Moeten Allochtonen zich aanpassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moeten allochtonen zich aan passen?

Nee, hoeft niet.
6 (0%)
Nee, hoeft niet.
6 (0%)
Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan.
298 (31%)
Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan.
293 (30%)
Ja, ze moeten zich helemaal aanpassen.
170 (17%)
Ja, ze moeten zich helemaal aanpassen.
169 (17%)
Geen mening.
3 (0%)
Geen mening.
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 948

marleen_88

Re: Moeten Allochtonen zich aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:14

Ronnie26 uit haar mening hier toch en ze beargumenteert het toch ook.
Dus Lest wat doe je moeilijk? Scheve mond

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:14

xMarleeNx schreef:
@ Lest ik onderbouw mijn mening wel hoor, ik heb duidelijk neer gezet waarom ik vind dat ze hier mogen zijn; zolang ze zich aanpassen. Lachen

@ Rissa, ja het is ook zo dat Nedelandse mensen zich afzonderen, maar het gaat nu om de allochtoonse mensen. Het valt mij gewoon op, dat sommigen gewoon weigeren om te integreren. Én dat vind ik nu niet kunnen.

het is ook meer bedoeld voor ronnie volgens mij.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:15

Oké dan heb ik niks gezegd. Lachen

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:15

je discuseert alleen niet, je zegt alleen maar dit is mijn mening punt uit en je gaat het niet voor me onderbouwen. Dan kun je geen discussie voeren.

@xMarleeNx mooi dan zijn we t met elkaar eens Knipoog

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:16

nog 1x ze moeten wel hun best doen om het te leren, en het dan ook praten hier in nederland..

Sommige mensen doen meer dan hun best om het te leren, maar het wilt ze gewoon niet lukken (ken iemand die dat heeft). Hoe zou dat dan opgelost moeten worden? Terugsturen omdat die geen talenknobbel heeft? (je moet mij ook niet vragen om frans te leren, ik ben ook talenknobbel loos)

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:17

Ik heb al pagina's terug verteld wat me allemaal dwars zit over die allochtonen. Dus als je terug zou lezen.. dan had je het al gemerkt Knipoog
Op een paar dingen na die persoonlijk zijn.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:17

Lest, wil je even de naam van de persoon ervoor of erin vermelden tegen wie je post bedoeld is?

Ik moet nu raden voor wie die post is... en ik denk steeds dat het voor mij is, terwilj dat niet zo is? Verward

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:18

Oke nou ff mijn mening want dit is wel een onderwerp. Lachen

Ten eerste: Ik heb het niet zo op buitenlanders, oke dat vind ik maar van mij part mogen ze hier wel blijven zo erg is het nou ook weer niet.

Ten tweede: Ze passen NIET zich aan, dat vind ik NIET oke, ze lopen hier turks, marokkaans en weet ik veel veel voor blablabla rond te babbelen, dat zouden wij daar toch ook niet doen? En het blijkt ook dat ze in hun eigen land helemaal niet zo overdreven met boerka's enzo rondlopen! ik weet niet of het zo is hoor.... ze maken van ons land gewoon hun land met moskeeen en de ramadan enzo, wij gaan toch ook geen molens en kerken in hun land bouwen? of ben ik de enige die dat vind? nou ja het komt er op neer dat ze gewoon niet in het openbaar met die boerka's gaan lopen enzo, dat doen ze dan maar lekker thuis!
Laatst bijgewerkt door Peuk op 20-11-06 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:18

Ik heb niet het hele topic gelezen Tong uitsteken Maar val toch over wat argumenten hier.
Het is namelijk zo dat Nederland in de jaren '50-'60 zélf marokkanen/ turken hier heen gehaald, om ze hier te laten werken, omdat Nederlanders ineens allemaal gingen studeren, en niemand meer pokkewerk wilde doen. Deze voorgeschiedenis lijkt me erg belangrijk. De meeste marokkanen van tegenwoordig stammen nog af van deze arbeiders. Vind je het gek dat ze kwaad worden als ze ineens verplicht worden hun gewoonten te laten voor wat het is. Ze zijn immers zelf hier uitgenodigt. Imo was dat al geen slimme zet, en al helemaal niet om hun hele familie ook maar naar NL te halen, maar NL heeft het zelf gedaan, en je kunt ze moeilijk met zn allen nu weer buiten zetten. Dus laat ze lekker hun geloof geloven, moskees bouwen en weet ik wat. Mits het binnen de regels van het land past. Géén hoofddoekjes, géén burka's of andere geloofsuitingen. Maar dan uiteraard ook niet voor christenen, dus geen kruisjes e.d. zichtbaar om de nek.

Wel ben ik het er mee eens dat nu zo onderhand de grenzen wel dicht kunnen. NL is gewoon vol. Maar dan moeten mensen niet gaan miepen als ze ipv een makkelijke uitkering poedersuiker moeten doen, waar we anders polen op zetten.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:19

rissa schreef:
nog 1x ze moeten wel hun best doen om het te leren, en het dan ook praten hier in nederland..

Sommige mensen doen meer dan hun best om het te leren, maar het wilt ze gewoon niet lukken (ken iemand die dat heeft). Hoe zou dat dan opgelost moeten worden? Terugsturen omdat die geen talenknobbel heeft? (je moet mij ook niet vragen om frans te leren, ik ben ook talenknobbel loos)

Daar ben ik het mee eens. Ik vind ook dat ze hun best moeten doen om zich aan te passen en de taal te leren.
Als wij gaan emigreren, moeten wij tenslotte ook de taal van het land leren.

Lest

xMarleeNx schreef:
Lest, wil je even de naam van de persoon ervoor of erin vermelden tegen wie je post bedoeld is?

Ik moet nu raden voor wie die post is... en ik denk steeds dat het voor mij is, terwilj dat niet zo is? Verward

klopt tis allemaal naar ronnie gericht behalve waar xmarleenx bij staat, dat is voor jou bedoeld ik zal het wat duidelijker neerzetten.

Ronnie26

KsVrPy: Nee hoor, ik heb dezelfde mening als jij

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:20

xMarleeNx schreef:
rissa schreef:

Daar ben ik het mee eens. Ik vind ook dat ze hun best moeten doen om zich aan te passen en de taal te leren.
Als wij gaan emigreren, moeten wij tenslotte ook de taal van het land leren.

Precies, en als we een abortus willen plegen maar het mag niet in dat land dan doe je dat niet!!! Maar als we graag drop willen blijven eten kan dat gewoon. Zo kunnen toch ook gewoon allochtonen in Nederland komen?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:20

KsVrPy schreef:

Ten eerste: Ik heb het niet zo op buitenlanders, oke dat vind ik maar van mij part mogen ze hier wel blijven zo erg is het nou ook weer niet.

Ten tweede: Ze passen NIET zich aan, dat vind ik NIET oke, ze lopen hier turks, marokkaans en weet ik veel veel voor blablabla rond te babbelen, dat zouden wij daar toch ook niet doen? En het blijkt ook dat ze in hun eigen land helemaal niet zo overdreven met boerka's enzo rondlopen! ik weet niet of het zo is hoor.... ze maken van ons land gewoon hun land met moskeeen en de ramadan enzo, wij gaan toch ook geen molens en kerken in hun land bouwen? of ben ik de enige die dat vind? nou ja het komt er op neer dat ze gewoon niet in het openbaar met die boerka's gaan lopen enzo, dat doen ze dan maar lekker thuis!

Precies zo denk ik dus ook over. Ja

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:21

verootjoo schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen Tong uitsteken Maar val toch over wat argumenten hier.
Het is namelijk zo dat Nederland in de jaren '50-'60 zélf marokkanen/ turken hier heen gehaald, om ze hier te laten werken, omdat Nederlanders ineens allemaal gingen studeren, en niemand meer pokkewerk wilde doen. Deze voorgeschiedenis lijkt me erg belangrijk. De meeste marokkanen van tegenwoordig stammen nog af van deze arbeiders. Vind je het gek dat ze kwaad worden als ze ineens verplicht worden hun gewoonten te laten voor wat het is. Ze zijn immers zelf hier uitgenodigt. Imo was dat al geen slimme zet, en al helemaal niet om hun hele familie ook maar naar NL te halen, maar NL heeft het zelf gedaan, en je kunt ze moeilijk met zn allen nu weer buiten zetten. Dus laat ze lekker hun geloof geloven, moskees bouwen en weet ik wat. Mits het binnen de regels van het land past. Géén hoofddoekjes, géén burka's of andere geloofsuitingen. Maar dan uiteraard ook niet voor christenen, dus geen kruisjes e.d. zichtbaar om de nek.

Wel ben ik het er mee eens dat nu zo onderhand de grenzen wel dicht kunnen. NL is gewoon vol. Maar dan moeten mensen niet gaan miepen als ze ipv een makkelijke uitkering poedersuiker moeten doen, waar we anders polen op zetten.

en ik qoute mezelf nog maar een keer

Whiz schreef:
Nederland is niet vol... Meest stomme onzin ooit. Sterker nog er gaan nu meer mensen uit nederland weg dan dat er binnen komen.. Dus Statistisch gezien lopen we zelfs leeg. Daarbij komt ook nog dat van alle vluchtelingen in de gehele wereld Europa maar 5 % krijgt. Want normaliter vluchten mensen naar het naast gelegen buurland. De mensen die wel verder vluchten zijn vaak hoger opgeleid en hebben meer geld. Zolang niemand wat doet aan al die oorlogen en en zolang Europa blijft instemmen Amerika bij te staan in deze oorlogen. Moeten we ook zorgen dat we de mensen opvangen die we uit deze landen weg jagen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:22

@ Lest, het gaat niet om het feit of ze hier mogen komen of niet.
Maar om het feit dat ze zich gewoon moeten aanpassen hier in Nederland. Ze kiezen er zelf voor om naar een ander land te emigreren of vluchten oid, dan vind ik dat ze zich ook aan moeten passen.
Wij praten toch ook een andere taal in land waar ze geen Nederlands verstaan. Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:22

KsVrPy schreef:
Ten tweede: Ze passen NIET zich aan, dat vind ik NIET oke, ze lopen hier turks, marokkaans en weet ik veel veel voor blablabla rond te babbelen, dat zouden wij daar toch ook niet doen?

Ja? Toen ik in Engeland woonde heb ik toch overwegend NL gesproken hoor Knipoog Daarbij trek je toch altijd naar je eigen volk toe, dus ook bv in Engeland is er een club Nederlanders. Maar dat is dan blijkbaar minder erg omdat die niet uit Marokko komen.

Citaat:
En het blijkt ook dat ze in hun eigen land helemaal niet zo overdreven met boerka's enzo rondlopen! ik weet niet of het zo is hoor....

Nog nooit in Iran, Jordanie, Saoedi-Arabie geweest? Als je over de grens vliegt met je vliegtuig ben je verplicht een hoofddoek om te doen. Idd verwestert het tegen woordig wel iets, maar de oudere mensen lopen zeker nog wel met een burka om Ja. Niet dat ik het goedkeur als ze dat in Nl doe...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:23

@ Whiz vind jij Nederland niet vol? Scheve mond
Nou sorry, maar ik vind ruim 16 miljoen mensen op zo'n klein stukje land toch wel érg veel. Nagelbijten / Gniffelen

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:24

Wel ben ik het er mee eens dat nu zo onderhand de grenzen wel dicht kunnen. NL is gewoon vol.

Een strenger beleid wat betreft immigratie ben ik absoluut voor, maar betekend dat dan ook dat er geen mensen meer uit oorlogs en hongersnood gebieden opgevangen kunnen worden? Dat gaat mij namelijk weer veel te ver.

verootjoo

Whiz schreef:
en ik qoute mezelf nog maar een keer

Whiz schreef:
Nederland is niet vol... Meest stomme onzin ooit. Sterker nog er gaan nu meer mensen uit nederland weg dan dat er binnen komen.. Dus Statistisch gezien lopen we zelfs leeg. Daarbij komt ook nog dat van alle vluchtelingen in de gehele wereld Europa maar 5 % krijgt. Want normaliter vluchten mensen naar het naast gelegen buurland. De mensen die wel verder vluchten zijn vaak hoger opgeleid en hebben meer geld. Zolang niemand wat doet aan al die oorlogen en en zolang Europa blijft instemmen Amerika bij te staan in deze oorlogen. Moeten we ook zorgen dat we de mensen opvangen die we uit deze landen weg jagen.

Ik quote mezelf ook nog maar een keer

Citaat:
Maar dan moeten mensen niet gaan miepen als ze ipv een makkelijke uitkering rotwerk moeten doen, waar we anders polen op zetten.

Ronnie26

xMarleeNx schreef:
@ Whiz vind jij Nederland niet vol? Scheve mond
Nou sorry, maar ik vind ruim 16 miljoen mensen op zo'n klein stukje land toch wel érg veel. Nagelbijten / Gniffelen

Ik ook, en dat ze nu zelfs plannen hebben om hier vlakbij in een
boerendorpje Flats te gaan neerzetten. Dan denk ik.. sjee waar gaat
het heen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:25

waarom zouden die mensen toch allemaal weg gaan hmm?? hoor toch dat er heel veel mensen weg gaan en willen door de vele buitenlanders die hier komen..

Lest

xMarleeNx schreef:
KsVrPy schreef:

Precies zo denk ik dus ook over. Ja

Tja alleen het ZE is zo'n snertbegrip. Je scheert hier alle allochtonen over één kam terwijl er ook een boel allochtonen zijn die zich aanpassen aan de Nederlandse maatschappij. Er zijn helaas een aantal allochtonen die zich niet aanpassen en die lopen te spugen op de Nederlandse maatschappij, voor die mensen heb ik ook maar één boodschap ga toch alstjeblieft ergens anders naartoe als het je hier niet bevalt. Dezelfde boodschap heb ik voor de Nederlanders die maar lopen te zeuren of hoe slecht Nederland wel niet is tegenwoordig.

Espoir_

KsVrPy schreef:

Weet je hoe het komt dat er daar geen molens en kerken komen? Omdat er daar echt geen nederlanders zijn denk ik. En omdat die moslims hier een beetje de meerderheid begint te worden denk ik dat zij straks echt alles voor t zeggen hebben of iets..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:26

@ Rissa, tuurlijk mensen die écht in nood zijn kunnen altijd nog wel erin.
Maar mensen die het gewoon beter denken te hebben hier, maar niet in gevaar zijn in hun eigen land, moeten daar lekker blijven. Lachen

Ook denk ik, dat als Nederland ooit eens in de problemen komt, wat betreft oorlog oid, vraag ik me af, of wij ook in al die landen welkom zijn, waar nu al die vluchtelingen vandaan komen Nagelbijten / Gniffelen Maar dat was even offtopic.. Tong uitsteken