Karl66 schreef:Aangezien de meeste mensen armoede als eerste associeëren met weinig inkomen en niet met veel schulden is het logisch dat mensen reageren met al die mensen met een minimaal inkomen in gedachten en niet met mensen die een groot deel van hun inkomen aan rente en aflossing moeten betalen in gedachten.
De regels van SF/ST zijn dus veranderd en in dit geval versoepeld, ik moest namelijk wel een deel van mijn SF inleveren. Alleen is dat al 15 jaar geleden. In dit geval mijn excuses voor dat deel van de opmerking.
Wat wel uit jouw posts en je zelfverdediging blijkt, is dat jij verschrikkelijk sterk op jezelf gericht bent en hoe jij de wereld voor jezelf kan verbeteren met weinig aandacht en invoelingsvermogen voor anderen. Die instelling zal jou vast helpen om jouw maatschappelijke positie te verbeteren en jezelf een goed inkomen te bezorgen. Maar dan kan je nog steeds in andere opzichten een bijzonder armoedig leven leiden en dat is zeker armoede waar je zelf voor gekozen hebt.
Nog een laatste opmerking, het gegeven dat jij elke keer je feiten aan de situatie moet aanpassen, betekent in mijn ogen dat je op z'n minst er niet goed over nagedacht hebt voordat je dit topic opende. En dat je dus meer op basis van kretologie dan op basis van feiten discussieert.
Ik kan de topic titel niet meer aanpassen. Ik heb enkel een aantal keer gezegd hoe ik over het begrip 'armoede' dacht als dit gevraagd werd. Kortom ik reken daar nog steeds niet de mensen toe die eigenlijk heel hard extra hulp nodig hebben.
Karl als ik mijn maatschappelijke status kan verbeteren help ik iedereen om mij heen (vrienden, familie). Een betere wereld begint tenslotte bij jezelf.
Je kunt ook enkel jezelf veranderen en niet de mensen om je heen (zelfs je eigen partner niet). Doordat ik mijzelf verbeter, wordt het voor anderen ook beter (vrienden, familie)