Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:58

DuoPenotti schreef:
Ik vind het prima hoor. Zit niet op ze te wachten als ze nu al zo draaikonten. Dat beloofd niet veel goeds.
Maar zal de VVD stemmer er ook zo over denken?
Die laten ze toch vallen?

maar het is toch andersom? de stemmers hebben de vvd laten vallen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 13:59

prompter schreef:
eerst moest en zou de VVD weg, en nou gaan ze weg uit de regering is het weer niet goed :+

Bovenstaande inderdaad. Bij sommige mensen kunnen ze het gewoon niet goed doen, wát ze ook doen.

Loretta, ik weet vrijwel zeker dat als ze weg zouden gaan, je daar ook iets negatiefs over zou hebben te melden. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:00

juval schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik vind het prima hoor. Zit niet op ze te wachten als ze nu al zo draaikonten. Dat beloofd niet veel goeds.
Maar zal de VVD stemmer er ook zo over denken?
Die laten ze toch vallen?

maar het is toch andersom? de stemmers hebben de vvd laten vallen.

Toch niet die er wel op gestemd hebben.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:01

DuoPenotti schreef:
Dit is echte zwak van de VVD.
Hiermee laten ze de kiezers die ze wel hebben ook vallen.
Ja ze hebben klappen gekregen. En terecht na het wanbeleid. Maar ze zouden nu ook kunnen zeggen. Schouders er onder en dan winnen we de volgende verkiezingen weer.

Nu zijn het kleuters die in een hoekje zitten pruilen want ze hadden niet gedacht afgerekend te worden. Want dat was voorgaande keren ook niet.

Nee hoor, veel vanuit de achterban zien ze graag in de oppositie waar ze gewoon vvd kunnen zijn zonder ingewikkelde akkoorden.

Als ze meedoen dan zou het zwak zijn, want ze had toch gezegd dat ze dat wilde. En als ze het niet doen is het ook niet goed.

Wat mij betreft doen ze het goed zo. Laat andere het maar doen. Steun de punten waar je echt wat mee hebt en verder niet.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:03

prompter schreef:
eerst moest en zou de VVD weg, en nou gaan ze weg uit de regering is het weer niet goed :+

Zoals meestal, helemaal met je eens.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:05

Ann schreef:
Loretta, ik weet vrijwel zeker dat als ze weg zouden gaan, je daar ook iets negatiefs over zou hebben te melden. :')

Met weggaan bedoel ik dus precies wat ze u doen.
Ze lopen weg. Nou prima

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:05

BigOne schreef:
En de mensen met vier auto’s!

:D We kunnen er maar in 1 tegelijk rijden hè.
1 zakelijk elektrisch van mijn man, 1 voor mij, 1 voor onze volwassen dochter en 1 zakelijk voor mij.

Helaas geen privéjets, cruiseschepen of wat ook voor ons. En dat zijn juist die extreme vervuilers die ons de les lezen omtrent klimaat en aanpassingen doen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:07

... hoezo: 'De vvd gaat weg uit de regering?'

Het is de eerste officiële dag van de (in)formatie.

Bij de (in)formatie van R4 is er door de verschillende partijen hard geroepen 'ons past terughoudendheid' 'met deze afstraffing door de kiezer horen we niet in het kabinet' -
en per slot van rekening bleven de vier partijen van R3 in het kabinet.

Ik vind het vooral slim dat Yesilgöz dit op dit moment zegt.
Wat het precies betekent, tja...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:10

AppleSter schreef:
Helaas geen privéjets, cruiseschepen of wat ook voor ons. En dat zijn juist die extreme vervuilers die ons de les lezen omtrent klimaat en aanpassingen doen.

Even off topic.

... ik krijg visioenen van boulevardbladen,
die melden dat een zeker politicus
een privé jet heeft,
cruiseschepen,
en misschien nog wel meer...

'Pling'.

Einde visioen.

Terug naar de eerste dag van de (in)formatie...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:16

Loretta schreef:
Ann schreef:

Met weggaan bedoel ik dus precies wat ze u doen.
Ze lopen weg. Nou prima

En GL/PvdA dan? Mogen die wel nee zeggen? Die hebben meer zetels dan de VVD. Maar mogen blijkbaar bedanken? Bijzonder…

Loretta

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:19

Het gaat ook om wat er vooraf allemaal is gebeurt. Als de VVD niet zo laf was geweest hadden we nu nog gewoon een kabinet gehad.

En bij GL/PVDA wist je 1 ding zeker. Regeren met de PVV is haast onmogelijk.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:24

Janneke2 schreef:
... hoezo: 'De vvd gaat weg uit de regering?'

Het is de eerste officiële dag van de (in)formatie.

Bij de (in)formatie van R4 is er door de verschillende partijen hard geroepen 'ons past terughoudendheid' 'met deze afstraffing door de kiezer horen we niet in het kabinet' -
en per slot van rekening bleven de vier partijen van R3 in het kabinet.

Ik vind het vooral slim dat Yesilgöz dit op dit moment zegt.
Wat het precies betekent, tja...

Dat betekend dat de kiezers weer flink in de zeik worden genomen. Je net zo goed niet kunt gaan stemmen want ze gaan toch vormen hoe zij willen en met wie zij willen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:25

Citaat:
En GL/PvdA dan? Mogen die wel nee zeggen? Die hebben meer zetels dan de VVD. Maar mogen blijkbaar bedanken? Bijzonder…

Natuurlijk bedankt GL/PvdA. Zelfs Wilders heeft aangegeven dat samenwerking met GL/ PvdA vanwege te groot verschil op inhoud niet kan.
Zowel de achterban van Wilders als Timmermans zien dat ook niet zitten.

De VVD heeft veel meer overeenkomsten met de PVV. Of ze dat nu leuk vindt of niet.
Dat veel kiezers de VVD niet radicaal genoeg vinden en verdwijnen naar uiterst rechts (zelfs Wilders komt uit deze Partij voort), wil niet zeggen dat er geen politieke agenda te maken is samen.
Dat Dilan Yeşilgöz er op dit moment voor bedankt, maakt in elk geval haar onderhandelingspositie sterker. We gaan het zijn of het een gedoog kabinet gaat worden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:26

Loretta schreef:
Het gaat ook om wat er vooraf allemaal is gebeurt. Als de VVD niet zo laf was geweest hadden we nu nog gewoon een kabinet gehad.

En Yesilgöz had zich ook al uitgesproken over hoe ze er over dacht om in een kabinet te stappen met premier Wilders. Daar had je ook al commentaar op. Als ze nu welk hadden meegedaan was het ook niet goed geweest want dan had ze geen woord gehouden.

VVD heeft het duidelijk gedaan voor je en dat mag natuurlijk. Zou wel even wennen zijn als ze straks die rol niet meer hebben. :D

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:27

Janneke2 schreef:
AppleSter schreef:

Even off topic.

... ik krijg visioenen van boulevardbladen,
die melden dat een zeker politicus
een privé jet heeft,
cruiseschepen,
en misschien nog wel meer...

'Pling'.

Einde visioen.

Terug naar de eerste dag van de (in)formatie...

Haha, zo kun je het natuurlijk ook bekijken. Alles om onze klimaatpaus maar overeind te houden.
Helemaal prima!

Verschil tussen mij en de klimaatpaus is dat ik niemand iets opdring, niet bang maak of wat. En dus ook schaamteloos vlieg, auto rijd en meer van dat soort zaken.

Nu snel terug aan het werk!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:29

pien_2010 schreef:
Citaat:

Natuurlijk bedankt GL/PvdA. Zelfs Wilders heeft aangegeven dat samenwerking met GL/ PvdA vanwege te groot verschil op inhoud niet kan.
Zowel de achterban van Wilders als Timmermans zien dat ook niet zitten.

De VVD heeft veel meer overeenkomsten met de PVV. Of ze dat nu leuk vindt of niet.
Dat veel kiezers de VVD niet radicaal genoeg vinden en verdwijnen naar uiterst rechts (zelfs Wilders komt uit deze Partij voort), wil niet zeggen dat er geen politieke agenda te maken is samen.
Dat Dilan Yeşilgöz er op dit moment voor bedankt, maakt in elk geval haar onderhandelingspositie sterker. We gaan het zijn of het een gedoog kabinet gaat worden.

Ja natuurlijk mag GL/pvda dat doen en VVD dus ook. Lijkt me prima. Want de meeste leden zitten namelijk niet te wachten op samenwerking met de PVV.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:33

Loretta schreef:

En dit bedoelde ik dat ze het bij jou nooit goed zullen kunnen doen. Toen ze nog in het kabinet zaten, was je er klaar mee en wilde je ze graag weg hebben. :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:41

Ann schreef:
Loretta schreef:

En dit bedoelde ik dat ze het bij jou nooit goed zullen kunnen doen. Toen ze nog in het kabinet zaten, was je er klaar mee en wilde je ze graag weg hebben. Nu gaan ze weg, is het nog niet goed. :+

Ik ben vooralsnog blij dat ze gaan, voor nu dan even. want straks komen ze weer terug met hoge eisen waardoor er niks opgelost wordt. Al 13 jaar maakt de VVD het land kapot. En nu weer dit geintje waardoor de PVV opeens de grootste partij is.

De VVD geeft niets om het landsbelang enkel om het eigen belang. Tja, daarom kunnen ze bij mij dus niets meer goed doen.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:43

Volgens mij heeft de VVD gezegd dat er naar de kiezer moet worden geluisterd. Vervolgens heeft de VVD toegezegd best bereid te zijn om met de PVV te regeren. Pas op het laatste moment kwamen ze daar op terug met de mededeling dat dat natuurlijk wel onder hun leiding moest gebeuren en niet met Wilders als premier.

Ik vermoed dat dit de VVD ook stemmen heeft gekost. Door ook nu weer afstand te nemen kom je in mijn optiek wel heel eigenmachtig en wispelturig over.

Ik zou denken, kiezer staat op de eerste plaats, dus schouders eronder en tenminste pogen om er onderling uit te komen. En dan kan er misschien ook onderhandeld worden over het premierschap. Maar ja, dat is ook typisch politiek, voor de verkiezingen zegt men het ene en na de verkiezingen komt men er weer op terug.

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:45

Een verliezende partij zou imo niet in het kabinet moeten gaan zitten, de kiezer heeft immers aangegeven dat ze het niet goed gedaan hebben? Laten de winnaars het maar gaan doen, dat is conform de kiezerswens.

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:46

IMANDRA schreef:
@Germie; waarom is rekeningrijden zo'n verkeerd iets dan? Voor zover ik lees betaal je naar hoeveel je rijdt. Lijkt me best een eerlijke methode. Meer rijden = meer betalen. Rijdt je een gemiddeld aantal km per jaar (13.000) dan ga je erop vooruit..

Waar komt in vredesnaam die 13000 vandaan? Als ik ga rekenen met het meest gunstige tarief voor benzine (7 cent) ga ik na 5000 km per jaar toch echt duurder uit zijn.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-23 14:51

pien_2010 schreef:
RTL nieuws bericht over de verkenner met wat achtergrond van deze man. Het blijkt een ex VVD-er te zijn die universitair geschoold is. Hij was directeur van de faculteit diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... -verkenner

Goh, hebben ze blijkbaar toch nog slimme mensen in dienst ipv alleen maar loodgieters en toiletjuffrouwen :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:55

De VVD en PVV zouden het eens kunnen worden op migratie. Sociaal economisch gezien lijkt de PVV meer op de SP. Vanuit de achterban van de VVD kwam heel duidelijk de wens om niet weer waterige compromissen te sluiten. Dat heeft Rutte al moeten beloven op de ledendag in juni over migratie.

Nu, na 10 zetels verlies, lijkt het me heel goed om niet weer in een kabinet te stappen met grote verschillen. Steun de punten waar je het mee eens bent en verder niet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:56

Annienke schreef:
IMANDRA schreef:
@Germie; waarom is rekeningrijden zo'n verkeerd iets dan? Voor zover ik lees betaal je naar hoeveel je rijdt. Lijkt me best een eerlijke methode. Meer rijden = meer betalen. Rijdt je een gemiddeld aantal km per jaar (13.000) dan ga je erop vooruit..

Waar komt in vredesnaam die 13000 vandaan? Als ik ga rekenen met het meest gunstige tarief voor benzine (7 cent) ga ik na 5000 km per jaar toch echt duurder uit zijn.

https://movemove.com/blog/rekeningrijden-hoe-werkt-het
Stond in deze, maar ook andere artikelen :j

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 15:23

Tango1979 schreef:
Ik ben groot voorstander van belasting op arbeid omlaag, belasting op vermogen omhoog. En inderdaad, de vervuiler betaald. Of dat nu een bedrijf of een persoon is. Dat een vliegticket goedkoper kan zijn, dan een treinreis van 200 km, vind ik gek.

Heb je nog gekeken misschien waar Wilders links stemt? Daar ben ik benieuwd naar.

Ook dat is altijd zo mooi gezegd. Belasting op vermogen omhoog.

Ik ben zelfstandig ondernemer. Ik moet dus zorgen voor mijn eigen pensioen later. Als ik nu spaarzaam ben voor later mag ik daar een heffing over betalen. Een pandje kopen voor mijn pensioen gaat hem namelijk ook niet worden omdat ze dat ook weer flink belasten.

Beleggen in aandelen is leuk maar als de beurs omlaag vliegt gaat mijn pensioen daarin mee...