Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
K_im schreef:Een ideaal gewicht bestaat wel! Dat is het gewicht waar je gelukkig mee bent
Juul schreef:Ook wel waar [***]. Maar ik denk dat niemand een ideaal gewicht heeft.
randie schreef:Dus dit topic zou net zo goed geopend kunnen worden voor dunne mensen, kortom jullie zijn NIET zielig het gebeurd overal.
Echt niet alle dikke mensen worden "gepest" ...
Nouks schreef:K_im schreef:Een ideaal gewicht bestaat wel! Dat is het gewicht waar je gelukkig mee bent
Niet waar. Dat is een gewicht dat goed past bij je lengte en waar je met relatief weinig moeite in de buurt zou kunnen blijven.
Gelukkig zijn met je gewicht is iets heel anders.
K_im schreef:randie schreef:Dus dit topic zou net zo goed geopend kunnen worden voor dunne mensen, kortom jullie zijn NIET zielig het gebeurd overal.
Echt niet alle dikke mensen worden "gepest" ...
Dit topic is naar mijn idee ook niet geopend om mensen ervan te overtuigen dat wij zielig zouden zijnIk denk meer om verhalen te delen, meningen geven etc.
Ik vind het kwetsend om te horen te krijgen dat ik te zwaar ben om te rijden etc. Ik denk niet dat jij dat vaak te horen zal krijgen..
Ik zeg trouwens niet dat alle dikke mensen worden gekwetst en slanke mensen nooit! In tegendeel.. in een van mijn vorige post vertelde ik dat iedereen wel iets zal mankeren en dat mensen die erop uit zijn andere te kwetsen bij iedereen wel iets zal vinden
Nouks schreef:Ik bedoel dus, als iemands ideale gewicht 60 is kan het best zijn dat diegene "even" 65 weegt. Wil niet zeggen dat diegene daarmee direct geen ideaal gewicht meer heeft, want misschien is 60 kilo wel het meest ideaal voor:
1) lichaam
2) zelfbeeld, en is het
3) bovendien het gewicht dat (relatief) gemakkelijk behouden kan worden bij normaal eten en bewegen.
Juul schreef:Hier, ga je al.. Dus. Omdat jij dat te horen krijgt en 'wij' niet. Slachtofferrol op je nemen noem ik dat. En dat bedoeld randie. Jij niet, ik wel. Zo gaat het meestal.
K_im schreef:[naam] schreef:Hier, ga je al.. Dus. Omdat jij dat te horen krijgt en 'wij' niet. Slachtofferrol op je nemen noem ik dat. En dat bedoeld randie. Jij niet, ik wel. Zo gaat het meestal.
Dit noem ik het geven van een voorbeeld... Net als dat jij net een voorbeeld gaf van 'namen' die je wel eens te horen hebt gekregen..
K_im schreef:Anoniem schreef:Hier, ga je al.. Dus. Omdat jij dat te horen krijgt en 'wij' niet. Slachtofferrol op je nemen noem ik dat. En dat bedoeld randie. Jij niet, ik wel. Zo gaat het meestal.
Dit noem ik het geven van een voorbeeld... Net als dat jij net een voorbeeld gaf van 'namen' die je wel eens te horen hebt gekregen..
Anoniem schreef:K_im schreef:
Het gaat om de manier waarop je het zegt. 'Dat zal jij nooit te horen krijgen.' Dat zegt voor mij genoeg.
Juul schreef:Het laatste gedeelte weglaten Kim. Dus: 'Ik vind het kwetsend om te horen dat ik niet paard mag rijden.'
K_im schreef:[naam] schreef:Het laatste gedeelte weglaten Kim. Dus: 'Ik vind het kwetsend om te horen dat ik niet paard mag rijden.'
En wat had dit dan voor iets toegevoegd aan mijn post?
Nouks schreef:Kan ik inkomen dat je de manier waarop niet prettig vindt. "Nooit" indiceert bovendien al dat Juul "nooit" zo dik zal worden dat ze dat te horen krijgt en dat kun je überhaupt niet voorspellen lijkt me.