Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Ik zie nooit staan dat mensen zeggen dat mensen vlees moeten eten als ze vegetarier zijn. Omdat ze dit of dat zijn.
Waarom wordt er andersom dan wel gezegt dat het belachelijk en onnodig is, enz enz? Wordt je erg simpel van.
Bovenstaande zinnen zijn wat onsamenhangend en dus verwarrend, ik weet niet precies wat je wilt zeggen. En dus weet ik ook niet echt wat ik terug moet zeggen. Maar na het 3x gelezen te hebben denk ik dat je bedoelt dat vegetariërs hun vegetarisme opdringen aan mensen die vlees eten, en dat mensen die vlees eten dat niet doen met vegetariërs? En dat is dan helaas verre van waar. Hoe vaak wordt je niet scheef aangekeken, of wordt er lacherig toch vlees voor je neus gezet of wordt je direct neergezet als een geitenwollensokken figuur die de wereld wil redden? Men denkt dan dat het een bevlieging is.... Ook vragen mensen vaak 'waarom' je geen vlees eet.... en dat wil ik best uitleggen. Ik vraag echter niet 'waarom' iemand wel vlees eet, maar ok. Tenslotte is het erg vermoeiend dat mensen gaan roepen dat ik dan ook geen leren schoenen mag dragen en niet op een paard mag gaan zitten, dat is tenslotte ook zielig voor het dier. Het is mij uitsluitend te doen om 'matigheid'. Mensen zouden minder vlees moeten eten en er een eerlijke prijs voor moeten betalen, en niet alleen om de dieren en boeren te sparen.... maar ook om de planeet nog even te behouden.
Idd voor mij is het voor mijn gezondheid, maar ik ken meer mensen die van de dokter weer vlees moeten gaan eten, dit omdat vervangers dus niet goed helpen.
Dit is in dit soort topics al zó vaak aangehaald...toch zie het elke keer weer voorbij komen....
runningkawa schreef:Ik zie nooit staan dat mensen zeggen dat mensen vlees moeten eten als ze vegetarier zijn. Omdat ze dit of dat zijn.
Waarom wordt er andersom dan wel gezegt dat het belachelijk en onnodig is, enz enz? Wordt je erg simpel van.
Idd voor mij is het voor mijn gezondheid, maar ik ken meer mensen die van de dokter weer vlees moeten gaan eten, dit omdat vervangers dus niet goed helpen.
Dit is in dit soort topics al zó vaak aangehaald...toch zie het elke keer weer voorbij komen....
runningkawa schreef:Ik ben verre van een uitzondering. Het is dus l*lkoek dat er maar een paar uitzonderingen zijn.
Of je wilt of niet, een mens heeft vlees nodig.
Gelukkig werken bij sommige mensen vervangers en suplementen goed, maar bij erg veel mensen ook niet. Toch worden die in de nek aangekeken. Want er word nooit eerst gevraagt waaromeet jij vlees...nee bam boem..weer een dierenbeul en is het respect ver te zoeken
Overigens ben ik dus vegetarier geweest en echt helemaal nooit heb ik meegemaakt dat mensen lacherig deden oid.
Maar dat komt misschien omdat ik niet staat te prediken over hoe slecht de dieren gehouden worden enzo?
De meeste wisten niet eens dat ik het niet at. Ga daar niet zo over aan. (zeg overigens niet dat jullie dat wel doen)
Dus ja, ik vind dat vegetariers minder aangeken worden dan vlees eters.
Met beide ervaring
En ja, nu ik toch eens vlees eet sla ik een frikandel speciaal niet af...vind het heerlijk![]()
Met een stuk bieftsuk op mijn bord maak je me minder blij...simpelweg omdat ik eigenlijk niet van vlees houd en je dat bij een frikandel minder proeft...
runningkawa schreef:Ik ben verre van een uitzondering. Het is dus l*lkoek dat er maar een paar uitzonderingen zijn.
Of je wilt of niet, een mens heeft vlees nodig.
Gelukkig werken bij sommige mensen vervangers en suplementen goed, maar bij erg veel mensen ook niet. Toch worden die in de nek aangekeken. Want er word nooit eerst gevraagt waaromeet jij vlees...nee bam boem..weer een dierenbeul en is het respect ver te zoeken
Citaat:Ik predik niet..../knip
Citaat:zeg overigens niet dat jullie dat wel doen)
runningkawa schreef:je hebt dus als mens wel vlees nodig,
anders hoefde je geen suplementen te nemen.
runningkawa schreef:je hebt dus als mens wel vlees nodig,
anders hoefde je geen suplementen te nemen.![]()
Net als dat je groente nodig hebt...ja ik ken ook mensen die eten daar suplemeten voor.
Maar je hebt het lichamelijk dus wel nodig. puur omdat een mensenlijf daarop gemaakt is. En dat is dus wat ik bedoel...maar zocht dat niet nogmaals uitgebreid uit te kouwen...is namelijk al aan de orde geweest.
En dat wordt wel gewoon vaak ontkent dat een mensenlijf het nodig heeft. En dat is raar
Want dat klopt niet. We zijn alles eter, geen vlees eter, maar ook geen planteneter.
Nooit, echt nooit heb ik in die tijd dat ik geen vlees at van die vergelijkingen gekregen, echt 0 keer.Citaat:Ik predik niet..../knip
lezen dus... :Citaat:zeg overigens niet dat jullie dat wel doen)
klopt, een frikandel is dan niet gezond..zeg ik dan dat dat wel is?? maak jij ervan
Geef aan dat ik niet van vlees houd, maar ik dat dan nog wel te pruimen vind...maar goed dat kun je dan oppakken hoe je wilt natuurlijk...
En uiteindelijk zit er in vlees afval ook vitamine, nep vitamine neem ik mamelijk niet op...dus ja een frikandel is dan zelfs gezonder....
runningkawa schreef:Dat is niet de meeste...zucht...hoevaak moet ik dat nog zeggen?...maar laat maar... geloof je niet
ennuh... hoe denk je dat er melk (boter kaas) komt? jjjah...door kalfjes...en wat gebeurd er met de stierkalfjes?
Juist ja...vlees. Die zien geen wei...dan hou je het net zo hard mee in stand dan wanneer je dat vlees wel eet...maakt geen stiertje minder uit...
dus jij hebt gelijk...een mens heeft dierlijke producten nogig voor de B12... met dat gegeven zou ik dus ook niet aan de melk willen.
Kipjes...er zijn er maar erg weinig die de vrijheid zien.... dan zul je dat speciaal moeten gaan kopen in een natuur winkel...al heb ik daar ook scharreleieren zien staan...van zo'n grote stal wat dan scharrel kip genoemd wordt...mensen die dat kopen houden zichzelf dus voor de gek...
Wij hebben vaak eieren van de oom van mijn vriend...die lopen dus in zijn tuin rond..dat is scharrel
Helaas gebruiken we nog net wat meer eieren...dus niet altijd scharrel...ik biecht het op
Shiloh schreef:uuuh ... jah? dus?, weet je wat er nog meer in zit? varkens en koeien... maar nee er zit een paard in... dat kan EEECHT nietvind het zo'n onzin om onderscheid tussen dieren te maken. OF je eet vlees OF je eet geen vlees... elk beest is daarnaast toch even veel waard.
tenzij je praat over bedreigde diersoorten of zo, dan vind ik het een ander verhaal... Maar nee, ik kan echt niet rauwiger zijn om een paard dan om een koe of een varken...
xsimone schreef:Het maakt mij eigenlijk ook niet zo uit dat er paardenvlees inzit, ik vind die snacks lekker. Ik hou heel veel van paarden, maar als ik iets lekker vind eet ik het, dan maakt het mij echt niet uit welk soort vlees erin zit
Maar trouwens wel alle respect voor mensen die absoluut geen paardenvlees (of ander vlees) eten, want volgens mij moet je behoorlijk goed zoeken wil je iets hebben waar het niet inzit
Jolandaa_ schreef:ik heb bloedarmoede.. van de dokter moet ik meer groente eten en vlees. daar zitten namelijk de benodigde ijzers in. je hebt ze nodig. of je het kan vervangen of niet, het is en blijf belangrijk. zie schrijf van 5. die schijf is er toch niet voor niets? of ben ik nu zo dom?
het is dat ik genoeg vlees eet, maar meer groente moet eten. maar de meeste oorzaken van bloedarmoedige mensen zijn vegetariërs. dus mij kan je niet wijs maken dat je niet zonder vlees kan.
Anne_Sea schreef:Shiloh schreef:uuuh ... jah? dus?, weet je wat er nog meer in zit? varkens en koeien... maar nee er zit een paard in... dat kan EEECHT nietvind het zo'n onzin om onderscheid tussen dieren te maken. OF je eet vlees OF je eet geen vlees... elk beest is daarnaast toch even veel waard.
tenzij je praat over bedreigde diersoorten of zo, dan vind ik het een ander verhaal... Maar nee, ik kan echt niet rauwiger zijn om een paard dan om een koe of een varken...
hé-le-maal mee eens