ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:03

Lusitana schreef:
Ja, daar gaat men vanuit, vooral omdat de vrienden en de ouders zo mooi hun verhaaltje sluitend hebben gemaakt, terwijl het niet klopt met wat getuigen vertellen.

Overigens staart men zich nu dood op dat bloed, maar het is dus duidelijk dat er (langer dan twee uur!!!)een lijk heeft gelegen, dus dat ze dood is, is al bekend, alleen niet hoe en door wie.
Maar 'ze' weten toch niet of het Maddie was die daar dood heeft gelegen? Het kan ook een geur zijn van een sterfgeval van een eventuele vorige huurder, of kunnen die honden die geur maar een bepaalde tijd ruiken zodat ze weten in welke periode het lichaam daar ongeveer heeft gelegen? Er staat nu trouwens op http://www.nu.nl dat de ouders niet verdacht worden (maar ik vind persoonlijk dat de zaak wel vreemde wendingen krijgt): http://www.nu.nl/news/1187822/21/%27Oud ... ht%27.html

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:22

Lusitana schreef:
Ja, daar gaat men vanuit, vooral omdat de vrienden en de ouders zo mooi hun verhaaltje sluitend hebben gemaakt, terwijl het niet klopt met wat getuigen vertellen.

Overigens staart men zich nu dood op dat bloed, maar het is dus duidelijk dat er (langer dan twee uur!!!)een lijk heeft gelegen, dus dat ze dood is, is al bekend, alleen niet hoe en door wie.

Dat denk ik ook, maar dat is nog niet bewezen he, dat het om bloed/of lijkengeur van Maddie afkomt, of dat uit diezelfde periode afkomstig is.
Wat ik mij nu afvraag he, heeft iemand MAddie de dag voor haar ontvoering nog ergens gezien? Voor hetzelfde geld is zij die bewuste dag al nergens meer getraceerd, of vanaf die avond bedtijd en de volgende dag pas aangegeven, genoeg tijd om haar 'op te ruimen' dan en dat zou ook de geur/bloed etc kunnen verklaren na die aantal uren en het wegmoffelen van sporen. Neem aan dat als er een melding wortd gedaan van vermissing, de muren al helemaal droog moesten zijn van het uitwissen van sporen. Natte muren houd je wel eventjes en vlekken ook, ook al zijn die weggewassen..dat had het onderzoeksteam dan ook moeten opvallen lijkt me? Dus ze moet dan al minstens een dag dood zijn geweest eer er een melding van is gemaakt en anders is er bar slecht onderzoek gedaan (of wij weten data llemaal niet, allemaal geheim natuurlijk).

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:37

Het is natuurlijk makkelijk na te gaan of er een eerdere verhuurder daar gestorven is en dat is blijkbaar niet het geval. Ze is dezelfde dag nog op het strand geweest en gezien, meen ik me te herinneren. De enige vage uren zijn die tussen 18.00 en toen het alarm gegeven werd, om 21.00.
Dat het bloed van Maddie is, is niet bewezen, dat kan er wel veel langer gezeten hebben en van een ander zijn. De schoonmaakster is ondervraagd, maar daar weet ik verder niks van.
Wat er wel of niet aan sporen is gevonden is altijd geheim gebleven, behalve het feit dat vrij snel duidelijk was dat er geen inbraak is geweest, al wilden de McCanns dat de politie wel laten geloven door de zeggen dat rolluiken open waren. Maar de vingerafdrukken daarop wijzen niks uit. Maar er is niet eerder of later een lijk uit dat appartement gehaald, waardoor men aan mag nemen dat het om Maddie gaat, iets waar men vanuit gaat omdat ook de verklaringen van de getuigen en de vrienden en ouders niet met elkaar kloppen.
Er is gezegd dat er een man is gezien met een kind in een deken gewikkeld, maar dat kan natuurlijk ook het lijkje zijn geweest.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:42

pretletter17 schreef:
Lusitana schreef:

Maar 'ze' weten toch niet of het Maddie was die daar dood heeft gelegen? Het kan ook een geur zijn van een sterfgeval van een eventuele vorige huurder, of kunnen die honden die geur maar een bepaalde tijd ruiken zodat ze weten in welke periode het lichaam daar ongeveer heeft gelegen? Er staat nu trouwens op http://www.nu.nl dat de ouders niet verdacht worden (maar ik vind persoonlijk dat de zaak wel vreemde wendingen krijgt): http://www.nu.nl/news/1187822/21/%27Oud ... ht%27.html

Je ziet, dat wat ik al aangegeven heb, dat het vooral de Britse pers is die niet wil zien dat de ouders schuldig zouden kunnen zijn. Ze horen wel degelijk in het rijtje verdachten, maar nog niet officieel, nee. Pas nadat er resultaten binnen zijn worden er stappen ondernomen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:54

Mistic schreef:
Het enige wat ik niet helemaal begrijp is het feit dat ze de omgeving volledig uitgekamd hebben en niets gevonden hebben.
Stel dat de ouders schuldig zijn aan het feit. Hoeveel tijd hebben ze dan gehad om Maddy ergens te verstoppen.
Of Maddy ligt toch ergens vlakbij begraven/verstopt of ze hebben alle tijd van de wereld gehad om haar ergens ver weg te brengen.

Ze hebben iemand kunnen inhuren om het voor hen te doen. Ze hebben haar op kunnen bergen voordat ze alarm sloegen (en in een uur tijd kun je ver komen, in elk geval buiten het gebied dat ze uitgekamd hebebn). Ze hebben haar tijdelijk naar het appartement kunnen brengen van vrienden (waar een speurhond immers een spoor heen vond) en ´snachts op hun gemak haar weet ik het waarheen kunnen brengen, uiteindelijk is het ook maar een uurtje ofzo van de Spaanse grens. Naar Marokko brengen is een mogelijkheid. Daar is natuurlijk niet gezocht. In zee gooien is een mogelijkheid (al spoelt ze dan wel ergens aan als ze niet door haaien wordt opgegeten).
Vervolgens zou hun enorme campagne natuurlijk een geweldig rookgordijn kunnen zijn m het zoeken naar een lijkje uit te stellen. Maar, dat is gissen. En dat mogen we hier niet Knipoog
Feit is dat ze wel mogelijkheden hebben gehad om het te doen, of te laten doen (wat dan weer klopt met het feit dat er een man met kind in deken op de arm gezien is, maar ik wet niet van wie dat komt).

Heeft iemand van jullie dat interview gezien? Ik wel. Het was goed ingestudeerd en emotieloos dat is wat ik er van kan zeggen. Ze hamerden er op dat de politie verschillende keren heeft gezegd dat ze naar een levende Maddie zochten. Ja, die gaan natuurlijk niet zeggen:"Gut we denken eigenlijk dat jullie haar vermoord hebben" voordat er bewijzen op tafel liggen... Maar nu scholen ze zich erachter alsof ze niet schuldig zouden kúnnen zijn, want de politie zoekt immers een levend meisje...

Ze hebben trouwens alleen de BBC toestemming gegeven tot een interview.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:14

Maar wat ik dan niet kan begrijpen, waarom zouden ze zoiets doen? Wat levert het ze op?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:29

Diablo schreef:
Maar wat ik dan niet kan begrijpen, waarom zouden ze zoiets doen? Wat levert het ze op?

Momenteel een hoop geld, aandacht en leuke reizen.
Al denk ik niet dat ze dat van te voren bedacht zouden hebben.

Aangezien Maddy (leven of overleden) nog niet is gevonden valt er over de toedracht natuurlijk niets te zeggen, maar het zou allemaal een tragisch ongeluk geweest kunnen zijn die erg uit de hand gelopen is.
Even hypothetisch: als maddy om het leven gekomen zou zijn door een ongeluk, kunnen de ouders uit paniek, zonder na te denken dit op touw gezet hebben. Waarschijnlijk zouden de ouders zo gedacht kunnen hebben om het op deze manier te doen, zodat hun niet als slechte ouders gezien zouden worden.

Nogmaals dit is puur hypothetisch.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:42

Dat ze (zij en de bevriende stellen) hun kinderen alleen lieten is erg genoeg, maar als er dan ook nog een ongeluk gebeurd, ja dan kunnen ze vingers verwachten, dus ja het lijkt inderdaad logisch dat ze dat dan willen verdoezelen. Maar goed, we horen het wel, het zal niet zo lang duren voordat alles tot een einde komt, denk ik.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:57

Mistic schreef:
Diablo schreef:

Momenteel een hoop geld, aandacht en leuke reizen.
Al denk ik niet dat ze dat van te voren bedacht zouden hebben.

Aangezien Maddy (leven of overleden) nog niet is gevonden valt er over de toedracht natuurlijk niets te zeggen, maar het zou allemaal een tragisch ongeluk geweest kunnen zijn die erg uit de hand gelopen is.
Even hypothetisch: als maddy om het leven gekomen zou zijn door een ongeluk, kunnen de ouders uit paniek, zonder na te denken dit op touw gezet hebben. Waarschijnlijk zouden de ouders zo gedacht kunnen hebben om het op deze manier te doen, zodat hun niet als slechte ouders gezien zouden worden.

Nogmaals dit is puur hypothetisch.

heb ik ook al eens aan gedacht.stel dat ze haar echt bewust iets aangedaan zouden hebben ,waarom dan alleen maar bij haar. dat begrijp ik dan niet,dan zouden ze alle kinderen toch iets aan doen...
hoe erg of dit dan ook klinkt.
zou inderdaad een ongeluk geweest kunnen zijn.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:30

maar inderdad wat mistic zegt het kan uit puuren paniek gehandeld zijn..

ik had zelf bedacht (dit is weer een echt bedenksel!)

maar mischien dat die ouders een half uurtje over geslagen hebben. zo van ze slapen toch. kindje word wakker en wil naar papa en mamma vlat uit bed breekt arm (of iets) en gaat dood van de pijn doodbloeding (ik noem nu gewoon iets.) ouders komen na dat uurjte weer zien kind dood op de grond lichen hebben veel verdriet maar ook paniek want ze zijn natuurlijk als de dood dat ze hun anderen kinderen ook kwijd raken. (dit zou denk ik een geval voro jeugdzorg worden.) en dan het lijkje weg voeren en dit op touw zetten om zich zo veel mogelijk onverdacht te maken..

tis maar een idee maar het laatste stukje kan nog best gebeurd zijn.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:34

ze heeft wel een lief koppie he

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:51

vreselijk, maar geloof idd dat de ouders meer weten dan ze laten blijken, een kindje is in die omgeving makklijk te verstoppen, ind e straal van 20km om de ocean club heen alleen al heb je zat leegstaande panden, gebouwen, oude huizen, schuurtjes,ravijnen etc.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:10

De monsters (men zegt niet waarvan)zijn naar engeland om daar door een forensisch lab te worden onderzocht.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:20

Waarom in Engeland. Ik kan me niet voorstellen dat portugal niet zelf een forensisch lab heeft.
Ik krijg het idee dat er nu nog mee belangen meespelen naast de verdwijning van maddy. Het mediacircus zal wel een hoop geld opleveren en als de monsters iets opleveren zal Engeland wel weer met de eer strijken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:32

Er zijn verschillende plekken gevonden met lijklucht.
http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... al=9&p=200

Citaat:
2007-08-09 - 08:51:00

PJ is dichtbij het reconstrueren van het traject dat het lichaam van Maddie heeft afgelegd: Lijksporen op verschillende plekken.

De honden die uit engeland zijn gehaald en betrokken zijn in de zoektocht naar de kleine Madeleine, hebben op verschillende plekken sporen ontdekt, gelijk aan die in de slaapkamer waar het Britse meisje sliep op de avond dat het verdwenen is, ongeveer drie maanden geleden, in Lagos.
Volgens de editie van donderdag van ‘Jornal de Notícias’, hebben de honden op verschillende plekken die aan een zoektocht zijn onderworpen dezelfde geur ontdekt die leidde tot het vinden van het bloedspoor van een lijk op een wand van de slaapkamer in de Ocean Club, waarvan aangenomen wordt dat het van Madeleine McCann is.

De krant meldt dat met behulp van de nieuwe aanwijzingen die verzameld zijn de Polícia Judiciária (PJ) dichtbij het reconstrueren van het traject dat het -wat men aanneemt-lijk van Maddie heeft afgelegd, is.

Vooralsnog kan de PJ alleen zekerheid hebben nadat het de resultaten van de testen heeft die het Britse forensische lab uitvoert.

Een andere Portugese krant, ’24 Horas’, publiceert vandaag een interview met een vriendin van het echtpaar McCann, Rachel Oldfield, waarin deze bevestigd dat ze bij Gerry en Kate was toen het meisje verdween en geloofd dat er toen iemand de groep in de gaten.

De engelse pers richt vooral de aandacht op twee vriendinnen van het stel die de portugese politie beschuldigd van het beginnen van een demoraliserende campagne tegen het stel en beweren dat de pploitie bronnen de portugese media leugens voert, volgens de radio TSF.

Ja hoor, de portugese politie liegt... en zet het volk op tegen de McCanns. Frusty
Zoals de waard is , vertrouwd hij zijn gasten. Ik weet exact hoe de engelse pers werkt in het opjeunen van het volk tegen bepaalde mensen (kan me en akkefietje met Cristiano Ronaldo herinneren waar men in Engeland nog niet overheen is). Maar de portugese pers (en politie) is verschrikkelijk neutraal.

Zo´n verklaring van een vriendin heeft natuurlijk geen enkele waarde, sinds er al gedacht wordt aan een complot waarin de vrienden betrokken zijn.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 09-08-07 12:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:34

Mistic schreef:
Waarom in Engeland. Ik kan me niet voorstellen dat portugal niet zelf een forensisch lab heeft.
Ik krijg het idee dat er nu nog mee belangen meespelen naast de verdwijning van maddy. Het mediacircus zal wel een hoop geld opleveren en als de monsters iets opleveren zal Engeland wel weer met de eer strijken.

Ik denk zelf dat er sprake is van een dubbelcheck, en vooral om engeland die de portugese politie niet vertrouwd (zie laatste alinea artikel hierboven), en te laten blijken dat er niks verborgen of opgezet wordt. Er is nl ook in Lissabon aan gewerkt, dat waren in elk geval de eerste berichten.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:52

lekker vaag allemaal maar de poltie en media zitten er zo vaak naast, ben toevallig een boek aan het lezen van een vader van een vervreemd en gedood meisje in engeland (Jessisca en Holly, david beckaham heeft toen n oproep voor ze geplaatst) en als je dan leest wat er allemala langs elkaar heen wordt gesproken, denk dat dat al helemaal zo is al je ook nog eens 2 verschillende landen hebt die zich met de zaak bezig houden.

Daarnast is ze niet vervreemd uit Lagos maar ligt de Ocean Club in Luz, klein dorpje naast lagos, puur engels dorp

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:55

Carolinef schreef:
lekker vaag allemaal maar de poltie en media zitten er zo vaak naast, ben toevallig een boek aan het lezen van een vader van een vervreemd en gedood meisje in engeland (Jessisca en Holly, david beckaham heeft toen n oproep voor ze geplaatst) en als je dan leest wat er allemala langs elkaar heen wordt gesproken, denk dat dat al helemaal zo is al je ook nog eens 2 verschillende landen hebt die zich met de zaak bezig houden.

Daarnast is ze niet vervreemd uit Lagos maar ligt de Ocean Club in Luz, klein dorpje naast lagos, puur engels dorp

Heb het boek ook gekocht en onlangs uitgelezen (Vaarwel Holly? of zoiets?).

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 17:29

vaarwel liefste Holly van Steven Wells ja

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:25

Carolinef schreef:

Lagos wordt genoemd, omdat Luz in de parochie daarvan hoort. Zo woon ik ook niet echt in Góis, maar 2 km daarvandaan. Toch zal ik altijd Góis noemen, want het is parochie, zeg maar gemeente, Góis. Ocean Club is exact en dat staat er toch ook meestal bij.
Er wordt hier niet langs elkaar gepraat, maar het is wel een feit dat de politie zeker info achter houdt die, als het vrij wordt gegeven, er voor kan zorgen dat het gedrag van verdachten gaat beïnvloeden. En het zal me niks verbazen als dat ook wordt achtergehouden voord engelse politie. Het is op Portugese bodem gebeurd, dus een zaak van portugese politie. Omdat het buitenlanders zijn, is europol ook betrokken, maar wat heeft de britse politie er feitelijk mee te maken? Komt er in Nederland ook Deense politie als er een Deens kind vermist is in Scheveningen? En hoe zouden jullie het dan vinden als de Denen dan ineens gaan roepen dat de Nederlandse politie niet deugt en dat ze liegen ?

De pers moet afgaan van wat vrijgegeven wordt en dat is bar weinig omdathet ´t onderzoek in de weg kan staan. De McCanns hebben dit ook gezegd, dat ze niks mogen zeggen, feitelijk, dat met het onderzoek te maken heeft. Er zijn journalisten die een verhaal smeuïger brengen dan anderen. Daarbij worden er wel eens dingen gesuggereerd, die vervolgens voor waar worden aangenomen door andere journalisten. Je ziet trouwens ook veel dat er ergens staat:Die krant zegt dit en die krant zegt dat. Elk heeft eigen bronnen, maar uiteindelijk pikken ze toch veel info van elkaar. Ik heb wel in de loop der jaren gemerkt dat veel engelse kranten een byzonde agressieve benadering hebben naar dingen en veel suggereren. Ik persoonlijk neem niets meer aan van Britse kranten Boos!

Verder gaan er in alle politie zaken dingen mis omdat men ten slotte met een puzzel bezig en ieder aan een deel daarvan werkt is en pas aan het einde ziet wat de puzzel uitbeeld en achteraf is het makkelijk zien wat ze niet hadden moeten doen of wel. Maar daar heb je in een lopend onderzoek weinig aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:41

Gisteren werd in Belgie nog gezegd dat ze er vanuit gingen dat maddy nog leefde.Omdat mensen dachten ze hier gezien te hebben.

Vandaag zeiden ze dat de politie er vanuit ging dat ze dood was .Dit vanwege de bloedsporen en ze hadden het over voetstappen die gevonden waren in het complex Verward .Er werd vanuit gegaan dat het lijkje in de oceaan zou zijn gegooid.
Ik had het idee dat ze zeiden dat de info van de portugese politie was.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:08

Voetstappen is een vreemde vertaling van "sporen". De sporen zijn van bloed en lijk. Men gaat er al weken van uit dat Maddie het appartement niet levend verlaten heeft, en heeft daarom hulp ingeroepen van die gespecialiseerde honden, maar heeft dit nog niet naar buiten gebracht voordat de honden inderdaad aan hebben gegeven dat er een lijk in de slaapkamer heeft gelegen, en er bloed aan de wand heeft gezeten.
Overigens zijn er her en der dezelfde sporen gevonden en men kan nu de route uitstippelen die er is afgelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:44

Het hele geval doet me denken aan een zaak hier een paar jaar terug een paar straten bij ons vandaan.
daar was een kind uit de tuin verdwenen op klaar lichte dag 2 1/2 was ze.Dit is ook een dorp,dus er waren winkels die sloten om mee te helpen zoeken childfocus verspreide folders.twee dagen is er met man en macht gezocht.Tot het lijkje op dook langs het Kanaal vlak bij het huis waar het kind verdwenen was.Maar dit kanaal was al grondig afgespeurd door honden en politie en buurtbewoners.Op één of andere manier heeft de politie argwaan gekregen ,uiteindelijk bleek de moeder het gedaan te hebben.Ze heeft haar vermoord en in de vriezer bewaard.Tegen haar man gezegd die thuis van zijn werk kwam dat het kind in de tuin aan het spelen was en hij deed de zogezegde ontdekking van de verdwijning.Op een nacht is ze dat lijkje daar gaan dumpen.

De vrouw is ontoerekenings vatbaar verklaart ze zou een vorm van depressie hebben.Ze stond net zo hard mee te huilen en te zoeken ik had haar echt geen moment verdacht.In het geval Maddy heb ik van het begin twijfels gehad om dat het mediacircus zo aan deze vrouw deed denken.
Ik hoop dat we ooit de waarheid nog te weten komen ,het is een vreemde zaak.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:07

Ik lees net dat Murat geen verdachte meer in de zaak is en dat hij daar zsm van op de hoogte gebracht zal worden..wegens te weinig bewijzen.
Las het op nu.nl, maar krijg die niet meer geopend?!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:39

Citaat:
Murat geschrapt als verdachte in zaak Madeleine
Uitgegeven: 10 augustus 2007 06:21
Laatst gewijzigd: 10 augustus 2007 09:54

PRAIA DA LUZ - De Portugese politie moet de in Portugal wonende Brit Robert Murat schrappen als officiële verdachte in de zaak van de verdwijning van het Britse meisje Madeleine. De politie zal Murat daarover binnen enkele dagen informeren, aldus de Britse krant The Times vrijdag op gezag van politiebronnen.

Murat is tot dusver de enige officiële verdachte in de zaak van Madeleine, die begin mei verdween uit een appartement in een vakantiepark aan de Portugese Algarve. Volgens The Times heeft de politie onvoldoende bewijs tegen de 33-jarige Murat verzameld. De politie moet hem daarom als verdachte laten vallen.

Toen Madeleine verdween, verbleef Murat in het huis van zijn moeder in dezelfde vakantieplaats: Praia da Luz. Begin deze week zou de politie nog auto's hebben onderzocht, die eigendom van Murat zijn.

Bron: http://www.nu.nl