Obesitas en bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Re: Obesitas en bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:06

Een ideaal gewicht bestaat wel! Dat is het gewicht waar je gelukkig mee bent Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:07

Dan is het een VOOR JOU ideaal gewicht. Niet per definitie ideaal. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:08

K_im schreef:
Een ideaal gewicht bestaat wel! Dat is het gewicht waar je gelukkig mee bent Knipoog

Niet waar. Dat is een gewicht dat goed past bij je lengte en waar je met relatief weinig moeite in de buurt zou kunnen blijven.

Gelukkig zijn met je gewicht is iets heel anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:09

Ook wel waar Nouks. Maar ik denk dat niemand een ideaal gewicht heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:12

Juul schreef:
Ook wel waar [***]. Maar ik denk dat niemand een ideaal gewicht heeft.

Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die een ideaal gewicht hebben. Of ze ook precies dat gewicht hebben, is een tweede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:14

Die snap ik even niet. Clown

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:16

randie schreef:
Dus dit topic zou net zo goed geopend kunnen worden voor dunne mensen, kortom jullie zijn NIET zielig het gebeurd overal.
Echt niet alle dikke mensen worden "gepest" ...

Dit topic is naar mijn idee ook niet geopend om mensen ervan te overtuigen dat wij zielig zouden zijn Ik denk meer om verhalen te delen, meningen geven etc.

Ik vind het kwetsend om te horen te krijgen dat ik te zwaar ben om te rijden etc. Ik denk niet dat jij dat vaak te horen zal krijgen..

Ik zeg trouwens niet dat alle dikke mensen worden gekwetst en slanke mensen nooit! In tegendeel.. in een van mijn vorige post vertelde ik dat iedereen wel iets zal mankeren en dat mensen die erop uit zijn andere te kwetsen bij iedereen wel iets zal vinden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:18

Ik bedoel dus, als iemands ideale gewicht 60 is kan het best zijn dat diegene "even" 65 weegt. Wil niet zeggen dat diegene daarmee direct geen ideaal gewicht meer heeft, want misschien is 60 kilo wel het meest ideaal voor:

1) lichaam
2) zelfbeeld, en is het
3) bovendien het gewicht dat (relatief) gemakkelijk behouden kan worden bij normaal eten en bewegen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:19

Tja, ik vind eigenlijk best dat ik een ideaal gewicht heb Bloos en voel me er prima bij. Heb zelf jarenlang allerlei eetstoornissen gehad en wat dat met mijn lijf heeft gedaan was verschrikkelijk. Ben blij dat ik daar af ben, zeg!!! Die rust die je dan vindt..... Ben overtuigd dat ik daarom nu zo'n heerlijk gewicht heb. Vroeger moest ik altijd 'vechten' tegen het aankomen. Nu kan ik eten wat ik wil!!! Toch wel vreemd....... (al hoewel ik het prima kan verklaren, hoor Knipoog ).

Als je lekkerder in je vel zit, verandert er blijkbaar ook iets met je lijf. Bij mij wel in elk geval.
Overigens sport ik ook wel, hoor, maar niet om af te vallen, maar omdat ik me er fijner bij voel...... Daarbij ben ik 37 jaar en gaat de zwaartekracht ook meetellen straks. Haha!

Destijds in de klinieken leek het ook wel of er altijd een strijd was tussen de boulimia-, anorexia- en obesitaspatienten. Vreselijk vond ik dat. Ik had vriendinnen in alle categorieen, wilde mensen niet beoordelen op hun gewicht. En zo denk ik nog steeds.......

K_im

Nouks schreef:
K_im schreef:

Niet waar. Dat is een gewicht dat goed past bij je lengte en waar je met relatief weinig moeite in de buurt zou kunnen blijven.

Gelukkig zijn met je gewicht is iets heel anders.

In mijn ogen is een ideaal gewicht een gewicht waar je gelukkig mee bent. (dat had ik misschien in mijn vorige post beter kunnen zeggen!)

Anoniem

K_im schreef:
randie schreef:
Dus dit topic zou net zo goed geopend kunnen worden voor dunne mensen, kortom jullie zijn NIET zielig het gebeurd overal.
Echt niet alle dikke mensen worden "gepest" ...

Dit topic is naar mijn idee ook niet geopend om mensen ervan te overtuigen dat wij zielig zouden zijn Ik denk meer om verhalen te delen, meningen geven etc.

Ik vind het kwetsend om te horen te krijgen dat ik te zwaar ben om te rijden etc. Ik denk niet dat jij dat vaak te horen zal krijgen..

Ik zeg trouwens niet dat alle dikke mensen worden gekwetst en slanke mensen nooit! In tegendeel.. in een van mijn vorige post vertelde ik dat iedereen wel iets zal mankeren en dat mensen die erop uit zijn andere te kwetsen bij iedereen wel iets zal vinden Knipoog

Hier, ga je al.. Dus. Omdat jij dat te horen krijgt en 'wij' niet. Slachtofferrol op je nemen noem ik dat. En dat bedoeld randie. Jij niet, ik wel. Zo gaat het meestal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:20

Nouks schreef:
Ik bedoel dus, als iemands ideale gewicht 60 is kan het best zijn dat diegene "even" 65 weegt. Wil niet zeggen dat diegene daarmee direct geen ideaal gewicht meer heeft, want misschien is 60 kilo wel het meest ideaal voor:

1) lichaam
2) zelfbeeld, en is het
3) bovendien het gewicht dat (relatief) gemakkelijk behouden kan worden bij normaal eten en bewegen.

Ik denk dat ik het een beetje snap. Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 15:22

Ik ben ook zo een persoon die heel zijn leven zal lijnen, elk mondje gaat naar men kontje. Ook al eet ik normale porties en gezond.
Ijsjes, pizza enz kan ik niet eten, en dan is het normaal dat je kijkt naar personen die het wel kunnen. En ook die personen zullen je nooit begrijpen. Wat immers normaal is

Ik ben dik en dun geweest beide kanten gezien, alleen bij de dikke kant was ik plots een niemand. Je word anders behandeld (en dat is echt zo) toch ben ik dezelfde persoon. En neen zijn geen ik was zielig, al programmas gezien hoe mensen werden behandeld met en zonder fatpak

Owe als je op een verjaardag is één koekje eet, dan krijg je van die gezichten. De dikke eet een koekjeeee ziejewel!

Of je komt bij de apotheek en je krijgt voedingstips. Ik was dik geworden door mijn darmen + medicijnen + heel slechte stofwisseling. Maar voor de buitenwereld is het en blijft het door teveel eten. Bij men dichte vrienden niet, zij zien wat erin komt.
Triest vind ik het.

En ideaal gewicht is inderdaad een moeilijk feit, zijn veel mensen die ideaal gewicht hebben en toch de vetverdeling alles behalve ideaal is. Of mensen die meer wegen en toch dunner lijken

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:23

Juul schreef:
Hier, ga je al.. Dus. Omdat jij dat te horen krijgt en 'wij' niet. Slachtofferrol op je nemen noem ik dat. En dat bedoeld randie. Jij niet, ik wel. Zo gaat het meestal.

Dit noem ik het geven van een voorbeeld Net als dat jij net een voorbeeld gaf van 'namen' die je wel eens te horen hebt gekregen..
Laatst bijgewerkt door K_im op 26-06-08 15:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:25

Maar katia, toen jij dun was, was je toen 'normaal' of echt tegen de ongezond dunne kant aan? Want wat jij krijgt voor opmerkingen van dat koekje, krijg ik juist als ik een koekje afwijs. Lachen Bij de dokter als ik tijden moe ben: Eet je wel genoeg? Mensen zullen andere altijd vervelende opmerkingen blijven geven. Omdat ze niet op dat moment inzien dat het kwetst, of dat ze zichzelf er beter door voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:26

K_im schreef:
[naam] schreef:

Dit noem ik het geven van een voorbeeld... Net als dat jij net een voorbeeld gaf van 'namen' die je wel eens te horen hebt gekregen..

Het gaat om de manier waarop je het zegt. 'Dat zal jij nooit te horen krijgen.' Dat zegt voor mij genoeg.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:27

Hoe had ik die zin dan anders kunnen verwoorden?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 15:28

K_im schreef:
Anoniem schreef:

Dit noem ik het geven van een voorbeeld... Net als dat jij net een voorbeeld gaf van 'namen' die je wel eens te horen hebt gekregen..

Inderdaad, zo is het maar Lachen

Als je roept dat je anders behandeld word, neem je slachtofferrol terwijl het pure waarheid is.
Ik heb tijden gehad dat ik 2 maand +30 maand - 30 kilo had

Wees maar zeker dat ik bij de min meer gedaan kreeg, mijn mond stond open en traantjes vloeide ook tijdens dunne momenten hoe gemeen mensen kunnen zijn.

Maar dat mag je niet zeggen

Het is gewoon zo juul, jij kan nooit weten hoe het voelt als je het zelf niet meemaakt en dan word het geminimaliseerd, ik kan ook nooit voelen wat nadya voor een gevecht heeft geleverd. Wat ik denk, zal nooit bij het echte gevecht komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:28

Het laatste gedeelte weglaten Kim. Dus: 'Ik vind het kwetsend om te horen dat ik niet paard mag rijden.'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:28

Anoniem schreef:
K_im schreef:

Het gaat om de manier waarop je het zegt. 'Dat zal jij nooit te horen krijgen.' Dat zegt voor mij genoeg.

Kan ik inkomen dat je de manier waarop niet prettig vindt. "Nooit" indiceert bovendien al dat Juul "nooit" zo dik zal worden dat ze dat te horen krijgt en dat kun je überhaupt niet voorspellen lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:29

Heb je m'n post hierboven gelezen katia, die reactie op jou?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:31

Juul schreef:
Het laatste gedeelte weglaten Kim. Dus: 'Ik vind het kwetsend om te horen dat ik niet paard mag rijden.'

En wat had dit dan voor iets toegevoegd aan mijn post?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:32

K_im schreef:
[naam] schreef:

En wat had dit dan voor iets toegevoegd aan mijn post?

Genoeg. Lees je eigen post eens terug.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:33

Nouks schreef:
Kan ik inkomen dat je de manier waarop niet prettig vindt. "Nooit" indiceert bovendien al dat Juul "nooit" zo dik zal worden dat ze dat te horen krijgt en dat kun je überhaupt niet voorspellen lijkt me.

En deze zin, hier wel tevreden mee?
En dit zul je voorlopig niet te horen krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:34

Nou ben ik de weg ff kwijt. Clown Wat bedoel je?