BeFunny schreef:Wat bedoel je met het is hun overheid niet?
Wat is Netanyahu dan?
Als je als jood in de VS woont is Biden je politieke leider, niet Netanyahu.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:Ik denk dat slachtoffer spelen de verkeerde term is voor een soort aangeboren weten dat als er XYZ misgaat in de maatschappij jij en je familie het bokje zijn.
Luckystory schreef:tamary schreef:Ik denk dat slachtoffer spelen de verkeerde term is voor een soort aangeboren weten dat als er XYZ misgaat in de maatschappij jij en je familie het bokje zijn.
Doet mij denken aan een verhaal van mijn Rwandese (Tutsi) collega die op een vliegtuig in discussie kwam met een chassidische vrouw over een zitplaats.
De joodse vrouw trok de genocide kaart. ( jawel over een zitplaats) wel... Tegen een Tutsi die amper 25 jaar geleden nog 145 familieleden is verloren... Slim!
Had ze niet moeten doen...
Citaat:Joden blijven het eeuwige slachtoffer spelen.
Citaat:Wat een heftige en respectloze uitspraak…
Citaat:Ik denk dat slachtoffer spelen de verkeerde term is voor een soort aangeboren weten dat als er XYZ misgaat in de maatschappij jij en je familie het bokje zijn.
Luckystory schreef:Gisteren werd ik 's nachts opgebeld door Palestijnse vrienden. 'Of ik kon komen om te babysitten' zodat ze naar het ziekenhuis konden. De emotie was teveel geworden voor de vrouw van het koppel en ze moesten langs spoed. Ze is ondertussen ook al familieleden kwijt.
Ze vindt het moeilijker hier dan als ze zelf daar zou zijn, zegt ze.
Ex is ook een wrak. Die heeft er zich precies al bij neergelegd dat hij minstens een deel van zijn vrienden en familie gaat verliezen. Eén zus gaat inderdaad nu zuidwaarts met haar gezin maar dat is omdat ze daar beschikking hebben over een woning. ( rijk volk)
De ouders zitten met de andere zus en haar gezin bij buren in Gaza stad. Hun eigen huis ligt over een politie bureau aan een grotere weg. Bij de buren meer achterin zou het veiliger zijn.
Ze gaan niet vertrekken. En dat blijkt de gedachte van veel mensen te zijn.
Ik bel hem en probeer er te zijn. ( ook al zou ik dat beter niet doen misschien, wegens recente breuk) maar soit... Hij heeft natuurlijk gelijk dat hij veel mensen gaat verliezen... En ik vind het niet ok dat hij daar alleen zit.
Ik vrees ook een beetje voor de gevolgen achteraf. Als zoveel mensen hun familie verliezen en iedereen kijkt gewoon toe. De mentale tol op de mensen hier is ook immens.
Nikass schreef:Morganlefay schreef:Ik heb mij gisteren voor het eerst in mijn leven moeten verantwoorden dat ik een duidelijke mening heb over wat er in Israël aan de hand is. Of ik even die aanstootgevende sjaal wil afdoen. Sorry gaan we nu ook in Nederland de vrijheid van meningsuiting beperken omdat je het met iemand zijn mening niet eens bent.
Wat voor sjaal dan?
Wat afschuwelijk Loretta
Iris82 schreef:Misschien is het een hele domme vraag hoor. Excuses alvast, al hoop ik dat mensen van mening zijn dat 'domme vragen niet bestaan'. Waarom hoor je eigenlijk vrij weinig van Palestijnen die hier asiel komen zoeken in tegenstelling tot bijvoorbeeld Syriërs?
Iris82 schreef:Misschien is het een hele domme vraag hoor. Excuses alvast, al hoop ik dat mensen van mening zijn dat 'domme vragen niet bestaan'. Waarom hoor je eigenlijk vrij weinig van Palestijnen die hier asiel komen zoeken in tegenstelling tot bijvoorbeeld Syriërs?