Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:princequillo schreef:Expats hoeven zeker niet tijdelijk te verblijven. Ik ken er idd ook een aantal die hier echt al decennia wonen onder het mom “expat” en nog steeds de taal niet spreken. Zijn ook mensen die bijvoorbeeld al langere tijd een serieuze relatie met een Nederlander hebben etc en verder geen plannen om terug te keren. Is ook geen Nederlands probleem overigens, dit komt wereldwijd wel voor. Lees: https://amp.theguardian.com/global-development-professionals-network/2015/mar/13/white-people-expats-immigrants-migration
Edit: een dingetje wat Cer benoemd vind ik wel echt een groeiend probleem overigens, de steekpartijen etc. Het is al langere tijd echt een wekelijks dingetje wel.
Ja maar dat zijn dan dus immigranten geworden. Al dan niet legaal.
Ik vind de toename in het geweld ook vrij ernstig trouwens. Jongeren lopen nu allemaal met messen waar het vroeger bij in elkaar trappen bleef is het nu vrij snel doodsteken.
Cer schreef:Ja ik “voel” me ook niet prettig als ik op Scheveningen alleen loop tussen de sissende mannetjes maar daar moet ik me overheen zetten.
Cer schreef:Met “een gevoel” kan je gewoon niet zoveel..
Cer schreef:Ik snap wat je bedoelt maar niet generaliseren werkt alle kanten op, niet alleen de sociaal wenselijke kant, denk ik.
Cer schreef:Aanranding en verkrachting is hoger…
Wel
Lastig vergelijken met de COVID jaren ertussen
In 2024 is het misschien een betere vergelijk?
Interessante statistiek wel
VuurVleugels schreef:Het kan toch tegelijkertijd bestaan? "Je voelt je niet veilig, dat je je zo voelt hoeft niet te betekenen dat er inderdaad gevaar is, maar je gevoel is valide." Natuurlijk hoef je je niet door ieder gevoel mee te laten slepen, want het kan inderdaad heel goed blijken dat je gevoel terecht was. Maar dat betekent niet dat je gevoel niet valide is, of niet juist is om te voelen. Het kan dus naast elkaar bestaan denk ik.
Avalanche schreef:Seksueel geweld is idd toegenomen lijkt. De vraag is wel of dat is omdat de drempel tot aangifte lager is geworden. En dan nog lijkt ook daar een dalende lijn over alle jaren te zijn.
Elisa2 schreef:Nee hoor, maar wat mij betreft..ik kijk iedereen hetzelfde aan. Of het nu Nederlanders zijn of vluchtelingen of veiligelanders, maar ik beoordeel mensen wel op hun gedrag. Dus als mensen zich normaal gedragen is er ook niks aan de hand.
Zo beoordeel ik Nederlanders ook trouwens, getraumatiseerd of niet (daar vragen we het immers ook niet aan) je hebt je gewoon normaal te gedragen.