Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fransje23 schreef:Het zou ook fijn zijn als op alle wedstrijden de neusriem.zou worden gecontroleerd met een standaard meetinstrument (wat gewoon bestaat) en op de juiste manier.
fransje23 schreef:Er zijn best veel mensen die denken dat alleen hele brave paarden bitloos gereden kunnen worden.
Terwijl dat feitelijk vooral wat zegt over hun eigen angst en de africhting van het paard.
Vrijwel ieder paard is te rijden zonder bit. Misschien lopen ze fijner met bit maar dat is wat anders.
fransje23 schreef:Er zijn best veel mensen die denken dat alleen hele brave paarden bitloos gereden kunnen worden.
Terwijl dat feitelijk vooral wat zegt over hun eigen angst en de africhting van het paard.
Vrijwel ieder paard is te rijden zonder bit. Misschien lopen ze fijner met bit maar dat is wat anders.
Veronica2 schreef:In dat geval ben ik altijd benieuwd wat er dan in het Frans stond en het liefst nog in het Deens (in dit geval).
Gevonden: https://ekstrabladet.dk/sport/anden_spo ... m=referral
manubres schreef:Veronica2 schreef:In dat geval ben ik altijd benieuwd wat er dan in het Frans stond en het liefst nog in het Deens (in dit geval).
Gevonden: https://ekstrabladet.dk/sport/anden_spo ... m=referral
En klopt het met de vertaling van FB?
manubres schreef:Ik blijf het net zo vaak roepen als jij blijft roepen dat het niet zo is: bitloos is vaak wél vriendelijker dan een bit en helemaal als een stang en trens. Je ziet gelukkig ook steeds meer maneges die de kinderen met halster laten rijden en ja, dat is veel vriendelijker dan dat een kind aan een bit zit te sjorren. Je ziet gelukkig ook steeds meer mensen een paard beleren zonder bit, een paard is dan vaak veel rustiger. Ga een paard pas een bit in doen als hij daar klaar voor is en de ruiter ook: een paard dat op eigen benen loopt, in balans, met takt en een ruiter/amazone die een onafhankelijke zit heeft en de hand stil kan houden. En zelfs bij de top zijn die voorwaarden soms niet eens aanwezig...Er wordt veel teveel met de hand gereden en aan dat bit getrokken, raar dat de tong dan blauw wordt? Zal bij bitloos nooit gebeuren.