VuurVleugels schreef:Ik twijfel of ik hier een apart topic voor aan zal maken, maar eerst maar even hier. Zeg het vooral als ik wel even een eigen topic aan moet maken.
Is demonstreren/protesteren een ding van het verleden, denken jullie?
Aanleiding van de vraag is het onderwijsprotest wat niet doorgaat morgen vanwege dreigingen uit Pro Palestina hoek. En natuurlijk ook alles wat uit de hand loopt in Amsterdam, maar kijk ook naar Zwarte Pieten demonstraties die al jaren uit de hand lopen... Maakt al de verharding en al het geweld het tegenwoordig onmogelijk om nog te kunnen demonstreren, nu en in de toekomst?
een eigen topic lijkt me best interessant.
Het loopt te vaak uit de hand de laatste tijd. Als je ziet wat voor politiemacht opgetrommeld moet worden bij elke demonstratie. Wat kost dat allemaal wel niet. Dat samen met de schade die door de actievoerders/beroepsrellers wordt aangericht. Het punt waar de demonstratie over gaat wordt dan vaak overschaduwd en gekaapt.
En als een burgemeester EN een rechter een demonstratie verbied met het oog op de openbare orde en veiligheid TOCH gaan demonstreren vind ik echt niet kunnen.
Gisteravond was het weer raak.