Deze week bij het buitenrijden begonnen ze te komen. Vandaag waren ze er constant, mijn zwarte paard werd er nu al gek van. Ik maak dit voor het eerst mee met een paard maar ik zie nu al dat hij er erg slecht tegen kan. Ik heb gelukkig de mogelijkheid om binnen te rijden maar daar is het bloedheet.
Dit jaar zijn ze er veel eerder dan vorig jaar. Men neemt hier al maatregelen om gevoelige paarden bij de noordzee te zetten. Duitsland. Dat doen ze normaal nooit dus ze verwachten nogal wat ben ik bang. Vorige jaar kon je niet in de tuin zitten en echt helemaal niet bij het bos in de buurt komen, je zat in 1 klap helemaal vol. 1 keer met zwarte auto het bos in gegaan, nou dat was doodeng, zwarte wolken dazen vlogen achter ons aan en ik durfde niet uit te stappen. Maar ook savonds na zonsondergang word je nog belaagd al is het iets minder, niet in de tuin maar wel bij de bomen aan de overkant. Ik moet nog even aankijken hoe dat allemaal loopt.
Ik wil er wel 1 in de tuin, maar vind het best wel prijzig moet ik bekennen. Laat ik hier nu toch een zwarte ankerbal van onze verkochte boot hebben liggen, eens kijken of ik het geheim kan ontfutselen ergens.