Berdien schreef:Rutte keert iig niet terug.
Eindelijk!

Wat mij betreft tijd voor een frisse wind door het kabinet.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Ik zeg nergens dat het de schuld van de vluchtelingen is he?
Wel dat Nederland al overvol is en er een groot huizentekort is en ik persoonlijk vind dat Nederland volbouwen niet de oplossing is.
Elisa2 schreef:Daarnaast was het hier in de dus een FEIT wat ook gewoon in de krant stond dat asielzoekers voorrang kregen op sociale huurwoningen. En dat dit zorgt voor scheve gezichten lijkt me logisch.
Elisa2 schreef:Nederlanders zijn vaak jaren ingeschreven voordat ze een woning krijgen, moeten soms verplicht particulier huren voor enorme bedragen. Mogen niet op recreatieparken wonen en hebben soms ook onleefbare thuissituaties.
DuoPenotti schreef:Die zal bij 1 van de bedrijven die hij uit de wind heeft gehouden betreft klimaat of belasting wel een goede baan krijgen.
xPabloBokt schreef:DuoPenotti schreef:Die zal bij 1 van de bedrijven die hij uit de wind heeft gehouden betreft klimaat of belasting wel een goede baan krijgen.
Precies dit.
Ik vermoed persoonlijk ook dat hij het heeft laten klappen om deze reden. Ik verwacht dat hij al een aanbod heeft gehad, anders stapt hij echt niet zomaar op.
xPabloBokt schreef:Ja je was me net voor haha, had mijn reactie nog aangepast.
Shadow0 schreef:lies schreef:Heeft niets met 'intrappen' te maken natuurlijk.
De VVD doet het voor de gemiddelde VVD-stemmer natuurlijk prima.
Niet mee eens hoor. Ook de positie van de meeste VVD-stemmers is verslechterd, de algemene voorzieningen zijn minder, de kosten zijn hoger. Veel kleine ondernemers steunen de VVD, maar de VVD heeft juist veel maatregelen ingevoerd die bijzonder kwalijk zijn voor kleine ondernemingen en vooral gunstig voor grote multinationals. (Alleen af en toe wordt er dan weer een cadeautje gegeven en dan kunnen mensen weer een tijdje geloven dat de VVD toch de ondernemerspartij is... maar als je het beleid als totaal bekijkt beslist niet.)
Ook zijn er veel ouderen die op de VVD stemmen, en die worden helemaal finaal genaaid. Die krijgen te maken met alle beperkingen in de zorg en de voorzieningen, pensioen niet geindexeerd, geen vervolgvoorziening om te wonen... en toch geloven ze het beeld van de VVD.
(En over het algemeen zijn heel wat VVD-stemmers die ik heb gesproken boos en ontevreden.)
DuoPenotti schreef:Maatschappijleer?
Les 1:
Hoe breng je een land om zeep?
Les 2: als dat gave landje een ty.fus bende is verlaat je het zinkende schip.
Les 3vergeet alleszorg dat je hier geen actieve herinnering meer aan hebt.
xPabloBokt schreef:Ja je was me net voor haha, had mijn reactie nog aangepast.
Maar goed, misschien heb ik het fout en gaat hij wel fulltime voor de klas. Ik zou het niet weten. Maar als hij de trend van andere politici volgt zit hij zometeen bij een grote multinational in het pluche.
xPabloBokt schreef:Ik vond maatschappijleer altijd doodsaai om te volgen. Mijn docent was overigens ook heel duidelijk politiek gekleurd in zijn manier van lesgeven. Vond ik toen al niet heel erg gepast
nps schreef:Elisa2 schreef:Ik zeg nergens dat het de schuld van de vluchtelingen is he?
Wel dat Nederland al overvol is en er een groot huizentekort is en ik persoonlijk vind dat Nederland volbouwen niet de oplossing is.
En wat is dan wel de oplossing?Elisa2 schreef:Daarnaast was het hier in de dus een FEIT wat ook gewoon in de krant stond dat asielzoekers voorrang kregen op sociale huurwoningen. En dat dit zorgt voor scheve gezichten lijkt me logisch.
Zoals je ook kunt lezen in de geplaatste artikelen kunnen statushouders voorrang krijgen, maar is dat altijd tijdelijk. Daarnaast wordt er dus een vrij klein percentage huurwoningen toegekend aan statushouders en is er is er nog steeds een dikke wachtlijst als je helemaal geen woningen toekent aan statushouders. Ik vind het niet scheef om mensen zonder woning (omdat deze bijvoorbeeld kapotgeschoten is) voorrang te geven op mensen die wél een woning hebben. Misschien geen ideale woning, maar wel degelijk een woning.Elisa2 schreef:Nederlanders zijn vaak jaren ingeschreven voordat ze een woning krijgen, moeten soms verplicht particulier huren voor enorme bedragen. Mogen niet op recreatieparken wonen en hebben soms ook onleefbare thuissituaties.
Maar nog steeds een thuissituatie. Dat is al heel wat meer dan een statushouder heeft. Woningnood is een groot probleem, dat ontkent niemand. Maar dat staat helemaal los van het feit dat statushouders huurwoningen krijgen toegewezen.