Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Esperanza schreef:Let wel, de Koran, die de meesten hier niet gelezen hebben, zegt dat alle heidenen en dat zijn alle mensen die de Koran niet aanhangen uitgeroeid moeten worden. Maar als iemand dat allemaal wil opsommen en in een film wil zetten... dan gaan we Nederlandse vlaggen verbranden en aanslagen plannen.
moniekk schreef:ff tussendoor wat ik trouwens wel vind.. overal zijn ze aan het protesteren tegen de film van wilders, nederlandse vlaggen in brand steken, bedrijgingen van aanslagen enz.. ik denk dat nederland die 4 miljoen euro die gaat naar ontwikkelingshulp maar snel moet intrekken..
t grootste deel gaat naar wapens en bouwen ze moskees van... die 4 miljoen kunnen we in eigenland goed gebruiken voor andere dingen waar t geld wel nuttig aan besteed kan worden
Esperanza schreef:Maar onze geschiedenis met zulke ouderwedse ideen hebben we allang afgeschud, hier zie je geen priesters in de kerken oproepen tot haat.
Maar goed, dan staan zuljke teksten ook in de Bijbel,
- is dat een excuus voor het kapen van vliegtuigen om die in wel bekende torens te boren?
- is dat een excuus om onze vrijhedi van meningsuiting onder dwang op te moeten geven?
- is dat een excuus voor het feit dat homosexuelen niet meer veilig over straat kunnen?
- is dat een excuus om een vrouw als een minderwaardig wezen te zien?
Als het werkelijk zo'n vredelievend geloof was dan zou Wilders niet eens op het idee gekomen zijn om deze hele film te maken.
En als Wilders iets doet met dat boek, dan is hij verantwoordelijk voor bloedvergieten? Dat is imo nog altijd de genen die het daadwerkelijk doen! En niemand anders.
Maar de Grootmoefti dreigt daarmee... maar dat geeft mij alleen nog maar meer reden om achter die film te gaan staan. Moge het er maar snel komen. Nederlanders laten zich namelijk niet de les lezen door mensen die nog leven in de prehistorie en alles maar aanpakken om andere mensen de harses in te slaan. Die moslims bepalen toch niet wat wij hier wel of niet mogen zeggen of doen? Komop nou!
moniekk schreef:ff tussendoor wat ik trouwens wel vind.. overal zijn ze aan het protesteren tegen de film van wilders, nederlandse vlaggen in brand steken, bedrijgingen van aanslagen enz.. ik denk dat nederland die 4 miljoen euro die gaat naar ontwikkelingshulp maar snel moet intrekken..
t grootste deel gaat naar wapens en bouwen ze moskees van... die 4 miljoen kunnen we in eigenland goed gebruiken voor andere dingen waar t geld wel nuttig aan besteed kan worden
Wanted2003 schreef:Ik vind het geen totale onzin hoor. Wat doen we voor die mensen? Scholen bouwen, waterputten maken, aids-voorlichtingen enz. enz. Wat heeft het tot nu toe opgeleverd? Ben wel eens benieuwd naar die cijfers..
Ik merk er anders verrekt weinig van.
Edit: dit heeft totaal niets te maken met Geert Wilders
Blue_Eyes schreef:Wanted2003 schreef:Ik vind het geen totale onzin hoor. Wat doen we voor die mensen? Scholen bouwen, waterputten maken, aids-voorlichtingen enz. enz. Wat heeft het tot nu toe opgeleverd? Ben wel eens benieuwd naar die cijfers..
Ik merk er anders verrekt weinig van.
Edit: dit heeft totaal niets te maken met Geert Wilders
Anders kijk je even op de site van Oxfam Novib of Unicef, of een andere hulporganisatie? Daar staan die cijfers wel op hoor.![]()
Heeft inderdaad niks meer met Geert Wilders te maken, maar met het feit dat mensen nu hulp misgund wordt om het simpele feit dat ze in Allah geloven - zonder verder ook maar iets fout te doen!!
Wanted2003 schreef:Blue_Eyes schreef:
Anders kijk je even op de site van Oxfam Novib of Unicef, of een andere hulporganisatie? Daar staan die cijfers wel op hoor.![]()
Heeft inderdaad niks meer met Geert Wilders te maken, maar met het feit dat mensen nu hulp misgund wordt om het simpele feit dat ze in Allah geloven - zonder verder ook maar iets fout te doen!!
Daar ligt het helemaal niet aan, gaat er gewoon om dat wij van mening zijn dat er hier in Nederland nog zoveel moet gebeuren en dat we die 4 miljoen dus echt zelf goed kunnen gebruiken. Ik vind dat we eerst al onze eigen problemen maar eens op moeten lossen en daarna moeten kijken wat we voor andere kunnen betekenen. Dit is het laatste wat ik erover te zeggen heb, aangezien we er offtopic gaan.
lies schreef:Je scheert wederom en net als Geert Wilders iedere moslim over 1 kam.
En nee, het zijn geen excuses, ik praat het ook helemaal niet goed. Het is alleen niet zo lang geleden dat uit naam van het christendom een hoop bloed is vergoten. Het klopt dat de Islam nogal 'achter' ligt in hun ontwikkeling. In sommige islamitische landen waan je je nog in de middeleeuwen en het is goed wanneer daar verandering in komt. Maar dat gaat niet gebeuren door een film die polariseert en moslims tot in het diepst van hun ziel zal kwetsen. Sterker nog, het zal alleen maar meer verwijdering en intolerantie van beide kanten opleveren.
En het belangrijkste; Geert Wilders is lid van ons kabinet. Als een Theo van Gogh of welke andere producent een dergelijke film maakt, sta ik daar ook niet achter, maar haal ik mijn schouders op en maak me er verder niet zo druk om. Je vergeet dat Geert Wilders ook mij vertegenwoordigt, ook al heb ik niet op hem gestemd. Hij kan dit gewoon niet maken, want hij spreekt namens alle Nederlanders en niet als programmamaker.
Esperanza schreef:Doen ze dat echt allemaal?Nogal wiedes dat ik dat alle moslims over 1 kam scheer. Zij roepen toch ook dood aan alle Nederlanders nu?
Esperanza schreef:Voor hen blijkbaar wel.Daar zitten ook mensen tussen die niet voor Wilders ideeën zijn. Maar ook zij worden met de dood bedreigd... waarom? Omdat er mensen op hun zieltje getrapt worden? Om wat, om een geloof? Dat is een goede reden om mensen dood te maken!
Esperanza schreef:Maar vraag je eens af wie dit begonnen is. Wilders is niet begonnen met kapen van vliegtuigen om die in gebouwen vol met onschuldige mensen te boren. Die mensen hebben een vreselijke dood gehad, en waarvoor vraag ik je?
Esperanza schreef:Dus ga nu niet roepen dat de meerderheid van de moslims van goede wil is, de meerderheid van de Duitsers waren dat ook. In Duitsland was het ook een kleine groep mensen die hele volken heeft opgehitst tot wat nu in onze geschiedenis de grootste moordpartij allertijden is geworden...
Esperanza schreef:Het enge van dat geloof (en van andere geloven ook) is dat mensen niet meer voor zichzelf kunnen en willen nadenken. Alles moeten ze aan hun imam vragen. De man die vrouwen geen hand wil geven omdat ze een minderwaardige wezens zijn...
Esperanza schreef:Het is lekker makkelijk om te blijven roepen dat in de christelijke geschiedenis ook veel bloed vergoten is, klopt hoor, maar praat dat de huidige acties van de fundamentalisten van nu goed? De wereld is zo krom, Wilders mag niet die film maken, de Deense spotprenten leiden tot boycots... Waarom geen boycots tegen landen die homo´s vermoorden, Christenen ophangen, vrouwen verkrachten en ombrengen en het anti-semitisme tot hoeksteen van de samenleving hebben gemaakt? Ehhmmmm, heeft dat misschien wat met de economie te maken?
Esperanza schreef:Wilders mag namens mij duidelijk maken dat we geen bourkini´s, vrouwenonderdrukking, sharia´s en eerwraak willen hier.
Esperanza schreef:Wilders mag namens mij duidelijk maken dat we geen bourkini´s, vrouwenonderdrukking, sharia´s en eerwraak willen hier.
sarabande schreef:Esperanza schreef:Wilders mag namens mij duidelijk maken dat we geen bourkini´s, vrouwenonderdrukking, sharia´s en eerwraak willen hier.
Dat heeft Ajaan al met veel overtuiging gedaan. Wellicht wordt het nu tijd om met elkaar te overleggen wat we wel willen, inplaats van een geloof dat voor veel mensen heilig is aan te vallen.
Zolang Wilders om zich heen blijft slaan, is de kans op vredig samenleven erg klein.