Welke combinatie zal regeren??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: Welke combinatie zal regeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:49

Oooooh... Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:59

Trouwens.... gisteren sprak ik een voormalig asielzoeker en een meisje van Turkse komaf. Beide moslim, beide prima in het Nederlands verstaanbaar en ook op schrift kunnen ze beide prima uit de voeten. Hij vertelde over zijn vlucht uit zijn land.... Nederlands is de vierde taal die hij leert. Zij werkte vanaf haar 15e fulltime, is ondanks dat het vanuit haar familie niet gewaardeerd wordt als moslima op zichzelf gaan wonen in een grote stad en studeert nu om haar maatschappelijke positie te verbeteren.
Nou nou.... alle allochtonen zijn slecht hoor en alle moslims staatsgevaarlijk

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 14:27

Natuurlijk zijn niet alle allochtonen staatsgevaarlijk Verward Een groot aantal problemen wordt imo alleen wel door hen veroorzaakt. Maar dat zegt niks over de anderen lijkt mij. Deze discussie hoort trouwens niet in dit topic thuis denk ik Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 14:34

Maroush schreef:
Natuurlijk zijn niet alle allochtonen staatsgevaarlijk Verward Een groot aantal problemen wordt imo alleen wel door hen veroorzaakt. Maar dat zegt niks over de anderen lijkt mij. Deze discussie hoort trouwens niet in dit topic thuis denk ik Lachen

In zoverre dat de reden dat CDA niet gewoon voor de VVD + een kleine partij kan kiezen de winst van groep Wilders is, voormalig VVD kamerlid tot hij zijn teksten over moslims ging roepen.
Het heeft dus wel degelijk te maken met het vormeren van een nieuwe regering.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:16

Daar heb jij dan weer gelijk in. Alleen het feit of hij met die mening wel of geen gelijk zou hebben, loopt dacht ik al een ander topic over.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:27

Ach dan zegt Wilders gewoon: "uitzonderingen bevestigen de regel" Rolleyes

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 19:58

Aimee schreef:
superwoman schreef:
Ik dénk dat hij het moslimgeloof niet vrij vind.
De vrouwen zijn iig niet gelijk aan de mannen om een voorbeeld te noemen. Ook de radicalen worden te weinig geweerd door de rest van de moslims. De radicalen willen iedereen het geloof opdringen en anders moet je sterven.....
Ik krijg ook het gevoel dat het moslimgeloof zich afzet tegenover de rest van de wereld.
Geloof je ben je goed, geloof je niet, ben je slecht.
Ik zeg niet dat alle moslims zo zijn!!!!!!

Dan moet hij zich toch eens meer verdiepen in de Islam.
In principe is een vrouw binnen de Islam niet minder vrij dan binnen het Christendom, binnen de Islam wordt daar echter vaker een andere uitleg aangegeven.
Radicale moslims willen hun geloof niet opdringen.... Ze worden aangevallen en laten niet over zich heenlopen, daarvoor gebruiken ze de middelen die hen ter beschikking staat. Had de Joodse gemeenschap 70 jaar geleden ook moeten doen.

Natuurlijk zetten moslims zich af tegen de rest van de wereld. De hele westerse wereld + Israel verwijt alle wereldproblemen aan hen. Wat zou jij doen als de hele wereld jou de boeman vindt?

Ik ben idd van mening dat het moslim geloof wel mee valt.Wanneer zij zich houden aan hun regels, zou dat een pre zijn voor de samenleving. Als je goed heb gelezen, heb ik erbij gezet dat de goede moslims nu lijden onder de kwade. Ik zou graag zien dat de goede moslims zouden opkomen tegen de radicale, zij
zetten hún geloof in het verkeerde daglicht!
Ik vind dat de slechte harder moeten worden aangepakt!

Helaas kan ik mij soms niet zo duidelijk uitten op het forum, sorry daarvoor Knipoog

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 02:48

Ik gok dat het CDA + PVDA + SP word.
Of het word CDA + PVDA + CU...

Niet dat ik dat zie zitten ofzo allemaal, maar ik denk dat dat de optie's zijn die het meest voor de hand liggen.
Helaas denk ik dat als het aan balkenende ligt het CU word, al zie ik dat helemaal niet zitten..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 14:23

daantjuhhh schreef:
Of het word CDA + PVDA + CU....

Ja dan heb je alle mogelijkheden wel gehad Haha! .

VVD doet niet mee, Zalm heeft het zinkende schip al verlaten en Mark blijft fractievoorzitter dus Rita zal ook wel een ander baantje zoeken. Er is vast nog wel een gevangenis die een directeur nodig heeft Haha!

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:39

sarabande schreef:

VVD doet niet mee, Zalm heeft het zinkende schip al verlaten en Mark blijft fractievoorzitter dus Rita zal ook wel een ander baantje zoeken. Er is vast nog wel een gevangenis die een directeur nodig heeft Haha!

Of ze wordt gevraagd om in de conservatieve denktank (over immigratie/integratie-problemen) in de VS plaats te nemen....Komt ze nog een oude vriendin van haar tegen Haha! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:14

Je kan wel heel makkelijk roepen dat het moslimgeloof wel meevalt, maar je zal als meisje maar geboren worden in een moslimgezin. Er valt dan weinig voor je te kiezen en vrij ben je al helemaal niet. En denk maar niet dat die onvrede makkelijk uitgesproken wordt, dan heb je wel de rest van je familie op je dak.

DUs nee, ik vind helemaal niet dat het moslimgeloof wel meevalt

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:16

sarabande schreef:
daantjuhhh schreef:

Ja maar ik zeg ook dat ik denk dat het de laatste word..
Dus ik snap je niet helemaal?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:22

SanderP schreef:
Of ze wordt gevraagd om in de conservatieve denktank (over immigratie/integratie-problemen) in de VS plaats te nemen....Komt ze nog een oude vriendin van haar tegen Haha! Knipoog

Nagelbijten / Gniffelen Haha! Clown

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:30

faye schreef:
Je kan wel heel makkelijk roepen dat het moslimgeloof wel meevalt, maar je zal als meisje maar geboren worden in een moslimgezin. Er valt dan weinig voor je te kiezen en vrij ben je al helemaal niet. En denk maar niet dat die onvrede makkelijk uitgesproken wordt, dan heb je wel de rest van je familie op je dak.

DUs nee, ik vind helemaal niet dat het moslimgeloof wel meevalt

Dat heeft te maken met de aan het geloof verbonden interpretatie.
In Turkije is een vrouw veel vrijer dan in Marokko bijvoorbeeld....

Maar dat is bij het Christendom precies hetzelfde.... je zal maar vrouw zijn in een zwarte kousen gemeente Knipoog

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:33

Nou woon ik in een zwaar gelovig gebied, en ben ik zelf rooms katholiek, maar ben echt wel vrij in wat ik doe en wat ik laat hoor.
En de mensen nemen mij net zo serieus als mijn buurvrouw die wel elke zondag braaf in de kerk zit en niet deed aan sex voor het huwelijk..

Dus ik denk dat dat tegenwoordig wel meevalt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:36

daantjuhhh schreef:
Nou woon ik in een zwaar gelovig gebied, en ben ik zelf rooms katholiek, maar ben echt wel vrij in wat ik doe en wat ik laat hoor.
En de mensen nemen mij net zo serieus als mijn buurvrouw die wel elke zondag braaf in de kerk zit en niet deed aan sex voor het huwelijk..

Okee... dus ik als atheïst uit een grote stad weet niet goed hoe het er in een zeer gelovige christelijke gemeente aan toe gaat en oordeel dus verkeerd, maar jij als inwoner van een zwaar gelovig gebied en rooms katholieke kunt wel beoordelen of moslim-vrouwen nou wel of niet vrij zijn.....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:38

daantjuhhh schreef:

Ik ben zelf 'schoondochter' geweest in een geloviger (ouderwetser?) gezin en naar mijn ervaring valt het helemaal niet mee..

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:52

En sinds wanneer mogen er eigenlijk vrouwen lid worden van de SGP? En dat ook alleen maar omdat anders de partij dreigde verboden te worden

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:02

SanderP schreef:
En sinds wanneer mogen er eigenlijk vrouwen lid worden van de SGP? En dat ook alleen maar omdat anders de partij dreigde verboden te worden

Lid worden mag inmiddels wel, maar politieke functies blijven voorbehouden aan mannen.

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:05

Aimee schreef:
daantjuhhh schreef:

Okee... dus ik als atheïst uit een grote stad weet niet goed hoe het er in een zeer gelovige christelijke gemeente aan toe gaat en oordeel dus verkeerd, maar jij als inwoner van een zwaar gelovig gebied en rooms katholieke kunt wel beoordelen of moslim-vrouwen nou wel of niet vrij zijn.....

Dat zeg ik toch helemaal niet!
Lees: Ik heb het alleen op jou laatste zinnetje..
Ik heb geen woord over moslim gezegd.
Ik heb mij daar niet in deze discussie ingelezen dus kan er niks over zeggen!

Ik zeg alleen dat het tegenwoordig ook in een zwaar gelovig gebied wel mee kan vallen.
En ja natuulijk zijn er uitzonderingen zoals chubby..
Maar goed overal zijn uitzonderingen..

Maar hier zijn de mensen behoorlijk gelovig, maar ik beteken net zoveel voor de mensen hier als mijn zwaar gelovige buurvrouw.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:28

sarabande schreef:
daantjuhhh schreef:

Dat is de beste preventie ooit, Rita als directrice in een gevangenis. Ik erger me kapot aan dat mens.
Bijna iedere zin begint met "IK".

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:37

Ondertussen hebben wel 620000 mensen op Rita gestemd, en daar moet men dan blijkbaar ook iets mee doen Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 00:28

Vandaar dat ze vandaag dan ook een mislukte greep naar de macht heeft gedaan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 08:10

Ergens heeft ze wel een punt dat de VVD kiezer blijkbaar niet achter Rutte staat. Als Rutte slim is doet hij daar wel wat mee!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:33

faye schreef:
Ergens heeft ze wel een punt dat de VVD kiezer blijkbaar niet achter Rutte staat. Als Rutte slim is doet hij daar wel wat mee!

Ah joh.... Rita is gewoon bekender dan Rutte... Als Rutte minister was geweest de afgelopen regeringsperiode en in het (show)nieuws was geweest wegens een paar opmerkelijke dingen, dan had hij gewoon de meeste stemmen gehad.
Het enige waar Rutte nu bekend om is, zijn de door hem ontwikkelde leerrechten... het gros van Nederland snapt daar geen bal van en/of kan het geen hol schelen. Het deel dat zich daar wel wat van aantrekt, ziet het als negatief en stemde waarschijnlijk toch al geen VVD Clown
Als je met drie kopmensen de campagne ingaat, dan kun je vooraf al weten dat de lijsttrekker niet persé de persoon met de meeste stemmen hoeft te worden. Allemaal weer eens dom geschreeuw en gezeik van dat mens om media-aandacht te krijgen.
In Amerika zou ze beter op haar plaats zijn.