Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sundancer

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:40

Wie weet komen er weer verkiezingen....

En ik heb niet voor deze 2e kamer gekozen. Heb gekozen voor iemand die ik graag in de 2e kamer wil.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:42

MissJ schreef:
krackertje schreef:
Verkiezingen zijn al geweest hoor!

Nee! Bloos! Meen je dat nou?
Gestoord Koe
Wat een briljante opmerking.

Jij ging mij voor.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:42

MissJ schreef:
Netje schreef:
De nieuwe 2e kamer is o.a. door jou gekozen (als je stemgerechtigd bent) en vertegenwoordigt nu de stemverhouding in Nederland. Hoezo dan dom: Rita heeft het uitzetten een week opgeschort (waarom dan wel die week vraag je je af als dit in strijd is met haar heilig beleid dat ze moet uitvoeren) en nu wordt er gevraagd om uitstel (dus niet om een Generaal Pardon) en dan ineens moest dat uitzetten nog afgelopen nacht worden hervat. Toe nou, we zijn toch een fatsoenlijk land. En dan durven mensen hier te beginnen over normen en waarden !

Dom, omdat de motie niet uit te voeren is. Dom, omdat de kamerleden daar blijkbaar niet van op de hoogte waren. Dom, omdat je toch van een kamerlid mag verwachten dat ze op de hoogte zijn van de staatskundige regels en mogelijkheden.
En mijn stem gaat niet naar links. Knipoog

Moet je lekker zelf weten, maar op dit moment van een grote groep Nederlanders wel. Maar de diskussie gaat niet over links of rechts maar over het opschorten van uitzittingen tot er een nieuwe regering zit.

Enne Sundancer: gelukkig ben jij inderdaad niet de enige die mag bepalen wie er in de kamer zit en leven we in een democratie: de 2e kamer is een afspiegeling van het stemgedrag van de Nederlanders. Jouw stemmetje zit daar dus ergens tussen.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:43

Stemmetje? Mag dan wel jong zijn, maar het blijft een stem.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:44

krackertje schreef:
Jij ging mij voor.

BWaha, dan mag je toch eens beter leren lezen. Ik weet niet meer wie, zei dat dit de kamer was waar ik voor gekozen heb. Ik heb niet voor de enorme winst van de SP gekozen, of voor de andere linkse partijen in de Kamer. Ik heb zelfs 2 stemmen mogen uitbrengen Knipoog , en die waren voor CDA en VVD. Ik stem op personen, en hoop daarbij dat de door mij gewenste coalitie een meerderheid krijgt. Ik kies niet voor een dergelijk verdeelde kamer met allerlei mensen er in die er volgens mij weinig te zoeken hebben.
Snap je het nu? Haha!

Netje

Sundancer schreef:
Stemmetje? Mag dan wel jong zijn, maar het blijft een stem.

een stemmetje op de hele berg andere stemmetjes (pfft, als je daar al voor op je strepen gaat staan...)

sarabande

MissJ schreef:
Dom, omdat de motie niet uit te voeren is. Dom, omdat de kamerleden daar blijkbaar niet van op de hoogte waren. Dom, omdat je toch van een kamerlid mag verwachten dat ze op de hoogte zijn van de staatskundige regels en mogelijkheden.
En mijn stem gaat niet naar links. Knipoog

Waarom ben je er toch zo van overtuigt dat de motie (weet je eigenlijk wel waar de motie over ging) niet uitvoerbaar is???

De staatskundige regels zijn dat Rita of wie dan ook, een uitspraak van de meerderheid van de door het volk gekozen vertegenwoordigers niet naast zich neer kan leggen. Dit noemt men democtratie een woord waar Rita, zo blijkt, voor het eerst van hoort.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:45

Netje schreef:
Moet je lekker zelf weten, maar op dit moment van een grote groep Nederlanders wel. Maar de diskussie gaat niet over links of rechts maar over het opschorten van uitzittingen tot er een nieuwe regering zit.

Enne Sundancer: gelukkig ben jij inderdaad niet de enige die mag bepalen wie er in de kamer zit en leven we in een democratie: de 2e kamer is een afspiegeling van het stemgedrag van de Nederlanders. Jouw stemmetje zit daar dus ergens tussen.

De discussie gaat over de nu ontstane situatie. Knipoog Enne, rechts wordt ook door een grote groep Nederlanders gesteund, dus dat argument gaat niet echt op. Knipoog
Feit is, dat een nieuwe Kamer zich in principe niet dient te bemoeien met het beleid van het oude Kabinet, maar dit soort besluiten pas gaat nemen na de formatie.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:46

sarabande schreef:
Waarom ben je er toch zo van overtuigt dat de motie (weet je eigenlijk wel waar de motie over ging) niet uitvoerbaar is???

De staatskundige regels zijn dat Rita of wie dan ook, een uitspraak van de meerderheid van de door het volk gekozen vertegenwoordigers niet naast zich neer kan leggen. Dit noemt men democtratie een woord waar Rita, zo blijkt, voor het eerst van hoort.

Verdiep je er maar eens in, dan zal je tot dezelfde conclusie komen. Knipoog
En een motie van de Kamer kan wel degelijk naast zich neergelegd worden. Knipoog Of dat wenselijk is, is een andere discussie, maar het kan wel.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:47

MissJ schreef:
Feit is, dat een nieuwe Kamer zich in principe niet dient te bemoeien met het beleid van het oude Kabinet, maar dit soort besluiten pas gaat nemen na de formatie.

FEIT??????

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:47

sarabande schreef:
FEIT??????

Loopt je capslock vast? Haha!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:48

MissJ schreef:
krackertje schreef:
Jij ging mij voor.

BWaha, dan mag je toch eens beter leren lezen. Ik weet niet meer wie, zei dat dit de kamer was waar ik voor gekozen heb. Ik heb niet voor de enorme winst van de SP gekozen, of voor de andere linkse partijen in de Kamer. Ik heb zelfs 2 stemmen mogen uitbrengen Knipoog , en die waren voor CDA en VVD. Ik stem op personen, en hoop daarbij dat de door mij gewenste coalitie een meerderheid krijgt. Ik kies niet voor een dergelijk verdeelde kamer met allerlei mensen er in die er volgens mij weinig te zoeken hebben.
Snap je het nu? Haha!

Inderdaad heb je daar niet voor gekozen, maar de rest van de stemmers wel en daar zul je je dus bij neer moeten leggen. Dat is nl. het kenmerk van een democratie !

En al die mensen die volgens jou niets in de kamer te zoeken hebben kunnen misschien wel meteen mee in dat vliegtuig..... zijn we daar ook vanaf !

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:50

Netje schreef:
Inderdaad heb je daar niet voor gekozen, maar de rest van de stemmers wel en daar zul je je dus bij neer moeten leggen. Dat is nl. het kenmerk van een democratie !

En al die mensen die volgens jou niets in de kamer te zoeken hebben kunnen misschien wel meteen mee in dat vliegtuig..... zijn we daar ook vanaf !

Gut gut, het mag best een volwassen discussie blijven hoor. Haha!
Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar volgens mij voeren we hier een discussie. Ofwel, mensen geven hier hun mening over iets, en praten daar met elkaar over. Dat heeft niks te maken met je neerleggen bij een situatie. Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:50

MissJ schreef:
Verdiep je er maar eens in, dan zal je tot dezelfde conclusie komen. Knipoog
En een motie van de Kamer kan wel degelijk naast zich neergelegd worden. Knipoog Of dat wenselijk is, is een andere discussie, maar het kan wel.

Ik denk dat ik mij redelijk erin verdiept heb, samen met alle geleerden die vandaag op radio en tv hetzelfde gezegd hebben. Maar dat is intussen ook doorgedrongen tot het halstarrige brein van Rita, zij treedt iig af. Het gaat er nu alleen maar om of de rest van de VVD ministers dat ook zullen doen.
Gezien de manier waarop het CDA in de campagne hun maatjes hebben laten vallen en bij de verkiezing voor voorzitter van de kamer Kamp in de wielen kwamen rijden lijkt me dat er weinig reden tot solidariteit is bij de VVD

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:51

Het moge duidelijk zijn dat dit een onmogelijke situatie is, waar iedereen mee hoopt te scoren.

Hoor je de kamer ook zo over de situatie in verpleeghuizen etc.? Ik niet. Verdonk heeft samen met weet ik wie beleidt gemaakt wat uitgevoert moest worden en op het moment dat dat uigevoerd moest gaan worden ging de helft er tegenin. Dit is een drama omdat het over mensen gaat, dat is klontje klaar. Net of zit minister Verdonk zich erop te verlekkeren dat die mensen Nederland uit moeten. Kom op zeg.

Ik zou zeggen ga politicologie studeren en ga er zelf zitten en doe het beter.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:51

MissJ schreef:
krackertje schreef:
Jij ging mij voor.

Snap je het nu? Haha!

Jij plaatste je opmerking dat je stem niet naar links ging en dat een net zo briljante opmerking als die ik als die ik plaatste en vandaar mijn reactie dat jij mij voorging in briljante opmerkingen.

Poehh ik hoop dat dit duidelijk genoeg is toegelicht.

Trouwens leuk dat je zelfs 2 stemmen hebt mogen uitbrengen.

En misschien snap ik het nu nog niet maar doe dan maar geen moeite meer dat is zo vervelend voor onze medeboktgebruikers.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:52

sarabande schreef:
Ik denk dat ik mij redelijk erin verdiept heb, samen met alle geleerden die vandaag op radio en tv hetzelfde gezegd hebben. Maar dat is intussen ook doorgedrongen tot het halstarrige brein van Rita, zij treedt iig af. Het gaat er nu alleen maar om of de rest van de VVD ministers dat ook zullen doen.
Gezien de manier waarop het CDA in de campagne hun maatjes hebben laten vallen en bij de verkiezing voor voorzitter van de kamer Kamp in de wielen kwamen rijden lijkt me dat er weinig reden tot solidariteit is bij de VVD

Ik vraag me af welke deskundigen jij gezien/gehoord hebt. Dit is namelijk iets heel anders dan wat ik vandaag gezien en gehoord heb. Lachen

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:52

Heb het gevoel dat mensen nu persoonlijk worden aangevallen, en het niet meer over Rita Verdonk gaat.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:53

krackertje schreef:
Jij plaatste je opmerking dat je stem niet naar links ging en dat een net zo briljante opmerking als die ik als die ik plaatste en vandaar mijn reactie dat jij mij voorging in briljante opmerkingen.

Poehh ik hoop dat dit duidelijk genoeg is toegelicht.

Trouwens leuk dat je zelfs 2 stemmen hebt mogen uitbrengen.

En misschien snap ik het nu nog niet maar doe dan maar geen moeite meer dat is zo vervelend voor onze medeboktgebruikers.

Je snapt het nog steeds niet. Knipoog Maar dat geeft niet, is totaal niet van belang voor de discussie. Lachen
Dus nu weer ontopic. Lachen

Netje

MissJ schreef:
Netje schreef:

De discussie gaat over de nu ontstane situatie. Knipoog Enne, rechts wordt ook door een grote groep Nederlanders gesteund, dus dat argument gaat niet echt op. Knipoog

Feit is dat een demissionaire regering alleen lopende zaken mag afhandelen.... Feit is dat de regering gekozen is vanuit de uitslag van de vórige verkiezingen, etc. etc.

En waar zeg ik dan dat rechts niet in de nieuwe 2e kamer zit.... Zie niet in welk argument dan niet opgaat (en bovendien zijn er tussen de rechtse leden ook een aantal die wel voor een Generaal Pardon zijn).

sarabande

MissJ schreef:
Ik vraag me af welke deskundigen jij gezien/gehoord hebt. Dit is namelijk iets heel anders dan wat ik vandaag gezien en gehoord heb. Lachen

Dat blijf je houden he Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:54

Sundancer schreef:
Heb het gevoel dat mensen nu persoonlijk worden aangevallen, en het niet meer over Rita Verdonk gaat.

Ik ook. Ja

Is er alweer nieuws?

Adriana

En trouwens de partij voor de vrijheid had als hoofdpunt geen pardon en die partij is binnen gekomen met 8 zetels Verward

MissJ

sarabande schreef:
Dat blijf je houden he Knipoog

Klopt. En dat maakt de discussie juist zo interessant. Lachen

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:55

Adriana schreef:
En trouwens de partij voor de vrijheid had als hoofdpunt geen pardon en die partij is binnen gekomen met 8 zetels Verward

Ja joh, naar die half miljoen mensen luisteren ze gewoon niet Knipoog Dat zijn toch wilders stemmen......