Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:Ik zag op de tv Rob Jetten zeggen dat D66-ers die mee zouden doen in het nieuwe kabinet (of zoiets, ik snapte het niet helemaal) uit de partij gezet zouden worden?????! Dat vind ik erg onsportief maar je kunt natuurlijk zo bij een andere partij gaan.
pien_2010 schreef:anjali schreef:Ik zag op de tv Rob Jetten zeggen dat D66-ers die mee zouden doen in het nieuwe kabinet (of zoiets, ik snapte het niet helemaal) uit de partij gezet zouden worden?????! Dat vind ik erg onsportief maar je kunt natuurlijk zo bij een andere partij gaan.
Heb ik ook gezien en dat vind ik ook onjuist.
Nikass schreef:Ik weet ook niet hoe het exact gezegd is; maar als mensen van jouw (linkse) partij ineens ultra rechtse standpunten gaan steunen, dan zou ik ook zeggen: "ga jij lekker wieberen". Zo iemand kan dan toch niet tegelijkertijd de principes van jouw partij vertegenwoordigen? Dat is niet geloofwaardig.
Nikass schreef:Ik weet ook niet hoe het exact gezegd is; maar als mensen van jouw (linkse) partij ineens ultra rechtse standpunten gaan steunen, dan zou ik ook zeggen: "ga jij lekker wieberen". Zo iemand kan dan toch niet tegelijkertijd de principes van jouw partij vertegenwoordigen? Dat is niet geloofwaardig.
pien_2010 schreef:Nikass schreef:Ik weet ook niet hoe het exact gezegd is; maar als mensen van jouw (linkse) partij ineens ultra rechtse standpunten gaan steunen, dan zou ik ook zeggen: "ga jij lekker wieberen". Zo iemand kan dan toch niet tegelijkertijd de principes van jouw partij vertegenwoordigen? Dat is niet geloofwaardig.
Het ligt aan de vorm van het kabinet. Het ging over mensen die bv minister zouden worden. De kamer krijgt het laatste woord.
Ik zie dat steunen van ultra rechtse standpunten dan niet zo.
Als je mensen op hun deskundigheid kiest dan kom je met voorstellen en je geeft leiding aan de ambtenaren, en de Kamer stemt over je voorstellen.
juval schreef:Ik zag van de week een oproep van vd Plas in de kamer aan de oppositiepartijen om op de inhoud te gaan en niet op de partijen. Dus dat niet per definitie alle voorstellen van het kabinet worden afgeschoten omdat het om een rechts kabinet zou gaan. Het lijkt er nu al op dat de linksere partijen bij voorbaat alles tegen zullen stemmen. Wat de verhoudingen en werkbare sfeer in de kamer niet ten goede zou komen.
Ik hoop dat dit kabinet gaat lukken en ben heel benieuwd hoe het verder ingevuld gaat worden. Of de 4 jaar wordt volgemaakt is natuurlijk afwachten, maar ik zie het positief in.
Ann schreef:Een (democratisch) gevolg kan zijn dat de PVV nog meer zetels krijgt? Ik neig meer naar het minst slechte van twee kwaden. Maar begrijp jouw punt ook goed.
Ann schreef:Een (democratisch) gevolg kan zijn dat de PVV nog meer zetels krijgt? Ik neig meer naar het minst slechte van twee kwaden. Maar begrijp jouw punt ook goed.
juval schreef:Ik zag van de week een oproep van vd Plas in de kamer aan de oppositiepartijen om op de inhoud te gaan en niet op de partijen. Dus dat niet per definitie alle voorstellen van het kabinet worden afgeschoten omdat het om een rechts kabinet zou gaan. Het lijkt er nu al op dat de linksere partijen bij voorbaat alles tegen zullen stemmen. Wat de verhoudingen en werkbare sfeer in de kamer niet ten goede zou komen.
Ik hoop dat dit kabinet gaat lukken en ben heel benieuwd hoe het verder ingevuld gaat worden. Of de 4 jaar wordt volgemaakt is natuurlijk afwachten, maar ik zie het positief in.