jameyskatje schreef:Waarom een non van top tot teen bedekt kan zijn en zij gerespecteerd wordt vanwege haar toewijding aan God..
En wanneer een moslima dat doet, dan is zij onderdrukt?
Waarom een jood zijn baard kan laten staan en slechts bezig is met het practiseren van zijn geloof..
En wanneer een moslim dat doet, dan is hij extremist..
Wanneer een westerse vrouw thuis blijft om op het huis en de kinderen te passen,
dan offert zij zichzelf op en doet ze het huishouden daarmee goed..
Maar wanneer een moslimvrouw dat doet, dan “dient zij bevrijd te worden”?
Waarom is het zo, dat waneer een kind toegewijd is aan een bepaald vak, hij POTENTIE heeft..
En wanneer een kind toegewijd is aan de Islaam, dan is hij VERLOREN?
Wanneer een Christen of een Jood iemand doodt, dan wordt religie NIET genoemd..
Maar wanneer een moslim wordt verdacht van een misdaad, dan wordt de Islaam terechtgesteld?
Ik heb hier al eerder een reactie op gegeven, maar wil het toch nog een keer doen.
De religie wordt genoemd als er specifiek vanuit de religie is gehandeld en aangezien terroristen zo hard mogelijk schreeuwen dat ze het voor Allah hebben gedaan…..ja, het motief is toch relevant om te noemen. Situatie in Israel, daar hebben ze het ook over joden.
Niet iedereen denkt alleen negatief over de islam (dat is in dit topic denk ik ook wel bewezen, ondanks ook vele negatieve oppervlakkige reacties). Wat ik ook vaak zie, op tv, is dat mensen die zo slecht over de islam denken, vaak op het boerenland wonen en nog nooit van hun leven een moslim hebben gezien. In Amsterdam bijv. ligt de mening gemiddeld denk ik toch anders. Zie je ook bij de overzichten van stemmen van de politieke partijen. Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet 
Maar wanneer gaat de ‘echte’ moslim gemeenschap zich hard maken, organiseren en demonstreren tegen degene die hen zo’n slechte naam bezorgen? Sta op, vertel iedereen de positieve dingen en wat het geloof werkelijk inhoud en vooral ook dat jullie absoluut niet geassocieerd willen worden met mensen die het geloof niet begrepen hebben. I.p.v. steeds weer in die slachtofferrol te kruipen, wat je toch vaak ziet.
Er wordt heel snel naar je hoofd geslingerd dat je discrimineert als je iets van kritiek hebt op de islam, of het handelen van mensen die zich moslim noemen. Over de kerk kan men veel makkelijker kritisch zijn.
jameyskatje schreef:Kom me niet zeggen dat de vrouw in de Islam onderdrukt is wanneer ze een hoofddoek draagt.. Een vrouw in de Islam is een diamant.. een diamant wordt gekoesterd.. Kijk waar het lichaam van een vrouw tegenwoordig voor wordt gebruikt.. reclame, verkoop, ze wordt bovenop een auto geplaatst en moet daarop gaan liggen.. waarom? Soort van aantrekkingskracht ofzo? Dat is pas onderdrukt.. Haar echtgenoot is de enige die recht heeft op haar schoonheid en lichaam, en niet duizenden andere mannen.
Die vrouwen moeten niet op de auto’s gaan liggen hoor, dat is een keuze die ze zelf maken. Hoe zie jij dat als onderdrukt? Als zij graag hun lichaam willen gebruiken om geld te verdienen, moeten zij dat weten.
Ik keur het overigens ook niet goed hoor, maar niet om de reden die jij noemt. Ik vind dat men er tegenwoordig gewoon veel te ver in gaat. Is het nou zo nodig dat ik overal waar ik kijk meteen een naakte vrouw moet zien, ga weg, dat wil ik helemaal niet zien, maar het is niet te ontwijken.
Van mij mogen echter mannen wel naar mijn schoonheid kijken hoor, gewoon als ik op straat loop. Ik vind het belangrijker dat mijn kleding lekker zit en aangepast is op het weer. Dat er dan mss een paar bouwvakkers fluiten en vrachtwagen chauffeurs toeteren en mannen me mss nakijken als het heel warm is (want dan heb ik uiteraard blotere kleding aan, anders ga ik dood
), boeiend.
jameyskatje schreef:ik kan heel goed begrijpen dat veel mensen zich hier totaal niet in kunnen vinden.
maar ik wel.
en ik vind eerlijk gezegd dat jullie dat moeten accepteren.
ik zit niet te wachten op tegenbewijs of nog 100 dezelfde vragen over ondrukking van de vrouw en dat soort dingen.
ik laat jullie ook in jullie waarde dat jullie het niet kunnen begrijpen en geloven.
dan wil ik ook graag in mn waarde worden gelaten dat ik het wel snap en geloof.
Agree. Discussieren over geloof is zinloos. Je gelooft erin of niet en ws zullen we elkaar niet kunnen overtuigen, wat ook verder niet erg is.
Ik heb trouwens nog wel een vraag. Je ziet wel eens van die televisie beelden uit het buitenland (waar de islam heerst), ik weet even niet wat voor een gelegenheden, maar bijv. een feest of demonstratie, daar zie je vaak alleen maar mannen, echt geen vrouw te bekennen, waarom? (Ik kan ff geen concrete voorbeelden bedenken en mss kloppen de gelegenheden die ik noem niet, maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel en dat je beelden kent.)
Elzepelze schreef:Het lijkt mij behoorlijk warm in de zomer

Ja, mij ook, pffff, ik zou het echt niet trekken, zeker geen gewone burka.
Ann schreef:Het beschermt wel tegen de hogere UV-straling van tegenwoordig.

Iemand anders in deze topic zei het ook al: je huid heeft zon nodig voor vitamine D. Vrouwen in burka's krijgen vaak te weinig binnen, wat gevaarlijk kan zijn.
Esperanza schreef:Tja, dat bedoel ik, daarom kunnen we dat achterstandsgedoe er niet ook nog bij hebben.
Dat is wel lkkr makkelijk gezegd, maar hoe zou je het ooit uitvoeren? Staat niet op het voorhoofd van de vrouwen welke onderdrukt worden en welke niet, dat is heel moeilijk te bepalen. Daarnaast is het wel heel smerig om die vrouwen zo aan hun lot over te laten, je bent nog niet geemancipeerd genoeg, dus ga maar weg. Maar wat zijn de maatstaven dan?