En je hebt gelijk, ik heb er even niet in kunnen duiken want ben onderweg (ook de reden voor de Lets agree to disagree; ik denk dat je me genoeg hebt meegemaakt dat ik normaliter discussies niet uit de weg ga
). En dan moeten die uitkeringen er komen (en laat ik duidelijk zijn, ik heb het over NL, niet over andere landen zoals de US waar nog flink te verbeteren valt). Ik zeg ook nergens dat de situatie op dit moment perfect is (dat is die namelijk niet, ook hier valt veel te verbeteren). Maar ik blijf erbij dat de “verwekker” als individu niet op hoeft te draaien voor de keuzes van de persoon met wie hij seks had. Laten we dan als maatschappij ervoor zorgen dat de situatie ietwat gelijker wordt door de vrouw een extra uitkering oid te geven, die wél goed is afgestemd.

. En niet voor een sterilisatie gaan, ook uit onnodige angst voor effecten op de potentie, ook als ze beslist geen kinderen willen. En als bij veel meisjes/vrouwen al niet bekend is dat er veel omstandigheden zijn waarin de pil niet goed werkt, hoe denk je dan dat het met die kennis bij mannen is gesteld?
)