Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chevax schreef:Als ik sommige posts zo lees, moet ik het al jammer gaan vinden dat ik geen bijstandsmoeder ben, want die hebben het o zo goed? Het geld komt volgens velen toch "zomaar en geheel vanzelf" hun kant op, net als bij "al die anderen" die "te lui zijn" om te werken. Vertel me nu eens (maar als het kan wel onderbouwd) hoe het kan dat er steeds meer armoede in Nederland komt, dat er steeds meer mensen (oa een percentage die van een uitkering moeten leven) van een voedselbank afhankelijk zijn? Want daar hoor ik namelijk niks over hier. Ik lees alleen maar slechte dooddoeners over mensen die niet willen werken en geld dat zómaar wordt gegeven!
CGJ12 schreef:Zojuist even gekeken naar Ned1.......
Sjonge jonge, wat waren die Hikmat Mahawat Khan en Fleur Agema presentatietechnisch zwak bezig ........ (al is die laatste wel een akelig lekker ding zeg .....)
Wat een waardeloos discussieprogramma trouwens. Zeer irritant joelend publiek.
Over de inhoud ging het al totaal niet........ Beetje een genante vertoning.....
Maartje1990 schreef:als ik zou mogen stemmen (maar dat zit er met mijn 16 jaar helaas nog niet in) zou ik GroenLinks stemmen. Want als ik zou moeten kiezen tussen een wereld die over een paar jaar kapot is van alle uitlaatgassen en weet ik veel wat nog meer, of als de buitenlandse mensen niet goed intregeren ofzo. Dan kies ik toch ervoor dat die buitenlanders maar slecht integreren want een kapotte aarde kunnen we niet op leven en dat is nog veeeeeeeelll erger. en GroenLinks zorgt er meer voor dat de aarde binnenkorte tijd NIET kapot is dan andere partijen. besteed dus meer aandacht aan milieu, natuur of wel de aarde.
ik had eerst als voorbeeld tussen een slechte wereld en slechte economie maar met een slechte economie heb je ook geen geld om het milieu te verbeteren dus dat was een slecht voorbeeld. dus daarom dit voorbeeld, kan even niks beters (anders) bedenken.
WesseLady schreef:
Steeds maar weer dat gezeur over 'ik ken pietje die zoveel KRIJGT omdat ie zogenaamt niet kan werken, en dat is niet eerlijk'.
mawaikee schreef:Dus annepanne, die eerder genoemde moeder, verlaten door man, man vertikt alimentatie te betalen, moeder heeft baan op moeten zeggen omdat kinderopvang onbetaalbaar is (of geen plaats heeft), daarom met 3 kleine kinderen in de bijstand.
Die heeft dan maar pech omdat een overduidelijke minderheid misbruik maakt van uitkeringen?
Love_Blinkey schreef:Sjonge jonge.... Waarom stemmen jullie op SP??
Hebben jullie de gesprekken tussen Mark Rutte en Jan marijnissen niet gezien? SP is asociaal ... ik kan het niet helemaal uitleggen en respecteer jullie keuze.. Maar
Veel Vrije Dagen staat ervoor dat mensen die willen en KUNNEN werken geld verdienen en de zwakkere juist helpt ... Zei staan ervoor dat de luie mensen een beetje denk ik worden afgestraft .. als je kan werken dan willen ze het ook stimuleren door juist geld te verdienen. en als je niet kan werken door bijv. lichamelijke problemen willen ze die mensen meer geld geven.
PvdA vind ik persoonlijk helemaal slecht ... mensen die werken en verdienen meer betalen voor buitenlanders die lui zijn (NIET ALLEMAAL) en die van ene uitkering leven.
Het is niet de bedoeling van mij dat iemand zich persoonlijk aangevallen voelt!
Love_Blinkey schreef:Sjonge jonge.... Waarom stemmen jullie op SP??
Hebben jullie de gesprekken tussen Mark Rutte en Jan marijnissen niet gezien? SP is asociaal ... ik kan het niet helemaal uitleggen en respecteer jullie keuze.. Maar
Veel Vrije Dagen staat ervoor dat mensen die willen en KUNNEN werken geld verdienen en de zwakkere juist helpt ... Zei staan ervoor dat de luie mensen een beetje denk ik worden afgestraft .. als je kan werken dan willen ze het ook stimuleren door juist geld te verdienen. en als je niet kan werken door bijv. lichamelijke problemen willen ze die mensen meer geld geven.
PvdA vind ik persoonlijk helemaal slecht ... mensen die werken en verdienen meer betalen voor buitenlanders die lui zijn (NIET ALLEMAAL) en die van ene uitkering leven.
Het is niet de bedoeling van mij dat iemand zich persoonlijk aangevallen voelt!
_Michelle__ schreef:En daar hebben ze ook hard hun best voor moeten doen om meer te verdienen