Dus Lest wat doe je moeilijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xMarleeNx schreef:@ Lest ik onderbouw mijn mening wel hoor, ik heb duidelijk neer gezet waarom ik vind dat ze hier mogen zijn; zolang ze zich aanpassen.
@ Rissa, ja het is ook zo dat Nedelandse mensen zich afzonderen, maar het gaat nu om de allochtoonse mensen. Het valt mij gewoon op, dat sommigen gewoon weigeren om te integreren. Én dat vind ik nu niet kunnen.
rissa schreef:nog 1x ze moeten wel hun best doen om het te leren, en het dan ook praten hier in nederland..
Sommige mensen doen meer dan hun best om het te leren, maar het wilt ze gewoon niet lukken (ken iemand die dat heeft). Hoe zou dat dan opgelost moeten worden? Terugsturen omdat die geen talenknobbel heeft? (je moet mij ook niet vragen om frans te leren, ik ben ook talenknobbel loos)
xMarleeNx schreef:Lest, wil je even de naam van de persoon ervoor of erin vermelden tegen wie je post bedoeld is?
Ik moet nu raden voor wie die post is... en ik denk steeds dat het voor mij is, terwilj dat niet zo is?
xMarleeNx schreef:rissa schreef:nog 1x ze moeten wel hun best doen om het te leren, en het dan ook praten hier in nederland..
Sommige mensen doen meer dan hun best om het te leren, maar het wilt ze gewoon niet lukken (ken iemand die dat heeft). Hoe zou dat dan opgelost moeten worden? Terugsturen omdat die geen talenknobbel heeft? (je moet mij ook niet vragen om frans te leren, ik ben ook talenknobbel loos)
Daar ben ik het mee eens. Ik vind ook dat ze hun best moeten doen om zich aan te passen en de taal te leren.
Als wij gaan emigreren, moeten wij tenslotte ook de taal van het land leren.
KsVrPy schreef:Oke nou ff mijn mening want dit is wel een onderwerp.
Ten eerste: Ik heb het niet zo op buitenlanders, oke dat vind ik maar van mij part mogen ze hier wel blijven zo erg is het nou ook weer niet.
Ten tweede: Ze passen NIET zich aan, dat vind ik NIET oke, ze lopen hier turks, marokkaans en weet ik veel veel voor blablabla rond te babbelen, dat zouden wij daar toch ook niet doen? En het blijkt ook dat ze in hun eigen land helemaal niet zo overdreven met boerka's enzo rondlopen! ik weet niet of het zo is hoor.... ze maken van ons land gewoon hun land met moskeeen en de ramadan enzo, wij gaan toch ook geen molens en kerken in hun land bouwen? of ben ik de enige die dat vind? nou ja het komt er op neer dat ze gewoon niet in het openbaar met die boerka's gaan lopen enzo, dat doen ze dan maar lekker thuis!
verootjoo schreef:Ik heb niet het hele topic gelezenMaar val toch over wat argumenten hier.
Het is namelijk zo dat Nederland in de jaren '50-'60 zélf marokkanen/ turken hier heen gehaald, om ze hier te laten werken, omdat Nederlanders ineens allemaal gingen studeren, en niemand meer pokkewerk wilde doen. Deze voorgeschiedenis lijkt me erg belangrijk. De meeste marokkanen van tegenwoordig stammen nog af van deze arbeiders. Vind je het gek dat ze kwaad worden als ze ineens verplicht worden hun gewoonten te laten voor wat het is. Ze zijn immers zelf hier uitgenodigt. Imo was dat al geen slimme zet, en al helemaal niet om hun hele familie ook maar naar NL te halen, maar NL heeft het zelf gedaan, en je kunt ze moeilijk met zn allen nu weer buiten zetten. Dus laat ze lekker hun geloof geloven, moskees bouwen en weet ik wat. Mits het binnen de regels van het land past. Géén hoofddoekjes, géén burka's of andere geloofsuitingen. Maar dan uiteraard ook niet voor christenen, dus geen kruisjes e.d. zichtbaar om de nek.
Wel ben ik het er mee eens dat nu zo onderhand de grenzen wel dicht kunnen. NL is gewoon vol. Maar dan moeten mensen niet gaan miepen als ze ipv een makkelijke uitkering poedersuiker moeten doen, waar we anders polen op zetten.
Whiz schreef:Nederland is niet vol... Meest stomme onzin ooit. Sterker nog er gaan nu meer mensen uit nederland weg dan dat er binnen komen.. Dus Statistisch gezien lopen we zelfs leeg. Daarbij komt ook nog dat van alle vluchtelingen in de gehele wereld Europa maar 5 % krijgt. Want normaliter vluchten mensen naar het naast gelegen buurland. De mensen die wel verder vluchten zijn vaak hoger opgeleid en hebben meer geld. Zolang niemand wat doet aan al die oorlogen en en zolang Europa blijft instemmen Amerika bij te staan in deze oorlogen. Moeten we ook zorgen dat we de mensen opvangen die we uit deze landen weg jagen.
KsVrPy schreef:Ten tweede: Ze passen NIET zich aan, dat vind ik NIET oke, ze lopen hier turks, marokkaans en weet ik veel veel voor blablabla rond te babbelen, dat zouden wij daar toch ook niet doen?
Citaat:En het blijkt ook dat ze in hun eigen land helemaal niet zo overdreven met boerka's enzo rondlopen! ik weet niet of het zo is hoor....
Whiz schreef:en ik qoute mezelf nog maar een keerWhiz schreef:Nederland is niet vol... Meest stomme onzin ooit. Sterker nog er gaan nu meer mensen uit nederland weg dan dat er binnen komen.. Dus Statistisch gezien lopen we zelfs leeg. Daarbij komt ook nog dat van alle vluchtelingen in de gehele wereld Europa maar 5 % krijgt. Want normaliter vluchten mensen naar het naast gelegen buurland. De mensen die wel verder vluchten zijn vaak hoger opgeleid en hebben meer geld. Zolang niemand wat doet aan al die oorlogen en en zolang Europa blijft instemmen Amerika bij te staan in deze oorlogen. Moeten we ook zorgen dat we de mensen opvangen die we uit deze landen weg jagen.
Citaat:Maar dan moeten mensen niet gaan miepen als ze ipv een makkelijke uitkering rotwerk moeten doen, waar we anders polen op zetten.
xMarleeNx schreef:@ Whiz vind jij Nederland niet vol?
Nou sorry, maar ik vind ruim 16 miljoen mensen op zo'n klein stukje land toch wel érg veel.
xMarleeNx schreef:KsVrPy schreef:Oke nou ff mijn mening want dit is wel een onderwerp.
Ten eerste: Ik heb het niet zo op buitenlanders, oke dat vind ik maar van mij part mogen ze hier wel blijven zo erg is het nou ook weer niet.
Ten tweede: Ze passen NIET zich aan, dat vind ik NIET oke, ze lopen hier turks, marokkaans en weet ik veel veel voor blablabla rond te babbelen, dat zouden wij daar toch ook niet doen? En het blijkt ook dat ze in hun eigen land helemaal niet zo overdreven met boerka's enzo rondlopen! ik weet niet of het zo is hoor.... ze maken van ons land gewoon hun land met moskeeen en de ramadan enzo, wij gaan toch ook geen molens en kerken in hun land bouwen? of ben ik de enige die dat vind? nou ja het komt er op neer dat ze gewoon niet in het openbaar met die boerka's gaan lopen enzo, dat doen ze dan maar lekker thuis!
Precies zo denk ik dus ook over.
KsVrPy schreef:Oke nou ff mijn mening want dit is wel een onderwerp.