Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:DAn heb ik dus een ander wereld beeld.
KiWiKo schreef:Ik heb vandaag ook weer een zorg in moeten zetten bij iemand die heel, heel veel pijn heeft......... en dat nog maanden mag hebben voordat hij doodgaat..... we gaan eerst gruwelijk aan de morfine, flink wegkwijnen om dan als 35 kilo wegend ooit mens geweest zijnde dood te gaan op je hoog laag bed in de woonkamer met je stoma, morfinepomp en catheter....... heerlijk toch?
sarabande schreef:KiWiKo schreef:Ik heb vandaag ook weer een zorg in moeten zetten bij iemand die heel, heel veel pijn heeft......... en dat nog maanden mag hebben voordat hij doodgaat..... we gaan eerst gruwelijk aan de morfine, flink wegkwijnen om dan als 35 kilo wegend ooit mens geweest zijnde dood te gaan op je hoog laag bed in de woonkamer met je stoma, morfinepomp en catheter....... heerlijk toch?
Toch zet je daarvoor iets in dat je zorg noemt, terwijl de keuze van discussiegenoten in dit topic is om mensen bewust ziek te maken.
Dat is een totaal andere invalshoek, jij hebt mededogen met mensen die zo ziek zijn, je wilt ze dat toch niet aandoen, wat ze ook gedaan mogen hebben.
Citaat:Ik heb vandaag ook weer een zorg in moeten zetten bij iemand die heel, heel veel pijn heeft......... en dat nog maanden mag hebben voordat hij doodgaat..... we gaan eerst gruwelijk aan de morfine, flink wegkwijnen om dan als 35 kilo wegend ooit mens geweest zijnde dood te gaan op je hoog laag bed in de woonkamer met je stoma, morfinepomp en catheter....... heerlijk toch?
Citaat:Dat komt omdat er wetenschappers zijn die bewijzen dat bepaalde insecten of ongewervelde dieren geen gevoel hebben.
katiavl schreef:Maar waarom hier sadisme roepen enzo, wanneer je weet wat er in de derde wereld landjes gebeurd als goedkope proefkonijntjes, dat vind ik eigelijk redelijk hypokriet
Diablo schreef:een verkrachter/moordenaar staat bij mij toch niet hoger meer dan een dier hoor.
CCCCorine schreef:[
-Wat gij niet wilt dat u geschiedt...
tamorka schreef:CCCCorine schreef:[
Juist! En dat geldt toch ook voor dieren! Je doet een dier toch niet aan wat jezelf niet aangedaan mag worden?
tamorka schreef:katiavl schreef:Maar waarom hier sadisme roepen enzo, wanneer je weet wat er in de derde wereld landjes gebeurd als goedkope proefkonijntjes, dat vind ik eigelijk redelijk hypokriet
WAnneer je weet. Ik weet nergens van. Kun je dat toelichten?
tamorka schreef:CCCCorine schreef:[
Juist! En dat geldt toch ook voor dieren! Je doet een dier toch niet aan wat jezelf niet aangedaan mag worden?
RobvdPK schreef:Dit snap ik niet helemaal.
Als wetenschappers zeggen dat insecten geen gevoel hebben geloof je dat,
maar als diezelfde wetenschappers zeggen dat we dierproeven nodg hebben om
mensenlevens te redden, geloof je ze niet ?
Rob
Citaat:Ik vrees dat de gevolgen van dit soort toestanden niet te overzien zullen zijn op verschillende vlakken. Mensen zullen het steeds normaler gaan vinden dat er proeven op gedetineerden worden gedaan, mensen zullen meer 'verharden' (minder snel last van slecht geweten). Wat gaan ex-gedetineerden doen op het moment dat ze vrij zijn? Ze hebben dan niet alleen hun straf gehad, maar zijn ook nog eens gebruikt voor medische experimenten. De kans dat ze nog normaal kunnen gaan functioneren in de maatschappij is alleen maar kleiner geworden.
RobvdPK schreef:Ik ben het eens met Corinne.
@Diablo (en tamorka)
Stel je eens voor dat één van je dochtertjes ongeneeslijk ziek is.
Het kind kan alleen geholpen worden met een medicijn,
dat wordt gemaakt door proefdieren bepaalde toxines in te spuiten,
en vervolgens de antistoffen te collecteren. Het dier wordt na afloop afgemaakt.
Op dat moment zul je toch nooit twijfelen ? Kies je toch direct voor je kind ?
Wel, je moet die proeven zo zien, dat het altijd wel om iemands kind gaat.
Rob
runningkawa schreef:Maar alleen maar bij mensen met echt levenslang, waarvan je weet dat ze nooit meer terug komen in de maatschappij.
Niet omdat ik bang ben wat ze dan gaan doen (herhaling doen er zo ook veel) Maar omdat lang gedetineerden de maatschappij alleen maar verdriet hebben gebracht. Want je zit niet levenslang voor het jatten van een brood. Die mogen van mij gewoon wat terug doen voor de maatschappij.
Diablo schreef:Ik begrijp dat het heel hard is voor ouders van gedetineerden. Maar die zullen toch al niet blij zijn dat ze een kind hebben die ik weet niet uitgespookt heeft.
En ja, ik ben daar dan misschien (te) hard in, maar ik zou alles doen om mijn kind te beschermen.