Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieneke schreef:Misschien omdat alleen de domme studenten kiezen om hier te komen en dan zien dat ze echt te dom zijn? :+Nee, ik heb werkelijk geen flauw idee wie er slimmer is en wie dommer, maar ik denk eigenlijk niet dat daar op zo'n kleine afstand veel verschil in kan zitten. Het IQ hangt van zoveel dingen af.
Onze taal klopt niet met het ABN?Nee idd, ABN bestaat niet meer
Het is AN nu, of Standaardnederlands
getup schreef:vind,dat het een beetje de verkeerd kant op gaat,als ik eerlijk ben. Om u te gaan beredeneren wie er (waarom) slimmer zou zijn..
Het onderwijs is gewoon ànders,logisch dat mensen dan wat tijd nodig hebben om zich aan te passen.
getup schreef:vind,dat het een beetje de verkeerd kant op gaat,als ik eerlijk ben. Om u te gaan beredeneren wie er (waarom) slimmer zou zijn..
Het onderwijs is gewoon ànders,logisch dat mensen dan wat tijd nodig hebben om zich aan te passen.
getup schreef:oej jij bent toch een belg dan moet je een beetje opletten hij je het typt want je geeft er nu aan toe dat jullie niet zo slim zijn![]()
als we zo gaan beginnen....
line_king schreef:ik denk omdat de nederlandse student minder gewoon is van "vanbuiten te leren"... Het onderwijs bij jullie is toch iets meer gericht op zelfstandigheid en opzoeken en praktischer dan bij ons dacht ik...
line_king schreef:getup schreef:vind,dat het een beetje de verkeerd kant op gaat,als ik eerlijk ben. Om u te gaan beredeneren wie er (waarom) slimmer zou zijn..
ja, dat bedoelde ik ook; minder vanbuiten leren in nederland; minder getraind op zelfstandigheid bij ons; als je dus in een anders systeem tercht komt, krijg je het zowiezo moeilijk volgens mij...
Tieneke schreef:Ik geef helemaal niets toeIk denk alleen dat je over intelligentie niet kan discussiëren, want intelligentie gaat over zoveel, niet alleen over kennis of zo. En om dat echt te weten, zou iedereen van beide landen getest moet worden op alle deelgebieden van intelligentie en die resultaten zou je dan moeten vergelijken. En dat hebben we niet en eigenlijk interesseert het me geen bal welke groep slimmer is in het algemeen.
katiavl schreef:want hier moet je echt meer basiskennis hebben.
Tieneke schreef:Mee eens, al vind ik de spellingsregels wel wat bij de haren getrokken. Ik heb er pas examen over gehad, puur op de spellingsregels en toepassingen en het is echt niet gemakkelijk.
Toch vind ik ook dat iedereen een beetje trots zou moeten zijn op zijn/haar taal en zijn best zou moeten doen om correct te schrijven. De basis van de spelling kan iedereen die op dat vlak geen stoornis heeft.