Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Hurrycane

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:17

Kwamen allebei slecht uit de verf ja.

Halsema deed het ook slecht in het duo-debat met Rouvoet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:18

En dan had ze nog het geluk tegenover Rouvoet te staan, de rest had helemaal gehakt van haar gemaakt.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:18

SP en met de rest, weg ermee.
SP is ten minste nog sociaal, de rest niet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:35

Als je met sociaal betuttelend bedoeld heb je gelijk Ja

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:56

chevax schreef:
Als ik sommige posts zo lees, moet ik het al jammer gaan vinden dat ik geen bijstandsmoeder ben, want die hebben het o zo goed? Het geld komt volgens velen toch "zomaar en geheel vanzelf" hun kant op, net als bij "al die anderen" die "te lui zijn" om te werken. Vertel me nu eens (maar als het kan wel onderbouwd) hoe het kan dat er steeds meer armoede in Nederland komt, dat er steeds meer mensen (oa een percentage die van een uitkering moeten leven) van een voedselbank afhankelijk zijn? Want daar hoor ik namelijk niks over hier. Ik lees alleen maar slechte dooddoeners over mensen die niet willen werken en geld dat zómaar wordt gegeven!

AMEN Afgod

Steeds maar weer dat gezeur over 'ik ken pietje die zoveel KRIJGT omdat ie zogenaamt niet kan werken, en dat is niet eerlijk'. Natuurlijk zijn er mensen die onterecht profiteren, maar er zijn ook heel veel mensen die afhankelijk zijn van dit sociale vangnet. Omdat ze anders helemaal niks krijgen. En het is niet aan ons om te bepalen wie er wel en wie er niet terecht een uitkering krijgt! De overheid kan dit prima zelf nagaan. Ik ben het er ook niet mee eens dat rechts stemmen ervoor zorgt dat er minder profiteurs komen. Ook de linkse partijen zijn er niet voor om onnodig mensen een uitkering te betalen, en zullen hier ongetwijfeld tegen optreden (ik heb nog te weinig van de partijprogramma's gelezen om aan te geven wat zij hieraan zullen doen!).

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:03

als ik zou mogen stemmen (maar dat zit er met mijn 16 jaar helaas nog niet in) zou ik GroenLinks stemmen. Want als ik zou moeten kiezen tussen een wereld die over een paar jaar kapot is van alle uitlaatgassen en weet ik veel wat nog meer, of als de buitenlandse mensen niet goed intregeren ofzo. Dan kies ik toch ervoor dat die buitenlanders maar slecht integreren want een kapotte aarde kunnen we niet op leven en dat is nog veeeeeeeelll erger. en GroenLinks zorgt er meer voor dat de aarde binnenkorte tijd NIET kapot is dan andere partijen. besteed dus meer aandacht aan milieu, natuur of wel de aarde.

ik had eerst als voorbeeld tussen een slechte wereld en slechte economie maar met een slechte economie heb je ook geen geld om het milieu te verbeteren dus dat was een slecht voorbeeld. dus daarom dit voorbeeld, kan even niks beters (anders) bedenken.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:13

Zojuist even gekeken naar Ned1.......

Sjonge jonge, wat waren die Hikmat Mahawat Khan en Fleur Agema presentatietechnisch zwak bezig ........ (al is die laatste wel een akelig lekker ding zeg ..... Knipoog )

Wat een waardeloos discussieprogramma trouwens. Zeer irritant joelend publiek.
Over de inhoud ging het al totaal niet........ Beetje een genante vertoning..... Nagelbijten / Gniffelen

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:19

CGJ12 schreef:
Zojuist even gekeken naar Ned1.......

Sjonge jonge, wat waren die Hikmat Mahawat Khan en Fleur Agema presentatietechnisch zwak bezig ........ (al is die laatste wel een akelig lekker ding zeg ..... Knipoog )

Wat een waardeloos discussieprogramma trouwens. Zeer irritant joelend publiek.
Over de inhoud ging het al totaal niet........ Beetje een genante vertoning..... Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb ook gekeken.. maar ben er inderdaad niet veel wijzer van geworden Scheve mond

En dan noemde ze dat publiek "zwevende" kiezers, ze hadden allemaal een shirt en sjaaltjes van een partij aan, lekker zwevend ben je dan zeg Clown

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 00:23

Vanaf volgend jaar; SP.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 01:09

Maartje1990 schreef:
als ik zou mogen stemmen (maar dat zit er met mijn 16 jaar helaas nog niet in) zou ik GroenLinks stemmen. Want als ik zou moeten kiezen tussen een wereld die over een paar jaar kapot is van alle uitlaatgassen en weet ik veel wat nog meer, of als de buitenlandse mensen niet goed intregeren ofzo. Dan kies ik toch ervoor dat die buitenlanders maar slecht integreren want een kapotte aarde kunnen we niet op leven en dat is nog veeeeeeeelll erger. en GroenLinks zorgt er meer voor dat de aarde binnenkorte tijd NIET kapot is dan andere partijen. besteed dus meer aandacht aan milieu, natuur of wel de aarde.

ik had eerst als voorbeeld tussen een slechte wereld en slechte economie maar met een slechte economie heb je ook geen geld om het milieu te verbeteren dus dat was een slecht voorbeeld. dus daarom dit voorbeeld, kan even niks beters (anders) bedenken.

Wouter Bos riep vanavond anders om het hardst dat hij liever had dat mensen weer terug de WIA in gingen, want daar hadden ze recht op, dan dat hij ze weer aan het werk moest helpen.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 02:20

Goh ik twijvelde echt heel hard. Was echt zevende;)
Nu twijvel ik alleen nog tussen Groen Links en de SP. Sp trekt me op dit moment meer omdat ze ook hele goede plannen hebben voor de zorg en voor dierenrechten.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 10:29

@ karl66; zou kunnen kloppen dat de tweede link perbericht van SP was, heb eigenlijk alleen gekeken naar de bron (ANP) en het onderwerp. Wel heb ik gezocht op de site van CPB naar hun doorrekening van het verkiezingsprogramma, maar niet kunnen vinden. Mocht jij hier een link naar toe hebben, lees ik het met alle plezier door!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:31

WesseLady schreef:

Steeds maar weer dat gezeur over 'ik ken pietje die zoveel KRIJGT omdat ie zogenaamt niet kan werken, en dat is niet eerlijk'.

En toch als we allemaal hier wel een paar 'pietjes' kennen, dan zullen het er toch wel iets meer zijn dan een paar denk ik!! Vind dat daar goed naar gekeken mag worden en niet alleen maar meer geven (bijstand omhoog). Als deze controle nou goed plaatsvindt mogen degene die overblijven, en het echt nodig hebben, van mij wel meer krijgen. Maar niet zoals het nu gaat!!

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:33

Dus annepanne, die eerder genoemde moeder, verlaten door man, man vertikt alimentatie te betalen, moeder heeft baan op moeten zeggen omdat kinderopvang onbetaalbaar is (of geen plaats heeft), daarom met 3 kleine kinderen in de bijstand.
Die heeft dan maar pech omdat een overduidelijke minderheid misbruik maakt van uitkeringen?

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:39

Dan moeten ze zorgen dat er betere regels zijn voor het betalen van alimentatie.
Ik ben het er wel mee eens dat zulke mensen wel recht hebben op geld hoor Ja

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:42

Die regels zijn goed, maar trek jij pappie aan z'n haren terug als hij met z'n 20 jaar jongere vriendin naar spanje is verhuist?
En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te bedenken!
Je kan gewoon niet alle goeden laten stikken om dat kleine percentage misbruikers.

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:57

Sjonge jonge.... Waarom stemmen jullie op SP??
Hebben jullie de gesprekken tussen Mark Rutte en Jan marijnissen niet gezien? SP is asociaal ... ik kan het niet helemaal uitleggen en respecteer jullie keuze.. Maar
Veel Vrije Dagen staat ervoor dat mensen die willen en KUNNEN werken geld verdienen en de zwakkere juist helpt ... Zei staan ervoor dat de luie mensen een beetje denk ik worden afgestraft .. als je kan werken dan willen ze het ook stimuleren door juist geld te verdienen. en als je niet kan werken door bijv. lichamelijke problemen willen ze die mensen meer geld geven.

PvdA vind ik persoonlijk helemaal slecht ... mensen die werken en verdienen meer betalen voor buitenlanders die lui zijn (NIET ALLEMAAL) en die van ene uitkering leven.

Het is niet de bedoeling van mij dat iemand zich persoonlijk aangevallen voelt!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 11:59

mawaikee schreef:
Dus annepanne, die eerder genoemde moeder, verlaten door man, man vertikt alimentatie te betalen, moeder heeft baan op moeten zeggen omdat kinderopvang onbetaalbaar is (of geen plaats heeft), daarom met 3 kleine kinderen in de bijstand.
Die heeft dan maar pech omdat een overduidelijke minderheid misbruik maakt van uitkeringen?

Waarom trek jij conclusies van dingen die ik niet gezegd heb! Ik heb het over de Pietjes die misbruik maken van de bijstand! En niet over de gescheiden moeder met drie kinderen die anders niets heeft om van te leven, daar is de bijstand namelijk voor! (zeg ik daar niet bij dat als al die pietjes de bijstand uit gemikt zijn er zoveel geld over is dat de bijstand voor de behoeftigen omhoog mag??) Ik weet dat het je heel hoog zit, maar wel graag even lezen voor je kort door de bocht reageert!

Juist LoveBlinkey!

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:02

Haha! Annepanne

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:04

Love_Blinkey schreef:
Hebben jullie de gesprekken tussen Mark Rutte en Jan marijnissen niet gezien? SP is asociaal ... ik kan het niet helemaal uitleggen en respecteer jullie keuze.. Maar
Veel Vrije Dagen staat ervoor dat mensen die willen en KUNNEN werken geld verdienen en de zwakkere juist helpt ... Zei staan ervoor dat de luie mensen een beetje denk ik worden afgestraft .. als je kan werken dan willen ze het ook stimuleren door juist geld te verdienen. en als je niet kan werken door bijv. lichamelijke problemen willen ze die mensen meer geld geven.

PvdA vind ik persoonlijk helemaal slecht ... mensen die werken en verdienen meer betalen voor buitenlanders die lui zijn (NIET ALLEMAAL) en die van ene uitkering leven.

Eens Haha!

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:13

Ok, ik zal mijn reactie proberen uit te leggen.
Jij (en anderen) zegt (naar mijn idee); de bijstand mag niet omhoog ivm al die "pietjes" die er misbruik van maken. De bijstand op het niveau zoals die nu ligt, valt amper van te leven. Het is niet voor niets dat er sinds Balkenende weer voedselbanken zijn. In Paars (= meer links) waren die niet nodig, nu plots wel.
Maar goed, als van jou de bijstand dus niet omhoog mag vanwegge alle profiteurs, straf je ook de bijstandsmoeder, de MS-patient, die al jaren niet meer kan werken e.d. En geloof me, die mensen, de "goeien" dat is toch echt de overgrote meerderheid.
Als ik je verkeerd heb begrepen, mijn excuses. Maar zou je mij dan kunnen uitleggen hoe jij dit voor je ziet? Hoe je dit probleem aan zou willen pakken?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:18

Love_Blinkey schreef:

oneens! Dit onderwerp is echt niet het enige waar SP en PvdA voor staan! Het lijkt net of iedereen hier vet rijk is. Alleen de rijke moeten meer betalen maar in verhouding verdienen ze toch veel meer!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:19

En daar hebben ze ook hard hun best voor moeten doen om meer te verdienen Ja

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:20

In paars was de wao, bijstand e.d. opvangnetten eerder een lekkere luxe bank en dát is ook niet de bedoeling. Die regelingen zijn (nu) puur als laatste vangnet, en dat behoort geen vetpot of luilekkerland te wezen. Op die manier stimuleer je mensen om toch werk te gaan zoeken, er is echt een tijd geweest dat je in de bijstand e.d. meer ontving dan dat je ging werken. Ja, dan ben je zot als je gaat werken, toch? Het is vervelend voor de 'goeien', maar ik ziet echt niet in waarom een bijstandsmoeder met 2 kinderen die naar een basischool gaan niet kan werken? (komt u maar met het commentaar Knipoog )

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:22

_Michelle__ schreef:
En daar hebben ze ook hard hun best voor moeten doen om meer te verdienen Ja

Ik ken er die gewoon geluk hebben gehad in het handelen van onroerend goed enz. Dus dat is meer door dat ze slim hebben gehandeld. Hoeveel mensen hebben daar nou verstand van. Een gemiddeld mens weet daar echt niks van af.