Boerkini

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re: Boerkini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:15

Schimmelig schreef:
Whiz schreef:
Mjah.... de joden hebben wel jezus laten kruisigen! Bijna elk geloof heeft bloed op zijn handen!

Ik probeer mij bij de hedendaagse feiten te houden Whiz, anders blijf je bezig.

Woke... uh dat stukje gezien van dat Yidische meisje wat gestenigd werd omdat ze verliefd werd op een moslim jongen? Uh wat dacht je van de IRA die nogal wat dingen heeft plat gebombardeerd! uhm uhm... Oh ja.. oorlog in Joegoslavie?! Uhm uhm.. Oh jah israeliers die palestijnen bebombarderen.. en vise versa!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:16

Waarom krijg ik het gevoel dat islam altijd in de discriminatie positie word gedrukt? Owee, als je hier iets zegt over de boerka. Discriminatie komaan dat kan niet, vrijheid van geloof in belgie en nederland. Maar wanneer china tibet onderdrukt, en belgie en nederland verbied om de daila lama zoals deze maand te ontvangen. Knikt nederland als belgie zowel direct ja, geen haan die er naar kraait.

Maar ow als je iets zegt over de boerka. Gelijkheid in nederland en belgie is groot kan je weer eens zien.
Waarom zou de islam een geloof zijn die in de slachtofferrol geplaatst moet worden? Waaraan heeft die dat verdiend. Aan daden van andere integendeel zou ik zeggen.

Waarom word er direct op iemand gevlogen omdat ze het oneens is met de burka (oneens zijn is een mening en dat is iedereen zijn recht) maar waarom blijft het stil als er echte dingen gebeuren. Die het waard zijn om over uit te roepen

En jameskatje lachen met je geloof, waar zie je dat. Overdrijven is ook een vak
Laatst bijgewerkt door lesilla op 25-05-07 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:17

En eerwraak dan? Ook typisch iets van het moslim geloof. Zo vreedzaam is de islam niet...

Wat ook heel frappant is, als een katholiek of christelijk kind het geloof opgeeft als deze volwassen heeft gebeurt er verder niet zoveel. Een moslima die het geloof opgeeft kan zich verstoten zien of erger.....

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:19

Dat vind ik nu zo jammer aan mensen die een geloof aanhangen. Zij sluiten hun ogen voor alles wat niet een tegendeel bewijst. Het bestaat gewoon niet. Ergens is het wel mooi want zo hoef je je nooit ergens wat van aan te trekken. Dan kun je je lekker blijven verschuilen achter je geloof.

Schimmelig

jameyskatje schreef:
een moslim dan?
het geloof betekent vrede,. geen oorlog en moord

Dus de moslims die uit extremisisch gedachtengoed handelen zijn eigenlijk geen moslims Verward
Ik neem aan dat je dit suggereert?

http://nusearch.ilse.nl/searchresults.j ... artot=2007

Bij 8 van de 10 berichten zijn Islamieten betrokken.

Whiz

katiavl schreef:
Waarom krijg ik het gevoel dat islam altijd in de discriminatie positie word gedrukt? Owee, als je hier iets zegt over de boerka. Discriminatie komaan dat kan niet, vrijheid van geloof in belgie en nederland. Maar wanneer china tibed onderdrukt, en belgie en nederland verbied om de daila lama zoals deze maand te ontvangen. Knikt nederland als belgie zowel direct ja, geen haan die er naar kraait.

Maar ow als je iets zegt over de boerka. Gelijkheid in nederland en belgie is groot kan je weer eens zien.
Waarom zou de islam een geloof zijn die in de slachtofferrol geplaatst moet worden? Waaraan heeft die dat verdiend. Aan daden van andere integendeel.

Waarom word er direct op iemand gevlogen omdat ze het oneens is met de burka (oneens zijn is een mening en dat is iedereen zijn recht) maar waarom blijft het stil als er echte dingen gebeuren. Die het waard zijn om over uit te roepen

Nah er is een verschil in oneens zijn.. en is als achterlijk en belachelijk af te schilderen. Iedereen heeft absoluut recht op zijn eigen mening maar dan wel met een redelijke onderbouwing.. anders is de ander haast genoodzaakt in de verdedeging te schieten.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:22

Schimmelig schreef:
jameyskatje schreef:
een moslim dan?
het geloof betekent vrede,. geen oorlog en moord

Dus de moslims die uit extremisisch gedachtengoed handelen zijn eigenlijk geen moslims Verward
Ik neem aan dat je dit suggereert?

http://nusearch.ilse.nl/searchresults.j ... artot=2007

Bij 8 van de 10 berichten zijn Islamieten betrokken.

Daar sluiten ze nou hun ogen voor. Lekker makkelijk. Ik zou daar niet bij willen horen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:23

Njah, als je zegt dat iedereen die niet in allah gelooft naar hel verbannen word. Mischien een beetje normaal dat je tegengas krijgt.

Iedereen heeft recht op mening, maar zoals ik in mijn eerdere post zeg. Waarom kraait iedereen als er iets slecht over dat gezegd word. Dat zijn maar woorden, tegen andere godsdiensten worden er elke dag daden gedaan. Maar daar zegt niemand iets op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:24

Dat is precies wat bij veel mensen antipathie opwekt katiavl!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:25

Whiz schreef:
Woke... uh dat stukje gezien van dat Yidische meisje wat gestenigd werd omdat ze verliefd werd op een moslim jongen? Uh wat dacht je van de IRA die nogal wat dingen heeft plat gebombardeerd! uhm uhm... Oh ja.. oorlog in Joegoslavie?! Uhm uhm.. Oh jah israeliers die palestijnen bebombarderen.. en vise versa!

Ook dat stukje gelezen waarbij deze Islamitische jongen op zijn beurt het hele dorp heeft uitgemoord (never mind, ik begrijp hem goed).

Ok, je kaart nu het een en ander aan, maar nog staat het (denk ik) niet in verhouding tot het aantal aanslagen, etc. Je moet jezelf dan afvragen hoeveel mensen er overleden zijn door Islamitisch terreur na 9-11-2001? Ik geloof niet dat de IRA in heel haar bestaan meer levens heeft gekost.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:27

faye schreef:
Dat is precies wat bij veel mensen antipathie opwekt katiavl!

Dat is het exact en ik heb precies hetzelfde met Christenen en met Joden, dus wat dat betreft denk ik niet dat jameyskatje meer tegengas krijgt dan een ander van mij (ons) zou krijgen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:54

Beste jameyskatje,
Aller eerst heeft niemand van de mensen die actief mee deden in de discussie gezegd dat moslima's ( is dat een goed woord in meervoud?) altijd geslagen en onderdrukt worden..
Ten tweede maakte je (in mijn ogen) een rare vergelijking.. Een non.. een non.. Sorry, maar heb je OOIT gehoord dat een NON iets heel slechts heeft gedaan? En een Joden.. Staan die er om bekend dat ze iets slechts hebben gedaan? ( in het heden).
Kijk op een gemiddelde nieuws site en er staan dusdanig veel berichten over zelfmoord aanslagen van terroristen die het doen uit de naam van allah(zeggen zij) hoe kan het dan anders dat mensen negatief gaan denken als je zoveel negatieve dingen hoort en ziet.. Laatst nog een meisje gestenigd.. En dat is geen uitzondering.
En ik weet het, echte moslims mogen zulke dingen niet doen.. Maar ja, ze doen het wel.. Je ziet ze op het nieuws en ze noemen de naam Allah.. Natuurlijk dat je daar door wordt beinvloed.

Daarnaast vind ik het erg jammer dat je geen antwoord hebt gegeven op mijn vragen. Die waren serieus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:13

Nou ja de Joden hebben natuurlijk wel land van de palestijnen afgepakt en zijn zeker geen lieverdjes als het om de bezette gebieden gaat.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:22

faye schreef:
Nou ja de Joden hebben natuurlijk wel land van de palestijnen afgepakt en zijn zeker geen lieverdjes als het om de bezette gebieden gaat.

ja daar heb je gelijk in..
maar wat betreft nonnen.. vind ik het een slechte vergelijkenis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:26

Ja die nonnen dat gaat nergens over!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:33

faye schreef:

Ja das waar, maar als daar alleen de problematiek was ok

bv heel recent

slamitische opstand
Pattani en Narathiwat zijn twee van de drie provincies in het zuiden van het overwegend boeddhistische Thailand waar moslims de meerderheid vormen en waar sinds 2004 een islamitische opstand gaande is die al ruim tweeduizend mensen het leven heeft gekost. De opstandelingen zouden er op uit zijn de boeddhistische ingezetenen van de drie zuidelijke provincies te verjagen.

Boos!

Als er nu een paar rotte appels tussenzaten ok, maar dit is toch al meer dan een paar
Laatst bijgewerkt door lesilla op 25-05-07 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:35

Effe heel erg offtopic, maar vond het toch wel in dit topic passen.

Heb net de herhaling van Jensen gezien met Uri Geller en hij noemde een interessante webpagina.

http://www.stayaerusa.nl/nl/the_film.html

Ook daarin gaat het over god e.d. Best interessant om daar eens een kijkje in te nemen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:55

Uri Geller, toffe peer zolang hij maar uit de buurt van mijn bestek blijft Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 19:04

haha, hij ziet er goed uit hoor voor zijn 60 jaar. Ook heel spiritueel is hij geworden. Ik zou uren met hem kunnen bomen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:01

jameyskatje schreef:
Waarom een non van top tot teen bedekt kan zijn en zij gerespecteerd wordt vanwege haar toewijding aan God..
En wanneer een moslima dat doet, dan is zij onderdrukt?
Waarom een jood zijn baard kan laten staan en slechts bezig is met het practiseren van zijn geloof..
En wanneer een moslim dat doet, dan is hij extremist..
Wanneer een westerse vrouw thuis blijft om op het huis en de kinderen te passen,
dan offert zij zichzelf op en doet ze het huishouden daarmee goed..
Maar wanneer een moslimvrouw dat doet, dan “dient zij bevrijd te worden”?
Waarom is het zo, dat waneer een kind toegewijd is aan een bepaald vak, hij POTENTIE heeft..
En wanneer een kind toegewijd is aan de Islaam, dan is hij VERLOREN?
Wanneer een Christen of een Jood iemand doodt, dan wordt religie NIET genoemd..
Maar wanneer een moslim wordt verdacht van een misdaad, dan wordt de Islaam terechtgesteld?

Ik heb hier al eerder een reactie op gegeven, maar wil het toch nog een keer doen.

De religie wordt genoemd als er specifiek vanuit de religie is gehandeld en aangezien terroristen zo hard mogelijk schreeuwen dat ze het voor Allah hebben gedaan…..ja, het motief is toch relevant om te noemen. Situatie in Israel, daar hebben ze het ook over joden.

Niet iedereen denkt alleen negatief over de islam (dat is in dit topic denk ik ook wel bewezen, ondanks ook vele negatieve oppervlakkige reacties). Wat ik ook vaak zie, op tv, is dat mensen die zo slecht over de islam denken, vaak op het boerenland wonen en nog nooit van hun leven een moslim hebben gezien. In Amsterdam bijv. ligt de mening gemiddeld denk ik toch anders. Zie je ook bij de overzichten van stemmen van de politieke partijen. Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet Tong uitsteken

Maar wanneer gaat de ‘echte’ moslim gemeenschap zich hard maken, organiseren en demonstreren tegen degene die hen zo’n slechte naam bezorgen? Sta op, vertel iedereen de positieve dingen en wat het geloof werkelijk inhoud en vooral ook dat jullie absoluut niet geassocieerd willen worden met mensen die het geloof niet begrepen hebben. I.p.v. steeds weer in die slachtofferrol te kruipen, wat je toch vaak ziet.

Er wordt heel snel naar je hoofd geslingerd dat je discrimineert als je iets van kritiek hebt op de islam, of het handelen van mensen die zich moslim noemen. Over de kerk kan men veel makkelijker kritisch zijn.

jameyskatje schreef:
Kom me niet zeggen dat de vrouw in de Islam onderdrukt is wanneer ze een hoofddoek draagt.. Een vrouw in de Islam is een diamant.. een diamant wordt gekoesterd.. Kijk waar het lichaam van een vrouw tegenwoordig voor wordt gebruikt.. reclame, verkoop, ze wordt bovenop een auto geplaatst en moet daarop gaan liggen.. waarom? Soort van aantrekkingskracht ofzo? Dat is pas onderdrukt.. Haar echtgenoot is de enige die recht heeft op haar schoonheid en lichaam, en niet duizenden andere mannen.

Die vrouwen moeten niet op de auto’s gaan liggen hoor, dat is een keuze die ze zelf maken. Hoe zie jij dat als onderdrukt? Als zij graag hun lichaam willen gebruiken om geld te verdienen, moeten zij dat weten.

Ik keur het overigens ook niet goed hoor, maar niet om de reden die jij noemt. Ik vind dat men er tegenwoordig gewoon veel te ver in gaat. Is het nou zo nodig dat ik overal waar ik kijk meteen een naakte vrouw moet zien, ga weg, dat wil ik helemaal niet zien, maar het is niet te ontwijken.

Van mij mogen echter mannen wel naar mijn schoonheid kijken hoor, gewoon als ik op straat loop. Ik vind het belangrijker dat mijn kleding lekker zit en aangepast is op het weer. Dat er dan mss een paar bouwvakkers fluiten en vrachtwagen chauffeurs toeteren en mannen me mss nakijken als het heel warm is (want dan heb ik uiteraard blotere kleding aan, anders ga ik dood Tong uitsteken), boeiend.

jameyskatje schreef:
ik kan heel goed begrijpen dat veel mensen zich hier totaal niet in kunnen vinden.
maar ik wel.
en ik vind eerlijk gezegd dat jullie dat moeten accepteren.
ik zit niet te wachten op tegenbewijs of nog 100 dezelfde vragen over ondrukking van de vrouw en dat soort dingen.
ik laat jullie ook in jullie waarde dat jullie het niet kunnen begrijpen en geloven.
dan wil ik ook graag in mn waarde worden gelaten dat ik het wel snap en geloof.

Agree. Discussieren over geloof is zinloos. Je gelooft erin of niet en ws zullen we elkaar niet kunnen overtuigen, wat ook verder niet erg is.

Ik heb trouwens nog wel een vraag. Je ziet wel eens van die televisie beelden uit het buitenland (waar de islam heerst), ik weet even niet wat voor een gelegenheden, maar bijv. een feest of demonstratie, daar zie je vaak alleen maar mannen, echt geen vrouw te bekennen, waarom? (Ik kan ff geen concrete voorbeelden bedenken en mss kloppen de gelegenheden die ik noem niet, maar ik denk dat je wel weet wat ik bedoel en dat je beelden kent.)

Elzepelze schreef:
Het lijkt mij behoorlijk warm in de zomer Clown

Ja, mij ook, pffff, ik zou het echt niet trekken, zeker geen gewone burka.

Ann schreef:
Het beschermt wel tegen de hogere UV-straling van tegenwoordig. Clown Knipoog

Iemand anders in deze topic zei het ook al: je huid heeft zon nodig voor vitamine D. Vrouwen in burka's krijgen vaak te weinig binnen, wat gevaarlijk kan zijn.

Esperanza schreef:
Tja, dat bedoel ik, daarom kunnen we dat achterstandsgedoe er niet ook nog bij hebben.

Dat is wel lkkr makkelijk gezegd, maar hoe zou je het ooit uitvoeren? Staat niet op het voorhoofd van de vrouwen welke onderdrukt worden en welke niet, dat is heel moeilijk te bepalen. Daarnaast is het wel heel smerig om die vrouwen zo aan hun lot over te laten, je bent nog niet geemancipeerd genoeg, dus ga maar weg. Maar wat zijn de maatstaven dan?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:06

Knoffer.. Mooie antwoorden Lachen

Maar ik zit nog steeds met de vraag waarom allah ons dan zo heeft gemaakt als hij eigenlijk niet wilt dat de vrouw er op straat mee loopt.. ( om het zo even te zeggen). Waarom heeft hij de vrouw dan zulke vormen gegeven als we het vervolgens allemaal moeten verbergen..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:09

Waarom zou discussieren over geloof zinloos zijn, dat vind ik wel erg zwart wit. Discussieren is vergelijken, vergelijken is leren = leren is verijken Knipoog

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:22

katiavl schreef:
Waarom zou discussieren over geloof zinloos zijn, dat vind ik wel erg zwart wit. Discussieren is vergelijken, vergelijken is leren = leren is verijken Knipoog

Ja, sorry, ik heb het verkeerr omschreven. Ik bedoel dat elkaar proberen te overtuigen geen zin heeft, maar discusieren erover in de zin van elkaar kennis geven en ideeen uitwisselen is uiteraard wel zinnig en ook interessant.

Nessah schreef:
Knoffer.. Mooie antwoorden Lachen

Maar ik zit nog steeds met de vraag waarom allah ons dan zo heeft gemaakt als hij eigenlijk niet wilt dat de vrouw er op straat mee loopt.. ( om het zo even te zeggen). Waarom heeft hij de vrouw dan zulke vormen gegeven als we het vervolgens allemaal moeten verbergen..

Thnx en dat vraag ik me ook af idd. Biologisch gezien is het natuurlijk wel logisch, maar waarom had god daar geen oplossing voor kunnen verzinnen idd.
Zijn de Adam en Eva van de islam trouwens naakt afgebeeld, lijkt me niet dus?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:26

Schimmelig schreef:
Whiz schreef:

Ook dat stukje gelezen waarbij deze Islamitische jongen op zijn beurt het hele dorp heeft uitgemoord (never mind, ik begrijp hem goed).

Ok, je kaart nu het een en ander aan, maar nog staat het (denk ik) niet in verhouding tot het aantal aanslagen, etc. Je moet jezelf dan afvragen hoeveel mensen er overleden zijn door Islamitisch terreur na 9-11-2001? Ik geloof niet dat de IRA in heel haar bestaan meer levens heeft gekost.

ff gegoogled

Volgens schattingen zijn door het PIRA-geweld 1.800 mensen om het leven gekomen: 1.200 militairen, politiemensen en protestantse paramilitairen en 600 burgers. De gedode burgers waren veelal katholieken. Veel burgers werden opzettelijk gedood, met name omdat ze het Britse leger of de politie hadden geholpen. Met ‘verraders’ werd op brute wijze afgerekend.

Edit.. oh jah.. en er zijn natuurlijk ook heeeeel erg veel onschuldige Irakeese burgen omgebracht in de counter aanval van Amerika!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:27

Ik ben bang dat moslimterrorisme het wint Scheve mond