Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mylittlejoy schreef:Ok, ik stap eruit. Jammer dat we niet op een open manier met elkaar kunnen discussiëren zonder keer op keer persoonlijk te worden, ondanks dat we het op punten niet met elkaar eens zijn (en op andere punten wel). (Hoe harder dan dit wil je het in je smoel hebben voordat je het begrijpt?" en "Misschien moet je even...").
mylittlejoy schreef:Ok, ik stap eruit. Jammer dat we niet op een open manier met elkaar kunnen discussiëren zonder keer op keer persoonlijk te worden, ondanks dat we het op punten niet met elkaar eens zijn (en op andere punten wel). (Hoe harder dan dit wil je het in je smoel hebben voordat je het begrijpt?" en "Misschien moet je even...").
mylittlejoy schreef:Wat laat ik volgens jou weg? Ik plaats een link met een specifieke quote uit de link (om het makkelijk te houden) waarin staat specifiek dat rotjes wel verboden zijn, ondanks dat dit al een paar keer ten onrechte gemeld wordt in dit topic. Ik hoor graag welke informatie daar volgens jou verder bij hoort.
Ik heb geen enkel belang. Ik ben niet meer dan een simpele gebruiker op een paardenforum. Wat een bizarre opmerking. Maar nogmaals, als je geen discussie wilt en alleen met medestanders wilt posten, prima.
Loretta schreef:purny schreef:Volgens de vvd gister op het nieuws wil de kamer nog geen vuurwerkverbod.
Er moet eerst maar beter gehandhaafd worden.
En wie heeft ervoor gezorgd dat er bezuinigd werd op blauw op straat?
Dat is nu typisch rechts weer.
Stoere woorden maar geen daden.
Shadow0 schreef:DuoPenotti schreef:geeft niks, laat maar dokken. Levenlang, geen kwijtschelding na 2 jaar. Het zijn verdorie explosieven, heeft niks meer met vuurwerk te maken.
Ja tuurlijk, laten we nog meer mensen levenslang in de armoede gooien. Weg met de beschaving, die is niet meer nodig.Citaat:Ik weet zeker dat het preventief gaat werken.
Ik weet ongeveer nog zekerder dat het juist helemaal niet gaat werken, en dat je gratis een heleboel mensen richting radicalisatie drukt. Daar schieten we niets mee op en het is ook allang bewezen dat dat helemaal niet de weg is. We willen ook niet dat mensen geen vuurwerk afsteken omdat we Noord-Korea zijn, we willen dat mensen geen vuurwerk afsteken omdat ze snappen dat de impact op onze maatschappij veel te groot is voor het beetje plezier dat er van komt. Juist wel beschaving dus.
Dat vermindert criminaliteit en verbetert welbevinden en je hebt er bovendien aanzienlijk minder machtshandhavers voor nodig, wat altijd helpt.
De buurtwerk/buurtvaders hier maken steeds een groot verschil - maar het lukt maar ten dele om dat vol te houden want iedere keer dat Wilders met z'n grote bek de boel weer opstookt moeten ze de goodwill weer opnieuw opbouwen.
juval schreef:ik ben voor een totaalverbod.
maar als dat nog niet kan/wil, dan flinke accijnzen heffen op de prijs van vuurwerk, zodat de schade wellicht wat gecompenseerd kan worden.
purny schreef:Ik vraag me dan af bij het totaal verkoop verbod, waar men dit geld vandaan wil halen om de verkopers te compenseren die hierdoor grote inkomsten mis lopen.
MyWishMax schreef:purny schreef:Ik vraag me dan af bij het totaal verkoop verbod, waar men dit geld vandaan wil halen om de verkopers te compenseren die hierdoor grote inkomsten mis lopen.
Gaan ze wat anders verkopen. Ze doen de rest van het jaar toch al wat anders.
En die grote omzetten kosten het hele land enorm veel juist in schades en ziektekosten.
DuoPenotti schreef:Maar zijn er zoveel verkopers dan die daar hun hoofdinkomen van hebben?
Lijkt mij niet die 3 dagen.
Het normale inkomen gaat gewoon door.