Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
friezenfan2 schreef:Ik zie nog weinig echt werkende oplossingen.
En welke oplossing denkt Danique de jong met al dit geld te gaan laten slagen. Ergens vind het raar dat mensen geld geven aan iemand zonder dat er duidelijk is wat er mee gaat gebeuren.
Camera's ophangen is geen oplossing. De grenzen sluiten is geen oplossing.
Opvoeden van de wereld wel maar dat kan zo'n campagne niet. Dat zou de taak zijn van de overheid of de NAVO. Hoe je dit onderwerp daar krijgt geen idee maar dit is een probleem over de hele wereld.
_San87_ schreef:Nou ja, voorlichten is natuurlijk de verantwoordelijkheid van de overheid, daarnaast heb je verschillende stichtingen die dat doen, daarin ligt voor scholen ook een belangrijke rol, imo. Maar er is ook de rol van de individuele persoon, dus ik denk wel dat jij en ik invloed hebben. Net als mijn partner, zijn collega's, de winkelier om de hoek. Als er maar 1 man bijgebracht wordt dat het niet okay is tijdens het uitgaan een random vrouw in haar kont te knijpen, dan is dat al een kleine winst.
Electra63 schreef:Jan Dijkgraaf is een campagne gestart: mannen, wij eisen de nacht op.
Het is natuurlijk veel makkelijker om asielzoekers als schuldigen aan te wijzen dan mannen.
friezenfan2 schreef:Maar dan moeten dus alle overheden van elke land deze voorlichting geven. En dan dus ook alle Afrikaanse landen, India, Qatar enz.
Freya6 schreef:Het is ook geen mannen probleem, het is een cultureel, trauma of stoornis probleem.
Electra63 schreef:_San87_ schreef:Nou ja, voorlichten is natuurlijk de verantwoordelijkheid van de overheid, daarnaast heb je verschillende stichtingen die dat doen, daarin ligt voor scholen ook een belangrijke rol, imo. Maar er is ook de rol van de individuele persoon, dus ik denk wel dat jij en ik invloed hebben. Net als mijn partner, zijn collega's, de winkelier om de hoek. Als er maar 1 man bijgebracht wordt dat het niet okay is tijdens het uitgaan een random vrouw in haar kont te knijpen, dan is dat al een kleine winst.
Jan Dijkgraaf is een campagne gestart: mannen, wij eisen de nacht op.
Het is natuurlijk veel makkelijker om asielzoekers als schuldigen aan te wijzen dan mannen.
En al die oplossingen die hier genoemd worden, zijn niet haalbaar.
Ponytante schreef:friezenfan2 schreef:Maar dan moeten dus alle overheden van elke land deze voorlichting geven. En dan dus ook alle Afrikaanse landen, India, Qatar enz.
Je maakt het wel heel groot. Wij / ik kan wellicht één iemand beïnvloeden de goede richting op. Dat is al min één, ook al is het weinig op 7 mrd wereldbevolking. Uiteraard zou de overheid ook wat "moeten" doen en verantwoordelijkheid nemen. Maar het begint idd bij onszelf, alleen maar (ver)wachten dat "iemand anders" iets doet (of het nou een andere persoon / groepering is of een overheid - of een buitenlandse overheid of desnoods VN) zet nog minder zoden aan de dijk (op korte termijn).
Op de allerkortste termijn willen we onze eigen omgeving veilig maken, toch? Dus Nederland. En dan heb je idd wat azielzoekers/migranten, waarvan een deel - niet allemaal!- een onprettige achtergrond door opvoeding of oorlogstrauma's hebben en zich ernaar gedragen. Máár ook genoeg mannen met Nederlandse namen & roots die tot van alles in staat zijn. En die mannen lopen rond als collega's, als buren, als ouders op het schoolplein. En dat zijn de plekken waar "wij" ze kunnen (aan)spreken. Beter dan een campagne van Sire of op billboards. En dan kom ik weer bij wat ik al eerder schreef - naast "ons"(ervan uitgaand dat het gros in deze topic vrouwen zijn) zouden de 'goede' mannen dus ook meer van zich mogen laten horen.
Dus het is beïnvloeden of top-down (en daar kun je uiteraard met regels en wetten ook wat) of bottom-up, waarbij ik in de laatste meer vertrouwen heb, nu, vandaag en deze week.
DuoPenotti schreef:Sorry, maar geloof geeft al ellende zolang wij leven.
Dus die zichtbaar tonen in het openbaar... nee ben daar geen voorstander van.
Ik denk dat het heel goed mogelijk is om een geloof aan te hangen zonder dit zichtbaar uit te dragen, zonder dat dit iets afdoet aan iemands persoonlijke identiteit.
anjali schreef:DuoPenotti schreef:Sorry, maar geloof geeft al ellende zolang wij leven.
Dus die zichtbaar tonen in het openbaar... nee ben daar geen voorstander van.
Ik denk dat het heel goed mogelijk is om een geloof aan te hangen zonder dit zichtbaar uit te dragen, zonder dat dit iets afdoet aan iemands persoonlijke identiteit.
Het is enigszins offtopic. Maar (rare vergelijking) als ik iets uitzoek in de supermarkt dan kies ik liefst iets met een verpakking waar het merk en de ingredientenlijst op vermeld staan. Dan heb ik enige garantie dat het is wat ik wil. En ook is er dan de keuze voor mensen die een merkloos product verkiezen. Waar geen ingredienten op vermeld staan. Maar dan weet je niet vantevoren wat er in zit. Je gaat trouwens niet in op mijn vergelijking met het uitdragen van polariserende en soms ophitsende meningen via vlagvertoon. Dit alles wordt wel offtopic, dat is niet mijn bedoeling. Zou een apart topic moeten worden,zeker in aanloop naar de nieuwe verkiezingen.
Electra63 schreef:_San87_ schreef:Die ken ik niet, wat houdt die campagne in?
Jan Dijkgraaf is een populaire, rechtse opinimaker op FB en X.
Het is een "campagne' als tegenhanger voor de actie "wij eisen de nacht op" van en voor vrouwen in het kader van veiligheid.
_San87_ schreef:Ah, dan weet ik al genoeg. Meneer Dijkgraaf is duidelijk onderdeel van het probleem.