Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fransje23 schreef:Gnome schreef:Omdat ik vind dat mensen met onze nationaliteit niet minder budget voor goed eten moeten krijgen dan iemand die hier (tijdelijk) asiel heeft.
Waarmee ik dus niet zeg dat asielzoekers op een houtje moeten bijten of niks te eten mogen krijgen. Ik vind dat het in verhouding moet staan en dat die verhouding ook in het voordeel moet zijn van onze ouderen in geval van deze motie.
Het zo bizar zijn als iemand zou zeggen dat inwoners van een azc geen eten of op water en brood moeten leven.
Maar wat zou een juiste verhouding zijn en welk budget zou daarbij horen en hoe moet je alle variabelen toch gelijk krijgen?
Het is niet mogelijk een vergelijking te maken. Laat staan er beleid op te maken.
MarlindeRooz schreef:Ja en een kenmerk van fictie is, dat het verzonnen is.
Gnome schreef:Citaat:Maar is het dan niet zo dat je misschien een fictieve situatie scheef vindt?
Zeker. Als de situatie niet zo blijkt te zijn, dan vind ik het ook niet scheef. Zo wel, vind ik dat daar regels voor mogen komen.
Zolang er geen manier is om dit te onderbouwen, blijft het een fictieve situatie.
Gnome schreef:Kun je wel erkennen dat ik dus inderdaad niet beweer dat ik bewijs heb en dat je zelf onterecht hebt gezegd, dat je wel bewijs had voor jouw case?
Gnome schreef:Zeker. Als de situatie niet zo blijkt te zijn, dan vind ik het ook niet scheef. Zo wel, vind ik dat daar regels voor mogen komen.
Zolang er geen manier is om dit te onderbouwen, blijft het een fictieve situatie.
Gnome schreef:Gnome schreef:Kun je wel erkennen dat ik dus inderdaad niet beweer dat ik bewijs heb en dat je zelf onterecht hebt gezegd, dat je wel bewijs had voor jouw case?
Blijf je dit trouwens negeren want dan zijn we wel uitgepraat. Het is een discussie waarin we ook dingen zeggen die achteraf niet kloppen, been there. Maar dan kun je dat toch gewoon zeggen?
Gnome schreef:Vind het trouwens opvallend dat FvD vaak weggezet wordt als moslim hater terwijl ze net voor de motie stemden om moslimdiscriminatie met extra aandacht aan te pakken.
MarlindeRooz schreef:? Huh
fransje23 schreef:Gnome schreef:Zeker. Als de situatie niet zo blijkt te zijn, dan vind ik het ook niet scheef. Zo wel, vind ik dat daar regels voor mogen komen.
Maar dan is het toch eigenlijk een onzinnige motie?
Het is gespeculeer op iets wat misschien niet eens zo is?
Daar kun je geen beleid op maken.
fransje23 schreef:Gnome schreef:Vind het trouwens opvallend dat FvD vaak weggezet wordt als moslim hater terwijl ze net voor de motie stemden om moslimdiscriminatie met extra aandacht aan te pakken.
FvD is niet specifiek zo anti moslim als PVV.
Ze zijn wel anti asielzoekers en immigranten maar uiteraard vallen zoveelste generatie moslims daar niet onder.
fransje23 schreef:Even wat anders https://www.nu.nl/economie/6387498/brussel-maakt-geld-vrij-voor-veilige-abortuszorg-in-europa.html
Soms kun je met een burgerinitiatief wel wat bereiken zelfs in de EU.
Raineri schreef:fransje23 schreef:Even wat anders https://www.nu.nl/economie/6387498/brussel-maakt-geld-vrij-voor-veilige-abortuszorg-in-europa.html
Soms kun je met een burgerinitiatief wel wat bereiken zelfs in de EU.
Wat goed en fijn! Hopelijk worden veel vrouwen die dit wensen hiermee geholpen.

prompter schreef:Ja, dat van die motie was wel grappig
Ik vond Wilders een beetje een uitgebluste indruk maken. Ik vraag me wel eens af of hij het nog wel zo leuk vindt allemaal. En dan wellicht volgend jaar verplicht leden moeten hebben, dat zal hij ook niet leuk vinden. In de politieke pers op de radio werd al gehint op een afscheid van Wilders op dat moment, en dat Mona Keijzer daar graag in zou willen schuiven. Ik vond het wat vergezocht, maar de tijd zal het leren.
fransje23 schreef:Van de aanvallen van Wilders, en daarna diens motie van wantrouwen, leek hij niet erg onder de indruk. Grappend zei Jetten de motie te gaan inlijsten "omdat het de eerste is".
https://nos.nl/artikel/2604159-minderheidskabinet-kan-aan-de-slag-maar-tweedaags-debat-legt-forse-uitdagingen-bloot
BigOne schreef:Mona gaat 141.000 verdienen maar omdat ze van 206.000 komt wordt dat aangevuld tot 165.000 het eerste jaar (indien ze daar gebruik van maakt) dacht althans jd dat wachtgeld iets was wanneer je uit de politiek ging.
En ze heeft er recht op maar vindt het wel krom. Net als alle anderen die dit kunnen krijgen terwijl ze een dik salaris is overhouden, ze stappen zelf op toch?