Feminisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:32

Super goed!

Sizzle, de kennis loopt gruwelijk achter..zo schrijven ze nog altijd AC voor wat de symptomen alleen maar maskeert maar waar het gewoon doorheen groeit heb ik begrepen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:38

Zij mocht juist absoluut geen anticonceptie, dat heeft de gyn haar echt verboden destijds. Heeft ook jaren geen menstruatie gehad.

Wat heel anders: in Geneve is er een idee gestart om vrouwen 20% korting te geven op bepaalde toegang (museum etc) om aandacht te krijgen voor de loonongelijkheid. Hoewel ik het idee snap moet ik zeggen dat ik daar niet achter sta. Als fatsoenlijk verdienende vrouw kun je wellicht minder betaald worden dan de man op hetzelfde niveau maar dat staat nog altijd in geen verhouding tot de zwaar onderbetaalde handwerkers in loondienst die nauwelijks rondkomen. Ik zou me dan een beetje schamen en me juist heel betutteld voelen als ik dan korting krijg vanwege mijn geslacht :o

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:44

Weer een ander inzicht dus! wordt hoog tijd dat de kennis verbeterd daar over denk ik.

Hm het is op zich wel een goede actie vind ik, lonen moeten gewoon gelijk getrokken worden of je nu man/ vrouw/ zwart/ wit/ geel bent etc. Misschien staat het niet in verhouding tot de zwaar onderbetaalde handwerkers maar ook daar mag een actie voor komen. Wellicht roept de ene goede actie de andere goede actie op?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:47

Ik zou mijn 20% in iedergeval direct in het sponsorbakje gooien want ik wil niet de reden zijn dat uitgerekend sociaal betaalde instellingen dan minder inkomsten hebben.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:42

Chapeau van Frankrijk! Ik heb ook vrouwen in mijn omgeving die stuiten op heel veel onbegrip (en onkunde) qua endo.

Met die kortingen, denk dat dit geld beter geïnvesteerd kan worden in investeren in gelijke lonen (en dus baankansen, opleiding etc).

De 7 vinkjes is echt heel treffend. Mijn vader is er ook 1 :j

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 14:45

Vandaag maar eens een instagram
account aangemaakt als onderdeel van catcallsof…

Ik dacht ik wil nu ipv mij erin te verdiepen ook iets aan actie bijdragen. En denk dat dit een goede manier is. @catcallsofzwolle

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:47

Bij ons in het management team zitten ook voornamelijk de 7 vinkjes trouwens. Is wel typerend inderdaad.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 17:20

WOEHOE *\o/* *\o/*
ik heb een afspraak met iemand van de VVD (en misschien PvdA) om straatintimidatie in mn gemeente aan te pakken *\o/* *\o/*
ik maak maar gebruik van de verkiezingstijd om het aan te kaarten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 17:32

Zo, wat goed van je!
Zet m op *\o/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:13

Dat is fantastisch gedaan. Gogo jij girl!!!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:16

naranja1 schreef:
WOEHOE *\o/* *\o/*
ik heb een afspraak met iemand van de VVD (en misschien PvdA) om straatintimidatie in mn gemeente aan te pakken *\o/* *\o/*

Wat goed! Ik ben benieuwd. Deel je hier de uitkomst? :) hoe ga je het aanvliegen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:06

996981 schreef:
naranja1 schreef:
WOEHOE *\o/* *\o/*

Wat goed! Ik ben benieuwd. Deel je hier de uitkomst? :) hoe ga je het aanvliegen?

Nou, hoogoven, na een scrum sessie ..

Sorry, kon t niet laten :')

Goed zeg ts!!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:10

Als ik lees hoe ze in 1960(!) les kregen op de huishoudschool dan denk ik jeetje wat mogen we nog maar kort meer als in 1960

Afbeelding

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:17

Cer schreef:
996981 schreef:

Nou, hoogoven, na een scrum sessie ..

Sorry, kon t niet laten :')

Goed zeg ts!!

Nouja, als je aankomt met “ik vind het niet eerlijk ^) “ kom je waarschijnlijk niet ver :D

Iets van methodiek en onderbouwing lijkt me niet verkeerd

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:19

996981 schreef:
Nouja, als je aankomt met “ik vind het niet eerlijk ^) “ kom je waarschijnlijk niet ver :D

Eens hoor, maar “aanvliegen”… ? :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:19

O djeez _O-
Maar daar moet wel een kanttekening bij dat dit toen al niet meer perse algemeen was. De katholieke kerk loopt wel vaker graag wat achter.
Bij mijn atheistische opa en oma was dit onderdanigheidsspel echt niet aan de orde, bij de katholieke opa en oma eerder wel.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:21

fjordjes schreef:
Als ik lees hoe ze in 1960(!) les kregen op de huishoudschool dan denk ik jeetje wat mogen we nog maar kort meer als in 1960

[ [url=m/q2KONi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier wordt ik behoorlijk onpasselijk van :r De slavernij is blijkbaar helemaal niet afgeschaft in 1863.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:22

Cer schreef:
996981 schreef:

Eens hoor, maar “aanvliegen”… ? :D

Hoe noem je het dan? :+ Ik ga ervan uit dat er een plan van aanpak is. Ik weet niet beter dan dat aanvliegen een andere benaming voor aanpakken is.

Ik ben dus benieuwd hoe ze het aan gaat pakken :D

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:01

naranja1 schreef:
WOEHOE *\o/* *\o/*

Ik ben wel benieuwd over wat voor straatintimidatie we het hebben? Want ik veronderstel dat je hier zelf dus mee te maken hebt (gehad).

En hoe je hier de rol van de politiek in ziet?

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 12:33

996981 schreef:
naranja1 schreef:
WOEHOE *\o/* *\o/*

wat leuk dat jullie ook allemaal enthousiast zijn.

Nou het zijn partijen van de gemeenteraad. en toevallig las ik een stukje in een krantje van de gemeenthe dat pvda en vvd hier iets aan wouden doen. en ze zeiden ook dat andere gemeente zoals groningen hier iets aan deden doormiddel van instagram. in groningen hebben ze dit dus als @catcallsofgrunn en ik heb mij nu aangemeld voor zwolle. dus ze kennen het princiepe hiervan (sommige niet) maar die mensen volgen mij nu ook op instagram. en bij de partijen waarmee ik ga zitten die hebben een bericht geplaats van als er een keer iets tegen j gezegd is dat ze dat dan kunnen mailen. en dan ga ik het zegmaar krijten op straat. dit zorgt voor bewust wording en als mensen zich hier bewust van worden draagt dit uiteindelijk bij aan de aanpak hiervan. denk dat bewustwording een heel begin is.

tot zover ligt er wat concreets. en verder willen we dit van beide kanten nog kijken in een gesprek hoe we hieraan kunnen bijdragen.
Laatst bijgewerkt door naranja1 op 17-02-22 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 12:35

robert45 schreef:
naranja1 schreef:
WOEHOE *\o/* *\o/*

Ik ben wel benieuwd over wat voor straatintimidatie we het hebben? Want ik veronderstel dat je hier zelf dus mee te maken hebt (gehad).

En hoe je hier de rol van de politiek in ziet?

nee gelukkig heb ik er zelf niet mee te maken gehad. maar ik wil gewoon iets doen wat er aan kan bijdragen omdat ik het belangrijk vind. ik wil het gevoel hebben dat ik iets kan doen ipv alleen maar mijn mening te roepen en voor de rest stil te zitten. dat is het vooral.
ik kan wel zegmaar de hele tijd roepen van ik vind mishandelde paarden zo zielig, maar ga liever opzoek naaar een manier om die paarden te helpen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:01

Robert straat intimidatie is al erg oud helaas . Zelf heb ik veel meegemaakt fluiten, sissen, nalopen, te dicht tegen me aanstaan, betasten billen , borsten of snel aanraken ervan.
Een keer meegemaakt dat ik de trein wilde halen en die stond eral dus ik trok een sprintje in de tunnel onder het perron en werd door 2 mannen vastgegrepen en tegen de muur geklemd . Ik was zo gefocust om mijn trein te halen dat ik met een soort oer kreet en kamikaze sprong los wist te komen en naar boven sprintte en net op tijd de trein in sprong. Pas in de trein kwam de reactie want puur vanwege het hoge andreline niveau al aanwezig ben ik los gekomen. Had brrrrr af kunnen lopen.

De meeste vrouwen hebben dit soort ervaringen.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:06

pien_2010 schreef:
Robert straat intimidatie is al erg oud helaas . Zelf heb ik veel meegemaakt fluiten, sissen, nalopen, te dicht tegen me aanstaan, betasten billen , borsten of snel aanraken ervan.
Een keer meegemaakt dat ik de trein wilde halen en die stond eral dus ik trok een sprintje in de tunnel onder het perron en werd door 2 mannen vastgegrepen en tegen de muur geklemd . Ik was zo gefocust om mijn trein te halen dat ik met een soort oer kreet en kamikaze sprong los wist te komen en naar boven sprintte en net op tijd de trein in sprong. Pas in de trein kwam de reactie want puur vanwege het hoge andreline niveau al aanwezig ben ik los gekomen. Had brrrrr af kunnen lopen.

De meeste vrouwen hebben dit soort ervaringen.

Jup... het is eerder een uitzondering dat iemand het niet heeft meegemaakt, wanneer ik om me heen kijk. Zelf ook meegemaakt. Fluiten, sissen, aan je zitten, achter je aanlopen, koptelefoon die van m'n hoofd werd getrokken en die ze pas zouden teruggeven als ik een kusje gaf, etc...

Smeerlappen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:33

Je insluiten in een steegje met z‘n 3e, je fiets staande houden en handtastelijk worden, je achtervolgen met huwelijksaanzoeken, in de bosjes langs de rijbak zonder broek, vreemde voorstellen van je stalhouder via de app, onomstreden sexuele uitlatingen van je collega (mede daarom ontslagen gelukkig), met een stok op je af komen rennen….jep check
Enkel die laatste (met de stok) was algemene agressie denk ik en niet geslachtsspecifiek.

Het heeft me nooit angstig gemaakt en ik ga nog altijd alleen over straat maar het valt denk ik niet onder de noemer „normaal“ (hoop ik).

Naroepen of zo komt niet eens bewust bij me binnen aangezien ik meestal diep in gedachten als ik alleen onderweg ben (ik zie dan ook vaak niet dat een bekende zwaait of zo) dus dat onthoudt ik niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 13:40