Is armoede in Nederland een keuze?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Is armoede in Nederland een keuze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:44

Schimmelig schreef:
Het lijkt mij duidelijk dat de 'beweringen' die JULLIE over mij hebben gemaakt (over fraude en noem maar op), kant nog wal raken.

Het is dat ik geen zin heb om het topic door te spitten. Je zei zelf 'iets van fraude te plegen', maar jijzelf vond dat je er recht op had Clown

Prima, maar beweer dan niet dat de beweringen van ONS komen. Dat geeft een totaal verkeerd beeld. Je moet het wel bij jezelf houden Petra Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 12:47

Quellian schreef:
Schimmelig schreef:
Het lijkt mij duidelijk dat de 'beweringen' die JULLIE over mij hebben gemaakt (over fraude en noem maar op), kant nog wal raken.

Het is dat ik geen zin heb om het topic door te spitten. Je zei zelf 'iets van fraude te plegen', maar jijzelf vond dat je er recht op had Clown

Prima, maar beweer dan niet dat de beweringen van ONS komen. Dat geeft een totaal verkeerd beeld. Je moet het wel bij jezelf houden Petra Knipoog

Dat zeggen mensen die de situatie verkeerd interpreteren Knipoog
Dat is mijn ervaring.

Ik pleeg geen fraude, wat jullie vinden is wellicht anders.
Zo zij het.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:50

Schimmelig schreef:
Dat zeggen mensen die zich schuldig maken aan verkeerd interpreteren Knipoog

Goh, ik ben bijna in staat om je post op te zoeken, het is dat de zoekfunctie het niet doet. Misschien kom ik er nog op terug. Kun je zelf lezen dat het niets te maken heeft met verkeerd interpreteren, maar wellicht met foutief formuleren.

Ik hou het weer voor gezien, heb geen zin om met een 21-jarige zo'n flauwe discussie te voeren en op elke slak zout te leggen. Je wordt voor de wet gezien als volwassen, gedraag je daar dan ook naar en draag de consequenties van je eigen uitspraken en daden en doe niet alles afschuiven en aan struisvogelpolitiek.

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:51

Schimmelig schreef:
De titel lijkt mij duidelijk zat Lachen

Ik ben er van overtuigd dat je in Nederland altijd iets aan je 'maatschappelijke status' kunt veranderen. Soms betekent dit inderdaad een drastische keuze maken, meestal is het echter een stuk simpeler (my point of view) Bloos

MAAR, hoe denkt het mede-Bokt hierover? Vork

Hier ben ik het dus niet mee eens.
Er zijn misschien wel mensen die het er zelf op aan laten komen maar er is een grote groep die er niks aan kan doen en vechten om een beter bestaan.
Mijn ouders verdiende allebei erg goed, tot dat mijn moeder MS kreeg en in de ziektewet kwam. Dit heeft jaren ons gezin gesloopt en mijn ouders zijn gaan scheiden.
Daarnaast heeft Nederland een bestuur waarbij de rijken rijker lijken te worden en voor de mensen met een AOW het steeds zwaarder word.
Hoe mijn moeder haar best ook doet schulden blijven schulden en daar ben je niet zomaar van af.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:53

Schimmelig schreef:
Schimmelig schreef:
Ik ben er van overtuigd dat je in Nederland altijd iets aan je 'maatschappelijke status' kunt veranderen. Soms betekent dit inderdaad een drastische keuze maken, meestal is het echter een stuk simpeler (my point of view) Bloos

Zie je in die zin AOW staan? Of mensen met gebreken? Ik heb het puur over 'Maatschappelijke status' ... Dat ik daarbij mensen bedoel die enkel zeuren om de 'Neckerman rekeningen' kan ik daar nu niet meer aan toe voegen. Lachen

Hoewel ik het in dit topic geloof ik 10x geopperd heb wat MIJN definitie van armoede is. Ja

Ja, daar staat ALTIJD. Of hadden we de nuancering dat het alleen gaat om mensen met een Neckermann rekening er zelf bij moeten denken?

Ik heb al veel eerder in dit topic gezegd dat je stelling niet opgaat. Jij blijft em maar veranderen, zodat ie uiteindelijk toch opgaat. Zoals ik al eerder zei; Je kan ook gewoon denken; "Tja, ik heb het kennelijk niet helemaal goed gezien. "

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 12:53

Quellian schreef:
Schimmelig schreef:
Dat zeggen mensen die zich schuldig maken aan verkeerd interpreteren Knipoog

Goh, ik ben bijna in staat om je post op te zoeken, het is dat de zoekfunctie het niet doet. Misschien kom ik er nog op terug. Kun je zelf lezen dat het niets te maken heeft met verkeerd interpreteren, maar wellicht met foutief formuleren.

Ik hou het weer voor gezien, heb geen zin om met een 21-jarige zo'n flauwe discussie te voeren en op elke slak zout te leggen. Je wordt voor de wet gezien als volwassen, gedraag je daar dan ook naar en draag de consequenties van je eigen uitspraken en daden en doe niet alles afschuiven en aan struisvogelpolitiek.

Wat heeft mijn leeftijd hiermee te maken? Scheve mond

Of het nu verkeerde interpretatie van jullie betreft, of het foutieve formulering van mijn kant is. Wellicht is het zelfs beiden! Struisvogel politiek maak ik mij zeer zeker niet aan schuldig. Ik reageer enkel op jouw beschuldigingen. Ik zou niet moeten 'veroordelen' zei jij ergens in het topic. Jij moet dat dan zelf ook niet doen Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 12:54

Blackmystery schreef:
Schimmelig schreef:
De titel lijkt mij duidelijk zat Lachen

MAAR, hoe denkt het mede-Bokt hierover? Vork

Hier ben ik het dus niet mee eens.
Er zijn misschien wel mensen die het er zelf op aan laten komen maar er is een grote groep die er niks aan kan doen en vechten om een beter bestaan.
Mijn ouders verdiende allebei erg goed, tot dat mijn moeder MS kreeg en in de ziektewet kwam. Dit heeft jaren ons gezin gesloopt en mijn ouders zijn gaan scheiden.
Daarnaast heeft Nederland een bestuur waarbij de rijken rijker lijken te worden en voor de mensen met een AOW het steeds zwaarder word.
Hoe mijn moeder haar best ook doet schulden blijven schulden en daar ben je niet zomaar van af.

Ik heb het niet over uitzonderingen. Zoals ik 22 pagina's lang heb uitgelegd. Eerder over mensen die zeuren over Neckerman rekeningen en zichzelf arm noemen. That's it. Lachen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:55

Dat zijn geen uitzonderingen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 12:56

lies schreef:
Ja, daar staat ALTIJD. Of hadden we de nuancering dat het alleen gaat om mensen met een Neckermann rekening er zelf bij moeten denken?

Ik heb al veel eerder in dit topic gezegd dat je stelling niet opgaat. Jij blijft em maar veranderen, zodat ie uiteindelijk toch opgaat. Zoals ik al eerder zei; Je kan ook gewoon denken; "Tja, ik heb het kennelijk niet helemaal goed gezien. "

Ik heb al gezegd dat ik niet helemaal volledig ben geweest in de titel. Dat heb ik op elke pagina van het topic zo ongeveer laten weten. Misschien verwachte ik iets teveel van de mensen die zouden reageren (nml, dat ze de andere posts zouden lezen en niet klakkeloos hun statement er neer zetten)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:57

lies schreef:

Wil ze niet zien.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 12:57

lies schreef:

In vergelijking met mijn stelling zijn dat soort mensen uitzonderingen. Het is nooit mijn bedoeling geweest deze groep mensen aan te kaarten.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 12:59

Gaan jullie nu nog meer lelijke dingen over mij zeggen? Bloos!
Gezien ik jullie in geen enkel opzicht heb bedoeld aan te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:01

Ik zie nergens lelijke dingen staan hoor, wel lelijke opmerkingen over een oma van in de 80 Clown

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:03

faye schreef:
Ik zie nergens lelijke dingen staan hoor, wel lelijke opmerkingen over een oma van in de 80 Clown

Die heb ik niet gemaakt Rolleyes

Ik heb enkel gezegd, dat mensen tegenwoordig beter voorgelicht moeten worden en de mogelijkheid moeten benutten om te sparen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:04

Schimmelig schreef:

Lelijke dingen? Je hebt zelf hele lelijke dingen geopperd hier in het topic, daar zeggen wij lelijke dingen over. Je manier van discussieren en opmerkingen maken wordt aangevallen. Ik heb al een aantal keer gezegd dat jij moet weten hoe je leeft, al beroof je wekelijks de bank Knipoog Meiske, nog steeds geld: leven en laten leven. Je kunt alleen persoonlijk geraakt worden als je je persoonlijk láát raken. Doe dat niet. Zie dit niet als aanval op het persoontje Petra, maar als aanval op de manier van discussieren van bokker Schimmelig. 2 totaal andere dingen Ja

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:07

Quellian schreef:
Schimmelig schreef:

Lelijke dingen? Je hebt zelf hele lelijke dingen geopperd hier in het topic, daar zeggen wij lelijke dingen over. Je manier van discussieren en opmerkingen maken wordt aangevallen. Ik heb al een aantal keer gezegd dat jij moet weten hoe je leeft, al beroof je wekelijks de bank Knipoog Meiske, nog steeds geld: leven en laten leven. Je kunt alleen persoonlijk geraakt worden als je je persoonlijk láát raken. Doe dat niet. Zie dit niet als aanval op het persoontje Petra, maar als aanval op de manier van discussieren van bokker Schimmelig. 2 totaal andere dingen Ja

Dus nu heb ik 2 persoonlijkheden? Scheve mond

Wat jij hier zegt is wel heel typerend, zou dat niet gelden voor de andere Bokkers en hun aanvallen richting mij? Rolleyes

Hier zijn de regels misschien ook éénduidig, gelden alleen voor mij Knipoog
Niet voor de rest natuurlijk.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:09

Sorry hoor!! maar als het een persoonlijke discussie gaat worden tussen schimmelig en Quellian dan openen jullie toch lekker zelf een topic?!!

Iets in de trant van ''Schimmelig VS. Quellian''. Maar ik vind dat we nu onderhand zo ver van het topic zijn afgevaren.. dat het kant nog wal raakt.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:11

Whiz schreef:
Sorry hoor!! maar als het een persoonlijke discussie gaat worden tussen schimmelig en Quellian dan openen jullie toch lekker zelf een topic?!!

Iets in de trant van ''Schimmelig VS. Quellian''. Maar ik vind dat we nu onderhand zo ver van het topic zijn afgevaren.. dat het kant nog wal raakt.

Het zijn continu persoonlijke aanvallen jegens mij. Ik vind het ook niet kunnen, helaas kan ik daar niets aan doen Whiz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:15

Dan TEM je toch? Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:16

faye schreef:
Dan TEM je toch? Haha!

Nee, dat doe ik niet Lachen
Bezorg niemand graag een OW of BAN.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:18

Schimmelig schreef:
Dus nu heb ik 2 persoonlijkheden? Scheve mond

Dat zeg ik niet, je moet de rest ook lezen Lachen

Als ik hier op bokt een aanval krijg, dan denk ik 'dikke middelvinger, you don't know me'. Das toch ideaal aan internet? Lachen

Ik ga er idd mee kappen, want jij voelt je persoonlijk aangevallen, ondanks dat ik al een aantal keer heb gezegd dat dat niet mijn opzet is.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:18

Aangezien de meeste mensen armoede als eerste associeëren met weinig inkomen en niet met veel schulden is het logisch dat mensen reageren met al die mensen met een minimaal inkomen in gedachten en niet met mensen die een groot deel van hun inkomen aan rente en aflossing moeten betalen in gedachten.

De regels van SF/ST zijn dus veranderd en in dit geval versoepeld, ik moest namelijk wel een deel van mijn SF inleveren. Alleen is dat al 15 jaar geleden. In dit geval mijn excuses voor dat deel van de opmerking.

Wat wel uit jouw posts en je zelfverdediging blijkt, is dat jij verschrikkelijk sterk op jezelf gericht bent en hoe jij de wereld voor jezelf kan verbeteren met weinig aandacht en invoelingsvermogen voor anderen. Die instelling zal jou vast helpen om jouw maatschappelijke positie te verbeteren en jezelf een goed inkomen te bezorgen. Maar dan kan je nog steeds in andere opzichten een bijzonder armoedig leven leiden en dat is zeker armoede waar je zelf voor gekozen hebt.

Nog een laatste opmerking, het gegeven dat jij elke keer je feiten aan de situatie moet aanpassen, betekent in mijn ogen dat je op z'n minst er niet goed over nagedacht hebt voordat je dit topic opende. En dat je dus meer op basis van kretologie dan op basis van feiten discussieert.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:20

Schimmelig schreef:
Het zijn continu persoonlijke aanvallen jegens mij. Ik vind het ook niet kunnen, helaas kan ik daar niets aan doen Whiz.

Mensen reageren alleen op wat jij roept, misschien moet je je eigen manier van discussieëren eens onder de loep nemen Pling

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:21

God, nou ga je ook nog in de slachtofferrol zitten..
Schimmelig, lees het topic nog eens door en bekijk je eigen berichten eens wat kritischer.
Nee, ik ben niet altijd lief en Quellian ook niet en Faye ook niet en wie je allemaal nog meer bedoelt. Maar jouw zelfingenomenheid is zo verschrikkelijk irritant, dat vraagt gewoon om een reactie, keer op keer op keer.

Ik heb het al eerder geschreven toen jij mijn 'manier van discussieeren' afkeurde, ik heb in 5 jaar nog nooit een OW of UN gehad. Het is niet dat ik mezelf daarmee op de borst wil slaan, maar kijk eens naar jou OW en ban-verleden. Misschien gaat je dan een lichtje branden?

Ik denk dat je rustig kan temmen, ik ben iig niet bang voor een OW of ban nav dit topic en ik denk anderen ook niet.
Laatst bijgewerkt door lies op 07-07-06 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:22

Karl66 schreef:
Aangezien de meeste mensen armoede als eerste associeëren met weinig inkomen en niet met veel schulden is het logisch dat mensen reageren met al die mensen met een minimaal inkomen in gedachten en niet met mensen die een groot deel van hun inkomen aan rente en aflossing moeten betalen in gedachten.

De regels van SF/ST zijn dus veranderd en in dit geval versoepeld, ik moest namelijk wel een deel van mijn SF inleveren. Alleen is dat al 15 jaar geleden. In dit geval mijn excuses voor dat deel van de opmerking.

Wat wel uit jouw posts en je zelfverdediging blijkt, is dat jij verschrikkelijk sterk op jezelf gericht bent en hoe jij de wereld voor jezelf kan verbeteren met weinig aandacht en invoelingsvermogen voor anderen. Die instelling zal jou vast helpen om jouw maatschappelijke positie te verbeteren en jezelf een goed inkomen te bezorgen. Maar dan kan je nog steeds in andere opzichten een bijzonder armoedig leven leiden en dat is zeker armoede waar je zelf voor gekozen hebt.

Nog een laatste opmerking, het gegeven dat jij elke keer je feiten aan de situatie moet aanpassen, betekent in mijn ogen dat je op z'n minst er niet goed over nagedacht hebt voordat je dit topic opende. En dat je dus meer op basis van kretologie dan op basis van feiten discussieert.

Ik kan de topic titel niet meer aanpassen. Ik heb enkel een aantal keer gezegd hoe ik over het begrip 'armoede' dacht als dit gevraagd werd. Kortom ik reken daar nog steeds niet de mensen toe die eigenlijk heel hard extra hulp nodig hebben.
Karl als ik mijn maatschappelijke status kan verbeteren help ik iedereen om mij heen (vrienden, familie). Een betere wereld begint tenslotte bij jezelf.
Je kunt ook enkel jezelf veranderen en niet de mensen om je heen (zelfs je eigen partner niet). Doordat ik mijzelf verbeter, wordt het voor anderen ook beter (vrienden, familie) Lachen