Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
irmaz schreef:Popstra schreef:Wat mij ook tegen de borst stuit is het feit men hard werkende mensen een halt toe willen roepen.
Een groep waar je trots op moet zijn om hun inzet 7 dagen/week jaarrond.
Dat is namelijk ook een mentaliteit wat langzaam uit sterft.
Dat moet beloond worden.
Die moet je niet zomaar aan de kant zetten.
in de jaren 80 en 90 van vorige eeuw werden de hardwerkende mensen in de industrie weggesaneerd omdat deze arbeid naar lage lonen landen werden verplaatst. Heel veel ambachtslieden die met hun hele ziel en zaligheid hun hele leven voor dezelfde baas werkten en vaak al meerdere generaties, kwamen toen op straat te staan. Ik heb toen geen boeren op de barricade zien staan om daar tegen te protesteren. En toen ging het om heel wat meer mensen dan nu....
irmaz schreef:in de jaren 80 en 90 van vorige eeuw werden de hardwerkende mensen in de industrie weggesaneerd omdat deze arbeid naar lage lonen landen werden verplaatst. Heel veel ambachtslieden die met hun hele ziel en zaligheid hun hele leven voor dezelfde baas werkten en vaak al meerdere generaties, kwamen toen op straat te staan. Ik heb toen geen boeren op de barricade zien staan om daar tegen te protesteren. En toen ging het om heel wat meer mensen dan nu....
ruitje schreef:bigone schreef:Even een stuk over hoe lang het al speelt en hoe politiek EN landbouworganisaties er alles aan die om voor de problemen weg te lopen, dit gaat over Brabant maar is landelijk gewoon hetzelfde op veel plaatsen:
https://sargasso.nl/boeren-horen-brabant/
Een opiniestuk van een SP'er die al jaren op links vlak strijd voor dit soort keuzes ja , niets mis mee, maar als ik eenzelfde stuk deel van de BBB met onderzoeken die de andere kant laten zien word het ook niet als objectief gezien hier![]()
De waarheid ligt in het midden denk ik dan maar
Kinke schreef:maar dat maatwerk kunnen ze niet leveren, want dan moet er ook bij industrie gemeten worden etc. En dan komen ze in de problemen als daar de uitstoot torenhoog is.
Pandora2 schreef:Als een groot deel van de boeren hier moet verdwijnen / inkrimpen, komen er op andere plekken in de wereld wel gewoon meer dieren. Maar hé, dan zijn onze landjes toch in orde met de Green Deal![]()
Beetje hetzelfde verhaal van de legbatterijen. Hier al jaar en dag verboden, maar in Oekraïne, de VS, India en Zuid-Amerika propten ze dan wel 11 in plaats van 7 kippen in zo'n hokje
elnienjo schreef:Paardenmensen zouden zich beter snel verenigen om dit tegen te gaan. De boer en de paardeneigenaar staan aan dezelfde kant.
Loretta schreef:Misschien is het nog wel helemaal niet zo gek om als burger en tegelijkertijd paardenliefhebber BBB te stemmen.
https://www.dehoefslag.nl/nieuws/algeme ... -in-de-weg
Wie nu nog niet wakker is wordt het waarschijnlijk nooit meer.
mysa schreef:Caesar schreef:
Precies... en land kopen voor natuurwaarde is vele malen goedkoper dan als bouwgrond.
Dat klinkt niet logisch. Immers, de verkoper doet er niks op uit wat de bestemming is.