Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:58

smokey17 schreef:
eu nou ik trouw gewoon braaf, baar wat kinderen en ga heel stil in een hoekje zitten. Ben zo trouw als een hond(nou ja niet zoals mijn overspellige hond) dus voor overspel word ik niet opgehangen.
En niet elke moslima word besneden!!!

Ik hoop dat dit een grapje is? Dus jij zou je leven opgeven om zo te leven? Of begrijp ik je nu verkeerd?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:58

katiavl schreef:
Mystica schreef:
In de echte bijbel, de hebreeuwse, staan idd een aantal dingen anders omschreven als in de nederlandse van nu, maar dit zijn geen grote verschillen en de strekking is hetzelfde. Ik weet niet in hoeverre dit met de koran het geval is.

Maar deze bijbel is toch maar 1 van de vele die er waren uitgekozen door de paus, dus wie weet wat stond er in de andere toch

hoho geschreven door de katholieken. algemeen bekent. bewezen met de dode zeerollen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:59

Anya @ zoek is na hoevaak er in de oorsprongelijke koran en hoevaak er in de oorsprongelijke bijbel staat dat je de gene die jou geloof niet aanbid en volgt moet doden.

Hoevaak erin staat dat overspel enkel bij de VROUW bestraft moet worden.

Daarna hoevaak er staat dat de MAN hiervoor moet worden gestraft Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 01:00

katiavl schreef:
Mystica schreef:
In de echte bijbel, de hebreeuwse, staan idd een aantal dingen anders omschreven als in de nederlandse van nu, maar dit zijn geen grote verschillen en de strekking is hetzelfde. Ik weet niet in hoeverre dit met de koran het geval is.

Maar deze bijbel is toch maar 1 van de vele die er waren uitgekozen door de paus, dus wie weet wat stond er in de andere toch

De hebreeuwse is ergens rond 1500 laten vertalen naar het latijn door keizer constantijn, toen deze het christendom tot staatsgodsdienst uitriep. En de latijnse is toen gebruikt voor alle huidige exemplaren. Dat gedeelte ging over het oude testament. Dat van de paus geld voor het nieuwe testament, dat veel later geschreven is. Die zou zijn samengesteld uit de dagboeken van de apostellen, na de kruising van jesus. Daarbij zijn idd de gunstigste dingen geselecteerd. Maar daar houdt ik me verder niet zo mee bezig, want ik geloof niet in het verhaal van jesus. Lachen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 01:00

smurffie schreef:
Anya @ zoek is na hoevaak er in de oorsprongelijke koran en hoevaak er in de oorsprongelijke bijbel staat dat je de gene die jou geloof niet aanbid en volgt moet doden.

Hoevaak erin staat dat overspel enkel bij de VROUW bestraft moet worden.

Daarna hoevaak er staat dat de MAN hiervoor moet worden gestraft Knipoog

hmmm moeilijke vraag!! Koe
Ik neem echt een heeeeeeeeeeele grote moeilijke gok:
Zeer weinig!

Cool

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 01:01

even een reactie plaatsen over het stukje: Nederlands in de toekomst?
nouja kommop zeg, alsof wij nederlanders dat laten gebeuren zeg..

Karl66

Volgens mij is het stuk zinvoller om Bowling for Columbine te gaan kijken. Dan word je pas echt duidelijk hoe men bezig is mensen bang te maken en vooral te houden.

Wilders maakt daar alleen maar dankbaar gebruik van om toch maar zijn aandacht te krijgen en zieltjes te winnen. Met het politieke handwerk in de tweede kamer lukt hem dat een stuk minder goed.

En wat het Midden Oosten betreft, eerst waren het westerse kolonieën en nu zitten daar westerse zetbazen die vooral tot taak hebben de stabiliteit en continue oliestroom te garanderen. De iraanse vrouwen die vroeger in haute couture rondliepen waren echt niet de gemiddelde burgers maar de kleine midden- en bovenklasse die met onze steun ten koste van de gewone bevolking een prettig leventje hadden. Voor elk slachtoffer hier hebben wij als verlichte en beschaafde westerse maatschappij er daar een stuk of honderd op ons geweten.

Even een klein voorbeeldje hoe wij als nederlanders honderd jaar geleden in een islamitisch land huis hielden met 70.000 doden als gevolg: http://geschiedenis.vpro.nl/programmas/ ... s/2846788/

MISTRAL94

MaaikeMo schreef:

Als we niet ingrijpen wel ja Clown

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 01:02

MaaikeMo schreef:

Laten gebeuren?
Wie weet kan men in de toekomst niet anders om ergere gruwelheden te voorkomen.
"wie niet luisteren zal, zal voelen ".

RoosIris

MISTRAL94 schreef:
smokey17 schreef:
eu nou ik trouw gewoon braaf, baar wat kinderen en ga heel stil in een hoekje zitten. Ben zo trouw als een hond(nou ja niet zoals mijn overspellige hond) dus voor overspel word ik niet opgehangen.
En niet elke moslima word besneden!!!

Ik hoop dat dit een grapje is? Dus jij zou je leven opgeven om zo te leven? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Jup je begrijpt mij verkeerd. Mocht ik in dat verknipte land wonen, dan zou die beschermende boerka end. mij niet eens zo erg lijken.
Als je ook kijkt dat na de val van saddam en de verplichting van het dragen van de boerka kwam te vervallen, bijna geen enkele vrouw haar boerka af deed...... bewijst genoeg.

Ik zal mijn leven dat ik nu leidt nooit maar dan ook nooit opgeven om daar te gaan wonen!

Lyonesse

Tomaatje schreef:
Mystica schreef:
Hoe bedoel je? Huilen van het lachen

Sarcasme, zelfspot en realisme.

Ik geloof niet zo in de verhalen uit de bijbel. Ik zie ze als verhalen met een moraal. Die zouden bwv ook in een andere context kunnen zijn opgeschreven. De moralen zijn goed, maar neem het niet te letterlijk. Lachen

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 01:03

ik ben wel van mening dat er geen gevaarlijkere oorlog is als een oorlog om het geloof, sorry maar als ze mij een waffer tegen mijn hoofd zetten en zeggen: je wordt moslim (of iets anders kan mij het wat schelen) of je gaat eraan. Sorry maar trek mij dan maar die boerka aan... Mijn leven is me liever

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 01:04

Nou ik zou me hier in nederland dus echt niet aanpassen aan hun door bijvoorbeeld gesluierd door het leven te gaan, geen vrijheid van meningsuiting enz Bloos

Tomaatje

Anya schreef:
Voor we met zijn allen gaan denken dat de bijbel zo'n gezellig boek is zonder geweld en alleen naastenliefde predikend..
Hier even wat citaten die ik bij elkaar gegoogled heb

Ik doelde niet op de bijbel, ik doelde op de 5 boeken van Mozes/ de Thora. Zeg maar de Joodse uitleg van het eerste testament.

RoosIris

Karl66 schreef:
Volgens mij is het stuk zinvoller om Bowling for Columbine te gaan kijken. Dan word je pas echt duidelijk hoe men bezig is mensen bang te maken en vooral te houden.

Wilders maakt daar alleen maar dankbaar gebruik van om toch maar zijn aandacht te krijgen en zieltjes te winnen. Met het politieke handwerk in de tweede kamer lukt hem dat een stuk minder goed.

En wat het Midden Oosten betreft, eerst waren het westerse kolonieën en nu zitten daar westerse zetbazen die vooral tot taak hebben de stabiliteit en continue oliestroom te garanderen. De iraanse vrouwen die vroeger in haute couture rondliepen waren echt niet de gemiddelde burgers maar de kleine midden- en bovenklasse die met onze steun ten koste van de gewone bevolking een prettig leventje hadden. Voor elk slachtoffer hier hebben wij als verlichte en beschaafde westerse maatschappij er daar een stuk of honderd op ons geweten.

Even een klein voorbeeldje hoe wij als nederlanders honderd jaar geleden in een islamitisch land huis hielden met 70.000 doden als gevolg: http://geschiedenis.vpro.nl/programmas/ ... s/2846788/

Is toch algemeen bekent dat nederland in het verleden hele vuile dingen heeft gedaan?? Nederland is echt niet zo'n lief vredelievend landje dat meniggeen denkt(of wil denken)

Anya

Oh dat wil ik direct aannemen, maar daarin ontlopen koran en bijbel en gilgamesh epos en welk soort overlevering, mythe en sage elkaar niet. Er waren in die tijd nu eenmaal geen amazones (of slechts rond de zwarte zee) en vrouwen speelden een ondergeschikte rol. En al die verhalen zijn verzonnen, opgetekend e.d. door mannen. In een tijd dat vrouwen niets te vertellen hadden.

maar daarvoor hoef je niet zover terug hoor.. In de jaren zestig was het nog heel normaal dat Nederlandse vrouwen op straat liepen met een sjaaltje om het hoofd en de armen bedekt moesten zijn. Emancipatie is ook in Nederland nog niet zo oud. Zoek pakweg eens op Aletta Jacobs Knipoog
En op wat verzuiling echt betekende.

In Nederland is de ontzuiling vrijwel gelijk opgegaan met de opkomst van de industrialisatie en scholing voor iedere Nederlander. Dat gecombineerd met het opkomende hippie-gebeuren heeft veranderingen tot stand gebracht, die nu zelfs deels al weer zijn teruggedraaid. Met andere woorden: we worden weer minder verdraagzaam, preutser, minder tolerant waar het gaat om andere normen en waarden. En dat is een normaal proces. Van renaissance naar victoriaanse tijdperk en weer terug zeg maar....

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 01:05

MissBenthe85 schreef:
ik ben wel van mening dat er geen gevaarlijkere oorlog is als een oorlog om het geloof, sorry maar als ze mij een waffer tegen mijn hoofd zetten en zeggen: je wordt moslim (of iets anders kan mij het wat schelen) of je gaat eraan. Sorry maar trek mij dan maar die boerka aan... Mijn leven is me liever

Geen oorlog zo gevaarlijk als een oorlog om geloof.... maar ja... daar zijn toch echt de meeste oorlogen mee begonnen.... en uiteindelijk uitgedraait op meer.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 01:05

Mystica @ de grootste delen van de bijbel zijn te bewijzen dat dit waar kan zijn. Ook de plagen, ook het verhaal van mozes.

Daarbij komt dat jullie volgens mij de kranten gemist hebben?

Het Leidsdagblad waarneer ik me niet vergis:

Mozes was "stoned" bij het doorkrijgen van de 10 geboden.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 01:06

MISTRAL94 schreef:
Nou ik zou me hier in nederland dus echt niet aanpassen aan hun door bijvoorbeeld gesluierd door het leven te gaan, geen vrijheid van meningsuiting enz Bloos

Omdat je anders gewend bent. Maar die vrouwen hebben geen voorbeelden zoals wij!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 01:06

MissBenthe85 schreef:

Nou ik dus absoluut niet, ik wil gewoon vrijheid van meningsuiting hebben en baas over mijzelf zijn.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 01:07

De thora zou ik me in moeten verdiepen..Daar heb ik maar stukjes van gelezen. Maar laten we eerlijk zijn: door de eeuwen heen is in naam van geloof (IEDER GELOOF) een hele reeks gruwelijkheden begaan. Daarvan is vrouwenonderdrukking er eentje waar vrijwel alle geloven zich in meerdere of mindere mate schuldig aan maken (ook het Joodse geloof en zeker de orthodoxe variant). En pakweg de inquisitie heeft in naam van het Christendom ook stevig huisgehouden op enig moment.

en we hoeven niet zover terug te gaan in de tijd.. het weigeren kinderen in te laten enten tegen polio betekent dat een deel van die kinderen de rest van hun leven in een rolstoel doorbrengt.
Laatst bijgewerkt door Anya op 28-03-08 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Tomaatje schreef:
MISTRAL94 schreef:

Omdat je anders gewend bent. Maar die vrouwen hebben geen voorbeelden zoals wij!

Dat anderen dan niet doen moeten ze zelf weten hoor, net als dat ze zelf moetne weten welk geloof ze willen hebben. Maar ik wil niet zo leven, ik wil dat al zeker niet opgedrongen krijgen!

smurffie

Tomaatje schreef:
MISTRAL94 schreef:

en denken hierdoor dat het goed is Knipoog en dat de man echt meer rechten moet hebben Knipoog betekend niet dat dit de waarheid is !

MaaikeMo

smokey17 schreef:
MissBenthe85 schreef:

Geen oorlog zo gevaarlijk als een oorlog om geloof.... maar ja... daar zijn toch echt de meeste oorlogen mee begonnen.... en uiteindelijk uitgedraait op meer.

maar ik denk ook dat dat stiekem is wat wilders wil. Al Quida gooit dadelijk een bom op ons.. en dan zegt wilders: ZIE JE NOU WEL!! IK HEB GELIJK

Karl66

Smokey, wij en alle andere kolonisatoren hebben de mensen in de kolonieën (inclusief het Midden Oosten) eeuwenlang onderdrukt en nou vinden wij het vreemd dat ze snel naar het westen wijzen als bron van alle kwaad Verward