Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:zoals bv de evolutie van waterdieren naar landdieren, er zijn nooit fossielen of skaletten gevonden die daar dan tussen horen te zitten (zoals bv een dier met half vleugels en nog wel kieuwen,).
judithh schreef:Titel is duidelijk...
God of Darwin en waarom.
Albert schreef:In Darwin's tijd was de oerknal nog niet bedacht Kiwiko.![]()
Ik geloof dat Darwin gelijk had en dat alle leven door evolutie is ontwikkeld.
Ik weet dat er geen God bestaat, maar dat God staat voor een levenshouding waar ik achter sta.
Aanbevolen leesbare boeken: Het heelal van Stephen Hawking en Geloven in een god die niet bestaat van Klaas Hendrikse.
Mirandaatje schreef:Evolutietheorie gaat er bij mij niet in, waarom veranderen apen vandaag de dag niet meer in mensen dan? Daar ben ik dan weer te nuchter voor.
Goof schreef:Natuurlijk kennen ze daar geen schizofrenie. Er is daar (praktisch) geen opleiding, kennis, ontwikkeling, zij weten niets van schizofrenie en vele andere medische termen af.
Moeten we dan maar goedkeuren dat ze geloven in "door demonen in bezit genomen mensen" en ze dan maar bij ieder verkeerd handelend persoon uitdrijvingen laten doen??
Belachelijk toch.
Neem dat voorbeeld van die baby die overleden is aan de vreselijke mishandelingen omdat ze dachten dat ze bezeten was. Toch ook niet goed te keuren. Toch ook niet te bevatten dat er nog werkelijk mensen op de wereld zijn die denken dat baby''s door de duivel bezeten zijn en doodgeslagen moeten worden, kom op zeg, we leven in de 21e eeuw.
Ik zal echt niet zeggen dat er geen wonderen en onverklaarbare dingen zijn, maar dit gaat me te ver.
jameyskatje schreef:God, en waarom? ik heb over beide boeken gelezen en informatie gezocht en bestudeerd, en er zijn heel veel dingen die mij zo erg tegenspreken aan de theorie van darwin dat ik daar niet in geloof, zoals bv de evolutie van waterdieren naar landdieren, er zijn nooit fossielen of skaletten gevonden die daar dan tussen horen te zitten (zoals bv een dier met half vleugels en nog wel kieuwen,).
jameyskatje schreef:... en er zijn heel veel dingen die mij zo erg tegenspreken aan de theorie van darwin dat ik daar niet in geloof, zoals bv de evolutie van waterdieren naar landdieren, er zijn nooit fossielen of skaletten gevonden die daar dan tussen horen te zitten (zoals bv een dier met half vleugels en nog wel kieuwen,).
Goof schreef:Die verandering heeft niet op een bepaald punt plaats gevonden, die heeft over miljoenen jaren beetje bij beetje plaats gevonden tot op de dag van vandaag.
Juist daarom zijn er nog "tussendieren" zoals jij die noemt, die staan nog middenin de evolutie en veranderen nog steeds.
Net als wij trouwens ook.
(overigens is dit ook echt al -tig keer verteld in dit topic...)
Citaat:Bijvoorbeeld, er zouden in het verleden wat halfvis-half reptielen geleefd moeten hebben die een aantal kenmerken van de reptielen gehad moesten hebben naast de kenmerken van vissen die ze al hadden. Of er hadden reptielvogels bestaan moeten hebben die bij de kenmerken van de reptielen die ze al hadden nog kenmerken van vogels kregen. Want dit zou een overgangsfase zijn, het zouden verminkte, onvolledige, kreupelen levende wezens zijn. Evolutionisten verwijzen naar deze denkbeeldige schepselen, waarvan zij geloven dat die in het verleden geleefd moeten hebben, als de 'tussenvormen'.
jameyskatje schreef:Goof schreef:Die verandering heeft niet op een bepaald punt plaats gevonden, die heeft over miljoenen jaren beetje bij beetje plaats gevonden tot op de dag van vandaag.
Juist daarom zijn er nog "tussendieren" zoals jij die noemt, die staan nog middenin de evolutie en veranderen nog steeds.
Net als wij trouwens ook.
(overigens is dit ook echt al -tig keer verteld in dit topic...)
van mij mogen jullie dat geloven. het is ook niet raar aangezien dit op scholen word onderwezen en met de pap lepel word ingegoten. sommige hoor ik ook zeggen: het is verklaarbaar, terwijl ik juist de schepping verklaarbaar en vol bewijs vind en de evolutietheorie van Darwin vind ik onduidelijk, fantasierijk enz. en ik geloof het ook niet. mag ik toch lekker zelf weten![]()
![]()
maar verder wel een interessant topic.
peace
Citaat:terwijl ik juist de schepping verklaarbaar en vol bewijs vind
Citaat:Het Darwinisme, d.w.z. de evolutietheorie, is de belangrijkste theorie die door het materialisme, vanwege zijn zogenaamde wetenschappelijke basis voor zijn eigen doeleinden, wordt geaccepteerd. Deze theorie, die beweert dat het leven door toeval, uit anorganisch materiaal is ontstaan, is feitelijk ten ondergegaan toen werd bevestigd dat het universum door God geschapen is.
Citaat:Daarnaast ben ik razend benieuwd naar de bevestiging dat het universum door god is geschapen.
Moniek schreef:dus aan deze woorden moet ik dan uitmaken dat het mijn eigen verbeelding is en god niet bestaat?
Wonderen bestaan en niet alles is wetenschappelijk te verklaren.
Wij laten in deze tijd niks meer over aan toeval alles moet worden verklaard ookal is er geen verklaring willen we hem toch graag hebben.
gekvanfleur schreef:kynshiri schreef:Ik zie dit topic nu pas en sjongejonge wat een cowboy-ideëen gaan er rond in verband met godsdienst (en in dit geval voornamelijk het christelijk geloof)
Kijk ik ben zelf ook niet christelijk gelovig, maar studeer wel theologie en godsdienstwetenschappen, dus ik ben een sterke verdediger van het idee dat je moet weten waarover je praat voor je sterke uitspraken gaat doen!
Na het doorlezen van dit topic ben weeral maar eens tot de conclusie gekomen dat er maar 1 ding duidelijk schort in de kerk en dat is dat de echte diepe boodschap niet tot bij de mensen doordringt... De echte theologie blijft ergens binnen de clerus en de unif steken en dat is erg jammer voor hen die in God (en eventueel Christus) willen geloven. Jullie geloof zou namelijk 10 000 keer gekleurder en prachtiger zijn als je de diepgang ervan helemaal zou zien.
Het idee dat 'vergeef hen Heer, want ze weten niet wat ze doen' betekent dat wij kunnen vergeven worden doordat Jezus stierf voor ons, is heel kortzichtig. Jezus is niet gestorven omdat jij een cd'tje hebt gestolen hoor. Jezus kwam op aarde om het Rijk Gods te verkondigen. Hij kwam het verbond vernieuwen dat God ooit met het Joodse volk had gesloten en stelde daardoor het Rijk Gods deels aanwezig in deze wereld. Zijn taak en doel was niet te sterven voor onze zonden. Zijn dood was de spijtige reactie van de wereld op zijn verkondiging.
Vergeving waarover het hierboven ging is een ingewikkeld proces tussen twee mensen. Vergeving is het afzien van vergelding voor het gedane leed, omdat de relatie tussen de twee personen als belangrijker gezien wordt dan compensatie van het leed. Het vereist dat beide partijen ten volle erkennen wat er gebeurd, maar hier samen overheen te werken.
Wat betreft de duivel is er inderdaad het verhaal van de gevallen engel Lucifer, maar dit is eerder bedoelt als symbool voor hoe moeilijk het kan zijn om steeds het goede aan te houden.
een belangrijke eigenschap in het geloof (RKK) is immers dat we in vrijheid het goede moeten doen. God heeft er niets aan dat mensen hem slaafs volgen omdat het moet; de kunst is in volledige vrijheid toch het juiste te doen. En dat illustreert het verhaal van Lucifer ook. Dingen als God en de duivel zijn geen dingen als zwart en wit en zeker al geen letterlijk voor te stellen dingen. De duivel is maar een middeleeuws prentje om het idee van het kwaad duidelijk te maken hoor...
adam en eva zondigde dus volgens you tegen een symbool.
als de duivel een symbool is, hoe kunnen ze dan daar tegen gezondigd hebben.
en in de bijbel staat toch echt dat jezus gekomen is om zondaren te redden.
en niet om zijn verbond te verniuwen.
ik erger me er wel aan dat alle christenen over een kam worden gescheerd,
er zijn verschillende groepen, die elk wat verschillends denken.
kun je dus niet over een kan scheren.
Jus_dOrange schreef:Ik ga nog maar even quotenCitaat:Het Darwinisme, d.w.z. de evolutietheorie, is de belangrijkste theorie die door het materialisme, vanwege zijn zogenaamde wetenschappelijke basis voor zijn eigen doeleinden, wordt geaccepteerd. Deze theorie, die beweert dat het leven door toeval, uit anorganisch materiaal is ontstaan, is feitelijk ten ondergegaan toen werd bevestigd dat het universum door God geschapen is.
Om te beginnen is al bewezen dat de bouwstoffen van het leven in een laboratorium zijn te maken met anorganische stoffen:
(Google anders maar op Urey + Miller)
Daarnaast ben ik razend benieuwd naar de bevestiging dat het universum door god is geschapen.