Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achilles

Re: Wilders en zijn extreme uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 07:55

Wat helaas vergeten wordt, ik heb het nu alleen over extreme moslims, is dat ze hier komen ter voorbereiding op en uitvoering van de Jihad.
Heel veel jaren geleden kwam dat al eens op de radio dat de heilige oorlog op het punt stond te beginnen en ik was toen echt geschokt.
Na dat nieuwsbericht bleef het stil, vakkundig in de doofpot gestopt maar het bleef spoken.
Tot ik van iemand hoorde die in Turkije 'moderne' vrienden had dat de koerden die naar het buitenland vertrekken hier geld verzamelen voor de pkk die strijdt voor een koerdische staat.
De Jihad is nu in volle gang en ze zijn uit op een volledige oorlog tegen alles en iedereen dat niet leeft zoals het volgens de koran moet. Maar er wordt nog steeds niet opelijk over gesproken terwijl iedereen op zijn kop stond toen de twin towers instortten en in Londen een aanslag werd gepleegd.
De haat van (extreme) moslims tegenover het westen is enorm en het vernietigen is alles wat ze willen.

De criminele top van de onderwereld wordt langzaamaan overgenomen door de marokanen en de antilianen roven en stelen maar raak.

Iedereen ziet het, iedereen weet het maar de koppen worden in het zand gestoken en Wilders is de enige die zijn kop er niet insteekt. Dat hij niet oud gaat worden is zo'n beetje wel zeker maar hij is wel de strijd aangegaan tegen o.a. die heilige oorlog.
Hij kan het alleen niet zo mooi brengen zoals Pim Fortuin dat kon en Pim was ook geen rascist zoals ik dat ook niet ben.

Ik was zo trots op een marokaanse vriendin die ik voor het eerst zonder hoofddoek over straat zag gaan en zij was ook trots en man wat een mooi mens. Dat heeft maar een dag geduurd, ze heeft, en haar man ook, de hele moslim gemeenschap over zich heen gehad. Huilen

In een plaats naast mijn voormalige woonplaats was een wijk wat een 'no go zone' was als de zon onder was. Steek en schietpartijen. Regelmatig moesten de ramen van een basisschool vervangen worden en de kogelgaten zijn me nog aangewezen. Die wijk werd voornamelijk bevolkt door antilianen.

Ik ben het in 'veel' dingen eens met Wilders al komt het vaak niet echt vriendelijk uit zijn mond.
Je hoeft geen racist te zijn om die probleemgevallen uit nederland te willen hebben.
De probleemgevallen tussen de 'nederlanders' moeten net zo hard aangepakt worden alleen als we het daar over hebben gaat niet iedereen meteen uit zijn dak maar is iedereen het er roerend mee eens.

kjoetieJarig

Re: Meneer Wilders is zelf knetter gek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:36

nicci88 schreef:
ik ben het met wilders eens! hartstikke. (tuurlijk iedereen zegt goede én slechte dingen) maar met veel ben ik het wel eens.

(mss denken venlonaren gewoon hetzelfde Knipoog )

Nou ik woon ook in Venlo, en zoals als je op pagina 16 en 17 kan lezen ben ik het echt niet met Wilders eens Nagelbijten / Gniffelen ben er nou ook niet echt trots op dat die engerd hier vandaan komt Nagelbijten / Gniffelen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:04

Achilles schreef:
Wat helaas vergeten wordt, ik heb het nu alleen over extreme moslims, is dat ze hier komen ter voorbereiding op en uitvoering van de Jihad.
Heel veel jaren geleden kwam dat al eens op de radio dat de heilige oorlog op het punt stond te beginnen en ik was toen echt geschokt.
Na dat nieuwsbericht bleef het stil, vakkundig in de doofpot gestopt maar het bleef spoken.
Tot ik van iemand hoorde die in Turkije 'moderne' vrienden had dat de koerden die naar het buitenland vertrekken hier geld verzamelen voor de pkk die strijdt voor een koerdische staat.
De Jihad is nu in volle gang en ze zijn uit op een volledige oorlog tegen alles en iedereen dat niet leeft zoals het volgens de koran moet. Maar er wordt nog steeds niet opelijk over gesproken terwijl iedereen op zijn kop stond toen de twin towers instortten en in Londen een aanslag werd gepleegd.
De haat van (extreme) moslims tegenover het westen is enorm en het vernietigen is alles wat ze willen.

De criminele top van de onderwereld wordt langzaamaan overgenomen door de marokanen en de antilianen roven en stelen maar raak.

Iedereen ziet het, iedereen weet het maar de koppen worden in het zand gestoken en Wilders is de enige die zijn kop er niet insteekt. Dat hij niet oud gaat worden is zo'n beetje wel zeker maar hij is wel de strijd aangegaan tegen o.a. die heilige oorlog.
Hij kan het alleen niet zo mooi brengen zoals Pim Fortuin dat kon en Pim was ook geen rascist zoals ik dat ook niet ben.

Ik was zo trots op een marokaanse vriendin die ik voor het eerst zonder hoofddoek over straat zag gaan en zij was ook trots en man wat een mooi mens. Dat heeft maar een dag geduurd, ze heeft, en haar man ook, de hele moslim gemeenschap over zich heen gehad. Huilen

In een plaats naast mijn voormalige woonplaats was een wijk wat een 'no go zone' was als de zon onder was. Steek en schietpartijen. Regelmatig moesten de ramen van een basisschool vervangen worden en de kogelgaten zijn me nog aangewezen. Die wijk werd voornamelijk bevolkt door antilianen.

Ik ben het in 'veel' dingen eens met Wilders al komt het vaak niet echt vriendelijk uit zijn mond.
Je hoeft geen racist te zijn om die probleemgevallen uit nederland te willen hebben.
De probleemgevallen tussen de 'nederlanders' moeten net zo hard aangepakt worden alleen als we het daar over hebben gaat niet iedereen meteen uit zijn dak maar is iedereen het er roerend mee eens.

Hier ben ik het zo mee eens he. Ik ben ook erg bang voor het bovengeschetste beeld. Ook denk ik dat Wilders het veel beter zou kunnen doen als hij het allemaal wat realistischer benadert. Niet racistisch, maar realistisch. Dat mag gezegd worden vind ik. Maar we zijn hier in Nederland o zo bang dat we discrimineren... Nee, dan steken we liever onze kop in het zand en doen we alsof er niets aan de hand is.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:15

Je moet gewoon realistisch blijven. Ieder zijn geloof en dat gun ik iedereen van harte, maar zolanfg je er een ander maar niet mee lastig valt. Laat ze naar de kerk gaan, moskee wat dan ook,laat ze geloven maar vredelievend en niet aansporend tot haat en verderf.

En dat gebeurd er wel, de Islam roept op tot haat en dat is jammer, ze hebben hier zoveel vrijheid. Maar pak die vrijheid dan goed aan misbruik hem niet. Als een vrouw je de hand voorhoud omdat dat gebruikelijk is hier pak hem dan aan en schud hem gewoon, sla hem niet af omdat dat bij jou in jouw land niet gebruikelijk is. je hebt ja immers voor Nederland gekozen en dan moet je je gewoon aanpassen. Kun je je niet of wil je niet, blijf dan daar waar je je niet aan hoeft te passen waar jouw regels blijven gelden.

Zo is het ook met de criminaliteit het is gewoon opvallend dat er zoveel marokanen de fout in gaan, en ze maken het kap;ot voor de anderen die wel goed willen.
Waarom tijd en aandacht steken in dat wat niet wil, die moet je afstoten wegdoen. Je meot je tijd, je aandacht en je geld steken in dat wat wel wil. Zo is het toch ook met paarden Anky zal nooit haar tijd steken in een paard wat neit verder dan de m zal komen, zo moet je ook in de allochtonenwereld kijken. Dat wat niet geschikt is weg ermee. het klinkt hard maar het zou realiteit meoten zijn. Nederland is al zo vol, dan meot je niet mensen erbij hebben die de boel gaan lopen verzieken.

Ik vind gewoon als je economisch of politiek vluchteling bent en kiest voor de Nederlandse sameleving dan moet je zorgen dat je daar ook in gaat passen en niet met hand en tand vasthouden aan jouw gebruiken.
En dan ben ik werkelijk geen racist maar gewoon realist en denk economisch na. Als je tijd, aandacht, financiele middelen in iets

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:53

"Alle Turken terug naar Marokko"
en dan gaan we zeker zelf weer de wc's schoonmaken Clown

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:02

nou dat zal eens goed zijn voor nederlanders met hun uitkeringen.
weer eens wat doen, inplaats van al het niet zo leuke werk overlaten aan polen,marrokanen en andere buitenlanderse nederlanders.

ieder zijn geloof, maar ik vind je kiest voor nederland, in nederland dragen wij geen hoofddoeken,
dus waarom hun dan wel?
in hun land draag je hoofddoeken! niet in nederland. aanpassingsvermogen!
misschien ben ik dan een beetje een extremist daarin,maar je woont in nederland niet in je eigen land dus moet je je ook aanpassen.

met sommige uitspraken van wilders, ben ik het met hem volledig eens..

kjoetieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:06

Voor de groep waar we het over hebben is Nederland hun eigen land, die zijn hier geboren Knipoog

En dat gedoe om die hoofddoeken snap ik helemaal niet, zolang het niet gezichtsbedekkend is heb jij er toch helemaal geen last van? Gaan we dan ook alle joodse keppeltjes, ouwe christelijke vrouwenhoofdkapjes en rastafarimutsen verbieden??
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 21-09-07 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:06

Arabesk schreef:

Lol ja dat wordt een leuke Huilen van het lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:19

pluche_pluus schreef:
ieder zijn geloof, maar ik vind je kiest voor nederland, in nederland dragen wij geen hoofddoeken,

nog niet zo heel lang geleden deden wij het hier in NL ook, vraag maar eens aan je ouders.

En vandaag de dag zou je eens op zondag moeten gaan kijken bij een 'staphorst'-kerk

Zolang er in dit 'moderne' land nog groepen NL"s rondlopen waarbij de vrouwen hun haren niet mogen knippen en altijd een rok aanmoeten. Hun kinderen geen kaboutertjes mogen tekenen en geen sprookjes mogen lezen, wil ik geen gezeik horen over de Islam.

Beide zijn even extreem.

Ik ben wel voor afschaffing van scholen op basis van geloof, geen islamscholen en geen christelijke scholen. Onderwijs is openbaar, geloof doe je maar thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:27

Waar ik woon zijn veel R.K. scholen...maar dat wil niet zeggen dat andere geloven daar niet naar toe mogen.
Vraag me ook af waarop mensen basseren dat het wel zo is?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:29

Ik ben ook naar een super christelijke school geweest, met nog inwonende priester en eigen kapel. Was een seminarie. Ben helemaal niet christelijk, wisten ze ook nooit problemen mee gehad

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:33

Arabesk schreef:
en dan gaan we zeker zelf weer de wc's schoonmaken Clown

Nee, daar hebben we bijstand-trekkers en ww'ers voor, oftewel: de lui die wel kunnen maar niet willen werken.
Laatst bijgewerkt door thorretje op 21-09-07 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:34

Ik ben ook wel voor openbare scholen. Aan de andere kant vond ik de bijbelverhalen altijd wel educatief verantwoord, wat betreft de moraal. Religie is wel een goed excuus om normen en waarden bij te brengen.

Ik zat op een christelijke basisschool, met een hoog percentage allochtone leerlingen. Wij vierden kerstmis en pasen, maar ook suikerfeest Lachen En bij traktatie nooit knakworstjes Haha!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:37

Ronja schreef:
Ik ben ook wel voor openbare scholen. Aan de andere kant vond ik de bijbelverhalen altijd wel educatief verantwoord, wat betreft de moraal. Religie is wel een goed excuus om normen en waarden bij te brengen.

Ik zat op een christelijke basisschool, met een hoog percentage allochtone leerlingen. Wij vierden kerstmis en pasen, maar ook suikerfeest Lachen En bij traktatie nooit knakworstjes Haha!

kijk dit is alweer een antwoord waaruit blijkt dat wij (nederlanders) ons aanpassen aan andere (buitenlanders). ik vind dit niet normaal.

maak er dan meteen turkije, marroko of china ofzo van.....

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:41

Ja inderdaad, laten we VOORAL niet gezellig doen en VOORAL geen rekening houden met andere mensen dan onszelf.

Want Nederland is superieur aan de rest van de wereld.

Gestoord

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:44

Waarom moeten wij Nederlanders, zich aanpassen aan het spul dat van buiten komt? Laten zij zich maar aanpassen. Velen hebben dat ook gedaan, gezien de shoarmazaken, indische restaurants, chinese restaurants etc. Alleen de rest moeten ze wat harder aanpakken, maar dat durft de Nederlandse staat niet.

Nederland alleen superieur als het om ontwikkelingshulp (lees: geld voor wapens in de derde wereld) gaat. En als Nederland éérst aan zichzelf zou denken en niet aan de rest, zou het hoogstwaarschijnlijk heel wat beter gaan en er niet continu bezuinigd worden.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:46

thorretje schreef:
Waarom moeten wij Nederlanders, zich aanpassen aan het spul dat van buiten komt? Laten zij zich maar aanpassen. Velen hebben dat ook gedaan, gezien de shoarmazaken, indische restaurants, chinese restaurants etc. Alleen de rest moeten ze wat harder aanpakken, maar dat durft de Nederlandse staat niet.

Wat versta jij dan onder aanpassen? En waarom doen mensen met een shoarmazaak, indisch restaurant etc dat dan wel, en anderen niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:46

Zouden ze op een islamitische school in marroko dan ook kerst vieren als je daar als Katholiek naar school gaat?

Denk van niet...

Nederland past alles aan...normaal is het niet.
Heeft niks met niet gezellig te maken, die kinderen kunnen gewoon gezellig kerst vieren, niks mis mee.

Maar Nl is gek...
Komt er een Duister die op vakantie hier is, wij praten wel ff Duits...
Frans idem dito

Moet je eens naar het buitenland op vakantie gaan...met geluk spreken ze Engels...

Maar zo is dat met alles in NL, wij gooien onze Nederlandse dingen wel aan de kant voor andere die hier komen wonen...das toch van de zotte??
Ik heb niks tegen suikerfeest, maar dan gewoon in hun eigen huis, niet op school.
Dit is Nederland...niet Marokko, turkijke of wat ook...Nederland...met de Nederlandse gewoontes.
Vind je die stom, wil je die niet..ga je maar naar een land waar die niet zijn en waar de dingenz ijn die je wel aanspreken Lachen

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:47

runningkawa schreef:
Zouden ze op een islamitische school in marroko dan ook kerst vieren als je daar als Katholiek naar school gaat?

Heeft Marokko vrijheid van godsdienst in de grondwet? En Nederland?
En wij moeten wel andere talen leren spreken omdat er nu eenmaal bar weinig mensen zijn die Nederlands spreken. Engels, Frans en Spaans zijn wereldtalen, Nederlands niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:50

Geen idee wat Marokko heeft. Boiet me verder ook geen snars. Mocht ik daar gaan wonen pas ik me daar aan, Zou ik daar naar school gaan doe ik mee met hun gewoontes. En zet in huis een kerstboom.

En wat mensen in NL in hun eigen huis doen boeit me dus ook niet.
Op school (en op straat) is het gewoon Nederlands, want ja dit land heet Nederland...niet iets anders.
Staat je dat niet aan...ga je toch ergens heen wat je wel aan staat Lachen
Niet zo moeilijk hoor.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:54

runningkawa schreef:
Op school (en op straat) is het gewoon Nederlands, want ja dit land heet Nederland...niet iets anders.

Mooi, dan wordt de voertaal op de uni van Wageningen ook weer NL en de voertaal op het instituut waar ik werk ook weer gewoon NL.
Al die buitenlandse werknemers (wetenschappers) hier, moeten in de bus op weg naar het werk en op het station ook maar gewoon converseren in het NL.

Of is dat anders volgens jullie?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:56

Als je in belgie voltijds wilt studeren aan unief als buitenlander moet je een cursus nederlands doen, en een examen, zo niet mag je niet studeren. Uitwisseling is natuurlijk anders, maar dat is normaal en te korte tijd. alhoewel je gaat zien, dat diegene het ook snel leren

Ronja

Maar eigenlijk willen mensen dan dat Nederland net zo wordt als die niet-westerse landen met hun stricte regels.

Alleen maar christelijke (of openbare scholen) één officiele taal die gesproken wordt, één nationale religie, en afwijkende dingen worden veroordeeld. Ja je mag wel anders zijn, maar alleen in het geheim binnen de muren van je eigen huis.

Dacht dat Nederland daarin anders was Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Nee is niet anders
Wat is er mis mee omdat te doen?
Of het nu een wetenschapper is maakt me echt niet uit.
Wil je wonen in NL dan ga je maar je best doen in de Taal.

je komt Canada ook niet in als je de taal niet spreekt.
(of als je geen werk hebt of als er niemand voor je garant staat)

In Nl mag gewoon teveel...en dat moet eens anders...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-09-07 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

runningkawa schreef:
Ik heb niks tegen suikerfeest, maar dan gewoon in hun eigen huis, niet op school.

Mooi ik zit ook niet te wachten op pasen en kerst met het verhaal van Jezus, als ongelovige.

Er is een tijd geweest waarin buitenlandse kinderen les kregen in hun eigen taal en cultuur op de gewone NL school, dat vond ik te ver gaan, mijn mening was dat je die tijd beter kon besteden aan NL's leren. Maar zodra ik dat zei op de pabo, kon ik vertrekken! Ik ben eraf geschopt..Zij zijn groot en ik is klein!

(Nu is les in eigen taal verboden bij wet Clown )