunnen ook jonge meiden mee lezen die het googlen uit impuls en daardoor niet slapen. zoals ik de link uit AD uit impuls ( zonder goed te lezen) aanklikte en daardoor dingen zag die ik niet wil zien en persoonlijk ook ongelofelijk respectloos vind voor de nabestaande. ( daarom zenden nederlandse zenders geen lijken uit, uit respect voor de nabestaanden en na vraag van de nabestaanden, ik vind het dus toch apart dat mensen op youtube oid er bewust naar gaan zoeken, maar goed. )