Het kabinet is gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:14

Berdien schreef:
Rutte keert iig niet terug.

Eindelijk! _/-\o_

Wat mij betreft tijd voor een frisse wind door het kabinet.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:37

Elisa2 schreef:
Ik zeg nergens dat het de schuld van de vluchtelingen is he?

Wel dat Nederland al overvol is en er een groot huizentekort is en ik persoonlijk vind dat Nederland volbouwen niet de oplossing is.

En wat is dan wel de oplossing?

Elisa2 schreef:
Daarnaast was het hier in de dus een FEIT wat ook gewoon in de krant stond dat asielzoekers voorrang kregen op sociale huurwoningen. En dat dit zorgt voor scheve gezichten lijkt me logisch.

Zoals je ook kunt lezen in de geplaatste artikelen kunnen statushouders voorrang krijgen, maar is dat altijd tijdelijk. Daarnaast wordt er dus een vrij klein percentage huurwoningen toegekend aan statushouders en is er is er nog steeds een dikke wachtlijst als je helemaal geen woningen toekent aan statushouders. Ik vind het niet scheef om mensen zonder woning (omdat deze bijvoorbeeld kapotgeschoten is) voorrang te geven op mensen die wél een woning hebben. Misschien geen ideale woning, maar wel degelijk een woning.

Elisa2 schreef:
Nederlanders zijn vaak jaren ingeschreven voordat ze een woning krijgen, moeten soms verplicht particulier huren voor enorme bedragen. Mogen niet op recreatieparken wonen en hebben soms ook onleefbare thuissituaties.

Maar nog steeds een thuissituatie. Dat is al heel wat meer dan een statushouder heeft. Woningnood is een groot probleem, dat ontkent niemand. Maar dat staat helemaal los van het feit dat statushouders huurwoningen krijgen toegewezen.

Janneke2

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:59

Mbt overvol: kabinet R3 heeft het aantal opvangplaatsen stevig teruggebracht,
en nooit meer opgehoogd.

Zo máák je een crisissfeer.

Dezelfde kabinetten R 1t/m4 hebben niets gedaan om de woningmarkt vlot te krijgen.
(Ja, er werd gebouwd - maar voor de verkeerde doelgroep: rijke mensen mochten dure woningen in het groen kopen. Waarbij ze woningen achterlaten die nauwelijks te betalen zijn...)

Zo máák je een tweedeling in de samenleving.

En wat leuk: geef kwetsbare mensen de schuld.
For some reason or the other werden dat niet de ouderen, niet de zieken maar de vluchtelingen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:22

Elisa2 schreef:
Berdien schreef:

Eindelijk! _/-\o_

Mee eens, maar dan niet Caroline vd Plas, wat dat is geen frisse wind, maar een conservatieve putlucht..

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:24

lies schreef:
Elisa2 schreef:

Eindelijk! _/-\o_

Mee eens, maar dan niet Caroline vd Plas, wat dat is geen frisse wind, maar een conservatieve putlucht..

:')

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:01

Toch zag ik hem niet aankomen dat hij helemaal met de politiek zou stoppen.

Ik probeer een beetje het te volgen allemaal ( al zou het fijn zijn als ze soms ook dingen uitleggen in gewoon jip en janneke taal :+ ) maar ik was geen fan van Rutte, maar heel eerlijk? ik weet nog steeds niet wie ik dan zowel nederland als landen en in het buitenland zie vertegenwoordigen.

Ik hoop dat er dadelijk weer een goede stemwijzer komt zodat we kunnen vergelijken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:03

Die zal bij 1 van de bedrijven die hij uit de wind heeft gehouden betreft klimaat of belasting wel een goede baan krijgen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:04

DuoPenotti schreef:
Die zal bij 1 van de bedrijven die hij uit de wind heeft gehouden betreft klimaat of belasting wel een goede baan krijgen.

Precies dit.

Ik vermoed persoonlijk ook dat hij het heeft laten klappen om deze reden. Ik verwacht dat hij al een aanbod heeft gehad, anders stapt hij echt niet zomaar op.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:05

xPabloBokt schreef:
DuoPenotti schreef:

Precies dit.

Ik vermoed persoonlijk ook dat hij het heeft laten klappen om deze reden. Ik verwacht dat hij al een aanbod heeft gehad, anders stapt hij echt niet zomaar op.

Ik denk hier ook aan. Hij heeft ergens een prachtig ijzer in het vuur.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:05

Hij wil het onderwijs in toch?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:06

Hij zit al in het onderwijs, hij geeft elke donderdag les op het Johan de Witt in Den Haag. Hij was van oorsprong geschiedenisleraar en geeft daar nu maatschappijleer.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:07

xPabloBokt schreef:
Hij zit al in het onderwijs, hij geeft elke donderdag les op het Johan de Witt in Den Haag. Hij was van oorsprong geschiedenisleraar.

Klopt, hij geeft nu maatschappijleer :j

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:07

Ja je was me net voor haha, had mijn reactie nog aangepast.

Maar goed, misschien heb ik het fout en gaat hij wel fulltime voor de klas. Ik zou het niet weten. Maar als hij de trend van andere politici volgt zit hij zometeen bij een grote multinational in het pluche.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 10-07-23 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:08

Ik gun de man een wat rustiger leven.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:08

Maatschappijleer?
Les 1:
Hoe breng je een land om zeep?
Les 2: als dat gave landje een ty.fus bende is verlaat je het zinkende schip.
Les 3 vergeet alles.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:09

:') :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:10

Ik vond maatschappijleer altijd doodsaai om te volgen. Mijn docent was overigens ook heel duidelijk politiek gekleurd in zijn manier van lesgeven. Vond ik toen al niet heel erg gepast :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:10

xPabloBokt schreef:

Haha :D

Shadow0 schreef:
lies schreef:
Heeft niets met 'intrappen' te maken natuurlijk.
De VVD doet het voor de gemiddelde VVD-stemmer natuurlijk prima.

Niet mee eens hoor. Ook de positie van de meeste VVD-stemmers is verslechterd, de algemene voorzieningen zijn minder, de kosten zijn hoger. Veel kleine ondernemers steunen de VVD, maar de VVD heeft juist veel maatregelen ingevoerd die bijzonder kwalijk zijn voor kleine ondernemingen en vooral gunstig voor grote multinationals. (Alleen af en toe wordt er dan weer een cadeautje gegeven en dan kunnen mensen weer een tijdje geloven dat de VVD toch de ondernemerspartij is... maar als je het beleid als totaal bekijkt beslist niet.)

Ook zijn er veel ouderen die op de VVD stemmen, en die worden helemaal finaal genaaid. Die krijgen te maken met alle beperkingen in de zorg en de voorzieningen, pensioen niet geindexeerd, geen vervolgvoorziening om te wonen... en toch geloven ze het beeld van de VVD.

(En over het algemeen zijn heel wat VVD-stemmers die ik heb gesproken boos en ontevreden.)

Klopt, ik stem sinds mijn 18de op de VVD, vanwege het milieu waarin ik opgegroeid ben en mijn ouders die een bedrijf hebben.
Dit zou de eerste keer worden dat ik niet op de VVD zou stemmen.
Ik ben benieuwd of mijn mening hierover nog veranderd met een nieuwe lijststrekker, maar het zegt wel wat.
Ik ben ook niet de enige in mijn omgeving die niet meer op de VVD zou stemmen (ik had hier toevallig met mijn ouders en broertje een gesprek over donderdag, ook zij gaven aan niet meer op de VVD te stemmen)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:12

DuoPenotti schreef:
Maatschappijleer?
Les 1:
Hoe breng je een land om zeep?
Les 2: als dat gave landje een ty.fus bende is verlaat je het zinkende schip.
Les 3 vergeet alles zorg dat je hier geen actieve herinnering meer aan hebt :+.

Ik heb hem even verbeterd :+

xPabloBokt schreef:

Maar goed, misschien heb ik het fout en gaat hij wel fulltime voor de klas. Ik zou het niet weten. Maar als hij de trend van andere politici volgt zit hij zometeen bij een grote multinational in het pluche.

Ik dacht ook dat hij die trend zou gaan volgen, maar vooralsnog geeft hij aan verder te willen als docent.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:14

xPabloBokt schreef:
Ik vond maatschappijleer altijd doodsaai om te volgen. Mijn docent was overigens ook heel duidelijk politiek gekleurd in zijn manier van lesgeven. Vond ik toen al niet heel erg gepast :=

Haha herkenbaar..
Bij ons was dat de onderdirecteur.
En toen hij bij de zoveelste keer weer bezig was met zijn niet gekleurde mening gaf ik hem in nette bewoording tegengas.
Ik werd er uit gestuurd.
Moest daarna in zijn kamer komen en ik zou wel geschorst worden.
Hele school aan de roddel. Was net voor de grote pauze.
En de lessen daarna gaven al de leraren aan dat dat niet ging gebeuren en ze achter mij stonden.
Echt zó onverwacht en geweldig!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:17

nps schreef:
Elisa2 schreef:
Ik zeg nergens dat het de schuld van de vluchtelingen is he?

Wel dat Nederland al overvol is en er een groot huizentekort is en ik persoonlijk vind dat Nederland volbouwen niet de oplossing is.

En wat is dan wel de oplossing?

Elisa2 schreef:
Daarnaast was het hier in de dus een FEIT wat ook gewoon in de krant stond dat asielzoekers voorrang kregen op sociale huurwoningen. En dat dit zorgt voor scheve gezichten lijkt me logisch.

Zoals je ook kunt lezen in de geplaatste artikelen kunnen statushouders voorrang krijgen, maar is dat altijd tijdelijk. Daarnaast wordt er dus een vrij klein percentage huurwoningen toegekend aan statushouders en is er is er nog steeds een dikke wachtlijst als je helemaal geen woningen toekent aan statushouders. Ik vind het niet scheef om mensen zonder woning (omdat deze bijvoorbeeld kapotgeschoten is) voorrang te geven op mensen die wél een woning hebben. Misschien geen ideale woning, maar wel degelijk een woning.

Elisa2 schreef:
Nederlanders zijn vaak jaren ingeschreven voordat ze een woning krijgen, moeten soms verplicht particulier huren voor enorme bedragen. Mogen niet op recreatieparken wonen en hebben soms ook onleefbare thuissituaties.

Maar nog steeds een thuissituatie. Dat is al heel wat meer dan een statushouder heeft. Woningnood is een groot probleem, dat ontkent niemand. Maar dat staat helemaal los van het feit dat statushouders huurwoningen krijgen toegewezen.

Ja daar ben ik het dus niet mee eens, vele van deze mensen hebben ook een eigen woning in hun eigen land. Maar willen hier een beter leven, niet iedereen is een vluchteling uit de oorlog. De echte vluchtelingen moeten absoluut opgevangen worden. Maar deze zijn er vaak tijdelijk en willen hier ook helemaal niet blijven.

En wat wel de oplossing is, ik ben blij dat ik niet in de politiek zit. Maar zou zeggen..andere afspraken met Brussel en proberen die mensen te helpen een beter leven op te bouwen in het land waar in ze wonen. Echte vluchtelingen tijdelijk opvangen, en als deze ook gewoon weer terug gaan als hun land veilig en ze hun land weer helpen opbouwen zou denk ik niemand problemen hebben dat deze mensen voorrang krijgen omdat die huizen ook weer vrij komen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:18

Elisa2 schreef:
Berdien schreef:

Eindelijk! _/-\o_

Ja dat zou fijn zijn. Echt met de bezem erdoorheen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:19

Niet de bezem van kaag graag...

Sorry hij is flauw maar een te open deur die niet te maken }>

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:22

Ik denk zelf dat hij iets in Europa gaat doen. Zei ik al gelijk toen hij het kabinet liet klappen.
Ik ben een van de weinigen op Bokt die heel veel respect voor hem heeft. Maar nu hij vertrekt weet ik serieus niet wie ik als MP zou willen en op welke partij ik ga stemmen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:24

Het idee van een tijdelijk zakenkabinet dat lijkt mij ook het best voor nu maar wel echt tijdelijk maarja daarna moeten ze toch ook weer wat.

Fitzroy voor mij geldt dat ook zo ;)