Als mensen zeggen "Ik ben tolerant, maar...." tja, dan zet je jezelf mijns inziens buitenspel. Dan laat je zien dat je niet tolerant bent.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:@Veronica 2. Volgens mij heet dat "Tolerantie"
Als mensen zeggen "Ik ben tolerant, maar...." tja, dan zet je jezelf mijns inziens buitenspel. Dan laat je zien dat je niet tolerant bent.
Foaly schreef:https://www.nu.nl/asielcrisis/6354522/e ... faber.html
Nou ik hoop dat ze trots op zichzelf is. Wat een kleinzielig gedoe weer
_San87_ schreef:Ja, matig hoor. Ik zou juist toejuichen dat het COA aan de omveging denkt en iets plant om ongeregeldheden te voorkomen. Lekker weg in t weekend.
Nu weet ik niet of de het duurste park van Nederland de beste keuze is, maar een uitje naar een pretpark moet toch gewoon kunnen.
Foaly schreef:_San87_ schreef:Ja, matig hoor. Ik zou juist toejuichen dat het COA aan de omveging denkt en iets plant om ongeregeldheden te voorkomen. Lekker weg in t weekend.
Nu weet ik niet of de het duurste park van Nederland de beste keuze is, maar een uitje naar een pretpark moet toch gewoon kunnen.
Het is duur, maar ik vind de Efteling dan nog meer cultureel verantwoord dan bv Walibi. En inderdaad, je zou ook denken 'goed plan, lekker de jeugd uit de buurt houden zodat ze geen opstootjes veroorzaken'.
Denk ook zomaar dat de schade en politie-inzet bij eventuele ongeregeldheden duurder gaat uitvallen dan een paar kaartjes voor de Efteling
germie schreef:Het is zoals ik het lees niet dat er niets georganiseerd mag worden, maar een dagje Efteling ligt wel gevoelig natuurlijk omdat veel autochtone gezinnen het ook niet kunnen betalen en dan geef je het gratis weg aan anderen? Dat ligt natuurlijk gevoelig. Dus ik begrijp wel dat je dat een luxe uitje vindt en ongepast.
Je kunt ook gewoon fietsen huren, door het Friese land gaan fietsen en dan ergens een patatje eten. Dan zal men niet zeuren en hebben ze ook een leuk uitje.
_San87_ schreef:germie schreef:Het is zoals ik het lees niet dat er niets georganiseerd mag worden, maar een dagje Efteling ligt wel gevoelig natuurlijk omdat veel autochtone gezinnen het ook niet kunnen betalen en dan geef je het gratis weg aan anderen? Dat ligt natuurlijk gevoelig. Dus ik begrijp wel dat je dat een luxe uitje vindt en ongepast.
Je kunt ook gewoon fietsen huren, door het Friese land gaan fietsen en dan ergens een patatje eten. Dan zal men niet zeuren en hebben ze ook een leuk uitje.
Het gaat Faber echt niet om de Efteling. Ze wil überhaupt geen uitjes e.d. meer.
Citaat:Faber laat via haar woordvoerder weten dat de "opvang basis is, geen luxe" en dat ze er "alles aan doet om te voorkomen dat er luxe uitjes worden georganiseerd".
Citaat:Wel stelt de PVV-bewindsvrouw regelmatig dat de asielopvang in Nederland ‘sober’ moet zijn, zonder dat ze uitlegt wat ze daarmee bedoelt. Ook nu verwijst Faber weer naar soberheid. In een reactie stelt de minister dat het Efteling-bezoek ‘simpelweg niet past’ in sobere asielopvang. „Opvang is een basis, geen luxe. Daarom doe ik er alles aan om te voorkomen dat er luxe uitjes worden georganiseerd.”
Foaly schreef:De stap van 'geen luxe uitjes' naar 'geen uitjes' is anders niet zo heel groot. Ik bedoel, fietsen huren en patat eten? Weet je wel wat dat kost? Nee hoor, laat ze maar lekker in dat ACZ blijven.
Echt hoor. En dan verbaasd zijn dat die jongeren uit verveling rotzooi gaan trappen
prompter schreef:Degenen die vorig jaar ellende veroorzaakten zitten allang niet meer in dat AZC, die zijn direct overgeplaatst. Geloof toch niet alles wat deze minister de ether in slingert. Maar ja, het lukt haar wel zo te lezen, de verontwaardiging oproepen.
Ashleytjuhh schreef:ik lees al even mee en ben het zeker niet overal mee eens maar laten we eerlijk zijn het is toch ook wel van de zotte om ze naar een pretpark te sturen omdat ze anders gaan rellenen ze dus belonen omdat ze hebben gerelt.
dat is wat ik mee heb gekregen waarom ze naar de efteling zouden gaan
maak dan een leuke activiteit voor ze bij het azc iets uit hun cultuur gecombineerd met de Nederlandse cultuur
Pinacolada schreef:prompter schreef:Degenen die vorig jaar ellende veroorzaakten zitten allang niet meer in dat AZC, die zijn direct overgeplaatst. Geloof toch niet alles wat deze minister de ether in slingert. Maar ja, het lukt haar wel zo te lezen, de verontwaardiging oproepen.
Overgeplaatst ja, mensen neersteken en je wordt er niet voor gestraft. Er is echt een hele hoop ellende met de asielzoekers daar, meiden/vrouwen worden continue lastig gevallen, beveiliging op bussen wegens overlast , geregeld messentrekkerij, diefstallen het gaat maar door daar.. en dan lees je dit. Kan me voorstellen dat dit bij een heleboel mensen verkeerd valt.
Als ze zich gewoon gedragen was er een stuk minder gedoe over geweest in de regio.