Even afgezien van individuele "inluis" gevallen.
Maar denken jullie niet dat in het kader van "gelijke keuze" als mannen al vroeg aan het begin van een zwangerschap kunnen aangeven het kind niet te willen en dat er dan geen (financiële) consequenties zijn, ze niet nog minder verantwoorderdelijkheid nemen voor het voorkomen van zwangerschap?
Zo van "nou ja, als ik maar zeg dat ik het niet wil, dan zijn er ook geen gevolgen".
Ik heb gemiddeld, en dat wordt hier bevestigd, nou niet de indruk dat mannen er heel erg mee bezig zijn en de verantwoordelijk ligt nog steeds goeddeels bij de vrouw. Geen condoom willen gebruiken, want dat voelt niet zo prettig "en jij bent toch aan de pil"

. En niet voor een sterilisatie gaan, ook uit onnodige angst voor effecten op de potentie, ook als ze beslist geen kinderen willen. En als bij veel meisjes/vrouwen al niet bekend is dat er veel omstandigheden zijn waarin de pil niet goed werkt, hoe denk je dan dat het met die kennis bij mannen is gesteld?
Er zijn mannen die zich er wel heel gemakkelijk vanaf maken hoor, willen wel alle lusten en niets van de lasten.
De keuzevrijheid in het voorkomen van een zwangerschap is al niet gelijk. Laten we het dan niet nog verder scheef trekken door mannen nog een extra vluchtroute te bieden om hun deel van de verantwoordelijkheid (niet) te nemen in geval van een (ongewenste) zwangerschap en het daaruit volgende kind.