Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 12:44

@Veronica 2. Volgens mij heet dat "Tolerantie" :D

Als mensen zeggen "Ik ben tolerant, maar...." tja, dan zet je jezelf mijns inziens buitenspel. Dan laat je zien dat je niet tolerant bent.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 12:47

rien10 schreef:
@Veronica 2. Volgens mij heet dat "Tolerantie" :D

Als mensen zeggen "Ik ben tolerant, maar...." tja, dan zet je jezelf mijns inziens buitenspel. Dan laat je zien dat je niet tolerant bent.

Dat woord vermijd ik waar het mogelijk is, maar misschien komt het er wel het dichtste bij in dit geval. Gewoon leven en laten leven :).

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 17:31

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 17:40

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 17:43

Ja, matig hoor. Ik zou juist toejuichen dat het COA aan de omveging denkt en iets plant om ongeregeldheden te voorkomen. Lekker weg in t weekend.

Nu weet ik niet of de het duurste park van Nederland de beste keuze is, maar een uitje naar een pretpark moet toch gewoon kunnen.

prompter

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 17:44

Ja, stel je voor dat die mensen eens iets leuks meemaken :roll:

Ga verdorie de echte problemen eens oplossen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 17:49

_San87_ schreef:
Ja, matig hoor. Ik zou juist toejuichen dat het COA aan de omveging denkt en iets plant om ongeregeldheden te voorkomen. Lekker weg in t weekend.

Nu weet ik niet of de het duurste park van Nederland de beste keuze is, maar een uitje naar een pretpark moet toch gewoon kunnen.

Het is duur, maar ik vind de Efteling dan nog meer cultureel verantwoord dan bv Walibi. En inderdaad, je zou ook denken 'goed plan, lekker de jeugd uit de buurt houden zodat ze geen opstootjes veroorzaken'.

Denk ook zomaar dat de schade en politie-inzet bij eventuele ongeregeldheden duurder gaat uitvallen dan een paar kaartjes voor de Efteling :=

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 17:55

Helaas, gezien de ellende gisteren in Scheveningen zal begrip voor dit soort jongeren er niet beter op woorden en zal Faber meer steun krijgen. De in NL geboren mannekes van zekere komaf verpesten het nog meer voor jongeren die echt gevlucht zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 17:59

Het verbaast me ook echt niks meer :=

Eerst dat hele lintjesgedoe en nu dit meer. Hoe kan je zo zijn :?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 18:17

Alles voor de eigen kiezers, net als Trump. Gisteren gezien dat de PVV weer in de peilingen daalt, dus dan moet je weer even je spierballen laten zien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 18:20

Ergens begrijp ik haar wel. Dit is gewoon slecht gedrag belonen.

En waarom de Efteling? Er kan heus wel iets anders verzinnen worden.

Er zijn duizenden gezinnen die het niet breed hebben en die niet eens naar de Efteling kunnen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 18:24

Elk AZC heeft de plicht zelfs om ook recreatieve activiteiten aan te bieden, dat gebeurt ook en daar hoor je nooit iets over. De meeste mensen weten dat niet eens. Maar nu het uitje op een strategische dag wordt aangeboden, vindt Faber het ineens nieuws, terwijl het een verplichting van haar eigen ministerie is. Het is pure symboolpolitiek.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 18:24

ik lees al even mee en ben het zeker niet overal mee eens maar laten we eerlijk zijn het is toch ook wel van de zotte om ze naar een pretpark te sturen omdat ze anders gaan rellen 8)7 en ze dus belonen omdat ze hebben gerelt.

dat is wat ik mee heb gekregen waarom ze naar de efteling zouden gaan :o

maak dan een leuke activiteit voor ze bij het azc iets uit hun cultuur gecombineerd met de Nederlandse cultuur

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 18:26

Degenen die vorig jaar ellende veroorzaakten zitten allang niet meer in dat AZC, die zijn direct overgeplaatst. Geloof toch niet alles wat deze minister de ether in slingert. Maar ja, het lukt haar wel zo te lezen, de verontwaardiging oproepen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 18:29

Het is zoals ik het lees niet dat er niets georganiseerd mag worden, maar een dagje Efteling ligt wel gevoelig natuurlijk omdat veel autochtone gezinnen het ook niet kunnen betalen en dan geef je het gratis weg aan anderen? Dat ligt natuurlijk gevoelig. Dus ik begrijp wel dat je dat een luxe uitje vindt en ongepast.

Je kunt ook gewoon fietsen huren, door het Friese land gaan fietsen en dan ergens een patatje eten. Dan zal men niet zeuren en hebben ze ook een leuk uitje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 18:57

Foaly schreef:
_San87_ schreef:

Het is duur, maar ik vind de Efteling dan nog meer cultureel verantwoord dan bv Walibi. En inderdaad, je zou ook denken 'goed plan, lekker de jeugd uit de buurt houden zodat ze geen opstootjes veroorzaken'.

Denk ook zomaar dat de schade en politie-inzet bij eventuele ongeregeldheden duurder gaat uitvallen dan een paar kaartjes voor de Efteling :=

Mwa, ik vind een pretpark überhaupt niet echt met cultuur te maken hebben. En dat hoeft ook niet, plezier maken hoort er ook gewoon bij. Bij leren hoort ook ontspanning.

Alsnog vind ik ook gewoon dat ze lekker weg moeten gaan, he. Ik vind alleen de keuze voor specifiek de Efteling wat meh. Entree is 53 euro per persoon.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 19:01

germie schreef:
Het is zoals ik het lees niet dat er niets georganiseerd mag worden, maar een dagje Efteling ligt wel gevoelig natuurlijk omdat veel autochtone gezinnen het ook niet kunnen betalen en dan geef je het gratis weg aan anderen? Dat ligt natuurlijk gevoelig. Dus ik begrijp wel dat je dat een luxe uitje vindt en ongepast.

Je kunt ook gewoon fietsen huren, door het Friese land gaan fietsen en dan ergens een patatje eten. Dan zal men niet zeuren en hebben ze ook een leuk uitje.

Het gaat Faber echt niet om de Efteling. Ze wil überhaupt geen uitjes e.d. meer.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 19:18

Als er een vast budget is zou het azc zelf mogen weten hoe ze het invullen. Of de Efteling dan handig is, of dat je goedkoper en dus vaker gaat moeten ze zelf weten.

Het is wel jammer dat het uitje georganiseerd moet worden om ongeregeldheden te voorkomen..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 19:20

_San87_ schreef:
germie schreef:

Het gaat Faber echt niet om de Efteling. Ze wil überhaupt geen uitjes e.d. meer.

Ik lees het artikel of ze wil dat er geen luxe uitjes meer georganiseerd mogen worden. Dus niet dat er niets meer mag of kan.
Citaat:
Faber laat via haar woordvoerder weten dat de "opvang basis is, geen luxe" en dat ze er "alles aan doet om te voorkomen dat er luxe uitjes worden georganiseerd".

Er staat hier niet 'geen uitjes' meer.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 19:32

De stap van 'geen luxe uitjes' naar 'geen uitjes' is anders niet zo heel groot. Ik bedoel, fietsen huren en patat eten? Weet je wel wat dat kost? Nee hoor, laat ze maar lekker in dat ACZ blijven.

Echt hoor. En dan verbaasd zijn dat die jongeren uit verveling rotzooi gaan trappen :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 19:44

Misschien niet letterlijk, maar als je tussen de regels door leest, kun je een andere conclusie trekken:

Citaat:
Wel stelt de PVV-bewindsvrouw regelmatig dat de asielopvang in Nederland ‘sober’ moet zijn, zonder dat ze uitlegt wat ze daarmee bedoelt. Ook nu verwijst Faber weer naar soberheid. In een reactie stelt de minister dat het Efteling-bezoek ‘simpelweg niet past’ in sobere asielopvang. „Opvang is een basis, geen luxe. Daarom doe ik er alles aan om te voorkomen dat er luxe uitjes worden georganiseerd.”

https://www.ad.nl/politiek/coa-buigt-na ... ~a398d2e1/

Als het COA een reisje naar de Apenheul had georganiseerd was de reactie denk ik hetzelfde geweest.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 19:46

Foaly schreef:
De stap van 'geen luxe uitjes' naar 'geen uitjes' is anders niet zo heel groot. Ik bedoel, fietsen huren en patat eten? Weet je wel wat dat kost? Nee hoor, laat ze maar lekker in dat ACZ blijven.

Echt hoor. En dan verbaasd zijn dat die jongeren uit verveling rotzooi gaan trappen :=

Vervelen is nooit een excuus om rotzooi te trappen of anderen neer te steken.

Het verbaast mij wel dat het zo uit de klauwen kon lopen, die escalatie is imo een ernstige tekortkoming van de begeleidende instanties geweest, met het COA voorop.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 19:52

prompter schreef:
Degenen die vorig jaar ellende veroorzaakten zitten allang niet meer in dat AZC, die zijn direct overgeplaatst. Geloof toch niet alles wat deze minister de ether in slingert. Maar ja, het lukt haar wel zo te lezen, de verontwaardiging oproepen.

Overgeplaatst ja, mensen neersteken en je wordt er niet voor gestraft. Er is echt een hele hoop ellende met de asielzoekers daar, meiden/vrouwen worden continue lastig gevallen, beveiliging op bussen wegens overlast , geregeld messentrekkerij, diefstallen het gaat maar door daar.. en dan lees je dit. Kan me voorstellen dat dit bij een heleboel mensen verkeerd valt.

Als ze zich gewoon gedragen was er een stuk minder gedoe over geweest in de regio.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 20:04

Ashleytjuhh schreef:
ik lees al even mee en ben het zeker niet overal mee eens maar laten we eerlijk zijn het is toch ook wel van de zotte om ze naar een pretpark te sturen omdat ze anders gaan rellen 8)7 en ze dus belonen omdat ze hebben gerelt.

dat is wat ik mee heb gekregen waarom ze naar de efteling zouden gaan :o

maak dan een leuke activiteit voor ze bij het azc iets uit hun cultuur gecombineerd met de Nederlandse cultuur

Ze gaan niet naar de Efteling omdat ze gereld hebben. Ze gaan naar de Efteling om dat er eens in de zoveel tijd een uitje wordt georganiseerd.
Nu hebben ze dat toevallig op de dag van de kermis gedaan waar mogelijk rellen komen.

Die nu in het AZC zitten zijn meestal niet degenen die er vorig jaar zaten en die gereld hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 20:07

Pinacolada schreef:
prompter schreef:

Overgeplaatst ja, mensen neersteken en je wordt er niet voor gestraft. Er is echt een hele hoop ellende met de asielzoekers daar, meiden/vrouwen worden continue lastig gevallen, beveiliging op bussen wegens overlast , geregeld messentrekkerij, diefstallen het gaat maar door daar.. en dan lees je dit. Kan me voorstellen dat dit bij een heleboel mensen verkeerd valt.

Als ze zich gewoon gedragen was er een stuk minder gedoe over geweest in de regio.

Woon jij daar?
Ik heb nl nog nooit last gehad van het AZC vlakbij mij.

De meeste verkrachters in NL zijn tot nu toe ook blanke mensen.
In de meeste steden is tegenwoordig messentrekkerij en lastigvallerij. Dat is niet per se erger waar AZC’s zijn.