Johan Derksen over seksueel misbruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 19:11

DuoPenotti schreef:
Dat zie ik anders.
Dat zie ik net zo goed als lachen om wat er is gebeurd.
Maar omdat hij Derksen zijn hemd word zet is het ineens goed gekeurd, lachen om iets ernstigs.

Ik denk dat mannen zoals Derksen serieus in hun hemd moeten worden gezet om iets aan te laten komen bij ze.

Veel beter dan de manier waarop er nu mee om wordt gegaan, dat wekt alleen maar verdeding op en : ik heb het niet zo bedoeld. Zet ze maar flink voor schut......

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 19:11

DuoPenotti schreef:
Dat zie ik anders.
Dat zie ik net zo goed als lachen om wat er is gebeurd.
Maar omdat hij Derksen zijn hemd word zet is het ineens goed gekeurd, lachen om iets ernstigs.

Nee DP. Hij zet Derksen zo vreselijk in zijn hemd en keurt het hele gebeuren o vreselijk af.
Er wordt totaal niet gelachen over het gebeuren an sich. Sorry als je dat verschil niet kunt zien. Eens met Benzz dus.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 19:18

Ja in zijn hem zetten is dikke prima, alleen maar mooi.
Maar niet op deze manier.
Zulke woorden gaan gebruiken om grappig te zijn. Om je column op te leuken. Om lezers te trekken.
Nee dat verschil zie ik niet.

Uiteraard zie ik verschil in wie er in zijn hem word gezet.
Maar dat hoeft niet op een zogenaamd grappige manier naar mijn idee, zoveel beter ben je dan ook niet.
Dan is het misschien geen voetbalkantine praat maar tennis gebral

Ibbel

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 19:22

Tja, het is wel het taalgebruik en handelsmerk van Youp.
Die ook ooit zei over broekrokken: je ziet pijpen maar je moet er niet aan denken. Is dat dan vernederen van vrouwen die aan de toentertijd modieuze broekrokken gingen?

Die menopauzale vrouwen ook afschilderde als 'oh, ik ben een té gek wijf' en de draak steekt met een cursus 'dakpanbeschilderen' die 'door dat soort vrouwen' wordt gedaan. Is dat dan ook beledigen?

Valt voor mij in de categorie: als dat niet meer mag, kan er niets meer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 19:26

Nee want dat is algemeen, maar ook hier kan de ene vrouw van de kandelaar zich nog steeds in herkennen.
Over dit specifieke gebeuren word dan nog steeds gelachen.
Misschien zelfs wel geld verdient over haar rug....
Net zo ongepast.
Denk dat hij woorden kennis genoeg heeft zonder grappig te moeten zijn om die Derksen in zijn hemd te zetten. Te laten weten dat wat hij deed ook toen niet normaal was.

Ik vind dit dus ook onsmakelijk en ongepast. En daar laat ik het bij.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 19:31

Ibbel schreef:
Tja, het is wel het taalgebruik en handelsmerk van Youp.
Die ook ooit zei over broekrokken: je ziet pijpen maar je moet er niet aan denken. Is dat dan vernederen van vrouwen die aan de toentertijd modieuze broekrokken gingen?

Die menopauzale vrouwen ook afschilderde als 'oh, ik ben een té gek wijf' en de draak steekt met een cursus 'dakpanbeschilderen' die 'door dat soort vrouwen' wordt gedaan. Is dat dan ook beledigen?

Valt voor mij in de categorie: als dat niet meer mag, kan er niets meer.

Die waren ook briljant! Maar goed, ik ben een Youp fan en vind dat hij wekelijks de boel op scherp zet met zijn column op een smakelijke manier.
Dat gedicht aan zijn vrouw was ook zo lollig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 21:51

- sorry. Ik had dit gepost en toen besefte ik me dat ik een statement aan het maken was, tegenover DP, terwijl dat eigenlijk gewoon totaal nutteloos is omdat DP mag vinden wat ze vindt - :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-04-22 21:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 21:51

Ik snap (denk ik) DP wel.

Daarbij vind ik Youp van hetzelfde laken een pak als JD & co. Pot vs ketel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 22:19

Mars schreef:
Ik snap (denk ik) DP wel.

Daarbij vind ik Youp van hetzelfde laken een pak als JD & co. Pot vs ketel.

Ik zie echt geen overeenkomsten tussen JD en Youp, behalve oud, dik, lelijk en man ?

Youp is een cabaretier en JD was een voetballer en "voetbalkenner".

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 22:27

Beiden gigantisch ego, beiden maken graag flauwe grappen over de rug van de ander, beiden schuwen de controverse niet, beiden zijn niet grappig naar mijn mening.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 22:31

Mars schreef:
Beiden gigantisch ego, beiden maken graag flauwe grappen over de rug van de ander, beiden schuwen de controverse niet, beiden zijn niet grappig naar mijn mening.

Dat kan, maar ik vind dit echt een belediging voor Youp.
Zeker omdat het hier gaat om een (vermeende) verkrachting.
En daar is Youp nog nooit van beschuldigd, naar ik weet.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 22:42

DuoPenotti schreef:
Nee want dat is algemeen, maar ook hier kan de ene vrouw van de kandelaar zich nog steeds in herkennen.
Over dit specifieke gebeuren word dan nog steeds gelachen.
Misschien zelfs wel geld verdient over haar rug....
Net zo ongepast.
Denk dat hij woorden kennis genoeg heeft zonder grappig te moeten zijn om die Derksen in zijn hemd te zetten. Te laten weten dat wat hij deed ook toen niet normaal was.

Ik vind dit dus ook onsmakelijk en ongepast. En daar laat ik het bij.

Ik snap enigszins wel wat je bedoelt. Het is natuurlijk een comedian dus soms valt het gewoon niet in de smaak bij een bepaalde doelgroep. Heb niet het idee dat hij die vrouw te kakken wilde zetten. Het stukje kandelaar is wellicht ook het neerzetten van de vrouw als een object, wat nu net het probleem ook is. Maar dat kan wellicht ook net de ironie/sarcasme zijn uit het stukje

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 22:49

Electra63 schreef:
Ik zie echt geen overeenkomsten tussen JD en Youp, behalve oud, dik, lelijk en man ?

Youp is een cabaretier en JD was een voetballer en "voetbalkenner".

Helemaal mee eens.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:23

Ik deel die mening over Youp wel hoor.
Ik vind hem zelden leuk maar vooral hypocriet dus nee, laat maar.

Anyway; beetje off topic.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:42

het meest schokkende van deze zaak vind ik dat iets meer dan de helft van de mensen,volgens een krantenpoll, dit walgelijke gedrag van Derksen goedpraat. Waarbij het grootste deel van de goedpraters uiteraard mannen zijn maar ook wel vrouwen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 12:02

anjali schreef:
het meest schokkende van deze zaak vind ik dat iets meer dan de helft van de mensen,volgens een krantenpoll, dit walgelijke gedrag van Derksen goedpraat. Waarbij het grootste deel van de goedpraters uiteraard mannen zijn maar ook wel vrouwen .

Dit ben ik met je eens....

Mensen zullen altijd hun eigen inschattingen maken over hun moraal, en die zullen niet altijd te goede komen van anderen. En het is aan de maatschappij om ze daarin te corrigeren (als het niet onder de strafwet valt dan.)

Dat dat niet gebeurt hier vind ik schokkend en een beetje eng. En ik vraag me af of dat komt door de status van JD, de nonchalante manier waarop hij het vertelt, of omdat we het daadwerkelijk normaal vinden om kaarsen in bewusteloze dames te stoppen -O- .

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:04

Wat ik veel lees is dat ze het grootspraak vinden, mannen onder elkaar humor...ik moet eerlijk zeggen dat ik walg van dit soort mannen onder elkaar humor. Hier wordt al de toon gezet voor hoe er naar vrouwen gekeken wordt.

Ik maak toch ook geen grapjes over mannen wat aan doen (mishandelen, verkrachten etc.) in het kader van vrouwenhumor?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 16:24

Menino schreef:
anjali schreef:

Dit ben ik met je eens....

Mensen zullen altijd hun eigen inschattingen maken over hun moraal, en die zullen niet altijd te goede komen van anderen. En het is aan de maatschappij om ze daarin te corrigeren (als het niet onder de strafwet valt dan.)

Dat dat niet gebeurt hier vind ik schokkend en een beetje eng. En ik vraag me af of dat komt door de status van JD, de nonchalante manier waarop hij het vertelt, of omdat we het daadwerkelijk normaal vinden om kaarsen in bewusteloze dames te stoppen -O- .

Als mannen dit zo normaal vinden,dan is het behoorlijk risicovol om uit te gaan en te daten met een man die je nog niet heel goed kent.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 16:33

Dat is het ook Anjali.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 16:35

Er zijn heel veel mannen die dat niet normaal vinden, maar het aantal wat niets doet of een beetje meelacht is veel en veel te groot. Daar moet de verandering komen. De idioten die vinden dat ze recht hebben op het lichaam van een ander, verander je niet, maar de publieke opinie wel.

Maar ja, daten als vrouw is ongeveer net zo veilig als Russisch roulette.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 16:46

En JD en zijn vriendjes en de meeste andere mannen uit de Me-too schandalen zijn getrouwd.Ik heb wel medelijden met die vrouwen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 16:56

Mijn ex was ook zo. De scheiding was echt een fantastische dag :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 17:32

Ik sluit me aan bij avalanche. De meeste mannen deugen. De debielen gaan we niet veranderen. Maar de publieke opinie moet inderdaad anders.

We moeten de debielen er op aanspreken in plaats van dom lachen. Maar in de machocultuur is dat erg lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 06:38

Elisa2 schreef:
Wat ik veel lees is dat ze het grootspraak vinden, mannen onder elkaar humor...ik moet eerlijk zeggen dat ik walg van dit soort mannen onder elkaar humor. Hier wordt al de toon gezet voor hoe er naar vrouwen gekeken wordt.

Ik maak toch ook geen grapjes over mannen wat aan doen (mishandelen, verkrachten etc.) in het kader van vrouwenhumor?

Als jij daar leuke grappen over kan maken en op die manier een miljoen kijkers kan trekken met je programma waar je een half miljoen euro per jaar aan verdient dan zou ik zeggen ... ga je gang.

Mensen lijken te vergeten dat Johan daar zit als comedian (en voetbalanalist). Waar de bekendste comedians op een podium staan en een uur lang, met de schijnwerpers op zich, een avondvullend programma afwerken zit hij achter een tafel met een biertje zijn grappen te vertellen. En omdat hij die grappen op zichzelf betrekt, zijn verleden, betekend niet dat het een juiste weergave van de werkelijkheid is.

Vergelijk zijn stijl met Jim Jefferies en Theo Maassen (of Gummbah als tekenaar). Lekker grof; sommige mensen houden ervan. Ik vind het persoonlijk een stuk leuker dan Amy Schumer die voornamelijk grappen heeft hoe haar persoonlijke regio stinkt (dat zet ook behoorlijk de toon hoe er naar vrouwen wordt gekeken, cancel haar!).

En typisch trouwens dat er eerder een column van (opperdeuger) Youp van 't Hek voorbij kwam. Was hij niet degene die op het podium stond te zingen over zijn konijn wat eindigde met het vermoorden en consumeren van zijn vader? En de zaal lag in een deuk. Ik vind moord en kannibalisme een stuk erger dan verkrachting... bel Thinkpol!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 07:10

Tja, hieruit blijkt maar weer dat over humor niet te twisten valt!

Voor het eerst hoor ik comedian in relatie tot Derksen. Nog nooit geweten.